Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z racji tego, że znajomy poprosił mnie o pomoc w znalezieniu dobrej "jedynki" tylko s silnikiem benzynowym zastanawiam sie, co mu podpowiedzieć? Nie wiem zbyt wiele o silnikach benzynowych a to co wiem tyczy się starszych 6-cio cylindrowych. W związku z budżetem żadne większe silniki niż 1.8i i 2.0i nie wchodzą w gre.

 

Wiem, że jest to ten sam silnik, ten sam blok a rózni się tylko osprzętem. Możecie cos wiecej powiedzieć, który lepszy? Że np warto szukać 2.0i bo pali tyle samo a 170 KM jest wyraźnie lepiej odczuwalne niż 143 KM z 1.8i. Albo odwrotnie, że nie warto.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jezeli chodzi o osiągi i spalanie zdecydowanie warto.

 

Rzecz ma sie podobnie jak w E90 325i i 330i.

 

Spalanie podobne a osiągi ogromna róznica.

 

Oczywiscie pomiedzy 143 a 170 HP nie bedzie takiej różnicy, ale biorąc pod uwage, ze na rynku wtórnym oba modele stoją praktycznie tyle samo oraz, ze spalanie jest zbliżone nie ma sensu brać 143 konnego motoru.

Opublikowano
na mobile.de widze, że na 10 szt 8 jest 1.8i a 2 2.0i

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Ja mam 318i i jestem bardzo zadowolony. Nie mam aspiracji wyścigowych ale gdy potrzeba idzie bardzo żwawo. Spalanie ok 10 w Warszawie ( zimą 11 ). Dla mnie osobiście nie potrzeba mocniejszego mimo iz dla wielu 24 latków byłby pewnie za słaby ;)
www.scooterkingz.pl
Opublikowano
Ja myślę że wszystko zależy od konkretnego egz. W mojej opinii lepiej wybrać lepiej wyposażonego ze słabszym motorem, niż golasa z większym. Oczywiście należy wziąść pod uwagę ogólny stan techniczny i przebieg. Miałem okazję kiedyś w Kato w Bawarii przejechać się 318 129KM i lekki muł był, zresztą 320tką 150KM od znajomego też jechałem ze 2 razy i troszkę lepiej się zbierała, ale też bez szału. Wszystko zależy jakie wymagania ma kierownik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie 320i. Mam 320i, ale w wersji 150KM i da się jechać, ale dość umiarkowanie. Dodatkowe 20 KM poprawiłoby dynamikę zwłaszcza, że jest to silnik znacznie nowocześniejszy z bezpośrednim wtryskiem.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

Stoję przed dylematem (najbliższych kilku miesięcy) co kupić: 320i czy 318i (po 2009 r.)? Chciałbym, aby użytkownicy takowych samochodów (prosiłbym NIE odpowiadanie osób, które posiadają diesle).

 

Za 318 przemawia głównie bardzo rozsądne zużycie paliwa, które przy spokojnej jeździe mieści się w 7l/100 km i niewyżyłowany dodatkową turbiną silnik.

Za 320 - dodatkowe 27 KM więcej (czyli większy komfort przy wyprzedzaniu). Minusem jest większe o średnio o 1,5-2 l/100 km zużycie paliwa i przy tym samym silniku doładowanie dodatkową turbiną (większe zużycie silnika?).

 

Prosiłbym także, jeśli macie swoje doświadczenia (także w tych modelach sprzed LCI) jeśli chodzi o awaryjność tych dwóch modeli. Są różnice, jeśli tak, to jakie?

Prosiłbym również, aby nie tworzyć tematów off-topic, tylko konkretne, krótkie i rzeczowe, wyniesione na bazie doświadczeń odpowiedzi (dieslowców proszę o NIE udzielanie się w tym temacie)

 

1. Zalety i wady obydwu modeli

2. Spalanie realne (różnice)

3. Awaryjność

4. Inne, ważne, zauważone przez użytkowników cechy.

 

