Skocz do zawartości

e39 540 Rosnąca temperatura silnika - pomoc w diagnozie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ehheheeh kolo maratonskiej mieszkam ale numer wiesz wolabym oddac do chlopakow od bmw zgierz aleksandrowska 153 podajze Wiktor i Grzesiek.Od 10 lat u nich serwisuje.
  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
uszczelki Ci wstały przez nieszczelności w układzie chłodzenia, wystarczy że spadnie znacząco poziom płynu i temperatura silnika wzrasta, mimo że ten wskaźnik cały czas stoi w pionie, jeżeli już chcesz robić taką operację jak wymiana uszczelek, to i tak musisz rozdeklować przód, odsłania się wtedy rozrząd, pierwsze to sprawdzić jak stoi-jakie są jego ustawienia, powycierane ślizgi będzie widać, jak są już mocno spracowane, zmienia się też jego ustawienie. Układ chłodzenia polecam przerobić jak nie chcesz powtarzać operacji, nie będę już tu pisał co i jak, bo zaraz grad piorunów się na mnie posypie, ale ja w swoim aucie wiele lat temu też podnosiłem obie głowice bo miałem ten sam problem, trzeba zbić temperaturę z obecnej która graniczy w ok. 100, na zauważalnie niższą, i przerobić ukł. wodny z ciśnieniowego na przelewowy, który nie męczy chłodnicy i wszystkich elementów które odpowiadają za szczelność, po modyfikacji jeżdżę już długo i zapomniałem o "check coolant level" i o jakichkolwiek wyciekach, jak chcesz zobaczyć osobiście, zapraszam, auto cały czas pracuje i nie generuje problemów w tym zakresie. Jeszcze jedno, nie wiem z którego roku jest Twoje auto, ale były dwa rodzaje uszczelek pod głowicę, te poliftowe miały inne, w pełni metalowe, zamów sobie właśnie takie. W głowicy oczywiście zmienić uszczelniacze, groszowa sprawa i warto przy takiej operacji to zrobić, można też poprawić trochę głowicę, te formy do odlewu kanałów dolotowych, aż się proszą o skorygowanie
Opublikowano
trzeba zbić temperaturę z obecnej która graniczy w ok. 100, na zauważalnie niższą

 

No właśnie o to mi chodzi. Jak pisałem mam teraz termostat który trzymał mi temp 89-94st. Wiem, bo bardzo często kontrolowałem ją podczas jazdy włączając test 07 na komputerze. KTMP na trasie 88-90, w mieście 93-95. Tyle, ze nie ja go zakładałem więc nie wiem co to za model.

Skąd coś takiego wziąść? Kiedyś coś obiło mi się o uszy, że do serii 7 były takie termostaty? Czy zwyczajnie znajde takie do e39?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli miałeś taką temperaturę, to miałeś b.dobrą temperaturę. Termostat który przy takiej się otwiera, to od wcześniejszej M60 i były chyba ze 3 stopnie, w zależności na jaki rynek, wybrać najniższą
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
idź do BMW i poproś o taki, ja u nich kupiłem, tylko nie podawaj Vin-u, tylko że ma być od M60 ten chłodniejszy i ju..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie, stara M60 miała wkład i troszkę inną konstrukcję, musisz kupić wkład i zawieźć (najlepiej już nową) pompę do tokarza, żeby zrobił podtoczenie w obudowie pompy na niego, (100zł), jak to zrobisz, to trzeba założyć też kruciec z pompy od M60. Tu masz z resztą wszystko ładnie pokazane: http://www.e38e39.pl/viewtopic.php?t=15&p=71
Opublikowano
Nie możesz kupować od v12. Musisz od 540i, 740i z silnikiem m60 kupić sam wkład. Plus przeróbka by można było zamontować uszczelke i po kłopocie. Ktoś sprzedawał w sieci dystanse na pompę i nie musisz wtedy nic z nią robić i w razie jej wymiany nje musisz znowu wszystkiego przerabiać przed montażem . Musisz poszukać w sieci dystansu lub go dorobić u tokarza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dystanse też zakładają, ale lepiej zrobić podtoczenie w pompie, będzie pewnie nawet tańsze niż ta kanapka, poza tym, przy tej przekładce sam wkład przesuwa się trochę w lewo, i w momencie pełnego rozgrzania silnika, mały obieg wody, nie jest przez ten wkład w pełni zamykany
Opublikowano

