Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dziwny objaw, ostatnio po jeździe powyżej 4tys obr. auto nagle zaczyna mi przerywać jakby nie palił na jeden cylinder, nierówno pracuje

i po zatrzymaniu kuleje- obr ok 500 ale nie gaśnie. Po czym gaszę silnik, odpalam i już pracuje równiutko i normalnie jedzie. potrafi nawet kilkadziesiąt km przejechać bez problemowo o ile nie przeciągnę go do 5 tys obr.. Na zimnym odpala i pracuje równo, reakcja na gaz prawidłowa, swiece nowe, fajki cewki sprawdzone, dolot szczelny...

Wczoraj jechałem autostardą przyśpieszyłem do 180km/h i zaczął przerywać zjechałem zgasiłem od razu odpaliłem i chodził równo do póki nie pojechałem powyżej 4 tys obr. wtedy to samo... dziś rano jechałem do pracy (trasa 50 km) i całą drogę nic ale nie przekraczałem 3,5 tys obr

Ma ktoś jakieś pomysły??

Opublikowano

dolot sprawdzałem jak czyściłem krokowca pare m-cy temu,

pompy nie obstawiam bo na lpg jest to samo,

ciśnienie jakby było małe to nie wracałoby po zgaszeniu i odpaleniu.

Opublikowano

Czyli pompa ok jak, na LPG to samo. Musisz podłączyć kompa zobaczyć błędy sprawdzić parametry bieżące, przejechać się z kompem i sprawdzić przeplywke. Dlatego idź do kogoś kumatego. Nie takiego co podłączy kabelek odczyta błędy skasuje 70zl i odesle z usterka

 

Wzrokowo nie ocenisz dolotu bo może być jakieś połączenie rur, uszczelka kolektora, uszkodzenia rurek domy. Można sprawdzić psikajac czymś latwopalnym w dolot i sprawdzić czy jest reakcja albo jak koledzy robili próbę dymowa co wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Wyjdzie każda nieszczelnosc

Opublikowano

Wiem, muszę podłączyć tylko chyba kupię kabel z inpą na allegro i sam zacznę diagnozować bo nie uśmiecha mi się jeżdzic po magikach....

 

Co do całego dolotu to wiem że powinno się popsikać itd. ale też wykluczam raczej nieszczelność bo musiałaby się pojawiać i znikać a jak jest nieszczelność to albo JEST albo jej NIE MA,.

A tu jak auto zacznie szatkować to szatkuje cały czas do zatrzymania i zgaszenia. Po ponownym odpaleniu jest ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z opisu wygląda na wypadanie zapłonu, jak chodzi nierówno to nie gaś tylko odpinaj po kolei cewki, tam gdzie nie będzie reakcji tam masz problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Z tymi cewkami to też nie musi być na 100% bo ja miałem wypadanie zapłonów zanim nie zmieniłem świec i nie uszczelniłem dolotu po próbie dymowej. Po tym problem zniknął. To co kolega opisał to typowo wypadanie zapłonu, bo jak komp wykryje missfire to odcina cylinder a po ponownym uruchomieniu silnika się resetuje i komp daje silnikowi kolejną szansę na poprawną pracę. Jak nie masz kompa to zrób jak wyżej kolega pisał, odłączaj cewki i się dowiesz który cylinder,świeca lub fajka jest coś nie halo. U mnie pewnie były to świece lub zły skład mieszanki, przez nieszczelności dolotu.
Opublikowano

Dzięki Panowie za podpowiedzi,

dzisiaj po pracy jak będę wracał do domu to go przed garażem przeciągnę żeby zaczął przerywać i zacznę po kolei cewki odłączać.

Rozumiem że jak którąś odłączę i nie będzie reakcji to ta cewka walnięta? czy po prostu komp ją odcina z jakiejś innej przyczyny??

(Tam gdzie jest ok, po odpięciu cewki powinny obroty jeszcze bardziej spaść...)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Brak reakcji będzie oznaczał, że na tym cylindrze jest problem, najprawdopodobniej z cewką lub świecą. Po odłączeniu sprawnego cylindra będzie spadek obrotów oraz pogorszenie pracy silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Problem jest na 5 cylindrze, (przejechałem się tak żeby silnik zaczął przerywać) i odłączałem po kolei, przy każdej innej był jeszcze większy spadek obrotów i nierówna praca, przy 5 brak jakiejkolwiek różnicy.

