Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od 2 lat jestem właścicielem E60 przebieg licznikowy i potwierdzony w serwisie (z kluczyka) 300 tys. - ale czy realny to nie wiem.

Oznaczenie mojego silnika M57X z wydruku z serwisu, wg innego źródła M57N, wg Wikipedii M57TUD30.

Rozmawiałem z mechanikiem i kupił dla siebie BMW E90 3.0 po zerwaniu się łańcucha rozrządu. Też kolegi kuzyn, kupił E60 3.0 i po 2 tygodniach po zakupie bum - zerwany łańcuch - remont silnika 8k.

Mam dylemat czy u mnie profilaktycznie wymienić rozrząd. W serwisie wycenili części na 3 tys. oraz robociznę na 8 tys., ale powiedzieli, że rzadko pada w tym silniku rozrząd (i bądź tu mądry). Mechanik wstępnie wycenił części na około 1,5 tys + robocizna 1,5 tys.

Kupiłem BMW 5 zamiast Audi A6 ze względu na brak problemu z rozrządem, a tu taki zonk. Czytałem, że w poliftowych (chyba M57N2) zdarzały się przypadki, że te rozrządy padają.

 

A czy Wy użytkownicy wymienialiście w waszych 3.0, jeśli tak to proszę o dokładne dane silnika, przebieg, ewentualnie czy komuś padł ten rozrząd w tym silniku.

Opublikowano
Hejka , ja wymienialem rozrzad w swojej 530xd m57n2, warto bo lancuch byl rozciagniety i zebatki zuzyte , mam 280 tys. Koszt to ok 4 tysiace
Opublikowano
Siema... ja w swojej 530xd wymienialem rozrzad przy 280k km. Łańcuchy byly jak nowe. Wymienilem wszystkie 3 oraz napinacz slizgi etc. Koszt czesci jak dobrze pamietam około 800 zl ?? Robota własna.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Mam ten sam silnik (czyli ostatni na żeliwnym bloku) i też się nad tym długo zastanawiałem, bo naczytałem się wiele o zerwanych łańcuchach, jednak prawie wszystkie przypadki dotyczą aut z nowszych roczników z blokiem aluminiowym. Bodajże z jednym przypadkiem się spotkałem, gdzie na żeliwnym bloku zerwał się łańcuch. Zatem ja nie zmieniam.
Opublikowano
naczytałem się wiele o zerwanych łańcuchach, jednak prawie wszystkie przypadki dotyczą aut z nowszych roczników z blokiem aluminiowym.

 

Dokładnie tak. M57N to ostatni silnik z żeliwnym blokiem i porządnym rozrządem. M57N2 od bodaj 2007 roku to już blok aluminiowy i pękające łańcuchy - są tematy o tym. Kolejny szatański wymysł inżynierów to N57. Tam już rozrząd z tyłu silnika i dużo tematów o zerwanych łańcuchach.

Opublikowano
M57N to ostatni silnik z żeliwnym blokiem i porządnym rozrządem.

 

No z pewnością :D Szczególnie kiedy 520d 525d 530d 535d jak i wszystkie silniki diesla w LCI sa zbudowane na tych samych łańcuchach i reszcie osprzętu ;D

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
U mnie w 535d e61 z 2005 roku realny przebieg 550k km i rozrząd nie wymieniany - do tego silnik od ostatnich 150 tys ma zrobioną mapę. :roll:
Opublikowano

Wymieniaj jak naj bardziej....będziesz jeździć z spokojną głową

Ja wymieniłem w swoim przy przebiegu ok 210 tyś km, po rozebraniu silnika okazało się że rozrzadu był oryginalny w bardzo dobrej kondycji jak stwierdził firmowy kolega gorik79, ale stwierdził też że te typy tak mają wyglądają dobrze wizualnie i co ciekawsze nie ma żadnych objawów zużycia poprostu nie słychać nic niepokojącego aż do momentu zerwania łańcucha.....

Opublikowano

darek63, Serio ? :D

 

Napisałem Ci tylko że w Twoim silniku kręci się taki sam łańcuch jak w moim ;) Ba... reszta rozrządu też ;) Jak dla mnie nie ma różnicy czy on się kręci w bloku alu czy żeliwnym ;)

 

W żeliwnym masz pełne wałki rozrządu... w alu "rurkowe"

W żeliwnym masz pompe CP3 R90.... w alu CP3 R70

 

Gdzie różnica która zdecydowanie utwierdzić ma użytkowników że nie muszą wymieniać rozrządu bo rwią się tylko w ALU blokach ?

 

Każdy zrobi jak chce.... Koszt wymiany rozrządu jest jak dla mnie śmieszny. Pozdro.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Serio ? :D

 

Oczywiście że serio. Nie wskazałeś tematu do porównania bo go nie ma, więc nie ma pola do konstruktywnej dyskusji na argumenty w tym temacie. Natomiast z dyskusji bo tak i już, wyrosłem jakieś 40 lat temu.

