Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich.

Jestem troche zielony w temacie BMW, ale ostatnio kupiłem BMW f10 2016 r po małym dzwonie - auto sprowadzone z Kanady. Odpala i jeździ. Samochód ma uderzony centralnie przód: zderzak do wymiany, cześć pasa przedniego tez wymiana, chłodnice całe (główna lekko wgnieciona - jednakże nie cieknie - wiec zastanowie sie czy wymienic), lekko podgieta maska (chyba da sie wyklepać - dosłownie zagiecie ok 2 cm w centralnej czesci i prawej stronie) no i pech chciał że wystrzeliły wszystkie poduszki tj. kierowcy+kolanowa, pasażer+kolanowa i kurtyna psażer.

Sam nie wiem czy napinacze pasów strzeliły, bo same pasy działaja bez zarzutu. Mam wycene od ubezpieczyciela i w niej jest wyszczególnione ze wszystkie poduszki wymiana + wszystkie sensory i czujniki wymiana + napinacze pasów. Moje pytanie: które z tych części da sie zregenerowac bądz tez zresetować (czujniki)? Czy jest w ogóle sens i czy jest bezpieczne? Jak kupowac nowe to gdzie?

Wiem ze deska rozdzielcza i podsufitka do wymiany ale są zakłady które to regenerują (z podsufitka to dokładnie nie wiem ale deski na pewno). Robił ktoś coś takiego, i jaki jest efekt końcowy takiej regeneracji deski? Co z poduszkami/kurtynami, regenerowac czy kupić nowe, bądz też na allegro? Jak odrożnić poduszkę regenerowaną od oryginalnej?

Ewentualnie czy mógłby mi ktoś polecić dobry (i niedrogi) zakład w okolicach warszawy co mogłby taką naprawę wykonać. Zależy mi na fachowo wykonanej naprawie ponieważ samochód chciałbym zostawić dla siebie (z uwagi na bardzo maly przebieg 13000), stan auta (jak nowe w środku) oraz opcje wyposażenia (maks jaki da się włozyć)

Moze mi ktoś doradzić na co zwrócić uwagę przy naprawie i gdzie najlepiej kupować cześci? bo te w ASO mają jakąs zawrotną cenę (jakby złożyć samochód z oryginalnych czesci to kosztowałby tyle co nowy Bentley)

Wcześniej byłem posiadaczem MB i części w ASO dało sie kupowac z dużą zniżką, w BMW nawet nie chca gadac.

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdr

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/593df0c182d70d51

http://www.fotosik.pl/zdjecie/6cd4675bfc67e035

Opublikowano
Maska jest z utwardzonego aluminium ( podłego do prostowania ) ale kumaty blacharz sobie poradzi . Będzie musiał podgrzać palnikiem bo na zimno takie aluminium podczas prostowania potrafi pęknąć . A co do pasów bezpieczeństwa to w F10 napinacze są nie w słupku przy zwijaczu , a przy fotelu .
Opublikowano

Taka naprawa na oko pochłonie lekko 10tys. ale warto!

Z przodu zderzak szukaj używany, może być goły lub kompletny (można trafić wersje US; jak widzę na zdj. to chyba masz kamery boczne i takiego szukaj co ma i PDC i otwór na kamerę z boku koło odblasku; europejskie nie mają tego odblasku co w niczym nie przeszkadza). Co do części pod maską to na pewno wzmocnienie chłodnic na górze taka blacha profilowana się odkształciła, a to polecam nowe pod nr VIN...ogólnie dużo części lepiej nowych po VIN szukać. Używane mogą nie pasować lub się różnić detalami, a wcale nie wychodzi az taka różnica a czasem nowe taniej niż używki. Sam przerobiłem już 2 BMW z USA.

Gdy jest bum to strzelają pasy (gdy siedzi w aucie pasażer to i z jego strony także) oraz poduszki w zależności jak sterownik odczyta uderzenie. Po wystrzale pasa i/lub poduszek strzela ładunek pirotechniczny w klemie plusowej na akumulatorze i auto nie ma prawa odpalić oraz jest masa błędów dotyczących komunikacji z ABS,rozrusznikiem itd. W tym wypadku raczej nie wymienili tej klemy tylko mogli zrobić obejście prowizoryczne (często takie rzeczy widziałem nawet w porsche z USA i raz nawet zaczęło się kopcić dymem i śmierdzieć w pewnym aucie). Klemę plusową lepiej wymienić na nową (używane sprawne bez wypadku też mogą być) i szukaj na allegro po nr fabrycznych bo tam oferowane to są oryginalne bez znaczka BMW (i dokładnie ta sama forma co dla oryginału robi).