Dzięki, pozdrawiam

Opublikowano
Nie liczyłbym w 318 LCI na spalanie średnie 7l. Realnie to miasto 9-10, trasa 7-8 w zależności od stylu jazdy. Czytałem na naszym forum, że 318 LCI maja problemy z wtryskami i nie lubią paliwa złej jakości. Dlatego proponuję 320 preLCI, który jest mocniejszy i bardziej trwały. Odnoście silników 2.0 o mocach około 170 km, to raczej pojawiały się negatywne opinie.
Opublikowano
Nie liczyłbym w 318 LCI na spalanie średnie 7l. Realnie to miasto 9-10, trasa 7-8 w zależności od stylu jazdy. Czytałem na naszym forum, że 318 LCI maja problemy z wtryskami i nie lubią paliwa złej jakości. Dlatego proponuję 320 preLCI, który jest mocniejszy i bardziej trwały. Odnoście silników 2.0 o mocach około 170 km, to raczej pojawiały się negatywne opinie.

 

To pierwsze słyszę z tymi problemami o wtryskach. Pre LCI odpada - chcę nowszy samochód, poza tym, tych ohydnych tylnych lamp "nie zniese". Dobrze wiedzieć, że są jakieś negatywne opinie o 170 KM. Co do spalania: DA się zrobić przy spokojnej jeździe 7 l/100 km. Owszem, jazda po mieście będzie kosztować dodatkowe 1-2 l więcej. Ale moje doświadczenie pokazuje, że ludzie po prostu nie potrafią ekonomicznie jeździć i jeżdżą nieświadomie (niepotrzebne przyspieszenia, hamowanie, znowu rozpędzanie).

 

Co do wypowiedzi kolegi wyżej: nie jestem pewien, czy wersja 320 posiada dodatkowe turbo, czy nie. Nie wiem jednak, skąd dodatkowe KM przy tym samym silniku, tak tylko strzeliłem.

 

Niestety, samochód prawdopodobnie zarejestruję w Niemczech, dlatego im większy silnik, tym droższe opłaty. Tak na boku - to który wersja 3-ek e91 jest godna polecenia w benzynie?

Opublikowano
320i to wolnossak. Polecam 335i :mrgreen:

Prosiłem o wypowiadanie się TYLKO I WYŁĄCZNIE UŻYTKOWNIKÓW, KTÓRZY MAJĄ DOŚWIADCZENIE Z NOWYMI E91 W BENZYNIE. Masz Diesla i miałeś Diesla. To po co mi polecasz bezsensownie samochód, który pali 15/100, kosztuje furę kasy i nie jeździłeś takim. Stać Ciebie na opłaty za taki litraż? To dlaczego sam sobie nie kupisz, tylko 90% tutaj jeździ dieslami, a są fachowcami i doradcami od benzyny?

 

Prosiłem o pomoc i doradztwo w wyborze BENZYNY. I tylko ludzi z doświadczeniem w benzynie (pre i LCI) prosze o pomoc. Dziękuję.

 

ps. jak będę chciał pojeździć F1, napiszę do Kubicy albo Schumachera, ale nie będę się pytał o zdanie sąsiada, który ma traktor, bo nie ma o tym bladego pojęcia.

Opublikowano

mysle kolego ze sie rozpedziles z tym traktorem... nie obrazaj uzytkownikow ktorzy chcieli Ci pomóc piszac ze jest to jednostka wolnossaca,

a 335i to zarcik, ale jak dla mnie jedyny sluszny silnik benzynowy.

a wybor miedzy traktorem houka 330d vs formula 335i to jesli chodzi o cene sa podobne, a oplaty za 3 diesla w Niemczech znacznie wieksze niż 3 litrowa benzyna

widać że nie miałes doczynienia z takimi autami... a pisanie do kogos ze go nie stac... ehhh

 

mysle ze to kwestia wyboru diesel czy benzyna zalezy od indywidualnej potrzeby,

ja chcialem mocny i bezpieczny samochod koniecznie z xd, wiec taki kupilem...

 

wracajac do 318i i 320i to bardzo emeryckie samochody... są malo popularne bo przelożenie mocy do osiągów(niski moment) i spalania, nie są dla wiekszosci zadowalające. Kultura pracy silnika benzynowego nawet 4 cylindrowego jest lepsza, ale moment obrotowy ma znacznie mniejszy.

jesli chcesz oszczednie to (opłaty i spalanie) 318i, ponieważ jeździłem 318i oraz 320i, a nawet 330i to odczuwalna róźnica w przyspieszaniu 18i vs 20i jest duża.

