Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To wynika z nowej legislacji Unii Europejskiej, jakiekolwiek modyfikacje wydechu, które generują podwyższenie emisji spalin (a to właśnie powodowal wydech M Performance) są zabronione od lipca tego roku. Wprowadzona też została nowa norma, Euro 6C - BMW by się do niej dostosować wrzuciła do aut produkowanych od lipca filtr OPF - nie wszędzie jednak dało się to zrobić, więc M3 i m550i CAŁKOWICIE zniknęło z produkcji.


Ja na szczęście na wydech się jeszcze załapałem, a w ramach protestu do powyższych zmian zainstalowałem sobie jeszcze downpipe bez katalizatora. ;)

 

brawo. Też chcę dołożyć downpipe u siebie.

Mógłbyś podać więcej informacji? Jaką rurę założyłeś? Robiłeś odrazu chip tuning?

Z góry dzięki.

  • Odpowiedzi 153
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jaką rurę założyłeś?

 

MG Motorsport, zapłaciłem 2000 PLN.

 

Robiłeś odrazu chip tuning?


Tak. Jak pisałem wyżej ok. 310km i 470nm. Różnica jest kolosalna i to porównując do boxa z którym jeździłem wcześniej, nie mówiąc już o stanie fabrycznym. Moja ładniejsza połowa, nieświadoma modyfikacji, sama z siebie zauważyła różnicę już kilkaset metrów po wyjeździe z garażu. ;) Nie mam niestety bezpośredniego porównania do 540i, ale spędziłem niedawno tydzień z R6 w M2 Competition. Pewnie, że zawsze można więcej i mocniej, ale mocy mi już absolutnie nie brakuje.


Jeśli ktoś z Wielkopolski jeździ 540i to chętnie sie umówie na start spod świateł, jestem ciekaw różnicy. :)

Opublikowano

Ja mam 540d, według danych 4,9 sec. Mi wyszło 5,5 (mierzone telefonem).

A Ci jaki czas wyszedł?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A bez downpipe tez taka moc jest osiagalna? Cholera zaluje teraz ze wzialem przedluzono gwarancje, bo troche sie Obawiam jej utraty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ps. Ostatnio mialem okazje jezdzic m2 i o ile na suchym jezdzi to fajnie to jak tylko robi sie chociaz troszke mokro to jest slabo. Trakcja dusi moc albo kola momentalnie traca przyczepnosc. Ideal nie jakby mial 4wd z mozliwoscia przelaczenia na rwd
Opublikowano
Jaką rurę założyłeś?

 

MG Motorsport, zapłaciłem 2000 PLN.

 

Robiłeś odrazu chip tuning?


Tak. Jak pisałem wyżej ok. 310km i 470nm. Różnica jest kolosalna i to porównując do boxa z którym jeździłem wcześniej, nie mówiąc już o stanie fabrycznym. Moja ładniejsza połowa, nieświadoma modyfikacji, sama z siebie zauważyła różnicę już kilkaset metrów po wyjeździe z garażu. ;) Nie mam niestety bezpośredniego porównania do 540i, ale spędziłem niedawno tydzień z R6 w M2 Competition. Pewnie, że zawsze można więcej i mocniej, ale mocy mi już absolutnie nie brakuje.


Jeśli ktoś z Wielkopolski jeździ 540i to chętnie sie umówie na start spod świateł, jestem ciekaw różnicy. :)

 


Dzięki za info. Ostatnie pytanie, gdzie to robiłeś?

Ja też nam box, jest lepiej niż fabryka, ale jak już można chip robić to wyrzucam box.

Opublikowano
Robiłem w Carro w Szczecinie i szczerze polecam. Rozważałem też jeszcze TC Performance w Łodzi i DynoSoft, ale finalnie Carro zrobiło najlepsze wrażenie i bardzo polecam ten serwis. Na potwierdzenei tych słów - wczoraj objechałem nowe A7 55 TFSI. ;)
Opublikowano

Ciekawa historia. Okazuje sie ze auto ktore zamowilem bedzie mialo silnik o oznaczeniu B48D. Jak wynika z katalogu czesci moga byc tam montowane dwa typy ukladow wydechowych z roznym katalizatorem. Przy probie znalezienia wydechu w wersji normalnej B48, wydech wyskakuje w bazie czesci do doposazenia. W przypadku wybodu wersji D juz nie.


