Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

bond, moglbys powiedziec cos wiecej, ile cie kosztowala naprawa ? mozna jakos temu zaradzic profilaktycznie?

tez mam N46 (2.0_ , ale narazie (odpukac) nic sie nie dzieje (131tys)

spalanie w trasie przy normalnej jezdzie - 6.5l w miescie okolo 12.

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Może zorientuj się przed zakupem auta, ile ubezpieczalnia będzie chciała kasy i za jakie silniki / pojemności / moc. Może różnice w opłatach nie będą takie starsze.

 

Przy 20-25 tyś km warto też rozważyć diesla. Jeśli będziesz dużo jeździł po autostradach, to może być lepszy wybór.

Jeżdżąc dużo po mieście wtedy chyba najbardziej można brać pod uwagę benzynę.

 

O silnikach benzynowych w E9x za dużo się nie dowiesz, bo naprawdę nie jest ich wiele, zwłaszcza tych R4, o które pytasz. Na forum przeważają diesle R4 2.0

Diesel ma więcej newralgicznych punktów i jest silnikiem bardziej skomplikowanym, ale obecne silniki benzynowe też już nie są tak proste i bezawaryjne, jak jeszcze 10 lat temu (padające wtryski, cewki, pompy, również turbiny) W dieslach dochodzi jeszcze np koło dwumasowe w skrzyniach ręcznych i filtr DPF (ale jeżdżąc w trasie jest on praktycznie bezproblemowy).

 

Dane spalania dla E91 LCI, skrzynia ręczna.

 

Spalanie wg producenta dla E91 - 318i , 143 km (pojemność silnika 1995 cm³,)

Kraftstoffverbr. komb.:

ca. 6,3 l/100 km

Kraftstoffverbr. innerorts:

ca. 8,1 l/100 km

Kraftstoffverbr. außerorts:

ca. 5,3 l/100 km

 

Spalanie wg producenta dla E91 - 320i , 170 km

Kraftstoffverbr. komb.:

ca. 6,4 l/100 km

Kraftstoffverbr. innerorts:

ca. 8,3 l/100 km

Kraftstoffverbr. außerorts:

ca. 5,3 l/100 km

 

Spalanie wg producenta dla E91 - 325i , 218 km (pojemność silnika 2996 cm³)

Kraftstoffverbr. komb.:

ca. 7,3 l/100 km

Kraftstoffverbr. innerorts:

ca. 9,9 l/100 km

Kraftstoffverbr. außerorts:

ca. 5,8 l/100 km

 

Spalanie wg producenta dla E91 - 330i , 272 km (pojemność silnika 2996 cm³)

Kraftstoffverbr. komb.:*

7,6 l/100 km

Kraftstoffverbr. innerorts:

10,2 l/100 km

Kraftstoffverbr. außerorts:

6,1 l/100 km

 

Oraz jeszcze dla przykładu DIESEL E91, 320d 177 km

Kraftstoffverbr. komb.:

ca. 4,9 l/100 km

Kraftstoffverbr. innerorts:

ca. 6,1 l/100 km

Kraftstoffverbr. außerorts:

ca. 4,2 l/100 km

 

Mam nadzieję że trochę rozjaśniłem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Może zorientuj się przed zakupem auta, ile ubezpieczalnia będzie chciała kasy i za jakie silniki / pojemności / moc. Może różnice w opłatach nie będą takie starsze.

Mam nadzieję że trochę rozjaśniłem.

 

Dzięki, na pewno trochę. Ale te dane producenta jak każdego producenta to wyssane z palca. Zawsze trzeba 1-2 l dodać. I co ciekawe, przy większych silnikach, nie sposób trafić na auto z rozsądnym przebiegiem. Np. 318-320 da się kupić do 40 tys km. Ta sama cena za 325i - owszem, ale od 100 tys km wzwyż. Ale dzięki za pomoc, na pewno coś do przemyślenia dodatkowo.

Opublikowano
Ale te dane producenta jak każdego producenta to wyssane z palca. Zawsze trzeba 1-2 l dodać. I co ciekawe, przy większych silnikach, nie sposób trafić na auto z rozsądnym przebiegiem.