Co do poduszek to w wersjach na USA/Kanadę z racji przepisów stosuje się poduszki dwunabojowe (u nas 1 nabój) i jedynie kurtyny są dokładnie takie same jak europejskie. Na allegro nie kupisz praktycznie poduszki nie naprawianej (regenerowanej) do wersji USA. Co do kurtyn to szukaj używek europejskich (mogą być z przedlifta lub polifta) bo są dokłądnie takie same i chodzą po ok.700zł/szt, bo te naprawiane mają inaczej zszyte uchwyty i zazwyczaj trzeba przerabiać albo coś nie pasuje. Podsufitkę lepiej kupić nową z serwisu wg VIN po ok 2000zł bo używane mogą być w wiadomym stanie i często kosztują nawet 2500 lub więcej...a naprawa obecnej raczej niezbyt wchodzi w grę z racji na uszkodzenie struktury. Jak strzeliły wszystkie poduszki to i pasy wraz z dopinaczami kierowcy i pasażera. Tak więc trzeba rozebrać boczki i wyjąć po obu stronach zarówno zwijacz jak i wyjąć fotele i rozebrać tą sprzączkę gdzie się pas wpina (dopinacz) i teraz gdy wszystko wygląda na oko ok, tzn nie jest powyginane poskręcane to możemy dać śmiało do naprawy. A cena naprawy pas kierowcy+dopinacz (http://www.serwispasow.pl) to ok 450 zł-polecam bo zawsze fachowo i się nie zawiodłem. Gdy mamy dopinacz jakiś poskręcany w różne strony (ja tak miałe m w serii 3) to lepiej kupić nowe z allegro po nr oryginalnym bo taniej niż ASO. Poduszki kolanowe i kierownicę oraz deskę (z deską możesz trafić używaną choć jest pełno modeli kolorów w F10) polecam regenerować https://kowal-airbag.pl.tl/. Ja dałem gdzie indziej w swojej F10 i nie jestem zadowolony z kolanowej bo widać ślady ingerencji w strukturę przy śrubkach mocujących airbag...a znajomy co rocznie robi z 10szt. BMW F10 poleca p. Damiana.

Czujników airbag żadnych nie masz do wymiany przy takim uderzeniu. Najpierw podłączyć komputer i odczytać błędy airbag a następnie skasować i co zostanie to do wymiany/naprawy.

Na koniec przeróbka kierunkowskazów lamp tylnych na EU o ile w są czerwone (bo z Kanady to o ile się nie mylę są już pomarańczowe) (polecam http://www.naprawa-lamp-led.pl) oraz przełącznik świateł na taki co posiada tylne przeciwmgielne i kodowanie auta na EU plus wgranie mapy...mogę podać znajomego z okolic Warszawy co to ogarnie.

Opublikowano

Dzieki za rozjaśnienie tematu bo miałem kilka watpliwości co do naprawy.

Generalnie auto w naprawde dobrym stanie, fotele jak nowe zreszta siedziałem w nim i pachnie nowością (facet dostał kamieniem w szybę i tak sie przestraszył ze wjechał kolesiowi w tyłek w mieście i taki był final tego zdarzenia) i do tegp full wyposażenie, kamery radary i przebieg tylko 13000 na 100% pewny.

Pytałem o czujniki poduszek bo w wycenie ubezpieczyciela wszystkie są do wymiany a wcześniej czytałem ze należy wymienic to co zostało zniszczone w wypadku. Z tego co widziałem pod maską jakichś dużych zniszczeń nie ma. Wiadomo elementy elementy pasa przedniego do wymiany (urwana blacha na górze pasa przedniego, żaluzja chłodnicy i kilka pierdół), jak rozbierze go jakis mechanik bede wiedział co mozna zostawic co wymienic. Ma tez jakis radar (adaptive cruise control radar) sam nie wiem czy działa, zobaczy sie podczas naprawy.

