Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, swiezo nabylem interfejs "BMW K+D-CAN - INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY INPA DIS TIS " ze względu na to iż przejechałem się parę razy na usługach "mechaników", mam problem z moim :

E46 M47 116hp 2002 polift pompa vp44, wraz z wzrastaniem predkosci ucina mu moc na 3 biegu powyzej 60 km/h to juz muł ...

błędy jakie wyskoczyly w inpie :

blwro.pl/inpa.jpg

jak nie dziala to link : https://blwro.pl/inpa.jpg

Rozumiem z bledu iz przeplywomierz prawdopodobnie do wymiany lecz przed wymiana chcialbym sprawdzic wszelakie przewody itp wiec panowie na co zwrocic uwage?

chcialbym takze wykonac adaptacje przyplowmierza w programie "dis" i nie bardzo wiem jak sie za to zabrac, znalazlem kilka poradnikow lecz sa juz wiekowe i zdjecia powygasaly

 

I na koniec jeszcze dodam ze chcialbym zaktualizowac soft mojego BMW do najnowszej wersji i takze nie moge znalesc zadnego aktualnego poradnika jakies linki panowie ?

 

ps, komentarze typu : uzyj google, nie bierz sie za to zepsujesz samochod, itp itd sa nie mile widzinie :( to tylko zasmiecanie forum ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie pogniewaj sie ale... "nie bierz sie za to zepsujesz samochod"

 

poszukaj dobrego mechanika, bo uceglisz auto i dopiero wtedy zaczna sie koszty.

 

w e46 mozesz zaktualizowac sterownik silnika i automatycznej skrzyni. chyba nic poza tym. aktualizacja nie rozwiaze raczej problemow. bez solidnego zasilania nawet nie zaczynaj.

Opublikowano

Dziwna sprawa nie moge zalogowac na konto B3liar i mail z nowym haslem nie dochodzi 0.o

no nic zalozylem drugie konto :-)

Aktualizacja : podpialem disa i mialem zrobic jakas adaptacje przeplywomierza i jakis tam soft niby w tym aktualizowac i wyszlo w praniu ze mam najnowszy dla mojej wersji czyli : 7 789 658

jezeli sie myle to mnie poprawcie sprawdzalem na : http://bmwfans.info/parts-catalog/13617789658

chcialem przeprowadzic "adaptacje przeplywomierza" lecz w poradniku wchodzil do tego przeprogramowanie : part number, programed control module i po sprawdzeniu jest najnowszy wiec sie zatrzymalem i pada pytanie : czy moge przeprogramowac na ten sam numer 7 789 658 czy moze jest nowszy ?

no i aktualizacja z inpy + zdjecie z disa : 15795221113b86e5310cadde6854f056bc5825a67827728fda4d0c5807d49161682a7d6d.jpg

https://serving.photos.photobox.com/15795221113b86e5310cadde6854f056bc5825a67827728fda4d0c5807d49161682a7d6d.jpg

+7061416623422a917166191d58cf5cf3f490e4dda05a28ebc2cf51b62d8636d6834ef61a.jpg

https://serving.photos.photobox.com/7061416623422a917166191d58cf5cf3f490e4dda05a28ebc2cf51b62d8636d6834ef61a.jpg

 

Oraz napiszcie mi gdzie fizycznie szukac bledu i jak diagnozowac czy faktycznie przeplywomierz padl i czy moge cos zaktualizowac w autku bo akurat z tym sobie poradze :-)

 

napisane w chaotyczny sposob ale jest 3:30 wiec z gory przepraszam :)

Opublikowano
nie pogniewaj sie ale... "nie bierz sie za to zepsujesz samochod"

 

poszukaj dobrego mechanika, bo uceglisz auto i dopiero wtedy zaczna sie koszty.

 

w e46 mozesz zaktualizowac sterownik silnika i automatycznej skrzyni. chyba nic poza tym. aktualizacja nie rozwiaze raczej problemow. bez solidnego zasilania nawet nie zaczynaj.

 

Powiem tak, wole uceglic niz zaplacic kolejne 500 zl za zlepienie kabelkow :-)

zasilanie sie nie martw mam prostownik z rozrusznikiem 100 amper :-)

 

a co do tego 500 zl to sytuacja wygladala tak ze oddalem auto na regeneracje pompy paliwowej, zaplacilem kupe kasy bo prawie rownowartos auta robili mi to miesiac czasu i po 5 miesiacach auto znow padlo tym razem zaprowadzilem do innego mechanika przez slabe doswiadczenia z ostatnim i co sie okazalo ? glowna wiazka kabli pod maska byla zle umocowana i oparla sie na EGR i poprostu powoli sie topila, dobrze ze mi auto nie splonelo, chlopaki zdiagnozowali i naprawili to w 2-3 dni (skleili kable ...) i sciagneli 500 zl ...

