Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewnie między 100-200zl.

 

Spytaj czy bierze odpowiedzialność jeśli ukręci świece. Roboty na godzinę nie dłużej. Więcej rozbierania plastików żeby zdjąć kolektor niż samej zabawy ze świecami

szukam
Opublikowano
Za 100zl żaden mechanik nie będzie się bawił ze świecami 50zl za sztukę to minimum jak wymienisz 4 na raz za dużo rozbierania. Sam nie podejmiesz się wymiany? Nie ma nic skomplikowanego o ile świece nie zapieczone.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano

Niby czas wymiany świec żarowych to godzina ale to należy inaczej mierzyć ten czas .

Liczymy ile samochodów naprawimy za dniówkę z tą samą przypadłością. W ten sposób się może okazać że raptem wymienimy świece żarowe tylko w 4 samochodach i to jeszcze jak dobrze pójdzie.

Inna sprawa to że ceny nie koniecznie muszą być jednakowe dla każdego, np klient "A"

już kupił odpowiednie świece i są w bagażniku oraz jest stałym bywalcem warsztatu nie zadaje zbędnych pytań, a inny klient "B" niema świec i nie wie co chce, ciągle oc oś pyta że to niby czytał na forum a że jest "zielony" to mu się wszystko namieszało i tylko zabiera czas mechanikom. W takim wypadku to bym się nie zdziwił że ceny będą różne.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie między 100-200zl.

Mimo, że lubię grzebać przy bmw to za 100,- nie brudziłbym sobie rąk :wink:

Spytaj czy bierze odpowiedzialność jeśli ukręci świece.

Jeszcze nie spotkałem się z tym żeby mechanik wziął odpowiedzialność za ukręcenie świecy, dlatego warto to robić samemu lub powierzyć auto osobie, która naprawdę wie co robi.

Roboty na godzinę nie dłużej.

To chyba w wersji "jednak ukręciły się wszystkie 4" :roll: pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł a nie przy wymianie świec żarowych. Samo zrzucenie i założenie kolektora dolotowego powiedzmy do wymiany 8 uszczelek + 1 od egr to dla wprawionej osoby godzina pracy. Z chęcią zobaczyłbym filmik z takiej ekspresowej wymiany świeć żarowych w nie dłużej jak godzinę :cool2:

Więcej rozbierania plastików żeby zdjąć kolektor niż samej zabawy ze świecami

Jeżeli powiedzmy tylko jedna jest spalona, bo jak więcej i każda będzie stawiać opór to wcale nie jest to taka szybka akcja.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

no mi tak zeszło, 3 sztuki wymieniałem bo 3 były sprawne, silnik tak gorący że nie idzie dotknąć. Minus przy odkręcaniu wszystkiego bo parzy, plus przy wykrecaniu świec bo wychodzą bez żadnego oporu.

 

Mechanikiem nie jestem ale kolektor już sciagałem kiedyś wiec wiem gdzie są sruby i co trzeba zdjąć na usprawiedliwienie dodam :)

szukam
Opublikowano

kolektor ściągnąc któryś raz z kolei to pikus i dość szybko idzie

ale może trafić się uparta fr***a która zajmie i z 2h. Z własnego doświadczenia to w jednym M47 1 świeca zajeła mi ponad 1.5h bo ni grama nie szła, pół minimetra odkręcanie, smarowanie, wkręcanie i tak w kółko i choć tamtego auta nie mam od 4 lat to mam na pamiątkę tę świecę. Pozostałe 3 poszły praktycznie bez żadnego problemu.

co do ceny - zależy od regionu, humoru mechanika itd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O to to właśnie chodzi :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam.

Jestem świerzy na forum ale nie taki zielony . Proszę podaj koszt wymiany jeśli się zdecydujesz na mechanika. Powód to ciekawość, bo wymieniłem wszystkie u siebie a nie było lekko. Jeszcze dodam że pierwszy poleciał sterownik po ponownej diagnozie dopiero pokazało tylko piątą sprawną.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Cześć. Mam E46 320d 150KM z 2004, więc świeczki są na 5V. Zrzuciłem kolektor i sprawdziłem wszystkie porządnym elektronicznym prostownikiem. Przy napięciu 6V (mniejszego nie da rady ustawić ale WDS mówi o 5.3...7.8V więc ok) wszystkie pobierały ok. 8...9A i do tego słychać było skwierczenie pewnie nagaru z olejem na grzałce. Na zewnątrz była temperatura ok. -5*C. Czy te świece są sprawne ?

 

Jeśli nawet okazałoby się, że są sprawne to czy warto spróbować je wykręcić, poczyścić i wkręcić na pastę do świec np. Beru GKF-01 żeby zapobiec przyszłym problemom z ewentualnym demontażem ?

Edytowane przez Rocky07
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak przez ostatnie 14 lat nie były wymieniane, to warto je wymienić. Swojej początkowej sprawności na pewno już nie mają.
Opublikowano

Jak nie masz żadnego błędu związanego ze świecami zarowymi ani nie masz problemu z odpalaniem w mroźne dni to po co to ruszać. Niby profilaktycznie można, lecz zajął bym się tym przed kolejną zimą.

 

Jak juz je wykrecisz do sprawdzenia i wyczyszczenia no to już wolał bym wymienić na nowe :roll: polecam smar ceramiczny do swiec/wtryskow.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Oczywiście nie wiadomo czy ktoś je wymieniał. Przebieg auta szacuję na jakieś 400kkm, nie było w ogóle sterownika świec co może tylko świadczyć o poprzednich właścicielach w kraju, więc i wymiany świec od nowości nie spodziewałbym się. W te ostatnie mrozy -17 już nie odpalił, przy -5 jeszcze odpalał ale początkowo chodził jakby na 3 gary, inaczej nie podejmowałbym w ogóle tematu. Co ciekawe INPA wskazała błąd 4 świecy :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co ciekawe INPA wskazała błąd 4 świecy :)

Ja to odczytałem jako błąd czwartej świecy :wink: choć to niemożliwe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Kolega, u którego byłem na diagnostyce powiedział mi, że czwarta świeca ma błąd i sterownik jest spalony a co się okazało to w ogóle go tam nie było :)

Po rozmowie z pewnym Panem z Nysy doszedłem do wniosku, że nie będę wymieniał świec póki są dobre. Kiedy padnie jedna to pomyślę już pewnie nad wymianą kompletu. Pobór prądu przez sprawne świece to u mnie 8,5A do 9,2 A. A i jeśli już sprawdzamy świece i mamy zrzucony kolektor to proponuję zająć się podciśnieniami - spękane i luźne przewody, odwrotnie podłączone zaworki czy niesprawny elektrozawór EGR to tylko niektóre usterki, które wyłapałem, nie licząc skostniałych uszczelek kolektora przyklejonych na jakąś bliżej nieokreśloną masę... 14 lat zrobiło swoje a i poprzedni fachowcy też dołożyli 5 groszy od siebie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.