 

mysle że najważniejsze jeśli nie kupujesz nowego to stan a 318i czy 320i stoi na drugim planie

Opublikowano (edytowane)
320i to wolnossak. Polecam 335i :mrgreen:

Prosiłem o wypowiadanie się TYLKO I WYŁĄCZNIE UŻYTKOWNIKÓW, KTÓRZY MAJĄ DOŚWIADCZENIE Z NOWYMI E91 W BENZYNIE. Masz Diesla i miałeś Diesla. To po co mi polecasz bezsensownie samochód, który pali 15/100, kosztuje furę kasy i nie jeździłeś takim. Stać Ciebie na opłaty za taki litraż? To dlaczego sam sobie nie kupisz, tylko 90% tutaj jeździ dieslami, a są fachowcami i doradcami od benzyny?

 

Prosiłem o pomoc i doradztwo w wyborze BENZYNY. I tylko ludzi z doświadczeniem w benzynie (pre i LCI) prosze o pomoc. Dziękuję.

 

ps. jak będę chciał pojeździć F1, napiszę do Kubicy albo Schumachera, ale nie będę się pytał o zdanie sąsiada, który ma traktor, bo nie ma o tym bladego pojęcia.

 

Chyba trochę przesadziłeś, , szczególnie że pytasz która wersja 3 jest godna polecenia w benzynie??? Kolega Ci dobrze i na temat odpowiedział 335i jest najlepsza, chyba, że Ty myślisz że to diesel, to polecam najpierw zaznajomić się z tematem a potem pisać wywody, szczególnie jako newbie na tym forum.... 318i i 320i w e90 to wolnossaki bez żadnej turbiny :mad2: 318i nie da się średnio zejść do 7 litrów, więc odpuść sobie przechwały o eko jeździe, średnio w testowym egzemplarzu którym jeździłem kiedyś to 9 l delikatnej jazdy, ten silnik jest za po prostu za słaby do tej budy a spalanie nie takie małe.

Edytowane przez qwertykk
Opublikowano

Prosiłem o wypowiadanie się TYLKO I WYŁĄCZNIE UŻYTKOWNIKÓW, KTÓRZY MAJĄ DOŚWIADCZENIE Z NOWYMI E91 W BENZYNIE. Masz Diesla i miałeś Diesla. To po co mi polecasz bezsensownie samochód, który pali 15/100, kosztuje furę kasy i nie jeździłeś takim. Stać Ciebie na opłaty za taki litraż? To dlaczego sam sobie nie kupisz, tylko 90% tutaj jeździ dieslami, a są fachowcami i doradcami od benzyny?...

 

Kultury troche....

 

Z obu silnikow bedziesz zawiedziony, zaden nie ma dolu ani gory, pala tez nie malo i oba sa bardzo awaryjne, moi ex przelozeni maja takie sluzbowki i ciagle stoja w serwisie...

 

Poza tym albo jestes internetowym trollem skoro 320i ma miec jakies turbo (no, w F30 ma...) albo uzyj wyszukiwarki i uzyskasz odpowiedzi na swoje pytania.

 

Jesli Twoim kryterium jest spalanie to zaden z tych silnikow Ci sie nie sprawdzi.

Jesli Osiagi: rowniez.

Opublikowano

Jak mieszkasz w Niemczech, to śmiało pozwól sobie na ten luksus (który skutecznie w Polsce zabija Urząd Celny z pazernym państwem przez złodziejską akcyzę) i kup jakiś R6. Super ekonomiczny (jak na pojemność i osiągi) jest 3.0i 272 km, spalanie będzie większe o 1 litr niż 320i i o 1,5 l niż w 318i.

Mam kolegę w Niemczech i choć robi tylko 5-10 tyś km rocznie, to kupił E61 530i (254km). Koszty są większe, ale radość z jazdy jest zrekompensowana z nawiązką.

Największą przeszkodą może być cena zakupu R6, bo samo paliwo nie będzie dużą różnicą.

