Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam drodzy forumowicze.

 

Przejrzałem, parę wątków niestety odpowiedzi nie znalazłem, więc problem opisze.

 

Posiadam E92 320i N43 170km.

 

Samochód się przegrzewa po tym jak odpale na gorącym lub ciepłym silniku (1 na 20razy)

 

Przy odpalaniu na zimnym silniku przejade i tysiąc kilometrów, temperatura różnie od 90 do 109 nigdy się nie przegrzeje.

Znakiem ,przegrzewania się beci jest brak ciepłego nawiewu przy ustawionych 28 stopniach i rosnąca temperatura w menu.

Jak widzę 112 zatrzymuje się natychmiast i gaszę silnik.

Tak jak napisałem zdarza się to raz na jakiś czas przy rozgrzanym silniku, zwykle jest tak jak być powinno, czyli: Jadę, gaszę, odpalam i jadę ,a jednak raz na jakiś czas zaboli ją coś i po jadę, gaszę i dalej nie jadę.

 

Co więcej, wentylator zaczyna chodzić, jednak temperatura nie spada lecz rośnie, j.w. dzieję się tak raz na jakiś czas, mija po okolo 30minutach jakby znowu załapała, wszystkie węże gorące, płynu nie ubywa ani nie przybiera, zrobiłem elektroniczne odpowietrzanie(12min)

 

Zwykle przy jeździe po mieście tempretura waha się między 97-102, w ostatnich dniach na postoju włączył się wentylator i po wyłączeniu się(78 stopni), a mnie kontynuacji jazdy w mieście jak zwykle temperatura nie przekroczyła 92 co zdarzyło się po raz pierwszy.

Dzisiaj z powrotem na ok. 100 jeździłem.

 

Ostatnio jechałem z PL do UK (ok. 2 tyś km) z 6 stopami, wszystko było w porządku do czasu 5ego postoju.

Po odpaleniu i przejechaniu ok.5km wpierw żółta po czym czerwona kontrolka, natychmiast zrobiłem stop na austostradzie i odczekałem ok. 20-30 min po czym odpaliłem, zaczęło wiać ciepło i tak już do domu kolejne 400km z kolejnym stopem-zgaszeniem i odpaleniem po 20 minutach bez problemu.

W jedną stronę UK to PL czysto przejechała.

 

Zdarzyło mi się to już około 5 razy w ciągu 5m-cy, odczekane kolejne 30minut po przegrzaniu i jedzie jakby nigdy nic się nie stało, zbija temperature i wszystko cacy.

 

Dziękuję z góry za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat się nie otwiera albo zapowietrzony układ albo pompę wody szlag trafia.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Witam.

 

Mechanik mi powiedzial ,ze potrzebuje calego zestawu pompy wody razem z jakims czujnikiem. Czy ktos sie orientuje jak to znalezc?

Opublikowano

Zapytalem zeby wycenil ile zamiennik bedzie kosztowal. Patrzylem w sieci tutaj i ceny pomp wachają sie przy granicy 100funtow, chwile potem powiedział że sama pompa za 100 nie wystarczy i on musi mieć cały komplet za który trzeba zapłacić 500f. Duma co w ogóle mam wpisać w wyszukiwarce żeby sprawdzić ile ten 'komplet' kosztuje. Mówił coś o jakimś czujnik, który wykazał błąd po podłączeniu narzędzia diagnostycznego. 5razy więcej niż sama część kosztuje mi się średnio uśmiecha +robota

 

Dodatkowo: błąd który wyskoczył na diagnostyce to auxilary water pump coś tam, czyli pompa pomocnicza?

Opublikowano
Dodatkowo: błąd który wyskoczył na diagnostyce to auxilary water pump coś tam, czyli pompa pomocnicza?

Tak, to jest ta pompa pomocnicza ktora sie zalaczyc po wcisnieciu guzika "rest" na wylaczonym silniku. Takie ogrzewanie postojowe korzystajace z nagrzanego plynu chlodniczego

Opublikowano

A czy ona moze stwarzac caly ten problem i da sie wyminic ja sama czy faktycznie trzeba caly 'zestaw' za okolo 2tys PLN/500f?

 

Sprawdzilem na wylaczonym silniku wciskam rest i nawiew dziala

Opublikowano

Sama niedziałająca pompka pomocnicza nie spowoduje przegrzania układu, ja tak jeździłem 3 miesiące i nic się nie działo.

Kolegom wyżej chodziło raczej o elektryczną pompę wody która pewnie u Ciebie jest. Wpisz tu VIN https://www.bmwstore.pl/pl/ i sprawdź jaką masz pompę wody i może zamów sobie sam, na pewno będzie taniej.

 

PS. Pompkę pomocniczą regeneruje się za 50zł, nie ma sensu wymieniać (wymiana szczotek).

Opublikowano

Czyli idzie po ludzku wymienic sama pompe wody, a nienjakis zestaw?

 

Co jeszcze zauwazylem przy odpalonym silniku, kiedy sie nie przegrzewa po odkreceniu korka plynu chlodniczego z boku leca krople(nie wiem czy ma leciec ciurkiem czy krople ew. automatyczna sie regulacja) a podczas przegrzewania sie(odpalebie po 30min nagrzanego silnika) i odkreceniu korka 'cicha woda' brak ruchu.

Opublikowano

W zbiorniczku wyrównawczy powinno być widać jak z węża przelewowego płynie płyn chłodniczy.

Gdy przepływu nie ma, to ewidentnie pompa wtedy stoi.

Przepływ płynu jest uzależniony od obciążenia silnika.

Na postoju, na wolnych obrotach, będzie niewielki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.