 

Co do przebiegu, to bywa z tym różnie i rzeczywiście ciężko o mały przebieg w dobrej cenie. Lepiej kieruj się stanem technicznym, bo na przebiegu i roczniku można się zawieść :wink:

 

Na temat spalania powiem tyle, że ja średnią wg producenta mam 6,7L/100km i choć trudno w to uwierzyć to ja i głównie moja żona mieścimy się w tym spalaniu (latem mniejsze, zimą większe) jeżdżąc najczęściej dziennie odcinki 2 x po ok 20-25 km. Nie pisze tu o danych na podstawie komputera w aucie, ale realnym zużyciu. Komputer w aucie został skalibrowany i pokazuje nieomal tak samo jak wychodzi z dystrybutora. Duże znaczenie ma stan auta, jakie odcinki się pokonuje i jakim stylem. Stan techniczny musi być na tip top; filtry, termostaty, odpowiednie oleje, ciśnienie w oponach...

Z mojego doświadczenia napiszę, że książkowe spalanie łatwiej jest osiągnąć w większym i mocniejszym silniku, niż w tym słabszym o mniejszej pojemności.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Jestem posiadaczem E91 318i, 143km i muszę przyznać, ze jestem trochę rozczarowany silnikiem.

W mieście spalanie na poziomie 9-10l, dziennie jakieś 20-40km, dom-praca-miasto-dom.

W trasie spalanie 7-8l, w zależności czy na tempomacie (130-140km/h) - wtedy 7l czy też wieczne wyprzedzanie na naszych polskich drogach wtedy 8l.

Dla mnie w tym silniku wciąż brakuje mocy i nad tym najbardziej ubolewam, muszę dużo machać lewarkiem aby coś z niego wycisnąć. Zdecydowanie buda jest za ciężka na taki silnik :/

Jednak muszę przyznać, że był to mój świadomy wybór bo jednak szukałem benzyny i niskich kosztów utrzymania (codzienna jazda + ubezpieczenie + naprawy).

 

Podsumowując, gdybym miał polecić komuś ten silnik to pewnie długo bym odradzał jego zakup, chyba że najważniejsze byłyby koszty utrzymania.

Opublikowano
Podsumowując, gdybym miał polecić komuś ten silnik to pewnie długo bym odradzał jego zakup, chyba że najważniejsze byłyby koszty utrzymania.

 

No właśnie: koszty utrzymania.

 

Wobec tego kolejne pytanie do doświadczonych posiadaczy benzyn: Który silnik (w rozsądnych parametrach pomiędzy 320i a 330i) jest w miarę elastyczny, jeszcze nie pożera 1/4 dochodów: 323, 324, 325, 328, 330. Same KM to nie wszystko na czym mi zależy, a raczej na bezawaryjności (wiadomo, jedne silniki mają złe opinie, inne lepsze, choć to zawsze generalizowanie) i na spalaniu (no, chyba że w ubezpieczalni sprowadzą mnie na ziemię).

Opublikowano

 

Powiem tak: coś mi się tania wydaje jak na auto z takim przebiegiem i rocznikiem - zważywszy też, że ja kupię Touring, a więc e91, nie 90. Druga sprawa, że jeśli się da, to nie chciałbym samochodu z Idrive i nawigacją (nawigację kupię od Tom Tom). Dopiero nowe modele korzystają z Tom Tom (słyszałem, że BMW podpisało umowę z TomTom na mapy i HD Traffic, ale dopiero od nowych modeli).

 

Przyznam szczerze, że NIE znam nawigacji samochodowej, jakiejkolwiek firmy, która na Zachodzie mogłaby stanąć jakościowo obok TomTom - niemal wszystkie firmy poległy na Navi, tomtom ma ponad 10-letnie doświadczenie i zajmuje się tylko tym. Dlatego m.in. BMW wykupiła licencje od TomToma - inaczej mówiąc, w nowych samochodach (tylko nie wiem od jakiego rocznika) BMW nie ma już swojej mapy, tylko Tom.

 

TAk swoją drogą, to rzucam okiem właśnie na modele 325i - można znaleźć z przebiegiem nawet do 60 tys.

Opublikowano
Druga sprawa, że jeśli się da, to nie chciałbym samochodu z Idrive i nawigacją (nawigację kupię od Tom Tom). Dopiero nowe modele korzystają z Tom Tom (słyszałem, że BMW podpisało umowę z TomTom na mapy i HD Traffic, ale dopiero od nowych modeli).