I nie byli to wioskowi mechanicy tylko "polecani" mechanicy, od tamtej pory co moge naprawiam sam, co moge diagnozuje sam, a jak sobie nie radze to pytam po forach bo od tego sa fora zeby sobie pomagac :-)

 

I jak zaczalem juz przygode z inpa/disem to prawdopodobnie pojawia sie poradniki z mojej strony (wszystko co bede robil u siebie aktualizacje softow itp bede nagrywal i wrzucal na forum) bo wiekszosc jest przedawniona lub ciezko cokolwiek zrozumiec a tak na yt nigdy nie wygasnie, na forum zawsze bedzie i na filmie lepiej to wszystko widac :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja programowałem w moim e46 M47N skrzynie automatyczną, na konkretny soft. Nie najnowszy. Niestety za dużo już nie pamiętam bo to było ze 4 lata temu. Wszyscy chcą programować na najnowszy soft, bo robi to ISTA. Ja programowałem WINKFP. Podtrzymanie zasilania z drugiego auta, odpalonego. Myślę że to najlepszy sposób dla amatorów. 15 minut strachu i po problemie. Instrukcje znalazłem na rosyjskich forach, bo informacji jest bardzo mało. Na polskich stronach, ktoś coś wie, a ci co wiedzą to nie pomogą, bo chcą kasę.

 

Ja posiłkowałem się tymi instrukcjami.

https://www.bmwfanatics.ru/forumvb/viewtopic.php?f=17&t=36822&start=30

Tu coś jest:

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?s=095402eced828c88d017cda086ed0002&t=621988

 

Miałem jeszcze dwa pdf o programowaniu w winkfp jeden o nazwie:

winkfp.pdf a drugi WinKFP Import.pdf

I to tyle.

 

Niestety nie pomogę ci z tym czy można programować drugi raz tym samym softem.

Opublikowano

po pierwsze to adaptacje się robi jesli przepływomierz jest wadliwy, sprawdziłeś numer przepływomierza ? fizycznie na obudowie jego numer bo może masz już poprawiony przepływomierz

po drugie to problem dotyczy m47 w przedlifcie, nie wiem czy polift czasem nie ma już poprawionego mimo że ten sam silnik ale pare lat młodsze auto

po trzecie jeśli masz wadliwy przepływomierz to najpierw się go wymienia na poprawiony, potem robisz adaptacje tych numerów (sam pisałeś że numery masz nowe wiec według mnie sama wymiana)

po czwarte to diagnoza podczas jazdy jest konieczna, a nie samo odczytanie błędu, trzeba sprawdzić ile ECU potrzebuje powietrza a ile przepływomierz w tym czasie mierzy, jak te wartości się różnią to znaczy że jest uszkodzony.

 

po piate jest sporo rzeczy do sprawdzenia przy tym dieslu żeby odzyskał moc, zawory podciśnienia przy turbo i EGR, do sprawdzenia, do przeczyszczenia ich filterki, do tego warto wyjąć czujnik doładowania z tyłu kolektora i sprawdzić czy się tam nic nie zatkało, do tego wężyki podciśnienia wymienić bo pewnie są już mocno zmęczone gumowe, czy turbina jest sterowana poprawnie zależy od tych wężyków jak i od zaworu który nią steruje. Masz laptopa i program to możesz sobie sam wszystko sprawdzić, ile pompuje turbo, czy nie za dużo albo za mało. Może turbo przeładowuje i auto wchodzi w awaryjny bo geometria turbo jest uszkodzona.

 

ja adaptacje robiłem bardzo dawno temu, disem pod blokiem bez żadnego podtrzymania (ryzyko). Po wymianie przepływomierza na nowy mimo starych numerów auto nie chciało jeździć dobrze i cofał się ekonomizer.

 

 

aaa właśnie prosty test przepływki to 4 bieg i gaz w podłodze i ekonomizer powinien iść na 20l, wrzucasz 5 bieg i powinien zostać na 16l.

 

i tak jak piszesz wołali mi za to 500zł, inni twierdzili że nic takiego się nie robi itp. Kabel za 70zł i troche nauki i poszło :)

szukam
Opublikowano

 

 

Update : probowalem bez podpietej przeplywki wtedy wogole nie jedzie

Auto odcina sie na 4-5 biegu na 4 pokazuje 10l a na 5 9l

do 3 biegu auto sie nawet zbiera

zauwazylem ze syczy prawdopodobnie jest tez gdzies nieszczelnosc pomiedzy intercooler-turbo-silnik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.