Pytanie nr 1. Czy ktos ma moze pomysl dlaczego tak jest?


Linki:


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/18_1263-uklad-wydechowy-tylny/i59860/kL/sN/r2018/m06

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/18_1261-uklad-wydechowy-tylny/i58528/kL/sN/r2018/m12


Pytanie nr 2. Moze wyjde na glupka ale czy zmiana tlumika koncowego na mperfomance moze miec wplyw na prace silnika lub dzialanie katalizatora ?


Dzieki za pomoc!

Opublikowano

Tomek w serii prawa końcówka ma klapę i z mojej obserwacji otwierała się rzadko. W zimę to widać doskomale jak dymek leci tylko z lewej. Wygląda to masakrycznie.

W MP ciągle leci dymek z obu końcówek. Czy ma to wpływ na silnik itd? Otrzymałem info z serwisu, że nie. Z kolei znawcy tematu twierdzą, że zamknięta klapa w serii miała na celu szybsze uzyskanie optymalnych parametrów aby zmniejszyć emisję. Ma to sens. Ja już troche nalatałem km z MP i nie widzę różnicy w pracy silnika itp.

Opublikowano
Dzięki, najgorsze jest to ze mimo iż mam VIN to jeszcze nie łapie go system akcesoriów wiec do końca nie wiadomo cyz można będzie zamówić do niego wydech. Pytanie czy ktoś montował go w b48d i nie było problemów
Opublikowano
ale jesteś oszczędny w słowach..... a jak bardzo słychać? jakie wrażenia? przeszkadza? za głośno? lekko mruczy tylko?
Opublikowano

Grzybu ale fotek końcówek wydechu MP jest sporo na necie.

Jest wyraźna różnica w dźwięku. Mi przez pierwsze kkm dodatkowo podłokietnik wpadał w lekki rezonans. Troche się bałem, że coś źle zamontowali ale to ustąpiło.

Jadąc na D spokojnie słychać, że to nie seria. Mocniejsze dodanie gazu powoduje trochę buczenie i czasem irytuje ale to przecież R4 więc nie ma co się dziwić. Dla mnie też ważny jest wygląd G30 z MP. Znaczbie lepiej to się prezentuje i za każdym razem jak widzę G30 w serii to się w tym przekonaniu utwierdzam a jak widzę te brzydkie okrągłe końcówki nie pasujące do designu G30 to już w ogóle.

Opublikowano
ale jesteś oszczędny w słowach..... a jak bardzo słychać? jakie wrażenia? przeszkadza? za głośno? lekko mruczy tylko?

 

przepraszam :)


wszystko co napisał Lukasmat. Jest buczenie, ale mi osobiście nie przeszkadza, fajnie, że słychać. Też miałem problem z rezonansem.

Jak byłem w ASO ostatnio to jak wjeżdzali autem przez wąski korytarz do serwisu to w salonie myśleli, że to M5 przyjechało :D

Wygląd z tyłu to duży plus. Widać to chyba na moim filmiku.

Jak ktoś ceni sobie przede wszystkim mega ciszę to oczywiście nie polecam, ale ja nie zamieniłbym MP na zwykły wydech.

Opublikowano

Swoja droga, czy ktoś z was robił program z wydechem m-performance ? ew. Box ?


Nie znalazlem info poza auto-dynamics.pl ile mozna z 530i optymalnie uzyskac bez dodatkowych modyfikacji.

Opublikowano
Można uzyskać w granicach 290KM na boxie, vtech, race chip. Na programie można uzyskać zapewne lepsze wyniki

 

Podobno okolice 290 na samym chipie i do 310 na kompletnym wydechu z dp, cp i cb.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano

Halo czy na legalu w aso można już montować czip do 530i pierwszej serii?

Podkręciłbym coś ale jest 5lat gwarancji i trochę nie chcę ryzykować na "czarnym rynku".

Pozdrawiam aris
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie i chyba można już zapomnieć o Power kitach biorąc pod uwagę ze seryjne silniki mają problemy z wltp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.