Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW E61 2.0 TD M46 – nie przyspiesza ponad 2500 obrotów – mechanik bezradny

 

Witam, móje auto dotąd sprawne w miare żwawe jak na 163KM ( 270tys km, bierze ok. 1l oleju na 2 mies ) od ok. miesiąca przestał reagować na pedał gazu.

To orientacyjna granica – bardziej odnosi się do obciążenia auta.

Na 1 biegu idzie do 4000 na 2gim do 3000 na 3 do 2500 na 4ce do 2300 na 5 podobnie itd.

Wskaźnik zużycia paliwa idzie pod max i faktycznie dośc dużo teraz pali.

Nie ma dymu, nie ma stuków, dziwnych odgłosów ani falowania obrototów.

Usunięte nieszczelności dolotu powietrza do silnika. Podejrzane komunikaty DPF, oraz przepustnicy.

DPF nie chce się wypalić, bo przydławiona ? przepustnica ? nie pozwala nia rozgrzanie silnika

Czy jest coś co Wam podpowiada techniczna doświadczenie i intuicja – gdzie sprawdzić ?

Pewnie jest cała masa czujników które może podawać błąd ale widze że mechanik nie ma koncepcji.

 

Pytanie :

Czy jeśli przepustnica daje mniej powietza ale wtryski podają paliwo w ilości normalnej, to czy silnik nie powinien się zalać ? kopcić ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zawalony DPF. Na milion procent.

Teraz jedź do dobrego mechanika z kompem i niech wymusi wypalanie, jeśli to nie pomoże, to jedź do firmy, która czyści dpfy, jeśli i to nie pomoże, to poszukaj używki i wymień, ale nigdy nie pozbywaj się dpfa na amen.

DPF standardowo wypala się co kilkaset kilometrów, ale muszą być spełnione dwa warunki, ponad ćwierć zbiornika paliwa i temperatura silnika ponad 75 stopni. Często w E60 padają termostaty, przez co silnik nie osiąga takiej temperatury, wtedy to dpf się nie wypala, zapycha się i blokuje przepływ spalin, sprawdź w ukrytym menu do jakiej temperatury rozgrzewa się silnik i jeśli jest tak jak piszę, to zajmij się termostatami zanim zajmiesz się DPF'em. Musisz mieć już bardzo zapchany, ja gdy miałem podobną sytuację, to osiągałem 3500 rpm na 3 biegu i 3000 rpm na 4.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za informacje - nic nie kopci - to mnie dziwi

Mechanik ma komputer. Serwis solidny.

Jest ten komunikat awarii przepustnicy ( nie mam symbolu awarii ) czujnikiem sprawdzili że elektrycznie wszystkie styki sa sprawne a awaria sie nie kasuje- mechanik chce wymienić przepustnice aby móc podnieśc temperature do wypalenia DPF.

Wiadomo - sprawzdone że moja przepustnica nie reauguje na impuls elektryczny - jest na stałe otwarta - i zlecona do wymiany

Edytowane przez BartolomeoE61
Opublikowano
Kolego, tak jak napisał kolega Krzysztof sprawdź termostaty. zapytaj mechanika jakim programem dysponuje, uniwersalne testery nie są dobrym urządzeniem do serwisowania BMW, w ista-p tam sprawdzisz ciśnienie przed i za filtrem DPF i będziesz wiedział czy filtr zawalony, przepływkę zostaw na koniec.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przepustnica do podniesienia temperatury??? :mad2:

Zmień Ty mechanika.

Przepustnica (chyba, że chodzi o przepływomierz i wprowadzasz na niechcący w błąd) to urządzenie głównie służące do miękkiego gaszenia silnika. Często pomaga dobre przemycie z nagaru, wtedy znów działa prawidłowo i błąd znika. Jeśli to jednak chodzi o przepływomierz, to trzeba zmierzyć jaki jest przepływ powietrza, to zrobisz dobrym programem, ale to nie ma wpływu na temperaturę silnika, na temperaturę silnika mają wpływ termostaty, a najczęściej pada ten przy chłodniczce EGR. Nie daj się naciągać mechanikowi, zacznij od wymiany tego termostatu, odpowietrz układ chłodzący, sprawdź temperaturę i zrób wypalanie DPF kompem, ze trzy razy. Termostat kosztuje niecałą stówę.