 

Każdy zrobi jak chce.

 

Z tym się akurat zgadzam. Można co drugą wymianę oleju wymieniać rozrząd jak ktoś ma taki kaprys. Nic mi do tego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
darek63, Serio ? :D

 

Napisałem Ci tylko że w Twoim silniku kręci się taki sam łańcuch jak w moim ;) Ba... reszta rozrządu też ;) Jak dla mnie nie ma różnicy czy on się kręci w bloku alu czy żeliwnym ;)

 

W żeliwnym masz pełne wałki rozrządu... w alu "rurkowe"

W żeliwnym masz pompe CP3 R90.... w alu CP3 R70

 

Gdzie różnica która zdecydowanie utwierdzić ma użytkowników że nie muszą wymieniać rozrządu bo rwią się tylko w ALU blokach ?

 

Każdy zrobi jak chce.... Koszt wymiany rozrządu jest jak dla mnie śmieszny. Pozdro.

 

gdzie różnica ano w wadliwych partiach łańcuchów po 2007 roku i interwałach wymian oleju co 30 tyś

Opublikowano
Witam.Ja wymieniałem rozrząd przy 220tkm i musze powiedzieć że łańcuch był naciągnięty,napinacz był wysunięty do końca,nie było żadnych niepokojących objawów,silnik m57.
Opublikowano
Witam, ja również wymieniłem rozrząd przy 250tkm z racji że jeszcze długo planuje trzymać auto. Nie było żadnych niepokojących odgłosów i po rozebraniu wszystkie elementy wygladały dosć dobrze, ale to myśle ze ma na to wpływ częstość wymiany oleju w silniku.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Według katalogu łańcuch rozrządu jest stosowany ten sam do wszystkich silników M47N (2.0d) oraz M57N (3.0d). Nie ważne czy to E46, E60, E70 czy E90. Numer części to 11318506869.

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/partxref?q=11318506869

 

Najważniejsze w tej dyskusji jest to zdanie:

 

gdzie różnica ano w wadliwych partiach łańcuchów po 2007 roku i interwałach wymian oleju co 30 tyś

 

Wniosek jest taki, że jeżeli auto (silnik) jest wyprodukuwane przed 2007r to rozrządem nie trzeba się za mocno przejmować. Można oczywiście wymienić profilaktycznie przy dużym przebiegu (400-500tyś). Jeżeli posiadamy egzeplarz z 2007r lub młodszy (np. E60 530d 235km lub 535d 286km), przebieg większy niż 200tyś a rozrząd nie był zmieniany, to trzeba go koniecznie wymienić.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A nie jest czasem tak, że m57n2 (silniki LCI) mają wyższe ciśnienie na pompie CR od m57n? To by tłumaczyło wyższe obciążenia na łańcuchu - a pękają przeważnie łańcuchy między pompą CR a wałem właśnie.
Opublikowano

Witam

 

Podłączę się pod temat żeby nie zakładać nowego.

Od około 3 miesięcy stałem się posiadaczem E61 530dA 218 KM rocznik 2004. Przebieg oryginalny obecnie 300.600 km.

Ostatnio zaczęło mnie zastanawiać czy w tym silniku rozrząd podlega wymianie czy nie. Proszę o rzetelną odpowiedź. Zadania są tak podzielone że już sam nie wiem.

 

PS.

Przy okazji czy mógł by ktoś wyjśnić mi symbole silników M57, M57N, M57N2, N57 itd.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.Czy ktoś może polecić kogoś z mazowieckiego,kto wymieni rozrząd w uczciwych pieniądzach?(moj serwis chce 2500/3000tys gdzie części to 1000zł)

Od jakiegoś czasu coś szumiało z przodu auta mimo,ze sam,silnik pracuje bardzo ładnie.Wymieniłem rolki itd,ale szum pozostał.Ostatnio ściągnąłem paski oraz koło pasowe i ewidentnie szumi rozrząd.

Film-

Na filmie słychać dużo wyraźniej niż na żywo.Cykanie jest z pompy Vacum.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
e61 2007 rok, m57n2 przebieg 310kkm. Czy wymieniać rozrząd z kołami zębatymi? Gdzie w mazowirckim możecie polecić warsztat? Wiem że Gorik robi takie rzeczy ale niestety czas oczekiwania to kilka miesięcy z tego co się ostatnio dowiadywałem.
Opublikowano
Jeśli mazowieckie to polecam Vanos Auto.Właśnie co robiłem rozrząd kompletny wraz z kołami zebatymi(oraz wszystkie uszczelki silnika,wału,wtryskow,kolektora itd mam prawie dwie strony na fakturze) i zapłaciłem najmniej z kilku warsztatów a specjaliści są z prawdziwego zdarzenia.No i miła atmosfera.:)
  • 5 miesięcy temu...
  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.