Zamieniłem cewkę 5 z 1, zobaczę dzisiaj czy teraz będzie problem na 1 cylindrze czy dalej na 5.

Jeżeli będzie brak zapłonu na 1 - to oznacza że cewka pada ??

Jeżeli dalej na 5 to jakaś grubsza sprawa ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamieniłem cewkę 5 z 1, zobaczę dzisiaj czy teraz będzie problem na 1 cylindrze czy dalej na 5.

Jeżeli będzie brak zapłonu na 1 - to oznacza że cewka pada ??

Jeżeli dalej na 5 to jakaś grubsza sprawa ??

Tak, wtedy cewka do wymiany a jak dalej będzie problem z 5 cylindrem to tak jak kolega wyżej napisał. To są najczęstsze przyczyny, później nieszczelność dolotu i kompresja..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

No i zagadka...

Pomimo podmienionej cewki wczoraj znowu przerywało i zjechałem na pobocze zacząłem odpinać po kolei cewki i dalej błąd na 5 cylindrze.- czyli nie cewka. Proóbowałem tylko na Pb to samo, swiece podmienione.

Podłączyłem wczoraj pod INPE i był tylko 1 błąd: wypadanie zapłonu 5 cylinder il. wystąpień 14.

 

Nie mam już pomysów, silnik pracuje jak zegarek na wolnych, na zimnym czy ciepłym pb, czy lpg, czasem na światłach się zastanawiam czy w ogóle chodzi, zero jakiegoś falowania obrotów, przygasania itp., normalnie przyspiesza i w ogóle, tylko to wypadanie zapłonu czasem pow 4 tyś obr. i to nie za każdym razem, najczęściej na autostradzie jak chwilę jadę na wyższych obrotach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jeszcze do wykluczenia wtryskiwacz a potem pomiar kompresji. Rozumiem, że to jedyny błąd?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

tak to jedyny błąd,

czy możliwe że wtryskiwacz?? skoro na lpg jest to samo?

Opublikowano (edytowane)

Znalazłem jedną nieszczelność- gumowa zaślepka z tyłu kolektora z otworem fi8 mm, zeszła bardzo lekko i była cała popękana, jak w nią dmuchnąłem to czuć było że puszcza powietrze, zaślepiłem wężykiem zatkanym stalową kulką i myślałem że to będzie przyczyna w/w objawów, jednak wczoraj jadę z pracy autostradą, przyśpieszam do 170 około 4 tyś obr i znów przerywa.....

 

Pomiar ciśnienia na ciepłym silniku:

1 cyl- 12

2 cyl- 12

3 cyl- 11

4 cyl- 11

5 cyl- 12

6 cyl- 11,5

 

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?? Mi się już skończyły...Jestem mechanikiem ale nie wróżką :mad2:

Edytowane przez matteush
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba zobaczyć jak wyglądają parametry podczas jazdy, może masz jeszcze inną nieszczelność, często jest problem z przewodami odmy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tylko przy pomiarze nie odłączyłem wtrysków -podobno trzeba??? kumpel który kręcił rozrusznikiem nie wciskał gazu w ogóle... ma to duży wpływ na pomiar??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wykręć wszystkie świece, wypnij bezpiecznik pompy paliwa, kręć rozrusznikiem i gaz do dechy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dla pewnosci; na cieplym silniku?? Wiesz moze ktory to bezpiecznik?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik rozgrzany.

http://i51.tinypic.com/1fhbf9.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Trzeba zobaczyć jak wyglądają parametry podczas jazdy, może masz jeszcze inną nieszczelność, często jest problem z przewodami odmy.

Kolego maniek,

1. Co konkretnie sprawdzić i jak, tzn. jakie parametry i czy wystarczy do tego przejechanie się z INPĄ ??? (Mam gościa tylko z takim programem)

2. Węże od odmy oprócz wzrokowo jak jeszcze mogę sprawdzić? nie ma do nich dostępu.. (ew. wymiana odmy z wężami mogłaby coś pokazać tylko nie chciałbym na początek eksperymentować za 400 i pól dnia roboty)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.