Skocz do zawartości

[E39 Touring]Bardzo głośne stuki w zawieszeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Czym mogą być spowodowane takie dość głośne uderzenia w podłogę w trakcie przejeżdżania przez krótkie nierówności poprzeczne typu przerwy dylatacyjne, tory oraz tym podobne takie małe uskoki o długości 30cm? To samo dzieje się na szkodach górniczych. Rzecz się dzieje tylko z tyłu bo z przodu jest ok. Z tyłu robiłem już przeguby kulowe wahaczy dolnych, wszystkie wahacze górne, tuleje belki i amortyzatory- całość na przestrzeni ostatnich 60kkm. Zostają mi tylko poduszki amortyzatora oraz elementy stabilizatora. Problem jest taki, że przeszukując tematy na forum, każdy w przypadku stabilizatora mówi o "pukaniu", natomiast mi jak się wybił stabilizator z przodu to waliło tak głośno że na zewnątrz auta było słychać i podobny efekt jest właśnie z tyłu.

 

Generalnie przy tego typu nierównościach karoseria wpada w ogromne wibracje i mam wrażenie że coś odpadnie z auta. Słychać głośne uderzenia które słyszałem jak miałem wybite tuleje główne. Przy ruszaniu nie ma żadnych stuków. Im szybciej przejadę przez nierówności, tym gorzej. Nie chcę nic wymieniać na wyrost. Trzy stacje diagnostyczne i dwóch mechaników twierdzi że w ogóle nie ma luzów i wszystko jest ok. Chętnie sam bym zrobił chociaż ten stabilizator bo go w ogóle nie ruszałem - ale czy dam radę zrobić łączniki i poduszki dysponując tylko żabą, kobyłkami i garażem bez kanału?

 

Pytam bo mnie to coraz bardziej dobija a wczoraj nawet jeden pasażer stwierdził że coś mam poważnie rozpierdolone bo u niego w 23-letniej Vectrze tak nie napierdala na dokładnie tym samym odcinku którym akurat jechaliśmy...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mocowanie koła zapasowego, akumultora i osprzętu audio.

Może nawala, bo coś luźno siedzi.

 

A może któreś z elementów co wymieniałeś się zużyły. Tuleje ciężko diagnozować bo dużych luzów nie dostają mimo, jak są ponadrywane.

Opublikowano

Możliwe żeby Lemforder po ~60 tysiącach przebiegu już się wybił?

 

Koło zapasowe dokręciłem na maksa. To samo zmieniarka i akumulator. Słychać jak cała karoseria z tyłu dostaje masakryczne uderzenia i jeszcze bardziej czuć jak pracuje/wygina się.

 

Coraz mniej podoba mi się zabawa z E39 skoro tak szybko zużywają się elementy zawieszenia. 60 tysięcy przebiegu to u mnie jakieś 2 lata jeżdżenia. Astra która jeździ w rodzinie miała wymianę łączników stabilizatora dopiero po 180kkm - auto nówka z salonu 2008 rocznik. Cała reszta zawieszenia nadal z fabryki.

 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=86597&sid=b120e28128d2852c3e70cbc81f476aae

W tym wątku podane są podobne objawy i autor wymienił tuleje w belce.. No ale znowu pytanie- kupiłem Lemfordery z pewnego źródła (aso-bmw.pl) i już są do bani? Jutro jeszcze pojadę na stację diagnostyczną ale z tego co pamiętam to nie widać czy tuleje są w porządku na szarpakach.

Opublikowano

Kto ci robił stworzenie w tych wahaczach? Bo pisałeś że robione były przeguby kulowe.

 

Przy np nieprawidłowym montażu wahaczy może nawet po kilku tys km się zniszczyć wahacz. Ja najstarszy wahacz jaki mam wymieniany na lemfordera ma ok 140tys

Opublikowano

Całe zawieszenie robiłem u jednego gościa bo ogarniał w ogóle temat wymiany tulei w belce bez rozwalania całego zawiasu.

Pytasz o przeguby kulowe (czy tam tuleje pływające) czy wahacze górne? Mechanik się zarzekał że kilka tych samochodów robił i wiedział np. żeby skręcać przy obciążeniu. W przypadku przegubów kulowych nie wymieniałem tych łączników (sworzni?) bo nawet nie wiedziałem że są wymienne :P pojadę dzisiaj na stację diagnostyczną jeszcze raz, może coś doradzą.

 

Przy okazji zrobię test amortyzatorów bo może wyjdą mizernie a wtedy tuleje w belce na pewno do roboty.

Opublikowano

W turasie na stacji wyjdą mizernie. Tak wali zawieszenie że nawet na stacji wyjdzie.

 

Pisałeś przeguby kulowe to napisz o co dokładnie chodzi. Najlepiej wstaw zdjęcie tego elementu bo nie mam pojęcia o co ci chodzi

Opublikowano

Byłem właśnie na stacji i pan diagnosta powiedział że wszystko w porządku. Zero luzów. Amortyzatory o dziwo doskonale - po 70±1%. Powiedział tylko że gumy na stabilizatorze mam dość sparciałe przez co sam stabilizator ma spory ruch i przez to może tłuc jego łącznik ale tak na postoju bujając za relingi nie tłucze. Dodatkowo powiedział żeby sprawdzić stan mocowań górnych amortyzatorów. Sam oglądałem duże tuleje belki i to nie jest to. Nadwozie chodzi na sztywno z wózkiem, bez jakiegoś ruchu względnego. Nie widziałem żeby były rozerwane czy nawet choć lekko sparciałe. Profilaktycznie mogę wymienić łącznik i gumki stabilizatora bo to nie są drogie części. Po drodze zauważyłem też, że przejeżdżając przez szkody górnicze przy niższej prędkości (ok. 50km/h) jest to tylko takie ciche popukiwanie, dopiero jak rozpędzę się bardziej to zaczyna walić i wibrować cały tył.

 

Za co podnieść całą oś tylną? Zamierzam jakoś spróbować dać klocki drewniane albo jakieś podkładki gumowe na żabę i podnieść cały tył za dyfer, a następnie podstawić kobyłki pod fabryczne miejsca do podnośnika - nic się nie stanie? No i najważniejsze czy dostanę się w ten sposób do nakrętek łącznika? Z poziomu kanału górne mocowanie jak najbardziej, ale dolne chyba jakoś przez wahacz trzeba złapać czy co? No i czy stabilizator też należy skręcać na obciążonym samochodzie czy wystarczy dokręcić w powietrzu? Robić po tym geometrię?

 

Co do tego elementu o którym mówię - każdy nazywa go inaczej, chodzi o numer 2:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DR31-EUR-01-1999-E39-BMW-523i&diagId=33_0524

Tuleja pływająca/przegub kulowy/silentblok wahacza, co sklep to inna nazwa.

 

Tak przy okazji to w E39 jeszcze jest w porządku. Zrobić przegląd w Citroenie C5 to jest dopiero kabaret - 4 razy robili pomiary siły tłumienia u znajomego i co chwilę inne wyniki w przedziale 20-80% :D.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.