Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Tak jak w temacie, mam problem ze swoja bumą. Po przejechaniu autostradą 50 km (V = -/+ 140km/h) wyświetlił się komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Od razu zjechałem na stację i dolałem oleju - przeszło.

Tydzień później auto zostało oddane do serwisu w celu wymiany filtrów oleju i ogólnego przeglądu. Na serwisie powiedzieli, że wszystko jest OK. Dziś po przejechaniu 7 km znów pojawił się ten komunikat, jednak po ponownym odpaleniu samochodu komunikat zniknął.

 

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A było mało tego oleju? Masz bagnet czy elektroniczny wskaźnik. Często przyczyną jest padający czujnik poziomu oleju i wtedy wyświetla głupoty. Wymiana nie jest tania bo czujnk jest drogi. Patrzyłeś czy nie masz błędu związanego z czujnikiem?
Opublikowano
Bagnetu niestety nie ma. Czujnik raz działa poprawnie, a raz podczas próby odczytu poziomu oleju się zwyczajnie nawiedza i nie zwraca żadnej wartości.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To lepiej nie dolewaj tak na oko, bo wyjdzie przy wymianie, że masz dwa tazy więcej oleju niż potrzeba :D podłącz pod inpe, carly, iste lub cokowiek do bmw i zobacz czy moe wywala ci błędu związanego z czujnikiem.
Opublikowano
Za pierwszym razem nie wiedziałem czym to może być spowodowane, bo auto posiadałem wtedy zaledwie kilka dni. Teraz po wymianie oleju juz nic nie będę dolewał. Czy odma może mieć coś z tym wspólnego ?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Działanie czujnika oleju było gdzieś na forum dokładnie opisane... W skrócie: pokazywana wartość zależy od wielu czynników- np. temperatura zewnętrzna i taka wilgotność, jakość oleju. Ja staram się trzymać 3/4 poziomu i tak zazwyczaj mi pokazuje ale.. np. przy jeździe autostradą "dość szybko, jak na warunki niemieckie :-), to miałem poziom na MAX. Po powrocie do miasta znów na 3/4. Bardzo ważne ! Nieraz trzeba przejechać nawet 30 km aby zobaczyć prawdziwy poziom oleju. Z autopsji: wczoraj wyjechałem pokazywało 3/4 , po około 10 km już 1/2, po dalszych 15 km poziom wrócił do 3/4 i tak się utrzymywał.Nie uważam abym miał niesprawny czujnik ( też było o tym na forum ).
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Posiadam podobny problem.

Bmw 116i silnik n43

objawy to czerwona kontrolka niskiego ciśnienia oleju,Gasnący silnik przy wrzuceniu na luz przy dojeżdżaniu np. do świtaeł i dziwne hałasy dochodzące z silnika słyszalne tylko w kabinie .wszystkie te objawy pokazuja się tylko jak silnik jest rozgrzany ,gdy jest zimny jest ok.Byłem już u dwóch mechaników .Piwerszy wyczyścił czujniki położenia wału,wymienił olej i termostat.Niestety to nie pomogło.Drugi doszukał sie winy w przepustnicy po rzekomym przeczyszczeniu problem zniknął ale silnik nadal zachowywał sie głośno(takie grechotanie)i sporadycznie gasł na wolnych obrotach gdy sie go na luz wrzuci.i teraz po dłuższym czasie czerwona kontrolka niskiego ciśnienia oleju nadal powraca.I już nie wiem co mam robić.Dzwoniłem do kolejnego mechanika który już zajmował się takimi pacjentami to powiedział mi że mogą to być panewki i korbowód ale nie jest pewny.Podobno ten silnik miał problemy i był objęty jakąś akcją serwisową.Jakieś przeprogramowywanie przepustnicy a w skarjnych przypadkach zalecają wymiane silnika który jest podobnmo przez te problem objety bardzo okazyjna ceną.Tonący brzytwy się chwyta i już nie wiem co mam robić na piątek jestem umówiony z kolejnym mechanikem ale już trace nadzieję.co może być rzeczywistą przyczyną tych objawów?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mam ten sam problem co Zbychu - dokładnie identycznie, też nie mam pojęcia co robić.. wymieniony zawór, nox, sprawdzony rozrząd - jeśli ktoś ma jakikolwiek pomysł to niech daje znać proszę !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co pamietam w tych silnikach jest przepustowy czujnik cisnienia oleju wiec od tego zacznijcie
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sytuacja jest o tyle ciekawa że problem nigdy nie wystąpił gdy mam odpaloną klimatyzację tj. otwarte żaluzje na grillu + pracujący wentylator, podejrzewam że jest lepiej chłodzony i olej jest gęstszy przez co ma ciśnienie w normie, ale już gdy jeżdżę bez klimy, temp jest nieco wyższa, olej rzadszy i pompa nie wydala? - proszę o poprawienie jeśli się mylę :|
Opublikowano
A jaki masz wlany olej? Może warto spróbować na jakimś konkretnym z wysokim HTHS i indeksem lepkości, typu Penrite HPR 5 5W40.
Opublikowano

Ja bym zmienił na 5W40 LL-01, i na pewno nie castrol.