 

Wiem że chcesz silnik R4 2.0i ale rozważ koniecznie R6 3.0i.

 

Dlaczego od razu skreślasz diesla?

 

Było by lepiej gdybyś przejechał się 318i i 320i...a później jeszcze 320d i zrobił sobie konkretny bilans.

 

Ile planujesz rocznie robić kilometrów?

 

Benzynowe R4 do miasta wystarczą spokojnie, ale w trasie przyjemności z jazdy za dużych nie zaznasz. Znajomi którzy mieli benzyny ze 170 km, jakoś specjalnie zadowoleni z osiągów nie byli, ze spalania w stosunku do osiągów również nie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Kolega ma 318i pre lci. Samochód ten nadaje się głównie do miasta. Na trasie, żeby mieć jako taką dynamikę to trzeba mocno ją piłować i się namachać lewarkiem. Co do spalania 7l na trasie jak najbardziej realne przy spokojnej jeździe. W mieście pali coś koło 10l, w korkach może i więcej. Jeśli auto będzie miało pomykać po niemieckich autobanach to bym się na twoim miejscu zastanowił nad jakąś mocniejszą jednostką.

Co do użytkowania jednostka 2l w pre lci nie jest jakoś specjalnie awaryjna ale trzeba pamiętać o robieniu płukanek przy wymianie oleju bo się nagar w nich zbiera.

 

domenicus jak będziesz dalej taki kulturalny to kolegów ani pomocy na forum nie znajdziesz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem 320i z 2005 teraz mam 318i z 2009 czyli LCI. Obecna ma spalanie mniejsze o ok 1 litr, u mnie 90% trasa. Średnio pali ok 6,2 l/100 km. Jak ktoś potrzebuje mocy to niech sobie kupi M3, mi auto służy do dojazdów do pracy więc jest wystarczające a spalanie jest naprawdę ok. O wtryskach i pompach wysokiego ciśnienia słyszałem ale jakoś nie tyle co w dieslach, info z serwisu BMW a nie z forum.

Jak trafisz coś fajnego to kup 320i tylko manual bo automat zabije te 170 km, za mały moment...

Krzysztof
Opublikowano
O awaryjności silników benzynowych w E9x słyszy się o wiele mniej, ale jest też ich 10 razy mniej niż diesli, oraz z reguły robią też dużo mniejsze przebiegi.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Kolega swiezak, a taki opryskliwy. Jak sie tak bedziesz odzywal to nik Ci nie pomoze.

Upss, zapomnialem ze mam diesla. Pewnie zostane zaraz zrugany przez zalozyciela watku...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
320i to wolnossak. Polecam 335i :mrgreen:

Prosiłem o wypowiadanie się TYLKO I WYŁĄCZNIE UŻYTKOWNIKÓW, KTÓRZY MAJĄ DOŚWIADCZENIE Z NOWYMI E91 W BENZYNIE. Masz Diesla i miałeś Diesla. To po co mi polecasz bezsensownie samochód, który pali 15/100, kosztuje furę kasy i nie jeździłeś takim. Stać Ciebie na opłaty za taki litraż? To dlaczego sam sobie nie kupisz, tylko 90% tutaj jeździ dieslami, a są fachowcami i doradcami od benzyny?

 

Prosiłem o pomoc i doradztwo w wyborze BENZYNY. I tylko ludzi z doświadczeniem w benzynie (pre i LCI) prosze o pomoc. Dziękuję.

 

ps. jak będę chciał pojeździć F1, napiszę do Kubicy albo Schumachera, ale nie będę się pytał o zdanie sąsiada, który ma traktor, bo nie ma o tym bladego pojęcia.

 

Myślisz, że pojawisz się na forum i swoim bufoniastym tonem wypowiedzi zrobisz wrażenie??

Zachowujesz się jak zwykły baran i tyle :mad2:

Tak się składa, że jeździłem każdym benzynowym silnikiem w e9x, więc mogę coś na ten temat powiedzieć....ale na pewno nie Tobie.