Zderzak ma side view kamera i juz podobny znalazłem na allegro tyle ze nie wiem czy nie ma mocowań pourywany bo facet ma urlop do 08.01. Jutro zadzwonie i się dowiem co i jak. Generalnie chciałbym kupic w oryginalnym lakierze coby uniknąc lakierowania ale kolor bardzo rzadki (mineral white A96). Na allegro jest sporo części ale w kolorze Alpine White. Wiadomo najlepsza opcja byłąby goły z ASO ale cena to kosmos 2900 sobie zycza za niego - to troche drogo. Reszta rzezcy da sie przełożyc (kamera, czujniki itp)

Kolega podesłał mi linka do oficjalnego sklepu BMW i tam zacząłem sprawdzac części to wyszedł mi nowy Bentley z tego BMW wiec sobie odpuściłem szukanie części tam.

BTW znasz moze namiar na jakis nie za drogi sklep z częsciami (niekoniecznie oryginały - mogą byc zamienniki) to z nimi bym sie skontaktował zeby mi kalkulacje częsci zrobili?

Poduszki, napinacze+deska - na allegro znalazłem deske z napinaczami poduszkami za 6000 i facet mowi ze nie regenerowane i ze to oryginały wiec sam nie wiem czy mu teraz wierzyć skoro taka duza jest róznica w np: poduszkach (dwa naboje). A nie mozna tych poduszek zastapic europejskimi? czy jakies błedy bedzie komputer generować? Wiem ze jak po VIN sprawdzałem to numerów do desek rozdzielczych jest bardzo duzo - moja jest czarna (bez skóry) pod HUD i facet co do niego dzwoniłem powiedział ze BMW czesto zmienia dostawców stad taka ilośc numerów. Prawda to? Ja obawiam sie jednego zeby mi poprostu kolorem, odcieniem lub faktura sie nie rożniły bo bedzie słabo. Mozesz cos doradzić? Da rade to taka deske samemu wymienić? Bardzo to skomplikowana sprawa? Bo planuje wyjąc stara deske i pojechac z nia po zakup nowej.

Poduszki mam obiekcje zeby regenerować, nie jest to moze troche niebezpieczne? raz zeby zadziałała kiedy trzeba dwa zeby nie wypaliła np podczas jazdya dwa zeby nie był widoczny slad po naprawie (a takie juz widziałem i słabo to wygladało) Stad pytałem. Kleme poki co ogarnąłem jako prowizorke sam, bo w miejscu gdzie kupiłem auto zaspiewali mi za kleme na polskie 1200 PLN z dostawa za tydzień. Oczywiście jak odbiere auto wymienie ja na nową bo z prowizorką nie bede jezdził a samochód chciałbym zostawić dla siebie (nie szykuję na handel)

Następna sprawa która mnie jeszcze nurtuje bo auto ma pekniete oba klosze, reszta wydaje sie ok. Czy jest opcja zeby wymienic same klosze? Bo wymiana całej lampy to koszt ok 3000 na allegro. Z tego co sie dowiedziełam to Bixenon z AHL (cokolwiek to znaczy) a takich jak na lekarstwo na allego, chyba ze cos takiego ma jeszcze inna nazwę. Swojego czasu zastanawiałem sie na zmiane na adaptive LED super sprawa do jazdy nocą ale to chyba byłaby droga sprawa.

Na tylnie lampy nawet nie zwróciłem uwagi, jest prawdopodobienstwo ze sa pomaranczowe ale nie stawiam tego za pewnik ( w kanadzie rózne lampy maja raz czerwone raz pomaranczzowe). Swiateł przeciwmgielnych przelacznika nie ma wiec trzeba to tez ogarnąc. Tych ludzi co poleciłes robia to wszystko?

Podsufitka ceny podobne jak w serwisie róznica ok 500 PLN wiec gra nie warta swieczki.

Na koniec rozumien ze te 10 tys to sama robocizna? Czy znasz jakis dobry zakład co mogłby się podjąc złożenie tego w jedną całośc tak zeby to miało rece i nogi bez zadnej prowizorki? Autem bede woził tez dzieci wiec zalezy mi na tym zeby było bezppieczne.

