Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

 

Jeszcze nie uporałem się z jednym problemem, mianowicie utratą mocy w zakresie obrotów między 3 a 5 tyś a pojawił się kolejny który przyprawił mnie o dreszcze. Zacznę od początku, mam nadzieje, że pomożecie gdyż mam bardzo małe zaufanie do lokalnych mechaników. Tak więc ostatnio wracając z pracy, w korku samochód zaczął się grzać. Im dłużej w korku tym wskazówka temp. bardziej zbliżała się do czerwonego pola. Skończyło się na tym, iż zagrzał się do początku czerwonego pola, wyjechałem z korku na obwodnice gdzie temperatura zaczęła wracać do normy. Później jechałem bardzo delikatnie ale wskazówka temp cały czas była w pionie. Po tym incydencie na drugi dzień z samego rana wyjechałem do roboty, w między czasie miałem pare spraw do załatwienia więc kręciłem się znów po mieście. Tym razem wskazówka temperatury była cały czas w pionie jednak z dmuchaw leciało jedynie zimne powietrze mimo ustawionego ogrzewania. Ponadto nie chciał się przełączyć na gaz jakby nie osiągnął prawidłowej temperatury. Na prostej przycisnąłem troszkę mocniej, wtedy jakby się odblokowało i zaczęło normalnie grzać oraz przełączył się na lpg. Sytuacja ta miała miejsce w ubiegły czwartek oraz piątek. Od tamtej pory bunia strasznie kopci ale tylko gdy się zagrzeje. Wygląda to mniej więcej tak, że gdy odpalam ją na zimnym nie puszcza żadnego dymka, z czasem podczas jazdy im wyższą temp osiąga tym bardziej dymi. Nawiększego dyma puszcza gdy po jeździe, zagrzaną wyłączam i po chwili odpalam spowrotem, wtedy zasłona dymna za mną. W pierwszej chwili myślałem, że to uszczelka pod głowicą i w sumie nadal mam takie złe przeczucie, jednak z tego co wyczytałem to przy uszczelce największego dyma puszczała by na zimnym. Co to może być panowie ? Dym jest "mleczny". Osłona pod silnikiem zwana pampersem ma wycieki jakby pod zbiornikiem płynu chłodniczego.

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wtedy gdy się zagrzał do czerwonego pola to od razu odpowietrzyłem układ i sprawdziłem czy jest płyn. Nie było, zatem go dolałem. Aktualnie z tego co dolałem trochę ubyło.
Opublikowano
Nie spodziewałem się, że będę szukał kiedyś w aucie tak ochoczo jakiegoś wycieku :P Jutro będę szukał, coś cieknie bo pampers mokry, oby to był w takim razie płyn chłodniczy. Tak orientacyjnie, gdyby to była uszczelka, na jaką kwotę powinienem się nastawić podczas wizyty u lokalnego magika ? Jestem młody i dość ciemny jeśli chodzi o motoryzacje dlatego chciałbym wiedzieć na co się nastawiać
Opublikowano
Jeszcze dodam, że w dniu kiedy się zagrzał zaraz po tym incydencie odkręciłem korek od wlewu płynu chłodniczego gdzie było tak potężne cisnienie, że płyn wystrzelił. Trochę poczytałem, że moze to byc problem z układem chłodzenia, nawet korek od wlewu może być wadliwy. Jutro będę szukał źródła tego nieszczęścia :(
Opublikowano

Najpierw zlikwiduj wycieki i póki tego nie zrobisz nie jezdzij tym autem. Później jak zlikwidujesz odpowietrz porządnie i obserwuj temp w teście nr 7

 

Uszczelka jeśli głowica, zawory, uszczelniacze, i popychacze są ok to koszt w granicach 2tys zł może kilka set zł mniej ale niewiele

Opublikowano

Witam ponownie,

 

Dzisiaj próbowałem namierzyć źródło wycieku jednak się to nie udało, nigdzie nic nie ciekło, nie wiem... Wszystko sprawne. Sprawdziłem za to stan oleju i okazało się, że susza. Wymieniłem od razu olej wraz z filtrem (olej 10w40 zalałem zaś wkłada filtra knecht + filtr powietrza już przy okazji). Serwis miałem robić w lutym ale sytuacja spowodowała, że zrobiłem go już teraz. Poprzedni, spuszczony olej nie był wymieszany na pewno z płynem chłodniczym. Oprócz tego dolałem płynu chłodniczego oraz odpowietrzyłem układ. Wynik taki, że autko normalnie się grzeje, mniej kopci, zauwazylem tez, ze cieknie woda z komina więc może kopci z powodu zbierającej się pary w wydechu ? Dzisiaj po całej operacji spędziłem podczas powrotu do domu trochę czasu w korku, nic się nie zagrzało, autko chodziło jak trzeba. Czy zatem ten incydent mógłbyć po prostu jedno razowy ? Bo na uszczelke to to nie wygląda ;(

