Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat blisko turbo? :o blisko turbo to może być dpf, katalizator lub kolektor wydechowy a nie termostat.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Bliżej niż alternator na pewno. Bo jest nad turbo. Więc dla mnie to blisko. Czujnik nie dał nic.

 

W poniedziałek będzie szło inne turbo, bo prawdopodobnie te źle jest wysterowane. A sam sterownik był też minimalnie inny podobno ,bo nie miał jakiegoś tam otworku na przewód (teraz mi powiedział). Może jak regenerowali tą co dostałem to sterownik od innej z innego auta wrzucili, bo im się po****. Sterownik, nie wiem co to, to coś w co wchodzi wtyczka a tam jest w środku elektromagnes mówię w skrócie.

 

Gorzej, że moje turbo już rozebrali, wypiaskowali i przygotowali do regeneracji. Więc w razie kolejnego zepsutego nie wrócę już do tamtego.. Zobaczymy.

Opublikowano
Nie pisałem, bo nic nie było wiadomo. Zostało zamontowane drugie turbo (moje zregenerowane). Poskładany. Ciekło podobno z termostatu. Dzwonili z warsztatu. Wyciek zrobiony, auto jeździ już normalnie i z pełna mocą podobno. Odbiorę po 16 to będę wiedział czy coś jeszcze się zmieniło ;)
Opublikowano

A wiec tak ;) Auto odebrane. Termostat nie cieknie, na razie sucho po 50 km. Chodzi cichutko. Do tego stał z otwartym korkiem od spustu oleju 12 h i zleciał cały olej. Po wlaniu nowego olej czyściutki, w ogóle nie jest czarny ;) A turbo działa poprawnie. Doładowuje wg INPA przy max obrotach i pedale w podłodze ok 2,5 bar - wcześniej 2,1; 2,2. Zbiera się o wiele lepiej niż przed naprawa. I przy pierwszych testach do 100 km/h ma ok 9,8 - 9,9 sek. Wcześniej 11,4 - 11,6 lepiej się nie udało. Wiec pod tymi względami naprawa udana.

 

Tamto turbo miało rozsypaną geometrię, wiec stad zerowe przyspieszenie, ale cała akcja wykonana za darmo z przeprosinami ;)

 

Auto dalej trochę kopci, widać to w światłach, ale jakby trochę mniej. W każdym razie daje radość z jazdy.

Na razie wewnątrz czasem bardzo lekko i przez chwilkę czuć olejem, ale być może wypala się to co się nalało przy wymianie dwukrotnej turbiny.

Zrobiłem ok 40 - 50 km jak na razie.

 

Mam nadzieje, ze po 100 czy 200 km już nic nie będzie czuć olejem, wszystko się wypali i dalej będzie jeździł dobrze.

Kopci, trudno, ale teraz chociaż twarz się uśmiecha przy przyspieszaniu ;) Odpukać oczywiście, żeby nie zapeszyć ;)

Opublikowano
No to dobrze ze auto zreanimowane. A swoja droga ti jest diesel a nie elektryczne auto jakiegos dymka musi puscic :D moj bez kata i dpf po dluzszym emerytowaniu jak mu depne to czasem nawet swiatel nie widac za mna :mad2: ale przy normalnej jezdzie nic
Opublikowano
Tez tak sobie zacząłem mówić ;) Auto przy normalnej jeździe nic. Przy jeździe ostrej trochę. Ono dymi ciut tylko na postoju, taki kaprys :) Olejem mniej śmierdzi, w sumie to tylko jak ciepły i przy ruszaniu ostrym to jak ruszę to trochę czuje olej. Ale wszystko odpukać suche. Olej jest w normie. Trochę niedokładnie umyty na dole i mokrawe od oleju rury przy samym turbo do IC. Także może tam się dopala i śmierdzi. W weekend zrobię trasę i wtedy się będę zastanawiał. Jak na razie ok 120 km okej i z uśmiechem na twarzy ;)
Opublikowano
Zrobiłem 800 km, auto jeździ fajnie, ale na postoju mocno zaciąga dymem... Teraz pytanie do Was, da się wstawić jakiś uniwersalny katalizator, nie za milion złotówek? Jeżeli tak to jaki, w którym miejscu? (pewnie najlepiej zaraz za turbo wywalając puchę po DPF i starym kacie)? Jestem pewien, że ten rzemieślnik co mi wyciął dpf, wywalił wszystko co było w tej puszce...
Opublikowano
Może ktoś zakładał? Tematu jakos nie znalazłem, co do wstawienia KATa po wycięciu DPF. Bo niestety ciężko tak jeździć. A będę miał niedługo ciut wolnego to może być to załatwił...
Opublikowano
Na postoju ciemnoniebieski. Na max obrotach niebieski (tak, wiem. Przepala olej) Alw na 1000km na razie z bagnetu nie zniknęło praktycznie nic. Ale mocno śmierdzi. Dlatego myśle o kacie. Bo nie da się jeździć tak...
Opublikowano

Nie jest źle. Czy padło już pytanie jaki olej zalewasz do tego silnika?

 

Z katem nie doradzę ale pierwsze co mi przychodzi do głowy to magnaflow.

