Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
układ wodny w każdym samochodzie pracuje pod pewnym ciśnieniem, więc odkręcenie korka na ciepłym rozgrzanym silniku, raz że nie jest polecane, dwa zawsze jego poziom się lekko podniesie. Przy uszkodzonym reduktorze, węże wodne robią się dosłownie plastikowe! i ciśnienie zaczyna wysadzać korek chłodnicy, uszkodzenie reduktora ciężko przeoczyć. Nie zlewaj starego płynu, tylko uzupełnij, przecież masz usterkę w tym układzie, jak już ją znajdziesz i problem zginie, możesz sobie zalać nowy i zapomnieć o sprawie
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie odkręcam nigdy na nagrzanym silniku, ciśnienie podbija nawet po 8 godzinach od ostatniego odpalenia samochodu. W takim razie zaleje nowy płyn, wyczyszczenia korek od oleju i zobaczymy co dalej. Odpowietrzenie układu jest konieczne w tej sytuacji rozumiem ? Jeśli tak to w jaki sposób mogę go odpowietrzyć ? Najpierw odkręcając te dwa odpowietrznik, następnie odpalić auto, ustawić ogrzewanie na max i przetrzymać aż do zagrzania się silnia ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Są instrukcje jak odpowietrzyć układ na forum i w sam naprawiam, oczywiście trzeba to zrobić po wymianie płynu. Teoretycznie wystarczy wyłączyć, możesz też zakręcić zawór.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Już instrukcje namierzyłem, po pracy biorę się za odpowietrzanie, mam nadzieję, że może akurat to reduktor i skończy się na wymianie membrany. Będę informował jak sytuacja :)
Opublikowano
Dlatego pisałem Ci ze to co zrobili nie jest rozwiązaniem problemu. Napisz dokładnie w jakich warunkach się grzeje. Jaka temp w trasie, korkach, kiedy spada kiedy się podnosi temp. Rób wszystko z testem nr 7
Opublikowano
Sytuacja wyglądała tak samo w dwóch przypadkach po odebraniu auta od mechanika, gdzie po wymianie danej części odpowietrzali układ oraz zalewali płynem. Robiłem jakieś 200/300km od wizyty. Wtedy któregoś ranka jadąc do pracy wskazówka od temperatury stawała normalnie w pionie, z nawiewów waliło zimnym powietrzem, nie przełączał się na gaz. Dopiero gdy dawałem ogrzewanie na max to troszkę dawało ciepłym i przełączał się na LPG. Oczywiście płyn ubywał... Za pierwszym razem po tym wszystkim wskazówka poszła na czerwone i zholowalem auto, drugi raz dolalem plynu i po paru km wszystko wróciło do normy.
Opublikowano
No i co dziwne, auto w ogóle nie kopci na zimnym, dopiero gdy się nagrzeje, teoretycznie mogło by kopcić dopiero przy przełączeniu na gaz, wtedy przepuszczający reduktor miałby sens. Zaraz idę odpowietrzyć układ, zalać plynem i będę jeździł na samej benzynie, zaobserwuje czy sytuacja się zmieniła.
Opublikowano

To dalej nic nie wiadomo. Jezdzij na Benzynie. Ja zawsze radzę zakręcić zawór na butli i wypalić resztę gazu dopiero odpowoetrzac i jeździć.

 

No i jezdzij z testem nr7

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jest gdzieś jakaś nieszczelność w układzie, jeżeli zrobisz 200/300 km i zaczyna walić chłodem w środku i na dodatek gaśnie reduktor, tzn. że jest za mało płynu, przy takim niewielkim dystansie jaki pokonujesz, to rozszczelnienie powinno dać się zauważyć, pod warunkiem że silnik nie pobiera płynu
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie, problem nadal nie rozwiązany, nikt nie potrafi mi udzielić rzetelnej informacji z lokalnych mechaników, dramat. Płynu spierd... z 1l na 200/300km. Uszczelka ?
Opublikowano

Zakreciles gaz na, butli?

 

Ktoś na forum robił test z czynnikiem taki jak używa się przy klime. Poszukaj kogoś kto ci to zrobi, potem lampa UV i będziesz wiedział gdzie ucieka

Opublikowano
A czy uszczelka walnięta w takim miejscu, że silnik przepala płyn nie powinna objawiać się też dużym ciśnieniem w układzie chłodzenia ?
Opublikowano
Tak jest, gaz na butli zakręcony, zrobiłem coś 200km z hakiem i znowu to samo. Wydaje mi się, że to też nie jest uszczelka, robili mi test i nic nie wykazało... Myślę, że to jakieś mikropęknięcie, którego póki co nie będę w stanie wykryć ...
Opublikowano

Hmmm, a nie pomogłoby w znalezieniu wycieku taki test żeby na zimnym silniku napompować zbiorniczek wyrównawczy powietrzem do około 2atm bo chyba takie jest maksymalne ciśnienie robocze układu.

I obserwowanie bloku, węży.

Jężeli jest to mikropęknięcie to możesz go nie zauważyć bo płyn będzie parował.

Opublikowano
Zalalem uszczelniacz prestone, nie pomogło, płyn nadal ucieka... Ponadto pojawiły się po mrozach problemy jakby z czujnikiem położenia walka rozrządu, na zimnym silniku auto odpala na strzała, silnik chodzi równo i ma moc, po zagrzaniu silnika brakuje mocy, szarpie a do tego po zgaszeniu i ponownym odpaleniu chwilę trzeba pokręcić by wystartowal
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błędy jakie są? Po zalaniu tego cudownego specyfiku będzie pewnie większość układu chłodzenia do wymiany, może być ciężko pozbyć się tego dziadostwa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Mogą, być ale musisz odczytać na kompie bo czujnik tani nie jest.

 

No to Cię czeka teraz płukanie układu bo możesz mieć latem a, nawet teraz problemy z temp.

Opublikowano
Nie wiem co będzie dalej, mam nadzieję, że nie pozatyka... W przyszłym tygodniu jadę na komputer, dziwne rzeczy się dzieją z autem po tych ostrych mrozach :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.