 

 

Z każdym Twoim postem, nie rozumiem Cię coraz bardziej. Nie chcesz mieć idrive'a i navi orginalnej (chyba najciekawszej opcji w e9x zarówno w aspekcie stylizacyjno-wyglądowym, po fajne funckcje, możliwość rozbudowy dalszej itd itd), myślisz o silniku (w zamiarze jeżdżenia na granicy opłacalności diesel/benzyna, miasto/trasa/autostrada) którym nie da się normalnie, żwawo pojeździć, wyprzedzać swobodnie i bezpiecznie przede wszystkim, z niskim komfortem autostradowym, nie taki bezawaryjny i palący tyle co 330d, I don't get it :mad2:

 

p.s sorry za OT

Opublikowano

ja też zupełnie nie zaczynam rozumiec, chociaż się staram. Z zasady nie zaszkodzi mieć wiecej no ale cóż :mad2:

sam nie masz pojęcia co chcesz. Nie zdziwię się jak na forum audi i merca jest także twój wątek.

Z jednej strony znawca a z drugiej podstaw nie znasz, kupujesz auto na podstawie kogoś opinii zamiast iść i się przejechać 318 , 320 i 325 :mad2:

to jak pytać kogoś jak mu się chodzi w butach jego numeru :norty: a potem kupić sobie takie bez przymierzania :lol:

Opublikowano

 

Z każdym Twoim postem, nie rozumiem Cię coraz bardziej. Nie chcesz mieć idrive'a i navi orginalnej (chyba najciekawszej opcji w e9x zarówno w aspekcie stylizacyjno-wyglądowym, po fajne funckcje, możliwość rozbudowy dalszej itd itd), myślisz o silniku (w zamiarze jeżdżenia na granicy opłacalności diesel/benzyna, miasto/trasa/autostrada) którym nie da się normalnie, żwawo pojeździć, wyprzedzać swobodnie i bezpiecznie przede wszystkim, z niskim komfortem autostradowym, nie taki bezawaryjny i palący tyle co 330d, I don't get it :mad2:

 

p.s sorry za OT

 

Wiem, że Idrive to super-świetna sprawa! Nie śmiałbym tego negować widzą na żywo jego możliwości. Tylko kupując Navi - czyli auto z idrive, wykluczyłbym sobie możliwość kupienia Tomka (po co zewnętrzna navi w samochodzie z navi). Tyle, co diesel to żadna benzyna nie spali. Po prostu pytam o silniki, ponieważ dopiero teraz widzę po wpisach, że 320 i 318 są słabe do tego modelu, choć najbardziej ekonomiczne.

 

Jeśli przekalkuluję spalanie z mocniejszych jednostek i ubezpieczenie, to może się okazać, że gra jest warta świeczki - pomijając komfort jazdy. Dlatego potrzebuję właśnie realnych danych od realnych użytkowników, którzy coś wiedzą na ten temat. Średnio z danych producenta a z danych realnych uzyskanych od użytkowników do 2 litrów należy dodać spalanie.

 

Co do Navi: w ofercie Tomka jest navi z dożywotnimi, darmowymi mapami i systemtem HD Traffic na 3 lata - jestem przekonany do Tomka, bo widziałem w działaniu, dlatego może wystąpić sytuacja, że trafię na okazję, ale z Navi i idrive - to jasne, wtedy kupię - ale są też modele 3-ki bez navi, więc może coś się trafi.

Opublikowano
ja też zupełnie nie zaczynam rozumiec, chociaż się staram. Z zasady nie zaszkodzi mieć wiecej no ale cóż :mad2:

sam nie masz pojęcia co chcesz. Nie zdziwię się jak na forum audi i merca jest także twój wątek.

Z jednej strony znawca a z drugiej podstaw nie znasz, kupujesz auto na podstawie kogoś opinii zamiast iść i się przejechać 318 , 320 i 325 :mad2:

to jak pytać kogoś jak mu się chodzi w butach jego numeru :norty: a potem kupić sobie takie bez przymierzania :lol:

 

Pracuję w "Naszej" firmie, więc nie miałoby sensu szukanie u innych. Po 2 z góry chcę odrzucić modele, na które nie będzie mnie stać (utrzymanie) - co mi da jazda wysokimi modelami, jeśli z góry będę wiedział, że to za wysokie progi. Owszem, na pewno przejadę się różnymi modelami - jechałem sedanem e46 z napędem na 4 koła, coś ponad 200 km - pięknie, ale spalanie na trasie 600 km wyszło 12 l (150-180 kmh).