Jeśli ten Twój mechanik jest taki solidny, to powiedz, żeby zrobił jak Ci napisałem, a później niech Ci podziękuję za naukę i niech nie prosi o zapłatę.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Przepustnica też działa podczas wypalania dpf i jest do tego niezbędna.Oczywiście też gasi łagodniej silnik.Ogólnie,żeby dpf sie wypalił muszą być spełnione warunki,sprawna przepustnica i termostaty.Nie jestem mechanikiem,ale dużo czytam :cool2:

 

Aha i przemycie jej nie ożywi jak padła a z opisu kolegi stwierdzam,że padła.Pozdrawiam!

Opublikowano

Czy w modelu E61 M47 2.0 2006 może nie być opcji wypalenie stacjonarne ? Wiem, że me mechanik ma tylko uniwersalny komputer, i spod tego kompa nie może wykonać wypalenia w serwisie. Czy można wejśc w system ukryty ? dla wypalenia stacjonarnie ? chodzi o to że on musi jeździć przez 1,5 godziny na wylotówkę z wpiętym komputerem - a maja jeden w całym serwisie. (Twierdzi tez że na tym komputerze nie jest w stanie podejrzec ciśnienia przed i za DPF.) Klapa gasząca czyli "przepustnica" - została wymieniona na nową.

 

Ale zgodnie z sugestią od Krzysiek - opisane czujniki temperatury do wymiany, zatankować i odpowietrzyć układ chłodzący. Następnie wypalać DPF. Najlepiej 2-3 razy - tego luksusu nie bede miał, ale jeśli auto ożyje to pojutrze zrobię 1000 km po autostradzie - powinno się dopalić.

Wierzę że serwis ma wysoką kulture pracy, więc nie ściemniają tylko robia co moga w ramach swojej wiedzy i sprzętu.

A ja mam wyjazd pojutrze, stąd dramatycznie szukam wskazówek, a nie nowego serwisu.- wszystkim bardzo dziękuję za cenne wskazówki !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja miałem E60 z tym samym silnikiem jak twój i termostaty psują się bardzo często, musiałem wymieniać główny i od EGR dlatego sprawdź w ukrytym menu jaką masz temperaturę bo jeśli podczas jazdy spada poniżej 75 stopni to DPF się nie wypali. Jeśli chodzi o wymuszenie wypalania DPF-a kompem to możesz to sam zrobić, wystarczy telefon lub tablet z systemem Android i aplikacja Btool Expert + adapter bluetooth lub kabel diagnostyczny, ciśnienie przed filtrem, zapełnienie filtra sadzą też pokazuje tak że nie trzeba specjalisty do tego, tu masz więcej info na temat aplikacji: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379
Opublikowano

Wszystkim dziękuję. DPF był kompletnie zakorkowany. Po wymianie "przepustnicy" i wymianie przewodów i usunięciu nieszczelności przy turbinie i kolektorze. Temperatury były ok. Pomogło dopiero czyszczenie chemiczne. Przepłukany tez na początku mnie rozczarował - na autostradzie nie mogłem rozpędzić auta ponad 120 km/h. Ale co 100 km jechał o 10 km szybciej. 600 km od wwy śmigał już 180. Ale trzeba cierpliwości. Mogłem przegonić auto na ferie.

Dla zainteresowanych dodam ze auto było badane komputerem

HELLA GUTTMAN - ktory ma bardzo rozbudowany interfejs do BMW

Porównywalny do Bosch.

Szczęśliwe zakończenie.

Dzieki tej historii podksztalcilem sie w budowie mojego silnika :reading:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.