Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam pytanie odnośnie działania.Jak to jest,że auto po odlaczeniu zaworu w ogóle nie kopci ani nie puszcza czarnych bąków podczas gwałtownego przyspieszenia?Jak jest podłączony to zaczyna puszczać.Jednak bez egr auto traci kulturę pracy i bardziej twardo pracuję.

Czy jest jakaś możliwość aby znaleźć kompromis pomiedzy pracą a kopceniem?

U mnie jest to o tyle irytujące,że mam 535d i klapke w wydechu,która otwiera sie przy 3tys obr/min a rzadko krece silnik do takich obrotów i jak zrobie spokojnie np.200km to gromadzi się sadza,która po otwarciu klapki,gdy gwałtownie przyspieszę jest wystrzeliwana i robi efekt czarnego bąka ;)

 

Czy może wymiana zaworu załatwi sprawę czy może trzeba usunąć go programowo czy coś?

Od dawna interesuje mnie ten temat,ale jakoś nigdzie nie znalazłem wyjaśnienia :duh:

Opublikowano
To wiem choć podobno w 535d sie nie da czy coś.Interesuje mnie dlaczego z egr kopci a bez nie :)? Silnik jest w super stanie,korekty książkowe.Nie mam dpf ;) jak byłem na kompie u specjalistow bmw to cos mówili,że ktoś grzebał przy mapie silnika czy coś bo są"wyłączone" rzeczy, które nie powinny być czy coś takiego(będę robił z tym porządek jak będę w PL jakoś w maju),ale skoro z odlaczonym egr nie kopci z z podlaczonym tak to jak to możliwe skoro egr tylko wpuszcza spaliny do dolotu? Czytałem gdzieś,ze egr ma wpływ na skład mieszanki paliwo/powietrze to prawda?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i sam sobie odpowiedziałeś. EGR wpuszcza do dolotu ponownie spaliny, czyli gdy masz odłączony EGR, to mieszkanka paliwowa jest czysta, a gdy EGR jest podłączony, to do cylindrów ponownie trafiają spaliny, czyli sadza itp. Podpal sobie troszkę ropy w jakimś pojemniczku, strasznie dymi na czarno. Ograniczenie komputerowo EGR również powoduje "brzydszą" pracę silnika.

Co do kopcenia, to bardzo pomaga wyczyszczenie całego kolektora dolotowego (z dwulitrowego dizla wyciągnąłem około 2kg smoły) i intercoolera (nawet pół litra czegoś podobnego do oleju)/ Osobiście zauważyłem, że moja dużo mniej kopci, gdy jest zimowe paliwo :shock: Dodatkowo, zawsze wraz z wymianą oleju, zalewam LM SPULUNG'a i pomimo, że również nie mam DPF'a, katalizator pewnie już też nie działa, to muszę się bardzo postarać, żeby coś mi tam zakopciło.

Może przyczyną jest "grzebany" program..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

No programem zajmę się na pewno.Znam poniekąd zasadę działania egr,ale zauważyłem,że nie każdy diesel bez dpf puszcza dyma :) myślę,że zajmę się czyszczeniem intercoolera bo kolektor jest czysty(ostatnio robiłem)

Po prostu ciekawy byłem co sprawia,że po odłączeniu egr auto nie kopci.

Przy zmianie oleju też używam LMa.

Do czyszczenie intercoolera trzeba zdjąć zderzak?

Kurde szkoda,że nie można zrobić czegoś,żeby auto nie puszczało bąków a zachowało kulturę pracy :((mozna założyć nowy dpf,ale nie jestem fanem tego rozwiązania)

Ciekawa informacja z tym zimowym paliwem :shock:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.