Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gyc78 nie zgodzę się z Tobą. Ja właśnie sprzedałem A4 czarne właśnie dlatego, że lakier był utrzymany perfekcyjnie i po kilku tygodniach od sprzedania, nowy właściciel mówił mi, że każdy chwali świetny wygląd jego nowego samochodu i prosił mnie o porady i nazwy specyfików żeby dbać o ten samochód tak jak było to do tej pory.

Pamiętaj, że każdy normalny potencjalny kupiec nie będzie mówić "Panie ale piękny lakier..." a raczej będzie kryć swoje emocje mając nadzieje na utargowanie jak najniższej ceny.

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

"Ja właśnie sprzedałem A4 czarne właśnie dlatego, że lakier był utrzymany perfekcyjnie"

 

LOL

Opublikowano
Jaki według was najlepszy car-detaling w Poznaniu?

 

Nie wiem czy są najlepsi, ale sam zastanawiam się nad Catred - przy pierwszym kontakcie robią całkiem dobre wrażenie, a realizacje wyglądają bardzo w porządku. Kładą Gtechniq. Nie znalazłem w okolicy nic co prezentowałoby podobny poziom, przynajmniej marketingowo. ;)

Opublikowano

W ofercie CATRED nie widzę nakładania ceramiki, napiszę do nich...

A co sądzisz o Ceramic Pro i ich przedstawicielu w Poznaniu "Autoklinika"?

A co sądzicie o Ziebart?

Opublikowano

Grupa ludzi kupuje oczami i może na takiego klienta trafiłes, mysle że to dla niego pozdrowienia. :cool2:

Dla dbających o samochody zawsze piona, ale fakt faktem klientów, którzy to docenią jest mało.

Opublikowano
Dzisiaj zawiozłem 550tkę na założenie powłoki ceramicznej do mojego Dealera - współpracują z f-mą Ziebart. Jutro odbieram. Za kilka tyg opiszę jak sprawuje się się lakier zimą. Czy jest różnica. Zrobią też felgi.
Opublikowano
Proponuje robić powłokę u kogoś wyspecjalizowanego w temacie. Też miałem opcję kłaść powłokę w BMW ale mimo korzystniejszej ceny wybrałem prawdziwy car detailingowy warsztat, który już mam wypróbowany.

 

Powłok jest cała masa i dużo z nich jest słaba j nie daje efektu jaki nam wmawiają w car spa itp. Trzeba poczytać i popytać tych, którzy już mają za sobą przygody zz lepszymi i gorszymi specyfikami. Ja na A4ce zdecydowałem się sam nakładać ponad 2 lata temu UNC-Ra, który był najtrudniejszą powłoką w nakładaniu ale jakoś dałem rade i przez te 2 lata nic z nią nie robiłem. Żadna chemia jej nie ruszyła. Taka jej natura. Można tylko mechanicznie ja usunąć. 2 lata to max ile może skutecznie kropelkować. Potem polerka a raczej korekta lakieru bo polerke to robi lakiernik grubym futrem zostawiając po tym zabiegu piękne "hologramy".

 

Niedowiarkom i pseudo profesorom typu "Miodek" od polszczyzny już podziękujemy i nie zaśmiecajcie wątku tqkimi uwagami.

 

czy UNC R nakłada się tylko na lakier czy też także na szyby? bo nie widzę nigdzie takiej informacji...

Opublikowano
Dzisiaj zawiozłem 550tkę na założenie powłoki ceramicznej do mojego Dealera - współpracują z f-mą Ziebart. Jutro odbieram. Za kilka tyg opiszę jak sprawuje się się lakier zimą. Czy jest różnica. Zrobią też felgi.

Doctor jak wrażenia po odbiorze autka i pierwszych dniach eksploatacji z powłoką? Masz jakieś fotki, może wrzuć coś świeżo po zrobieniu :)

Opublikowano

Po umyciu lakier wygląda b. ładnie - jakby głębia koloru była większa.

Faktycznie nie brudzi się tak bardzo po deszczu, ale jeśli chodzi o pył, ( kominy zimą ! ) nie ma różnicy.

Zdecydowanie dłużej felgi są czyste.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja temat powłoki odpuściłem narazie.