Dzieki za info.

pozdr

Opublikowano
Maska jest z utwardzonego aluminium ( podłego do prostowania ) ale kumaty blacharz sobie poradzi . Będzie musiał podgrzać palnikiem bo na zimno takie aluminium podczas prostowania potrafi pęknąć . A co do pasów bezpieczeństwa to w F10 napinacze są nie w słupku przy zwijaczu , a przy fotelu .

Ale generalnie temat do ogarnięcia? Bo maska naprawde mało uszkodzona i szkoda byłoby kupowac nowa z uwagi na koszt (w dobrym stanie ok 2000 w góre). A mam pytanie czy konieczne bedzie malowanie całej maski przy takich uszkodzeniach? czy da sie to zrobic miejscowo. Raz widziałem ze małe uszkodzenia miejscowo w jednym zakładzie robili.

Pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z maską jest jeszcze kwestia, czy przypadkiem nie odpaliły naboje od ochrony pieszego. Jeśli odpaliły to do maska do wyrzucenia.
Opublikowano

Te 10 tys to z czesciami mniej wiecej i to i tak niska kwota przewidywana za ta naprawe bo sam mialem podobnie z tym ze deska cala. Batdziej bym celowal w kwote max 15-18 tys. Ja akurat wszystko sam robilem i blacharz nie byl potrzebny. Akurat do wymiany deski to najlepiej osoba co już nie raz to robila bo tym bardziej w takim aucie jest to operacja delikatna i wymaga uwagi. Tak samo z podsufitka. Desek jest duzo rodzajów, bo różnią się HUD oraz kolorami mniej więcej tam gdzie schowek, sa ciemne braz, jasne szare, czarne itp. Co do poduszek to z europejskiego pasuja jedynie kurtyny i te akurat bym polecal używane w stanie bdb. Nie mozna zastapic innych poduch 1nabojowymi bo raz ze instalacja w aucie ma więcej kabelkow a dwa ze tak dziala sterownik poduszek. Teoretycznie byloby to możliwe ale praktycznie za duzo zachodu. Oczywiscie wskazane jest kupienie poduch oryginalnych po demontazu z wersji amerykanskiej ktote strasznie ciężko znalezc no chyba ze z powodzi,ale szczerze to te z allegro to w wiekszosci sa po naprawach i jak masz ja przed sobą to nawet nie odroznisz ,tak to maja dobrze zrobione. Te firmy co podalem to zrobia naprawe systemu airbag na wysokim poziomie. Ja czesci sporo kupuje w serwisie bo nie raz wychodzi yaniej niz używka a chce miec kazdy plasticzek tam gdzie powinien byc. Naboje maski tez daje sie do naprawy lub uzywane sprawne. Czasami przy wystrzale poduszki jest taka temp. ze topi sie wtyczka od niej i mi akurat stopilo od kurtyny i musialem kupic używaną wtykę. Z podsufitka jest kupa roboty i trwa to ok pol dnia we 2 os, choc jedna tez sobie poradzi.

Zderzak używany wchodzi w gre i szukac w bdb stanie. Moze byc goły tzn bez kratek czujnikow pdc itd. Pod kolor to coezko znalezc, a tym bardziej w stanie do zalozenia bez malowania.

Klema piro to na pewno nie tyle kosztuje. Ja za swoja uzywana sprawna do f10 placilem ok 320zl. Nowa do f30 z allegro kosztowala ok 450 chyba. Polecam te z allegro bo to to samo co oryginal ale bez znaczka bmw i nawet ta sama firma to rovi co dla nich. Z tym ze czesci trzeba szukac po VIN.

 

Co do lamp to tez takie posiadam tyle ze przed liftem i w 1 miałem tez klosz pekniety. Dlugo szukalem az znalazlem kpl. oryginal USA z allegro.. Zamienilem tylko z tylu sterownik ten najwiekszy na srodku zielony od starej lampy i nie nie musialem programowac. Jak sie wklada np lampy europejskie kpl to wtedy trzeba zaprogramowac kasetę bo nie beda dzialac chyba ringi czy tam ksenony. Nie probowalem założyć lampy EU a kasety US. Wiem ze tych lamp malo a samych kloszy nie da sie przelozyc. Jak nie znajdziesz lampy US to kup EU (swieca asymetrycznie) jednakze mi kąty swiecenia w US czyli symetrycznie nie przeszkadzaja bo to sa bardzo dobre swiatla. Od strony elektronicznej moge dac namiar na goscia spod Warszawy co wszystkie rzeczy ogarnie bez problemu.