Jeśli ktoś nazywa N57 3.0d "traktorem" to Twoje N43 to zwykłe "komarki" pt. "wiele hałasu o nic"

Opublikowano
Chyba kolega bufon zostal zawstydzony i juz sie nie odzywa. Szkoda fajne bajki opowiadal o turbinach w benzynie 2.0 i o 335i w dieselu. No nic jak zalozy nowy watek to go tak szybko nie karccie moze sie czegos ciekawego dowiemy o nowych tajnych technologiach bmw.
Opublikowano
Chyba kolega bufon zostal zawstydzony i juz sie nie odzywa. Szkoda fajne bajki opowiadal o turbinach w benzynie 2.0 i o 335i w dieselu. No nic jak zalozy nowy watek to go tak szybko nie karccie moze sie czegos ciekawego dowiemy o nowych tajnych technologiach bmw.

 

Kolega bufon przyszedł z pracy w BMW, jest 23:05 i jestem zmęczony. Moja "ostra" wypowiedź jest czymś podyktowana nawet, jeśli zostałem obsobaczony i nawet, jeśli sądzicie, że słusznie mi się dostało, to nie zmieniłbym o milimetr mojej wypowiedzi. Nie będę tłumaczył dlaczego, bo to spowodowałoby dość rozbudowany off-topic, chociaż pewnie zyskałbym więcej zrozumienia dlaczego tak, a nie inaczej.

 

Wracając do tematu: skoro 318i oraz 320i palą mniej więcej tyle samo (ok, NIE mam czasu, pomimo iż szykuję się do kupna szukać tak najprostszych informacji, jak to, czy 320 ma turbo, więc macie prawo uważać mnie za newbie, lamera, bo tego nie wiedziałem).

 

Owszem, wiem o tym, że 318i to auto dla "emeryta" - jest słabe - ale na trasie da się spalić 7l. Pytanie, na które dopiero sobie odpowiem po wizycie u ubezpieczyciela będzie, jak to wygląda z ubezpieczeniem, wysokość opłat za taki czy mocniejszy model. Auto nie tylko będzie jeździło po autobanach, ale też po Śląsku. Liczę, że rocznie będzie to 20-25 tys km.

 

Cały czas chodzi o to, abym "nie zarabiał" na samochód - auta o dużym litrażu to jasne, marzenie każdego, ale trzeba mierzyć siły na zamiary - dlatego tak naciskałem, aby wypowiadali się realni i doświadczeni właściciele silników benzynowych - zarówno jeśli chodzi o spalanie w mieście jaki poza. Muszę sam sobie to, na podstawie Waszych informacji wykalkulować, czy będzie mnie stać - bo jeśli samochód będzie trochę droższy, ale, jeśli spali trochę więcej to może będzie warto - dlatego krzywię się na najmocniejszą wersję. Jak każdy facet: chciałbym. Ale na spalanie 12/100 na autobanie nie będzie mnie stać.

 

Dlatego proszę, jeśli możliwe, o doradzenie - jeśli faktycznie wersje niskie sprawiłyby, że będę się tylko denerwować (awaryjność, spalanie nie wiele niższe) to przemyślę to sobie.

 

Pytam też w BMW i ludzi spoza - ilu ludzi, tyle opinii - niektórzy mają diesle i chwalą pod niebiosa, niektórzy benzynę i również. Ja, ze względu na przebieg roczny, nie chcę kupować diesla. Dlatego wolę pytać Was - co z silnikami, awaryjnością poszczególnych modeli - generalnie można założyć, że ssilniki BMW nie są aż tak awaryjne, a tu jedne użytkownik twierdzi, że flota w jego firmie lub firmie kolegi stoi w naprawie.

 

Dzięki za pomoc.

 

PS. nie było moją intencją obrażać kogokolwiek, więc przepraszam, jeśli tak moja wypowiedź zabrzmiała. Ciężki miał być dzień - i niestety był, co nie usprawiedliwia.

Opublikowano
Miałem serię jeden z silnikiem 18i N46B20, do miasta silnik się nadawał, w trasie powyżej 130km/h uciążliwy nawet przy skrzyni 6b. Awaryjnym elementem jest mechanizm zmiennych faz rozrządu, u mnie też mimo spokojnego użytkowania padł. Spalanie w trasie 7.5, w miescie 9,5. Z serwisowaniem nie będzie problemów, silnik wywodzi się jeszcze z czasów E46...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.