Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Posiadam BMW 525 TDS z 1996 roku.Jaki bedzie cały koszt zmiany skrzyni biegów z automatu na manuala i co trzeba wymienic ? z góry dzieki:).Pozdrawiam.Niech Ktos ODPISZE pilne!
Opublikowano

a dlaczego chcesz zmienić. automat fajna sprawa a z przerubką masa zachodu i problemów sporo

trzeba mieć;skrzynie,sprzęgło,pedały,pomke,wysprzęglik,przewody chydrauliczne,wolant biegów,wał i pewnie jeszczcze coś tam związane z elektryką niewiem czy jest sens

BMW sie nie psuje
Opublikowano
dlatego bo póki co naprawa automata bedzie około 2500 a jeszcze moze byc konwerter walnięty.To wtedy około 3500 naprawa.A szkrzynia używana automat 2000 ale nigdy nie wiadomo czy tez zaraz nie pójdzie.A za skrzynie manualną chcą 800zł i wiadomo ze bedzie ok.czy w 2500tys zł idzie sie wyrobic z założeniem skrzyni manualnej?podkreslam ze auto stoi w autoryzowanym serwisie BMW.W sumie lepszy od serwisu bo na wszystkie częsci ma zniżke 30%.Czyli wszystko byłoby robione na oryginalnych częsciach.Co doradzacie?
Opublikowano
Zostań przy automacie - jak ci dopbrze zrobią to pojexdzisz pewnie do konca zywota auta - a wachlowanie manuala w korkach...trgedia...doswiadczam tego codziennie jadąc z pracy...WAWA...i te korki
http://www.skredyt.pl/projekty/bmw.jpg
Opublikowano
To mam takie pytanie czy ktoś z was orientuje sie w skrzyni automat o takim numerze A5S 31OZ-OY BMW 24001422131, i doradźcie mi jakiś dobry i tani olej do skrzyni.Bo tutaj mechanik chce 800zł za sam olej.
Opublikowano

:shock: albo olej jest dobry albo tani - tu nie ma kompromisow !!!!!

 

w krakowie jest sentyrz - wariat cenowy :duh: , mam najlepszego fachowca w polsce od skrzyn w gorzowie wlkp , w krakowie tez mam jeszcze jednego - napisz na gg to wszystko wyjasnie - 7786298

Opublikowano

zwazywszy na ilosc czesci, ktora trzeba nabyc to moze byc studnia bez dna. Wszystko jest zbyt inteligentne i elektroniczne. To nie jest kwestia przekrecenia skrzyni, dokupienia pedału, linki i drążka z wodzikami. Lepiej napraw/wymień skrzynie.

 

Olej do skrzyni jest drogi, bo jest to dedykowany olej do tego konkretnego typu skrzyn ZFa a nie jakis uniwersalny. Jest to olej dożywotni (pewnie zaraz podniesie sie larum na forum :) ), wchodzi go jakies 9-10 litrow. Do tego jest w bańkach po 20 litrów. Stąd ta cena

pozdrawiam

t.

Opublikowano
mechanik mówi ze 12 litrów i ze jest zepsute:tarczki i gumki z siłownikami i konwerter.A inna skrzynia moze zaraz by z nią to samo.Dlatego stad moje pytanie jakie koszty.
Opublikowano
Wszystko jest zbyt inteligentne i elektroniczne. To nie jest kwestia przekrecenia skrzyni, dokupienia pedału, linki i drążka z wodzikami

 

wlasnie ze jest to kwestnia przykrecenia skrzyni i poskladania wszystkiego do kupy....

 

wiadomo - schemat elektryczny tez jest potrzebny - trzeba zrobic np zworke zeby silnik odpala , pociagnac kable do wlacznika swiatel cofania - ale to wszystko jest dziecinnie proste...

 

nie ma tu zadnej kosmicznej techniki :mrgreen:

Opublikowano
mi tez sie rozsypal automat i wkladam drugi, koszt to 1000zl + 150zl za montaz. chyba to dobra alternatywa. poszukaj ludzi co woza auta na czesci z angli, tego sie nie oplaca rejestrowac w europie a czesto maja male przebiegi i jako dawcy czesci sa wspanialym kaskiem.
Opublikowano
Wszystko jest zbyt inteligentne i elektroniczne. To nie jest kwestia przekrecenia skrzyni, dokupienia pedału, linki i drążka z wodzikami

 

wlasnie ze jest to kwestnia przykrecenia skrzyni i poskladania wszystkiego do kupy....

 

wiadomo - schemat elektryczny tez jest potrzebny - trzeba zrobic np zworke zeby silnik odpala , pociagnac kable do wlacznika swiatel cofania - ale to wszystko jest dziecinnie proste...

