Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Rodzice zakupili wlasnie w salonie x4 28i. Pozyczylem te auto oczekujac na swoje na pare dni i chcialbym podzielic sie kilkoma uwagami (porownujac do mojego poprzednuego auta - audi a5 3.0tdi s line 2007r, wiem ze inna klasa auta ale nie sposob nie porownywac, oraz do X6 35D 2010r)

- Auto jest cichutkie i bardzi spokojne. Po X4 spodziewalem sie „sportowego suva”. Pozycja za kierownica jest dla mnie naprawde beznadziejna. Siedzi sie wysoko, nie ma to nic wspolnego z dobra sportowa pozycja. Kierownicy tez nie da sie zbyt nisko ustawic. Wada? Nie dla kazdego. Ja lubie sportowe auta i takie tez sobie wybieram. W suvie taka pozycja by mnie nie dziwila, jakby to bylo x3 lub x5. Ale w x4 spodziewalem sie o wiele lepszej pozycji. W x6 mozna bylo o wiele lepsza pozycje dobrac - i tam sie czulo „sportowego suva”. Tak wiec pozycja na wielki minus

- prowadzenie - auto ma standardowe zawieszenie (mimo ze M sport), stoi na 18calowych zimowkach 240/45 ( o ile dobrze pamietam?). Opony sa zdecydowanie zbyt waskie do tego auta ( w innych modelach tez daja takie...). Do 140/150kmh auto prowadzi sie dobrze i pewnie, przyspiesza super. Powyzej tej predkosci tracilem zaufanie do tego auta. Auto powyzej 160kmh zaczyna mulic, nie przyspiesza juz tak swietnie, do 200kmh sie rozpedzilem max ale auto jest totalnie nie stabilne juz. Nie ma juz pewnosci w prowadzeniu, auto buja i „slizga sie” po drodze, nie wiem czy to efekt zbyt waskich opon czy poprostu kiepskiego zawieszenia. Moze to i to. Podejrzewam ze na szerszych oponach byloby lepiej. Podsumuwajc - prowadzenie zostawia naprawde wiele do zyczenia. Jak dla mnie to absolutnie nie pasuje do „sportowego suva”. Dzwiek silnika.. nie urzeka ale nie ma tragedii, wkoncu to tylko 4cylindry. Ale jakis aktywny wydech moglby byc zeby na sporcie chociaz troszke lepiej to brzmialo tak jak to ma miejsce w bmw serii 4. Teraz pytanie, czy jadac na comfort i skrzynia sport da ten sam efekt co tryb sport i skrzynia drive? Takie delikatne wrazenie mialem ze podobnie trzyma obroty w tych 2 konfiguracjach, moze sie myle, ale zbyt krotko testowalem auto. W x6 jechalem 230kmh i bylo ok, do 200 kmh auto bylo bardzo stabilne i przewidywalne ale tam opony byly o wiele szersze bo 20stki i 305 szerokosc tyl. Wiec x6 znow olbrzymi plus wzgledem nowej x4

- wykonanie. Nie mam tu specjalnych zastrzezen. Auto jest dobrze wykonane nic nie trzeszczy. Ale porownaje do 11 letniego audi jedno - schowek za skrzynia gdzie jest gniazdo zapalniczka - w audi po dotknieciu samo sie zamyka, tu trzeba samemu zamknac - taki detal ale kuje w oko mnie ze tez nie moglo tego zrobic ;) podlokietnik jest o wiele za nisko, nie przesuwany i nie mozna regulowac wysokosci, w tej zbyt wysokiej pozycji za kierownica podlokietnik byl dla mnie nie uzywalny. Regulacja glosnosci w audi byla na tunelu srodkowym, jako pasazer ma sie banalny i fajny dostep do tego - super. W bmw jest po stronie kierowcy na panelu srodkowym, lipa bo kierowca ma regulacje z kierownicy a pasazer jest pozbawiony latwego dostepu. Jesli chodzi o jakosc muzyki - zestaw hifi nie gra super ale zle nie jest. Miedzy zegarami brakuje dla mnie mozliwosci ustawienia takich danych: aktualnej predkosci, danych z podrozy, czyli spalanie z podrozy - jest tylko srednie ogolne. Chyba tyle ;) jak cos pozniej dopisze