Niestety nie znam w tamtych okolicach blacharzy.

Odezwij sie w PW.

Opublikowano
Z maską jest jeszcze kwestia, czy przypadkiem nie odpaliły naboje od ochrony pieszego. Jeśli odpaliły to do maska do wyrzucenia.

Po czym poznac ze naboje nie odpaliły? maska wydaje sie być nie naruszona oprócz miejsc na zdjeciach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z maską jest jeszcze kwestia, czy przypadkiem nie odpaliły naboje od ochrony pieszego. Jeśli odpaliły to do maska do wyrzucenia.

Po czym poznac ze naboje nie odpaliły? maska wydaje sie być nie naruszona oprócz miejsc na zdjeciach.

 

 

Dopóki nie spróbuje się spasować maski z błotnikami to nie da się tego poznać.

Po odpaleniu ładunków, maska ulega odkształceniu, którego nie widać gołym okiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Naboje przy zawiasach po odpaleniu można wdusić i normalnie użytkować maskę.

Nienaruszone mają naklejkę z kodem kreskowym i czarny kapsel, który przy odpaleniu zostaje przebity.

Opublikowano

Jak odbiore auto to zoabcze ta maskę ale z tego co patrzyłem nic przy zawiasach nie było zdeformowane a maska gładko sie otwierała i zamykała, i była spasowana do całości karoserii.

Sprawdziłęm jeszcze wycene ubezpieczyciela i tam nie było zadnej pozycji odnośnie nabojów ochrony pieszego, a oni w maire rzetelnie podchodzą do kalkulacji kosztów.

Zastanawiam sie jeszcze nad reflektorami bo mam wersje z AHL (Kanada) i maja popękane klosze , czy jak kupie samę obudowy z lamp EU czy da sie przełożyć cały osprzet z moich lamp? Czy bedą pasować te klosze do mojego osprzętu.

Następna rzecz czy ktoś ma moze jakąs instrukcję demontażu deski rozdzielczej? Bo chce sam sie tym zająć i nie wiem czy sie na to porywać.

Opublikowano
W Europie brak poduszek kolanowych.

Jak wspomniałem jedyne poduszki ,które pasują z wersji euro. to kurtyny.

Te kolanowe to zregeneruję tam gdzie poleciłes. Jak je bede odbierał mam na coś zwrócić uwagę?

Opublikowano
Naboje przy zawiasach po odpaleniu można wdusić i normalnie użytkować maskę.

Nienaruszone mają naklejkę z kodem kreskowym i czarny kapsel, który przy odpaleniu zostaje przebity.

To tez musze zobaczyc bo w ogóle nie zwróciłem na to uwagi. A te naboje mozna zregenerowac?

Opublikowano

Kolanowe trzymaja na 2 srubki chyba i ciezko wypiac z nich wtyczke bo kabel krotki. Jak regeneruja to czesto wlasnie wokol tych srubek w otworach widac ze bylo grzebane i niedokladnosc bo ciezko tam zrobic strukture materialu. Jak bedziesz zakladac spowrotem to nie wpinaj prowadzenia kabla w swoje miejsce bo to jedyny sposob zeby byl dluzszy i zeby w przyszlosci dochodzic szybciej np do filtra kabiny od str. pasazera.

Nie mialem do czynienia z nabojami w masce jeszcze.

Opublikowano

Dzięki za porade, z kolanowymi jeszcze zobacze bo gadałem z kolega z ASO zeby je wyprogramowac i kupic jedynie zaślepki bo tak jak pisałeś nikt ich w EU nie stosuje, tylko daja to do US (sam nie wiem po co?)