Cytuję wypowiedzi z wrzuconego wcześniej forum:

 

jarogmur » 21 mar 2014, o 10:59

ja wykonałem podobny zabieg ale według mnie prostszy. Wymieniłem oryginalny termostat na termostat z e38 740d (nr OE 11 51 2 248 542). Pasuje bez żadnych przeróbek mechanicznych, dystansów itp. Jedyny minus to brak czujnika i co za tym idzie błąd w komputerze. jest już rozwiązanie, żeby to ominąć. Temperatura pracy na poziomie 93-96 stopni.

 

grabol » 23 mar 2014, o 14:56

Do silników m62/m62TU bezproblemowo montujemu termostat 88" z e38 4.0d lub wnętrze termostatu z 840 np tych które szły na Australię i wówczas otwarcie mamy na 85". W obu przypadkach wtyczkę od grzałki termostatu zostawiamy wolną

 

A więc jest kilka sposobów,żeby to ogarnąć bez frezowania i kombinacji ślusarskich :wink:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale nic nowego tu nie napisałeś, bo wtyczka przy przeróbce zostaje wolna, info że jest odpięta jest widoczna tylko w programie, bez wpływu na silnik, bo grzałka do schładzania nie jest już tu potrzebna przy niższej temperaturze zmienionego termostatu, 840 ma właśnie termostat z tamtych lat, auta które wymagają przeróbki, to takie które mają zintegrowany termostat z obudową (pomysł BMW aby tego nie modyfikować), ja tu nie piszę aby kogoś cytować, bo jest wiele pustych postów które coś opisują, w praktyce okazuje się różnie, pisze o modyfikacji która działa, termostat od M60 najniższy, podtoczenie w nowej pompie, i kruciec od pierwszej M60 na pompę i temat zamknięty
Opublikowano
Jedyny minus w stosunku do rozwiązania z dystansem to ten że zawsze nową pompę trzeba kolejny raz kupić przeoczyć i dopiero założyć. Tylko też co ile wymienia się pompę? Raczej raz na żywot silnika. Dlatego robiąc taki zabieg i mając jeszcze oryginał kupił bym nową pompę by o temacie zapomnieć raz na zawsze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli ktoś nie ma problemu jak kolega, że jest zmuszony rozbierać pół silnika, no to w porządku, taka przekładka wiele upraszcza i nie trzeba tej pompy ściągać. Ale skoro i tak wszystko będzie na stole rozebrane, to czy przekładka czy pompa, i to i to kosztuje. Podtoczenie poza samą pozycją termostatu, ma jeszcze jeden plus, po włożeniu termostatu z OE oringiem, przykręcamy kruciec i już, przekładka wymaga dwóch uszczelek, więc o jeden element ew. niesprawności więcej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
można by próbować zrobić takie podtoczenie w samym krućcu (były aluminiowe), wtedy pompa nie dotykana, ale jest tam za mało materiału aby go wybrać na tyle głęboko żeby się schował, tylko pompa albo przekładka. Termostat powinien być od tego modelu, bo konstrukcja pompy i sam termostat, otwierają i przymykają dwa kanały w pompie, jakiś akcesoryjny tego dobrze nie zrobi, w poliftowej pompie zmieniał się tylko kruciec z termostatem, sama konstrukcja w pompie jest taka sama tu i tu
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No nareszcie odebrałem samochód!

Po tak długim czasie bez akumulatora komputer stracił pamięć i wrócił do fabr ustawień - nie mam podglądu w testach, na 07 wyświetla się: LOCK ON

Powiecie mi jak to znów odblokować?

Dodatkowo czy ma to jakiś związek z nie działającym radiem i cd? Bo komputer działa, zmieniłem język z DE na EN, ustawiłem godzine, datę, jednostki ale nie mam w ogóle FM i CD.


