Skocz do zawartości

e46 320d niedogrzany silnik


kpopiel287

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Coś tu autor wątku kręci. Ewidentnie padł główny termostat, do wymiany i już.

Dodam tylko od siebie, że przy padniętym termostatcie EGR też miałem problem z osiągnięciem optymalnej temperatury (max to 83 st jak dobrze pamiętam) i oczywiście nagrzewał się bardzo długo. Tylko że to było w 3.0d, może tam to działa trochę inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień termostat. Nad czym się zastanawiasz.

 

Jak byś odrazu posłuchał kolegi K3mOT1989 pierwszy post pod twoim to problem byś rozwiązał bez wymieniania części dobre na dobre no ale masz teraz dwa świeże termostaty :cool2:

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Behr to lipa teraz..też tak miałem, kup ori i będzie ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z termostatem to ciężka sprawa w bmw wiele zamienników dedykowanych do m47n nawet nie pasuje (słowa mechanika który dlubie mi w aucie) tak jak pisałem miał kupić behr nie było (może i dobrze skoro problemy z nim) wiec kupił Gates (zakładał juz takie i problemów z nimi nie bylo) jest nawet ciut tańszy od behr.

Jak chcesz mieć pewność że będzie ok kup ori kosztuje chyba 100 zł więcej.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent ma prawo ze wymieni ci ten zepsuty na sprawny bądź zwrot pieniedzy zależy wszystko od producenta tak czy tak procedura trwa trochę czasy a jak chcesz poruszać się autem to musisz kupić inny a ten reklamowac i liczyć się z tym ze wymienią ci na inny (miejmy nadzieje ze sprawny) zawsze będziesz mógł odsprzedać jeden.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli teraz rozumiem kupuję nowy, zakładam a stary oddaje na reklamacje i oni po rozpatrzeniu oddają mi pieniądze a nie drugi?

Teoretycznie Ty decydujesz czy wymiana czy zwrot kasy, w moim przypadku było tak, że wybrałem zwrot kasy (ustalone ze sprzedawcą), bo kupiłem ori. Odesłałem tą włoszczyznę (behr) i stwierdzili po 4 miesiącach, że jest ok..zrobili śmieszne foty jak jest zamknięty i otwarty, bez żadnego wskazania temperatury na zdjęciu :duh: ustaliłem ze sprzedawca, że jak odbiorę paczkę to nagram jak wygląda temperatura z ori a jak z tym shitem. Po otrzymaniu okazało się, że dali mi inny, który działa ok a oczywiście nie zaznaczyłem, bo kto by pomyślał, że tak zrobią a jednak..nawet gadać ze sprzedawcą mi się nie chce, bo przecież nie udowodnię. Jeżdżę na nim a nowy ori leży w pudełku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać już nowego, sprawa jest podobna.

Mam E46 320d 150KM czerwiec 2004. Silnik cały czas jest niedogrzany.


Od kiedy ją mam max. temperatura była ok. 83*C. Zrobiłem test. Temperatura na zewnątrz była ok. -10*C, silnik zagrzał się do tych 83*C (test 7.0). Zacisnąłem górny przewód od termostatu chłodniczki spalin i w drogę. Wg mnie trochę szybciej łapała temperaturę ale i tak osiągnęła tylko 83*C. Zrobiłem z 20 km i nie wzrosła. Zdjąłem zacisk z przewodu i temperatura momentalnie wręcz spadła do ok. 50*C :shock: i nie wzrosła już pomimo butowania.


Sprawdziłem świece żarowe, zamontowałem sterownik świec (nie było go :mad2:), naprawiłem podciśnienia także żaluzje już działają, podgrzewacz wody dużo bardziej cieplejszy niż sam płyn więc raczej działa. Poziom płynu ok, nie ubywa.


Kolejny test. Temperatura na zewnątrz +3*C. Temperatura jaką osiągnął teraz max to 65*C. Znowu zacisnąłem przewód małego termostatu i temperatura wzrosła do tych 83*C. Zdjąłem zacisk z przewodu i temperatura spadła do ok. 75*C (w pierwszym teście do 50*C :? ) i nie dała rady się podnieść. Dolny wąż chłodnicy tylko bardzo nieznacznie ciepły, wręcz na granicy wyczucia ale jednak miejscami cieplejszy niż inne zimne przewody. Temperatura podczas jazdy przy zwalnianiu spada o około 3*C, jest stała tylko kiedy samochód jest bardziej obciążony dłuższy czas (około 1 minuty powiedzmy).