 

Uważam, że pytać należy, bo pyta się po to, aby dać sobie szansę na zmianę zdania, jeśli warto - po zakupie już będzie za późno. Może Was stać na bogate modele - ale ja co prawda nawet mając duży rabat na części jako pracownik BMW, muszę się liczyć z katastrofalnymi cenami ubezpieczeń tu na Zachodzie no i ze spalaniem.

Opublikowano

Jeżeli mówisz o rozsądnej jeździe ekonomicznej to na trasie R6-ą (325i, 328i, 330i) można bez większych problemów spalać 7,5-8 l/100 km średnio.

 

Nie licz na spalanie w normalnych warunkach miejskich (korki, częste ruszanie, zatrzymywanie, światła, krótkie dojazdy) na poziomie 8-9l (przy 318i).

 

W takich warunkach ten samochód spala 10-12 l/100km. Oczywiście jest to o dobre 2-3 litry mniej niż R szóstki.

Opublikowano
To cos slabo Ci placa, jak na utrzymanie auta premium Cie nie stac. Nie daj sie wykorzystywac! :mrgreen:

 

Co ciekawe - pracownicy z dlugoletnim stażem też w więszkości mają małe modele, 3-ki lub 3-ki touring. Bardzo niewielu stać na 5-kę. To chyba o czymś świadczy. Zresztą tu nie chodzi o to, czy stać, tylko o to, aby nie robić na samochód - pewnie dlatego 3-ki idą z Monachium tak świetnie, że muszą pracowac w soboty. Co do placy, to i tak lepiej, niz w innych zakladach pracy - no chyba, że tu na forum sami prezesi, to trudno - ja muszę ciężko pracować na siebie.

Opublikowano (edytowane)
To cos slabo Ci placa, jak na utrzymanie auta premium Cie nie stac. Nie daj sie wykorzystywac! :mrgreen:

 

Co ciekawe - pracownicy z dlugoletnim stażem też w więszkości mają małe modele, 3-ki lub 3-ki touring. Bardzo niewielu stać na 5-kę. To chyba o czymś świadczy. Zresztą tu nie chodzi o to, czy stać, tylko o to, aby nie robić na samochód - pewnie dlatego 3-ki idą z Monachium tak świetnie, że muszą pracowac w soboty. Co do placy, to i tak lepiej, niz w innych zakladach pracy - no chyba, że tu na forum sami prezesi, to trudno - ja muszę ciężko pracować na siebie.

Oczywiscie to byl dzolk... Nie zagladam nikomu do portfela.

Edytowane przez hassassyn
Opublikowano
Jeżeli mówisz o rozsądnej jeździe ekonomicznej to na trasie R6-ą (325i, 328i, 330i) można bez większych problemów spalać 7,5-8 l/100 km średnio.

 

Nie licz na spalanie w normalnych warunkach miejskich (korki, częste ruszanie, zatrzymywanie, światła, krótkie dojazdy) na poziomie 8-9l (przy 318i).

 

W takich warunkach ten samochód spala 10-12 l/100km. Oczywiście jest to o dobre 2-3 litry mniej niż R szóstki.

 

I to jest konkret! Dzięki.

 

Rozumiem, że 6-cylindrowe od 325i wzwyż. A jak z awaryjnością? Rozumiem też, że wersja 323,324 to po prostu 4 cylindry dość wyżyłowane, zaś 6-pak droższy, ale lepszy. Coś, za coś.

Opublikowano
Jeżeli mówisz o rozsądnej jeździe ekonomicznej to na trasie R6-ą (325i, 328i, 330i) można bez większych problemów spalać 7,5-8 l/100 km średnio.

 

Nie licz na spalanie w normalnych warunkach miejskich (korki, częste ruszanie, zatrzymywanie, światła, krótkie dojazdy) na poziomie 8-9l (przy 318i).

 

W takich warunkach ten samochód spala 10-12 l/100km. Oczywiście jest to o dobre 2-3 litry mniej niż R szóstki.

 

I to jest konkret! Dzięki.