 

nie ma tu zadnej kosmicznej techniki :mrgreen:

 

no nie ma. Ale jest mase roboty. Chyba zgodzisz sie, ze prosciej jest przekrecic jedna skrzynie na druga niz chocby rozebrac konsole srodkowa

pozdrawiam

t.

Opublikowano

tez tak myslalem ... ale po trzecim wsadzeniu automatu , po trzeciej (!!!) wymianie oleju , po trzeciej nowej uszczelce zmienilem zdanie :duh: bo i tak samochod byl nie sprawny a sytuacjia byla taka sama jak 3 3 montarze wczesniej :mad2:

 

z przerobka jest wiecej roboty ale zrobisz raz i masz z glowy - i co najwazniejsze - masz pewnosc ze bedzie chodzic

Opublikowano
Kolego pershing mam taką skrzynię jak ty A5S310Z do tej skrzyni tylko i wyłącznie olej ESSO LT 71141 w bańce 20l taki olej kupisz za ok 380zł gdzie ten sam w serwisie kosztuje 100zł 1 l do tego uszczelka ok 120 i filterek ok 80 i hula jak ta lala.
Opublikowano
konwerter jest cały.xsilver jak bedziesz na gg to daj znac.chce numery do tych czesci do PF czy PZ i numer do tego typa od konwerterów.Czy wszyscy polecają ten olej?
Opublikowano

Witam, szczerze mówiącja od pewnego czasu też zastanawiam się nad zmianą z automatu na manual. Tylko że ja mam automat w 100% sprawny, ale ostatnio musiałem jechać drogą z W-wy do Terespola w Sobotę rano przy zmianie turnusów ......i był to koszmar, auto przyspiesza kiedy ono chce, zmienia biegi kiedy chce no i spalanie po jeździe na sporcie i z podałem w podłodze wyszło koszmarne. Automat to tylko na miasto a nie na Polskie drogi.

Ale mam takie pytanie czy wał,tylny most zostają z automatu, czy trzeba zmienić?Jak zostają to warto zmienić skrzynię na manuala a automat sprzedać na allegro i cała zamiana to tylko czas!

Pozdrowienia

Opublikowano
lepszy jest manual.ale tak jak tutaj patrze lepiej pozostac przy automacie.bo zbyt dużo zabawy z przekładaniem.Bo takie szczegóły jak zegary chyba tez trzeba wymieniac.tam gdzie sie wyswietla bieg.Ja planuje zamówic częsci,kupic olej i wyslac konwerter do regeneracji.tylko ciekaw jestem ile to wszystko wyjdzie.jak chce sie jeździc szybko to polecam jakis mocniejszy silnik.ale u mnie przy wyprzedzaniu nie było problemów.na starcie i tak kazde auto sie chowa:).
Opublikowano

Prawidłowa przeróbka wiąże się z wymianą:

 

skrzyni, koła dwumasowego z kompletnym sprzęgłem, siłownikiem sprzęgłowym wraz z przewodem hydraulicznym, lewarkiem biegów z łącznikiem i małym mocowaniem do karoserii, wałem napędowym, przegubem elastycznym pomiędzy wałem a skrzynią, kompletnym korpusem z pedałami. Potrzebne będą także wężyk do pompki sprzęgłowej znajdującej się na korpusie z pedałami którym doprowadzany jest płyn ze zbiorniczka płynu hamulcowego, śruby do przykręcenia koła dwumasowego do wału korbowego, skrzynia musi być także z łapą wysprzęglającą, komplet śrub do skręcenia przegubu elastycznego ze skrzynią i wałem, półeczka wokół lewarka biegów i mieszek oraz najważniejsze solidna gałeczka :D

 

Na sam koniec wystarczy dorobić pewien odcinek dwóch przewodów do połączenia czujnika wstecznego na skrzyni z pinami w kostce po wypięciu zespołu stykowego od wersji automata.

 

Trochę tego jest, ale naprawdę warto. Przyjemność z jazdy i mało puchnący portfel wynagrodzi włożony wysiłek w tę zamiane :D

Opublikowano
jaki będzie koszt tych wszystkich częsci?to co da sie to używki.tak około.mi chodzi o to zeby wymiana skrzyni manualnej nie przekroczyła kosztów naprawy tej.bo inaczej zostaje przy automacie.
Opublikowano

Jakiś czas temu ludzie na forum z serca odradzali mi taką przeróbkę. Wiedz, że boleśne się przekonali, że mieli rację.

 

Człowiek, który to robił cały czas coś poprawiał, cały czas coś nie było tak. Do czasu,gdy samochód zaczął jako tako działaś zaliczyłem wymianę jednego sprzęgła.

 

Poza tym, już po takiej przeróbce samochód będzie dawał Tobie co najmniej 3 komunikaty o błędach. M.in. błąd skrzyni biegów...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.