- spalanie. Ah slynne spalanie. Nie jestem zwolennikiem walczenia o spalanie i malo na to patrze aczkolwiek to auto ma olbrzymi apetyt na benzynke. W trasie szczecin - kolobrzeg srednie spalanie to 11,8l - o matko duzo. I to predkosci do 170kmh max w trybie comfort glownie, troche eco pro i do wyprzedzania sport. Zeby na trasie palilo tak duzo? Jestem mocno zawiedziony. A5 palila mi 7l przy o wiele wiekszych predkosciach - wiem ze to diesel ale wiekszy mocniejszy i i tak polowe tego praktycznie palil. X6 spalanie miala ok 10l w takich warunkach. Czy wasze 2l tez tyle pala? Musialbym jechac 100kmh bez naglych przyspieszen zeby to palilo ok 9l.. a spalanie producenta mozna sobie wsadzic w buty. Wczesniej mialem audi a4 2.0tfsi 200km multitronic - tam spalanie bylo tez ok 8-10l w trasach czyli dale o wiele mniej przy predkosciach 160-180. Wiec zaczynam sie dziwic.

-iDrive vs MMI audi. IDrive nowy dziala swietnie - szybko i intuicyjnie, jest naprawde swietny wkoncu. Idrive w x6 byl tragiczny i do dupy. Wolny i przycinal sie, malo intuicyjny. Teraz jest super. Niestety... jest jedna rzecz ktora straznie mnie denerwuje i audi bije na glowe bmw w tym. Telefon. Owszem dzwonic z kierownicy mozna, ale tylko do ostatnio wybieranych osob... w idrive mozna wybrac wpisywanie nr albo przegladanie w ksiazce telefonicznej... jak masz duzo nr to jest to zmudne szukanie... brak jakis „ulubionych nr” np... tragedia. Sytuacje ratuje mocno navi proffesional ktora ma opcje pisania na gladziku i latwo mozna wpisac osobe do ktorej chcemy zadzwonic. Bez tego jest to katorga. Niby mozna szukac pokretlem ale kto chce jadac autostrada tak zerkac ciagle? Czy napewno na dobra litere sie najezdza? Wiec to jest olbrzymi minus. W audi mialo sie „katalog” so ktorego wpisuje sie kontakty ktore sie chce miec pod reka, mozna wybrac ostatnio odebrane i oddzwonix, nie odebrane i oddzwonic i wybierane. Wiec o niebo prosciej wybrac mozna nr na ktory chce sie dzwonic - zwlaszcza ze to wszystko jest dostepne pod reka na kierownicy wielofunkcyjnej - wiec nie odrywajac rak z kierownicy i nie odrywajac wzroki mozna szybko wybrac do kogo chce sie zadzwonic. Olbrzymii plus dla audi i minus dla bmw, tego mi chyba nabardziej bedzie brakowac w aucie...

Wiecej mi nie przychodzi do glowy ;)

Opublikowano
Jeśli chodzi o spalanie to ten typ tak ma, stosunkowo mały silnik w dość ciężkim aucie. Po 28i wybrałem kolejno dwa 35i (w nadwoziu X3). Auto dużo szybsze, szlachetniejsze :wink: (6 cyl.) i o dziwo oszczędniejsze.
Opublikowano
Kolejna rzecz - w audi jak ustawi sie czujnik deszczu to po wylaczeniu silnika i wlaczeniu ciagle jest waczony czujnik, w bmw za kazdym razem trzeba wlaczac
Opublikowano
Co do czujnika deszczu to wyobraź sobie taka sytuacje ze zima masz zamarznięte szyby i do tego przymarznięte wycieraczki i po zostawieniu wycieraczek w pozycji automatycznej po włączeniu zapłonu wycieraczki startują bo szyba jest zamarznięta, i co? Wycieraczki po kilku takich sytuacjach są do wyrzucenia. Wole sobie włączyć zawsze samemu. Jeśli ci to przeszkadza to możesz zakodować wycieraczki i będą ciagle aktywne.
Opublikowano

Kolego @Dprz - niestety z niektórymi spostrzeżeniami (a raczej z większością) muszę się z Tobą zgodzić - trzeba przyznać, że X4 to już trochę wiekowa konstrukcja (technologicznie poprzednie X3) i to niestety widać... Co nie zmienia faktu, że to jest bardzo fajny i porządny wózek - do tego z zewnątrz wygląda i jeszcze będzie długo wyglądał świetnie. Mnie się podoba, ale konkurencja z młodszymi konstrukcjami pewne rzeczy robi lepiej - taka kolej rzeczy. Dlatego nie kupiłem X4 tylko konkurencyjny wynalazek :wink:

 

Trochę w tym pierwszym poście czepiasz się szczegółów, a te w każdym aucie można znaleźć i skrytykować :nienie: - ale z jednym na pewno się nie zgodzę - iDrive w BMW bije na głowę system Audi - MMI (i nie tylko) - mam też czasem możliwość jazdy A5 i zarówno ja jak i właściciel (mający też BMW X6) kiepsko oceniamy tego z Audi. Myślę, że jesteś po prostu przyzwyczajony do systemu Audi i dlatego ten w beemce wydaje Ci się gorszy, bo jest inny - pojeździj trochę a myślę, że się przekonasz.