Opublikowano
Spuściłem jakieś 4.5l oleju. 10w40 bo taki polecił mi wujek który zajmuje się samochodami i taka E39 miał dobre kilka lat, zdałem się na niego. Wracając do usterki, raczej na pewno uszczelka, tak zdiagnozowal mechanik, poprosił mnie żebym przycisnął do 5k obrotów, zadymił wtedy solidnie a dym zapach miał dość specyficzny... W takim razie zapytam wprost, jak wygląda sytuacja z uszczelniaczami? Nie mam w tym momencie 2 tys na robotę, musze jakoś przetrwać i.odloYc pieniądze a auto jest mi potrzebne codziennie...
Opublikowano
To jak będziesz robił uszczelke to pewnie i regeneracja głowicy. To przy okazji pierścienie też sprawdź..
Opublikowano
Tak też gadałem z mechanikiem, żeby zrobić to solidnie. Jednak tak jak wspominałem, samochód będzie mi potrzebny caly czas a nie mam teraz takiej kwoty by zrobić go od ręki, jak wygląda sytuacja z tymi uszczelniaczami typu blue devil ?
Opublikowano
Miałem podobny problem w mojej m54b25 po wymianie uszczelki (dałem za to1,7 tysi u mechanika ) dalej biały dym z wydechu wsypałem dwa pojemniczki proszku do uszcz.chłodnic po 8zł . Przejechałem tak 8tyś zadymy z rana nie było ,korek od zbiorniczka lekko popuszczony i kontrola co parę dni.Po trzech miesiącach silnik wywalony wstawiłem słupek z 2,8 i do dzisiaj spokój (jest to opisane w innym temacie ). w moim przypadku się udało wszystko zależy gdzie poszła uszczelka i jak duża jest nieszczelność ,bo jak do oleju to raczej lipa . ps . Po naprawie nagrzewnica i chłodnica raczej do ostrego płukania.
Opublikowano
Siemanko, problem rozwiązany, uszczelka na szczęście cała. Jak się okazalo, przyczyną wycieku płynu oraz zagrzania silnika byla wadliwa wiskoza, dlatego autko się zagotowało i wywaliło plyn. Kopcenie też zdiagnozowane, mianowicie woda zbiera się w wydechu, teraz trochę zimniej, ja robię krótkie trasy do 5km w jedną stronę gdzie ciężko by samochód się zagrzał dobrze, stąd podczas gdy silnik się dogrzewa, tłumik również i wszystko paruje. Na szczęście operacja wymiany wiskozy kosztowała jedynie 300zl. Mam jeszcze do was 2 pytania, czy ktoś na forum zajmuje się głębszym rozkodowaniem vinu niż oferują to zwykle strony ? Drugie pytanie to czy w przedliftach, gdzie mam tapicerkę ciemny welur występowały fotele sportsitze?
Opublikowano
Lepiej zainteresuj się czystością chłodnicy od zewnątrz jak i czystością układu od wewnątrz kamień syf itd. Już mam 7 rok auto i w tych temp nawet w korkach nigdy wisko nie chodzi przy sprawnym układzie chłodzenia. Temp jest tak niska że chłodnica musi sama oddac ciepło bez pomocy pędu powietrza nawet w korkach
Opublikowano
czy ktoś na forum zajmuje się głębszym rozkodowaniem vinu niż oferują to zwykle strony ?

 

Zwykłe strony to znaczy jakie?? Co byś chciał Się dowiedzieć? Bo jeśli historia serwisowa to niestety trzeba za to płacić. Sprawdzenie wyposażenia jest za free

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Jestem zielony z mechaniki jak już wspominałem, goście na warsztacie niby wszystko przeglądneli, zdaje sie na nich, że wszystko będzie w porządku . Co do vinu to chciałem sprawdzic wyposazenie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz problem to podaj vin (może być pw) i rozkoduje :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Część wszystkim ponownie, zabawa z podejrzana uszczelka jednak nie zakończyła się tak jakbym tego chciał. Po dwóch wizytach u mechanika, wymianie termostatu, pompy, wiskozy, korka wlewu płynu chłodzącego i zostawieniu tam ponad 700 zł okazało się, że auto wciąż bierze płyn, grzeje się , na korku od oleju robi się "masło". Straciłem całkowicie zaufanie do tej bandy amatorów którzy nazywają się mechanikami. Nie mam teraz pieniędzy żeby zrobić uszczelkę, chciałbym ją jakąś chwilę uszczelnić ubytek jakimś płynem uszczelniającym. Jaki polecacie i w ogóle jak ten proces się odbywa ? Dzięki!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, to żadnym uszczelniaczem tego nie załatasz, tak na prawdę jest to usterka która dyskwalifikuje auto z dalszej jazdy, powinno się tym od razu zająć, bo jeżdżenie z taką usterką, nie wpływa dobrze ogólnie na cały silnik. Samochód został źle zdiagnozowany, poszły części które najłatwiej wymienić, zapłaciłeś za to, a problem dalej nie rozwiązany, zmień warsztat
Opublikowano
Dzwoniłem do innego gościa, mówił, że miał podobne objawy w BMW oraz Volvo. Ponąć przyczyną zapowietrzenia, grzania się silnika i brania płynu był wówczas walnięty reduktor który przepuszczał gaz. Co sądzicie ? Niby poprzedni magicy robili testy na walnięta uszczelke i ja wykluczyli. Obecnie koleś zalecił mi odpowietrzenie układu, dolanie płynu chłodzącego i jazdę 2 tygodnie na samej benzynie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przy uszkodzonym reduktorze pojawia się baaaardzo wysokie ciśnienie w układzie, i jak odkręcisz korek od chłodnicy czuć go, wyłączenie LPG zamyka zawór i gazu w układzie nie ma, więc test na benzynie możesz zrobić, tyle że piszesz o korku wlewu oleju i że się na nim masło robi, a to już wyraźnie wskazuje na problemy z uszczelką, chyba że ten korek strasznie pobrudzony nie jest, czasami coś na korku widać i nie zawsze jest to głowica
Opublikowano
Tragedii nie ma z korkiem. Co do ciśnienia to jest tka jak mówisz, przy odkręcaniu korka od płynu podbija cisnienie. W takim razie odpowietrzenie układ, zaleje płynem i pojezdze chwilę na samej benzynie. Czy przy odpowietrzaniu musze spuścić jakoś stary płyn który jest w układzie czy mogę po prostu dolać ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.