Silnik jest kompletnie wyremontowany, wszelkie uszczelki, popychacze, gniazda, uszczelniacze zaworowe, nowe pół wydechu, sondy, jednym słowem wielka robota za mną. I w cholerę kosztowna ale to chyba oczywiste.

Jeśli chodzi o układ chłodzenia to ze względu na moją nieobecność i niemożliwość osobistego zajęcia się tematem, zostawiłem obecny termostat 90, który przecież działał a wszelkie moje problemy z układem chłodzenia zaczęły się od nieczczelności a nie rosnącej temp. Na razie zatem zostało po staremu (tak, z nowym, ori korkiem).


Potrzebuję tylko pomocy z tym kompyterem, bo chcę teraz posprawdzać sobie go trochę

Opublikowano
A ja wsadzę kij w mrowisko i po raz kolejny zapytam po kiego wała wymieniać termostat w V8 na inny niż ten co dała fabryka? Osobiście od 10 lat jeżdżę silnikami m60 m62 m62tu i nigdy nie miałem problemu z przegrzaniem, spalaniem itp. Cena przeraża czy jak za ten termostat? Pytam czy ta zmiana cokolwiek poprawiła? Zwróćcie uwagę co pojawia się często w pytaniach na tym i innych forach- kupiłem bmw,mam problem,poprzedni właściciel coś namieszał- a sami opisujecie takie dość nie zdrowe podejście. Jak coś nawaliło to wymienić na nowe a nie rzeźba. Oczywiście zawszę mogę się mylić,ale proszę o konkretny opis co daje ta zmiana.
Opublikowano
Co do ukrytego menu w liczniku to wejdź w to menu przejdź do testu 3 po naciśnięciu lewego guzika wyskoczy napis lock on. Naciskaj go tak długo aż liczba która się pojawi będzie identyczna z liczbą jaka wyjdzie z sumowania siedmiu ostatnich cyfr twojego vinu. Następnie naciśnij raz prawy przycisk licznika.
Opublikowano

Już ogarnąłem odblokowanie.

Dla ścisłości w e39 z licznikiem z dwoma przyciskami ustawiamy test 19 i tam wpisujemy sumę 5 ostatnich cyfr VIN.

Opublikowano

Poporosze Was jeszcze o wyjasnienie jednej kwestii przy odpowietrzaniu:

- po włączeniu zapłonu (ale nie odpaleniu silnika) temp ustawiam na 32 a nawiewy na max czy na minimum?

- jak z odpowietrznika leci już płyn bez bąbli warto jest nałożyć korek od zbiorcznika (ale nie zakręcać), odpalić samochód i przegazować go do 3 - 4 tys obr?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A ja wsadzę kij w mrowisko i po raz kolejny zapytam po kiego wała wymieniać termostat w V8 na inny niż ten co dała fabryka? Osobiście od 10 lat jeżdżę silnikami m60 m62 m62tu i nigdy nie miałem problemu z przegrzaniem, spalaniem itp. Cena przeraża czy jak za ten termostat? Pytam czy ta zmiana cokolwiek poprawiła? Zwróćcie uwagę co pojawia się często w pytaniach na tym i innych forach- kupiłem bmw,mam problem,poprzedni właściciel coś namieszał- a sami opisujecie takie dość nie zdrowe podejście. Jak coś nawaliło to wymienić na nowe a nie rzeźba. Oczywiście zawszę mogę się mylić,ale proszę o konkretny opis co daje ta zmiana.

 

Dokładnie tak! :cool2: Ja też od wielu lat jeżdżę BMW z dużymi silnikami i nigdy nie miałem potrzeby wymiany termostatu chociaż przejechałem tymi autami grubo ponad milion kilometrów, natomiast problemy z układem chłodzenia mają zwykle ci, którzy bawią się w doktora Mengele i zagazowują swoje silniki. Oszczędności przy tankowaniu oddają potem mechanikom, a stres i czas stracony na naprawy mają ekstra,"w promocji" :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.