Opublikowano

co do iDrive - zaznaczylem konkretnie co mi w nim przeszkadza. Sposob wybierania numeru do dzwonienia - tylko to jest wg mnie beznadziejne - reszta jest jak najbardziej super i LEPSZA od MMI zgadzam sie :) aczkolwiek dzwonienie i wybieranie numeru to katorga dla mnie, jakis katalog z ulubionymi numerami powinien byc, albo oddzwanianie na odebrane, nieodebrane polaczenia. zalozmy ze ktos do Ciebie zadzwoni jak prowadzisz, nie odbierzesz z jakiegos powodu i nie masz jak oddzwonic.. to w Audi bylo o wiele lepiej rozwiazane, reszta nie. Nawigacja w Audi byla poprostu katastrofa. No ale kazdy ma plusy i minusy :) Powtorze - numery telefoniczne w iDrive to katorga.

 

Co do czepiania sie szczegolow - oczywiscie ze to bede robic, detale sa najwazniejsze ;) niestety ale sa drobnostki, nad ktorymi BMW powinno popracowac. to moje zdanie, pewnie przestane na nie zwracac niedlugo uwage.

 

Co do wycieraczek, zgodze sie z Twoim spostrzezeniem. Niestety nigdy nad tym nie myslalem bo auto zawsze stoi w garazu. Nawet jak zostawiam auto na zewnatrz to jakos nie przemyslalem ze moze pioro zamarznac. Celna uwaga :)

Opublikowano

W CIC jest katalog 'powtórne wybieranie numeru' oraz 'połączenia odebrane' - czyżby w NBT nie :shock:

Ponadto bardzo przydatne są klawisze skrótu - ja mam trzy przypisane do numerów telefonów.

Opublikowano
Ok, wczesniej nie znalazlem, nie jest to tak banalne jak w audi i mmi. No i mozna to zrobic tylko na glownym wyswietlaczu z idrivem, z kierownicy nie da rady niestety. Do klawiszy faktycznie mozna, ale co jak chcesz miec 4 stacje radiowe i z 10 kontaktow ? Poza tym, mozna zapomniec co pod ktorym bylo ;)
Opublikowano
Ok, wczesniej nie znalazlem, nie jest to tak banalne jak w audi i mmi. No i mozna to zrobic tylko na glownym wyswietlaczu z idrivem, z kierownicy nie da rady niestety. Do klawiszy faktycznie mozna, ale co jak chcesz miec 4 stacje radiowe i z 10 kontaktow ? Poza tym, mozna zapomniec co pod ktorym bylo ;)

Jeżeli jest HUD to wciskając na kierownicy przycisk telefonu wyświetlają się na HUD ostatnie połączenia. Scrollem przesuwamy i akceptujemy to gdzie chcemy oddzwonić. Można to kodowaniem przestawić na widok książki. Ja mam przypisane ulubiony kontakt pod przycisk 1.

Analogicznie z kierownicy na HUD wybór stacji radiowej (po prostu ruszenie rolką)

Opublikowano
Właśnie, chyba nie rozumiesz, że każdemu może podobać się coś innego. Nikt Ci tego nie wytłumaczy, mnie np. bardzo podoba się nowe SQ5 i kto mi zabroni ? :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
X4 bardzo przypadł mi do gustu poprzez wygląd i swoje rozmiary. Podoba mi się i chyba to będzie moje kolejne auto. Myślałem o X6, ale koszty utrzymania większe i problemy z miejscem parkowania ( użytkuje często X6, więc wiem coś o tym modelu). Porównywanie X4 do kibla, nie najlepiej świadczy o tobie i twoim słownictwie, ale to już twój problem mrcoolasice.
Benzyna zamiast krwi...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Moje spostrzeżenia, jazda do chorwacji tempomat na 140km/h spalanie do Chorwacji 8.8. Droga powrotna 9.1. Czyli jadąc ta sama droga rok wcześniej x5 3.0 si spalanie na kompie 10.2 powrot 10.6. Zaledwie 1l oszczędności na paliwie a auto mniejsze i 8 lat mlodsze.
WWW.POLISAOGL.PL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.