Zainwestowałem w zafoliowane całego przodu auta do linii drzwi i mimo wyższej ceny

niz powłoka nie żałuje i zrobiłbym to drugi raz (aktualny przebieg 5kkm).

Jakie wrażenia po większym przebiegu? Jaka folia?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Moje 2 grosze do wątku:

Byłem sceptycznie nastawiony do powłok.

Kupując auto Premium Selection widziałem porysowane auta w salonie - kółka, mikrorysy widoczne w intensywnym świetle. Chciałem zaoszczędzić (używany, z dużym silnikiem) ale jak nowy - zamówiłem usługę detailingową pt. korekta lakieru (po ludzku polerowanie) + powłoka ceramiczna.

Odbierałem auto wyglądające z zewnątrz z idealnym lakierem, jak nowe. Także wnętrze w idealnym stanie, co przy przebiegu 20kkm nie zawsze jest oczywiste. Jedyne oznaki „nienowości” to szyba przednia i odprysk na masce. Wiec cel osiągnięty.

Efekt po 2 latach: mikrorys praktycznie brak, jedyne widoczne miejsce to pozioma cześć tylnego zderzaka w kombi. Odpryski na masce i zderzaku niestety są. Po każdej myjni ręcznej auto wygląda świetnie. Każdy kto ma ciemny lakier wie jak wyglada on w ostrym słońcu po umyciu, tu różnicę widać gołym okiem.

Jak myję? Jak sie uda lub ... wcale. Myjnia ręczna bez dopłacania za auto z powłoką (przecież łatwiej sie myje!), myjnie samoobsługowe typu karcher - opłukuję samą wodą (niestety po takiej operacji mocno brudne auto nie jest całkowicie czyste). Kilka razy umyłem aktywną pianą, podobno chemia niektórych pian bardzo szkodzi powłoce. Własnoręcznie umyłem 1 raz :)

Unikam szczotek automatycznych.

Raz do roku (choć w sumie to byłem raz) wizyta serwisowa u detailera, z dokładnym myciem auta, w tym wnętrza. Tu przyznaję, cena usługi rzędu 400zl jest absurdalna. Z drugiej strony z nie mytej przez rok jasnej skóry znika kolor jeansu i wraca wygląd nowego auta.

Jestem zadowolony i polecam to co mam. Powłokę robiłem w zadbaneauto.pl w Markach pod Wwą.


Kupując auto żonie położyłem powłokę u dealera. Nie wiem co, de facto usługę dorzucił dealer w cenie auta. Efekt już nie tak spektakularny, koliste rysy niestety się pojawiają. Jedynie łatwiej schodzi brud i robale. Wiec ważne jednak co i gdzie kładziemy.

Opublikowano

Koliste rysy to juz wina obslugi samochodu przez zone:-) powloka nie zabiezpieczy Ci przed powstawianiem rys jesli wezmiesz szmatke i zaczniesz szorowac albo umyjesz na szczotach lub na myjni cisnienowej wezmiesz szczote do kol i oblecisz cale auto:-( caly sek w tym ze powloki sa slabe bo sa tak cienkie ze nie daja ochrony mechanicznej 5mikronow to jest nic dla mechaniki za to daja oczyszczanie i glebie koloru. Caly sek w myciu polega zeby wlasnie robic ruchy wzdluz auta a nie koliste wtedy swiatlo zalamuje sie tylko w jednej plaszczysnie i och tak nie widac mimo ze sa a koliste wala po oczach z kazdej strony. Za przyklad podam auto mojej mamy - zabezpieczam je regularnie woskami nigdy nie bylo na szczotach ale ma ryski ale wzdluz od pedu wiatru czy chociazby odswiezania - taka norma za to tyle swiatla sa w kolistych paskudnych rysach a czemu? Bo matula jak ma brudne swiatla to wezmie chusteczke i je przetrze...


I oczywiscie powloka powloce nie jest rowna...

Opublikowano

Poprzednie auto (tez ciemne) też nie było na szczotkach. I były koliste rysy.

Obecne nie ma.