A rozrząd jak sprawdzałeś? Napięty łańcuch pod korkiem wcale nie gwarantuje, że łańcuch nie jest wyciągnięty. Niestety na forum wiele razy było pisane, że można pod korkiem sprawdzać, ale to jest bzdura.

Przejedź się autem bez górnej osłony silnika. I sprawdź adaptacje na vanosach.

Podejrzane efekty dźwiękowe + wysokie wartości adaptacji + przebieg >150kkm = rozrząd do wymiany

Opublikowano
Dzięki za podpowiedzi ! , to wersja poliftowa, 110k przejechane, ale ok sprawdzę dokładniej rozrząd w takim razie. No i raczej zmienię olej
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dla tych którzy mają podobny problem w tym wątku - klimatyzacja powoduje wzrost obrotów o jakieś 100-200, a więc przy włączonej klimie z uwagi na wyższe obroty ciśnienie oleju utrzymuje się w granicach dopuszczalnej normy.. na dniach będę wymieniał olej i dam znać
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czy którakolwiek z osób które mają problemy z ciśnieniem oleju (kontrolka) podpinała się z ciśnieniomierzem w układ smarowania?

Warto by było sprawdzić wartości ciśnienia na wolnych i wyższych obrotach (3000rpm bodajże)...

Jedną z przyczyn problemów z ciśnieniem oleju może być zawór regulujący (pełni też funkcję zwrotnego) w pompie oleju, wymiana nie jest jakoś mega skomplikowana, a zawór wraz z nową sprężyną to koszt około 120zł.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)
tak to było to - czujnik wymieniony - wszystko śmiga :) (edit 30.10.2019) - chodziło o czujnik ciśnienia oleju Edytowane przez Fiiii
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
LordFalcon Witam, zauważyłem że wypowiadales na temat usterek mam identyczny problem już miałem nawet zamawiać czujnik ciśnienia oleju a wiadomo jest on drogi bo koło 300 zł z helli więc jak już podczytalem że sam( zawór regulujacy z sprężyna )czy on się znajduje w filtrze oleju ? Przyznam się że swoje BMW kupiłem miesiąc temu wymieniłem olej na Castrola 5w30, a wcześniej w aucie był taki sam po kartce jedynie mogę podać i się zastanawialem czy może szukać oleju na inny ? Wnioskowałem też że mogłem jakis porządny filtr kupić manna czy Boscha bo mam filtrona a one podobno se popsuły i on może wywala mi kontrolkę bo do samego wczytywania stanu oleju wiadomo że za pierwszym razem po odpaleniu w ciągu dnia trwa to nawet i 2 min jaki jest faktyczny stan oleju ,a po pierwszym razie już w trakcie jazdy czy po pół godzinie na nowo odpalonego szybko wskazuje stan oleju... No i teraz to koronę pytanie czy serio wziasc się od tego zaworu ? Bo nie gaśnie mi auto jak w jednym z istniejących wątków u któregoś autorów podczas postoju czy na światłach wszystko okej a ostatnio jadąc 30 km nieustannie zaczęło się zapalac przy prędkości 80-100 na/h wracając już do domu 50 /h byle by się nie zapaliło bo zaraz praktycznie trzeba gasić auto by kontrolka znikła dzięki z góry za odpowiedź i sorry za taka długa lekturę :)
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ty masz inny silnik - n43, tu z reguły sprawę załatwia wymiana zaworu hydraulicznego, który jest za alternatorem, kosztuje ok 500,- i lej do tego silnika 5w40, nie castrola, są zdecydowanie lepsze oleje w tej cenie. Filtr oleju polecam hengst.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, niedawno zakupiłem E87 118i 129KM. Silnik N46b20. Po odpaleniu zimnego silnika czasem zapala się kontrolka oleju a na i-drive komunikat oil low pressure. Zaraz gaśnie, ale czy to normalne? Przejąć się tym bardzo, czy bardziej? :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.