Opublikowano

No i ten dym jest gryzący bardzo. Dlatego bym może wrzucił kat to byłoby ciut lepiej i jeszcze trochę by pośmigał. Tylko nie wiem z jaka norma, jaki wygląd. W które miejsce. A tez już trochę wydałem, wiec fajnie by było jakby nie kosztował 1000 zł. Pewnie najlepiej byłoby wrzucić ori kat z wersji bez DPF. Ale to 900 zł w używce.

 

Z DPF szedł 5W30 Castrol EDGE na takim tez go kupiłem. Teraz jest 5W40 również EDGE. Jakos tak zostałem na Casteolu mimo różnych opinii. Taki był i taki został.

Opublikowano
Hej. Powiem Ci, że ja też mam na pewno wycięty DPF ale czy mam kata to teraz już nie wiem bo u mnie tak nie kopci. Owszem mam takie śmierdzące gryzące spaliny ale nie mam dymu jak na filmie. Kiedyś byłem przekonany, że mam wszystko wycięte i jest pusta puszka ale dymu nie ma. Może mam zostawiony kat i tutaj dobrze kombinujesz żeby wstawić chociaż katalizator. Myślę, że jak się zrobi ciepło to przy okazji robienia (wymiany) tej nieszczęsnej przetartej rurki odpowietrzającej z baku to zrobię czyli zajrzę do tej puszki co tam jest. Ja też mam zalany olej 5W30 Castrol EDGE. Czyli kiedyś byłem przekonany, że mam pustą puszkę po DPF-ie ale teraz to już nie wiem bo śmierdzi ale nie kopci.
Opublikowano

Być może. Katalizator na pewno trochę zminimalizuje smród i może lekko kopcenie. Cudów się nie spodziewam, ale może do środka nie będzie taki gryzący dym lecieć.

 

U mną na 100% wyciął wszystko. I to był błąd. A czemu tak kopci to ja już nie wiem... Przy max obrotach to chociaż na jasno niebiesko i widać, ze delikatnie olej. Ale tutaj to tak niewiadomo co. Olej pewnie tez. Ale w bardzo małych ilościach. Gdybym wyeliminował to kopcenie na postoju to bym nim śmigał jeszcze długo. A tak to mnie sttasznie denerwuje, no i jak to wyglada. Ze o środowisku nie wspomnę...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli chcesz jeździć autem to założenie kata z e90 m47 bez DPF jest najlepszym pomysłem.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Jeżeli miałbym pewność, że pomoże to tak. Poza tym, wydałem w dwa miesiące 4000 tysiące na wtryski, turbo, odme, uszczelkę.... plus 1500 zł za opony. Wiec średnio mam kolejny 1000 zł na katalizator, który może nie pomoc... A na sprzedaż jest jeden (przynajmniej jeden znalazłem). Do 500 zł dałbym. Ale to marzenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te katalizatory fabrycznie nowe są po 1000zł. Używek/zamienników szukaj w firmie która regeneruje katy i dpfy.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Ori jest po 3300 zł. A w tych firmach 400 zł chcą jak odda się stary z wkładem. Ja nie mam. A ogólnie same DPF sprzedają. Żeby ktoś miał kata byloby fajnie.

 

Wtedy wystarczyłoby go wrzucić, bez żadnych programów i wkodowywania go, prawda?

Opublikowano

To teraz tylko znaleźć w przystępnej cenie, bo jednak ponad 5 koła w dwa miesiące wydać, to już trochę jest...

 

Jakby ktoś miał, widział, znalazł, to proszę o jakieś info ;)

 

Dzięki w ogóle za wszelką pomoc i zainteresowanie moim trudnym przypadkiem :)

 

A jeżeli szukać, to którego z tych?

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/18_0591-katalizatorprzeciwpylk-filtr-paliwowy/vVC67121

 

Bo tam jeden jest Katalizator blisko silnika EU 3, potem katalizator EU 4 i Filtr cząstek stałych.

 

Pewnie powinien iść ten 18307797296, bo jest dla AT.

 

Wszystko jedno, bo znajduje jakieś do x3 za 400 zł czy 500 zł, ale katalog pokazuje, że jest tylko do X3. No a innych nie widzę. Masakra. A uniwersalny znajdzie się jakiś EURO 3 za 300 zł, ale nie wiem czy będzie to pasować.

Opublikowano
Spróbuj podzwonić po firmach co sprzedają auta na części (nie angliki), może będą mieli pustego dpfa z katem. Możesz też kupić sam wkład, rozciąć puszkę i uzupełnić. Tylko ciagle mam watpliwosci, czy to pomoże. Jeśli cały osprzęt jest sprawny to pozostaje silnik. Chyba bym spróbował z innym olejem oraz z jakimś renomowanym dodatkiem (kontrowersyjna opcja)... prędzej to pomoże niż sam kat (moim zdaniem).
Opublikowano

Tez zastanawiam się czy to pomoże. Z drugiej strony auto oleju bierze ok 100 ml na 1000 km. To nie jest aż taka ilość, żeby tak dymić i śmierdzieć.

 

Ciężko u mnie z czasem w godzinach pracy firm. Ale może to dobry pomysł. Spróbuje podzwonić.

Albo kupię zwykły kat z Allegro uniwersalny i na razie go wspawam, wstawię i zobaczę czy w ogóle cokolwiek się zmienia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.