Dziwi mnie spadek do tych 50*C a przy drugim teście do 75*C. Pytam Was o poradę bo nie jestem pewny czy oba termostaty do wymiany czy gdzie indziej szukać przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wąż idący do głównego termostatu gdy osiągniesz maxymalna temperature jak wąż ciepły to główny do wymiany natomiast termostat egr jak masz sprawdzisz go po wykrecaniu jak dmuchniesz w jeden kruciec i będzie leciało powietrze ro niesprawny. Objawy masz typowe dla termostatu głównego ale jak dawno nie były wymieniane to wymieniaj oba a problem będziesz miał z głowy. Roleta chlodnicy oczywiście rozumie ze jest juz sprawna i zamyka się po odpaleniu auta?


Edit: piszesz ze dolny wąż od chlodnicy cieplejszy od innych ( temp 50 stopni ) rozumie ze chodzi o ten idący do termostatu głównego wymieniaj oba ja bym nie szukał dalej.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1ca7aa16ab4d894dmed.jpg


Ja sprawdzałem ręką wąż nr 3, dolny od chłodnicy, który idzie po lewej stronie stojąc przodem do silnika, od termostatu głównego - to jest ten główny wąż o którym mówisz ? Żaluzje chłodnicy sprawne, zamykają się po odpaleniu auta. Termostaty raczej nie zmieniane od nowości, ogólnie auto było trochę zaniedbane mechanicznie, chodzić chodziło koleś opchnął a dopiero teraz ładu dochodzę z nim powoli. Wąż numer 3 był naprawdę tylko delikatnie ciepły, miałem wątpliwości czy w ogóle jest ciepły.


Po wykręceniu i sprawdzeniu termostatu EGR trzeba odpowietrzać układ ?


Ale chyba nie ma co kombinować, zmienię dwa termostaty i zmieniam cały płyn. Sprawdzałem przed chwilą pompę wody - po poluzowaniu paska ma ze 2mm bicia promieniowego ale nie cieknie - wymieniać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak o ten wąż mi chodziło jeżeli temperature plynu mialeś 50-60 stopni to termostat glowny masz otwarty ten wąż nie będzie jakiś gorący skoro plyn krąży przelatujac przez chłodnice w taką temperaturę jaka mamy, skoro wyczuwasz ze jest cieplejszy choćby minimalnie a nie powinien. Powinien otworzyć się przy temperaturze 88 stopni takie dane mialem na termostacie przy wymianie. Skoro nie były wymieniane od nowości wymień oba będziesz miał jakiś czas spokój. Przy każdej ingerencji w układ chłodzenia przydało by się odpowietrzyc, tym bardziej przy wyjmowanie termostatu. Co do pompy wody jak nie cieknie nie wyje i nic niepokojącego się nie dzieje możesz zostawić, wymienić zawsze zdążysz :roll:

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak jest zauważalny luz poprzeczny na pompie wody to nie czekałbym z wymianą, zacznie puszczać w najmniej oczekiwanym momencie - np. 500km od domu, po stronie wroga, w niedzielę rano..znam z autopsji :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam ponownie. Minęło 4 miesiące i dopiero teraz wziąłem się za układ chłodzenia :D Włożyłem nową pompę wody Dolz, nowy termostat główny z obudową Behr, nowy termostat EGR Behr i nowy płyn chłodniczy Mannol AG13, odpowietrzałem 2x wg "Sam naprawiam", drugi raz po przejechaniu 50km. Temperatura cieczy utrzymuje się na poziomie 83*C, ale jak zacznę jechać wolniej to spada do 80*C, przy gazowaniu było na chwilę 86*C,wskazówka 2mm przed pionem czyli nic nie pomogło. Na termostacie wybita jest temperatura 88*C. Sprawdziłem świece żarowe, żaluzje działają, podgrzewacz wody dużo bardziej cieplejszy niż sam płyn więc raczej działa. Poziom płynu ok, nie ubywa. Co może być ? Czy to już w końcu wina samego czujnika temperatury ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ten termostat to ze znanego portalu aukcyjnego? Bo jak tak to jednak kupiłbym z ASO. U mnie miałem ze znanego portalu i wiadomo chytry dwa razy traci:( tylko że u mnie trzymał powyżej 100 stopni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.