A podrzuciłbyś mi namiar od tego magika od elektroniki to zadzwonie do niego i porozmawiam: co jak i za ile. Chciałbym jeszcze przeprogramowac immobilajzer i kluczyk tak w razie ostrożności, bo rózni ludzie rózne rzezy kopiują i poźniej samochodu nie ma :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajny temat. Daj znać jak to kasowo wyszło jak już wszystko ogariesz.

Tu masz wszystko co potrzeba do rozkrecenia wszystkiego co jest w twoim aucie. Są też schematy elektryczne. Pokazane co gdzie powinno być przykręcone i gdzie się znajduje. Wpisz 7 ostatnich znaków VIN to pokaże ci tylko odpowiedni rocznik.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Pozwole sie podpisac pod temat. Plynie do mnie A3 Sedan, uderzony lekko z boku.

Jest strzelona kurtyna prawa i poduszka w siedzeniu prawym. Reszta w porzadku.


Jakie polecicie metody naprawy tych uszkodzen?

Jak rozumiem podsufitka nowa, kurtyna z wersji EU powinna pasowac.


A jak z siedzeniowa?

Siedzenia sie jakos zszywa po zalozeniu poduszki czy lepiej kupic caly siedzenie w 1 kawalku?

Jakies polecenie na kogos, kto zszywa/regeneruje (dolnoslaskie, opolskie, poludniowa wielkopolska)?


Chcialbym, zeby bylo porzadnie i jak najblizej oryginalu.

Jakies inne porady na takie uszkodzenia?

Opublikowano

Blacharze czy fachowi samochodowi tapicerzy, w grupie VW podklejaja podsufitke klejem i prasuja wygniecenia. Na ogol nie ma sladu lub prawie bez sladu (w BMW tylko nowa/uzywana wchodzi w gre). Druga metoda to kupno uzywanej w ladnym stanie (czystosc, brak zlaman, ubytkow,sztywnosc konstrukcji), lecz najlepiej nowa.

Kurtyna pasuje EU. Poduszka w fotel tez EU i albo uzywana albo naprawa (nie bedzie ani sladu kesli robia to fachowcy, a wiem cos o tym), nastepnie fotel zaszywa profesjonalny tapicer samochodowy. W pomorskiem znam kilku, niestety nigdzie indziej.

Byc moze strzelily tez pasy i/lub napinacze. Pasy do naprawy a napinacze w zaleznosci czy sa razem przy pasie przy zwijaczu, czy w tej sprzaczce gdzie wpinasz klamre (nowe lub naprawa).

Opublikowano
Blacharze czy fachowi samochodowi tapicerzy, w grupie VW podklejaja podsufitke klejem i prasuja wygniecenia. Na ogol nie ma sladu lub prawie bez sladu (w BMW tylko nowa/uzywana wchodzi w gre). Druga metoda to kupno uzywanej w ladnym stanie (czystosc, brak zlaman, ubytkow,sztywnosc konstrukcji), lecz najlepiej nowa.

Kurtyna pasuje EU. Poduszka w fotel tez EU i albo uzywana albo naprawa (nie bedzie ani sladu kesli robia to fachowcy, a wiem cos o tym), nastepnie fotel zaszywa profesjonalny tapicer samochodowy. W pomorskiem znam kilku, niestety nigdzie indziej.

Byc moze strzelily tez pasy i/lub napinacze. Pasy do naprawy a napinacze w zaleznosci czy sa razem przy pasie przy zwijaczu, czy w tej sprzaczce gdzie wpinasz klamre (nowe lub naprawa).

Dziekuje za pomoc kolego. Jakby sie dalo, to dalbym gwiazdke.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Mam pytanie odnośnie podsufitki w f10. Chcę wymienić bo moja jest nieciekawa. Czy m pakiet a zwykła różni sie czymś?? I czy polecacie kogoś z Woj. kuj-Pom Bydgoszcz kto wymieni podsufitke?
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Maska jest z utwardzonego aluminium ( podłego do prostowania ) ale kumaty blacharz sobie poradzi . Będzie musiał podgrzać palnikiem bo na zimno takie aluminium podczas prostowania potrafi pęknąć . A co do pasów bezpieczeństwa to w F10 napinacze są nie w słupku przy zwijaczu , a przy fotelu .

Jak ktoś ma 5AL - Active Protection to ma napinacze z obu stron fotela (wiec i przy zwijaczu)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.