Dlatego uważam że warto, jeśli dla kogoś taki wygląd jest ważny. A jak nie - to szkoda pieniędzy.

Łatwiejsze mycie samą wodą jest prawdą tylko przez chwilę po pełnym umyciu. Po jakimś czasie tłuszcz i ciężki brud wymaga szamponu i szmaty lub szczotki.

Opublikowano

"Wymaga... szmaty lub szczotki"

No koledzy jak tak myjecie swoje samochody to nawet powłoka z 6 warstw za 3k zl nic tu nie da.


Pamiętajcie myjcie rękawicami z wełny sami albo tam gdzie je używają. Reszta rysuje lakier nawet wyjęte z opakowania.


Powłoka to tylko pomoc w odpowiednim użytkowaniu samochodu a nie lekarstwo na całe zło. Jeśli komuś się nie chce myć auta "na dwa wiadra" albo pojechać do porządnego car spa itp to nic nie uchroni lakieeu przed rysami.

Opublikowano

Potwierdzam:-) no chyba ze folia samoregenreacyjna no ale to 14kola lekka reka:-)

Szampon i super rekawica a nie szmata i ircha.. zresta sam fakt ze masz koliste rysy swiadczy ze cos bylo zrobione nie tak - uwaga uwaga w salonach jak oddajesz na przeglad to potrafia tez umyc byle giewnem albo tak jak audi polczynska ma wlasne szczoty bo jest szybiciej i powloka turaj nie pomoze...

Opublikowano
Moja G30ka wyjeżdżając z salonu już miała rysy i to niektore dosyć mocne. Jak pojawiłem się w car spa to troche mi ręce opadły. Korekta lakieru na dzień dobry.
Opublikowano

Panowie doradźcie coś, bo auto będzie już za 4 tygodnie :) Samochód na 5 lat, przebieg 100 000, lakier bazalt. Mam wrażenie, że relacja cena/korzyść najlepsza w wariancie 3, a w moim przypadku podwójnie uzasadniona ze względu na małe przebiegi i głównie jazdę miejską (choć jak już wyjadę na "niemiecką" autostradę to lubię przycisnąć).

Widzę trzy możliwe rozwiązania (w każdym z wariantów są szyby i wnętrze, felgi etc):

1. pakiet folia plus ceramika (dealer i wiodąca we Wrocławiu firma maja podobne oferty około 8 000 zł), folie kompleksowo - m.in. przód, progi, krawędzie, parapet z tyłu, fragment dachu

2. ceramika pro (klasy 9h, "5 lat") na całość (cena około 3 500)

3. ceramika light ("2 lata") na całość (cena około 1 500)

W wariancie 1 kusi 100% (?) zabezpieczenie przed odpryskami od kamyków, ale zastanawia czy czasem nie trzeba o folię dodatkowo dbać (pokrywać czymś co jakiś czas jak zwykły lakier woskiem). Czy folię trzeba jakoś dodatkowo konserwować? Poza tym czy z czasem nie będzie widać różnic między folią i ceramiką? Czy ktoś kto ma folię może podzielić się wrażeniami z użytkowania?

W wariancie 2 i 3 to chyba komfort użytkowania polegający na zwykłym myciu i doskonałym wyglądzie przez okres trzymania powłoki. Wada to ślady z kamyków. Czy powłoka 2 i 3 tego samego producenta (Ceramic Pro) będzie tak samo wyglądać i mieć te same właściwości, a różnica jest tylko w trwałości?

Opublikowano
Mam ceramikę PRO 9H na 5 lat i po 2.5 roku jest super tylko są drobne ślady po kamykach na przodzie. Tak więc z tej perspektywy wybrałbym chyba wariant 1. Jest specjalny wosk do folii.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

To zalezy jaka foila;) zwykle pcv mozesz pokryc ceramika, bo to jest po prostu folia gruba i super zabezpiecza. Inny rodzaj to folia samonaprawialna na cieplo i ona jest droga plus nie mozna na nia klasc eramiki.

Jesli chodzi o opcje light to obstawiam ze to jest tylko szklistosc plus oczyszczanie, ale nie ma twardosci odpowiedniej aby mocno chornic. Od taki wosk tylko ze trwalszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.