Skocz do zawartości

Wreszcie jest! Wydech M-Performance do 530i


MarcinG30

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 153
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Testuję 530i przez weekend. Silnik zaskakuje mnie na plus dynamiką. Naprawde nieźle przyspiesza do 200. Po chiptuningu jak będzie miał 282 KM, 400 NM będzie super. Niestety dźwięk to porażka. Mam nadzieję, że nowy wydech rozwiąże ten problem...

 

Jak chcesz zwiększyć moc?jakiś box?co z gwarancją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testuję 530i przez weekend. Silnik zaskakuje mnie na plus dynamiką. Naprawde nieźle przyspiesza do 200. Po chiptuningu jak będzie miał 282 KM, 400 NM będzie super. Niestety dźwięk to porażka. Mam nadzieję, że nowy wydech rozwiąże ten problem...

 

Jak chcesz zwiększyć moc?jakiś box?co z gwarancją?

 

 

 

Rozmawiałem z nimi. Silnik z 530i jest baaardzo podatny na tuning. Bardzo dużo ich zrobili i nie było do tej pory problemów.

Rozsądnie zalecają ok 40-50 KM i 50-70 NM, ale jak klient chce więcej to mogą zrobić więcej.

Wszystkie pomiary, hamownia robią na miejscu. Koszt 2499 brutto + 400 brutto hamownia (lub 499, nie pamiętam).

Operacja nie ma wpływu na gwarancję, ale zalecają wyjęcie sterownika przed wizytą w serwisie (5 minut roboty wg nich).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz rozmawiał z DTE Systems na temat ich sterownika dopytaj czy jest na tyle dopracowany, że w czasie eksploatacji nie wyrzuca błędów, ponieważ to się zdarzało.
Larsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem dzisiaj auto z MPE, osłona + koncówki (zwykłe) + wydech kosztowały mnie 5080 pln brutto, 600 pln brutto kosztował mnie montaż.

 

Na świeżo, bo autem przejechałem jakieś 10 km

- spora róznica plus w dźwieku z zewnątrz, odpalając auto

- spora różnica w dźwięku na plus wewnątrz, jest zaskakująco basowo jak na 2-litrowy silnik

- wizualnie również na plus, końcówki zdają się większe i grubsze - szkoda, że nie ma w opcji czarnych (nie karbonowych)

- drone i dudnienie przy prędkościach "ponad autostradowych", co jest niestety mocno rozczarowujące - w trasach trzeba się będzie zaprzyjaźnić z eco pro, dopiero w tym trybie jest zauważalnie ciszej

- niestety nie zaobserwowałem dotychczas ani popcornu, ani pierdzenia, na czym najbardziej mi zależało

- pewnie totalnie złudne wrażenie, ale mam wrażenie, że auto ma dużo więcej werwy - zmieniałem też właśnie olej i pękło 2k kilometrów (do których według instrukcji należy docierać auto), więc kto wie - może komputer zdjął jakiś limiter obrotów?

 

tak czy inaczej, na razie mam mocno mieszane uczucia. coś więcej napiszę pewnie po weekendzie, bo trwa jakaś snieżyca i nie ma warunków żeby się pobawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem dzisiaj auto z MPE, osłona + koncówki (zwykłe) + wydech kosztowały mnie 5080 pln brutto, 600 pln brutto kosztował mnie montaż.

 

Na świeżo, bo autem przejechałem jakieś 10 km

- spora róznica plus w dźwieku z zewnątrz, odpalając auto

- spora różnica w dźwięku na plus wewnątrz, jest zaskakująco basowo jak na 2-litrowy silnik

- wizualnie również na plus, końcówki zdają się większe i grubsze - szkoda, że nie ma w opcji czarnych (nie karbonowych)

- drone i dudnienie przy prędkościach "ponad autostradowych", co jest niestety mocno rozczarowujące - w trasach trzeba się będzie zaprzyjaźnić z eco pro, dopiero w tym trybie jest zauważalnie ciszej

- niestety nie zaobserwowałem dotychczas ani popcornu, ani pierdzenia, na czym najbardziej mi zależało

- pewnie totalnie złudne wrażenie, ale mam wrażenie, że auto ma dużo więcej werwy - zmieniałem też właśnie olej i pękło 2k kilometrów (do których według instrukcji należy docierać auto), więc kto wie - może komputer zdjął jakiś limiter obrotów?

 

tak czy inaczej, na razie mam mocno mieszane uczucia. coś więcej napiszę pewnie po weekendzie, bo trwa jakaś snieżyca i nie ma warunków żeby się pobawić.

 

A gdzie montowałeś wydech? Możesz zrobić zdjęcie jak wygląda teraz z nowymi końcówkami i osłoną?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tłumik się przepali dopiero po paru tys km.

Aby osiągnąć strzały z wydechu:

 

Sport/sport+

Skrzynia w lewo

Zmieniasz biegi łopatkami przy samym odcięciu

 

Tak jest w f30 z mpe ale tutaj powinno być podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Przy odpuszczaniu gazu ? U mnie coś tam jest, oczywiście nie tyle co w aftermarketowych wydechach. Ale na nowym tłumiku było go znacznie mniej wiec myśle ze to kwestia przepalenia, chyba ze w g30 to ograniczyli :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można prosić jakiś filmik z dzwiękiem?

 

 

 

Wow! W jakim trybie Ci tak strzela? Ile z nim już przejechałeś? Wrażenia? :)

 

Mnie martwi fakt, że jest za głośno przy większych prędkościach. Bardzo przeszkadza?

 

Trzymając się 2k obrotów jest okej, ale moim zdaniem komfort długich podróży spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Kolego,

jak Pan tak sprawę stawia to .... ręce opadają !

W tej sytuacji proponuję pozostanie przy serii albo opcjonalnie zakup daewoo lanos. To jest tak, albo ktoś czuje rybkę, albo rybkę czuć od niego :D .

Larsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.