 

Rozumiem, że 6-cylindrowe od 325i wzwyż. A jak z awaryjnością? Rozumiem też, że wersja 323,324 to po prostu 4 cylindry dość wyżyłowane, zaś 6-pak droższy, ale lepszy. Coś, za coś.

 

323i to 6 cylindrówka, 324 nie ma takiej. BMW do modeli f10, f30 (nowe 3ki,5tki) nie robiło silników wyżyłowanych. 325i, 330i to są bezawaryjne silniki, choć trochę lubią olej.

Opublikowano

Jesli chodzi o koszta utrzymania samochodu to pragne tylko wspomniec ze to nie tylko paliwo.

To takze jakies niespodziewane naprawy, wymiany opon itp itd.

 

Idac tym tropem, Beemki z silnikami 318i, 320i kupuja powiedzmy mniej zamozni klienci (oczywiscie nie zawsze, NIE GENRALIZUJE!!) niz modele z silnikami 6cio cylindrowymi.

Zatem zwykle Ci ludzie oszczedzaja "na serwisie" jezdza dopoki "nie pojawi sie czerwona kontrolka" lub po prostu auto nie stanie.

Smiem walnac teorie ze ciezej jest znalezc zadbana 318, 320 niz zadbana 325,330,335. Oczywiscie dziala to tez w druga strone, ktos kupuje 330 i nie stac go na utrzymanie i tez jezdzi do "czerwonej kontrolki" jednak zaniedbane 330 itp latwiej rozpoznac niz zaniedbane i tanio robione 318 ktore w srodku moze miec zamienniki najtanszych marek robionych na dziesiec tysiecy km, albo pod sprzedaz. albo w ogole posiada "uzywane tarcze czy klocki" a w ogloszeniu napisane "nowe tarcze hamulcowe"

 

Radze uwazac.

Tutaj juz pewnie koledzy Ci troche doradzili.

Przjedz sie 318i, przjedz sie 320i, zobacz czy czujesz jakakolwiek roznice, bo papier a subiektywne odczucia moga sie roznic.

Jesli nie poczujesz duzej roznicy bierz 318i, powinna mniej palic niz 320i, a jak kupisz dobry egzemplarz to bedziesz sie nim cieszyl jeszcze kolejne 3 lata.

 

Nie daj sie tylko nabrac na slynne polskie CCC (cena czyni cuda). I jesli bardzo liczysz pieniadze, lepiej wydaej 500-1000 pln na przeglad w aso i miej sumienie czyste.

 

Powodzenia w wyborze :cool2:

Opublikowano

przestańcie już z tymi R6 jak człowiek w głównej mierze chce oszczędnie.

 

Kup 320i jeżdziłem taką nawet w automacie i daje radę. Na zachodzie nie masz potrzeby wyprzedzac na 3ciego wiec nie musisz mieć petardy a 320i w zupełności wystarczy by normalnie dojechac z pkt a do b. Na bank R6 spali ci wiecej niz R4 i bedzie większe ubezpieczenie.No i koszty części trochę droższe.

 

Ja mam diesla ale chciałem właśnie 320i lub coś z R6 ale ja robię do 10 tys km rocznie więc mogę sobie pozwolić na zakup R6. Niestety wtedy nie było w czym wybierać jeśli chodzi o PB wiec kupiłem ON i żałuję.Dzwięk 330i miodzio :mrgreen:

Niestety ta nasza akcyza zabija. Kupię sobie 330i jak ceny spadną do poziomu 30 tys zł i wtedy akcyza będzie mniejsza :mrgreen: bo jak kupowałem swoją to przy 70 tys zł akcyza porażała i wybór padł na 320d

 

Wujek -Nie zgodze się,że 318 i 320 beda bardziej zaniedbane niż 3 z R6 . R4 kupują nie tyle biedniejsi lecz raczej spokojniejsi kierowcy.

Ja wychodze z założenia że jak ktoś kupuje emeryten wozik 318 i 320 to go nie zakatuje a jak ktoś ma zapędy do 300 koników i płacie za nie wiecej to raczej to wykorzystuje i lata bokami :mrgreen: wiadomo to kusi.

Opublikowano
Ja wychodze z założenia że jak ktoś kupuje emeryten wozik 318 i 320 to go nie zakatuje

 

Oj nie wiesz jak potrafią jeździć "emeryci" :norty:

...30km/h na 5 biegu :duh:

...no możne nie wszyscy :)

 

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.