Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, chce wymienić aku bo juz jest chyba jego czas. Lądowałem go kilka dni było dobrze i znów mrozy przyszły lekkie i juz ciężej kręcił. Moje pytanko dotyczy jaki byście polecili aku w aucie teraz mam wsadzony varta silver 110ah nie wiem czemu taki duży chyba ze taki wsadzali oryginalnie. Jeśli nie to ile ah by starczyło? Jakiej firmy ? Co byście powiedzieli o firmie baner, bars,centra i jakiś Kozak duzo ludzi kupuje, ? Programować trzeba jak zmienię ah tak? A jeśli bedą sie różniły prądu rozruchu to wtedy tez cos trzeba zmieniac?. I jeszcze jedno jak wyglada różnica między kwasowka a żelowym aku u ojca w Mercedesie w211 jest żelowy i jeździ na nim juz 6 lat i jeszcze nic mu sie nie dzieje, tyle ze na taksówce jeździ i te auto jest cały czas w obiegu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsze sprawdź w ukrytym menu jakie masz ładowanie ma być min 14,5V .

Oczywiście kodowanie AMG lub zwykły i rejestracja nowego .

Co do typów akumlatorów to najczęściej cena jest wyznacznikiem , ale można bardzo szybko uszkodzić najdroższy akku jeśli jest problem z ładowaniem .

W grudniu wymienialiśmy u 3 kolegów klemy IBS

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Ladowanie sprawdzałem juz wcześniej i jest dobre 14,5-14,6

A co to te amg? Bo te oznaczenie znam tylko z mercedesa nic wiecej mi to nie mowi :D :D :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, chce wymienić aku bo juz jest chyba jego czas. Lądowałem go kilka dni było dobrze i znów mrozy przyszły lekkie i juz ciężej kręcił. Moje pytanko dotyczy jaki byście polecili aku w aucie teraz mam wsadzony varta silver 110ah nie wiem czemu taki duży chyba ze taki wsadzali oryginalnie. Jeśli nie to ile ah by starczyło? Jakiej firmy ? Co byście powiedzieli o firmie baner, bars,centra i jakiś Kozak duzo ludzi kupuje, ? Programować trzeba jak zmienię ah tak? A jeśli bedą sie różniły prądu rozruchu to wtedy tez cos trzeba zmieniac?. I jeszcze jedno jak wyglada różnica między kwasowka a żelowym aku u ojca w Mercedesie w211 jest żelowy i jeździ na nim juz 6 lat i jeszcze nic mu sie nie dzieje, tyle ze na taksówce jeździ i te auto jest cały czas w obiegu

 

Akumulatory Banner idą między innymi na pierwszy montaż dla BMW tak że śmiało możesz taki kupić. Ilość AH i rodzaj akumulatora fabryka dobiera na podstawie wyposażenia dodatkowego, ja np. miałem w E60 Webasto i fabrycznie był akumulator AGM 90AH i nie jest on żelowy ponieważ do pojazdów spalinowych takich się nie stosuje (chyba że jako drugi), twój ojciec na 100% ma AGM "W technologii AGM pomiędzy płytami ołowianymi są umieszczone maty z włókna szklanego nasycone elektrolitem, co zwiększa efektywność pracy akumulatora, jest też bardziej odporny na duże skoki napięcia w porównaniu do zwykłego kwasowo ołowianego i wytrzymuje dłużej. Sprawdź jaką pojemność i rodzaj aku masz obecnie zakodowaną bo może ktoś wcześniej wymienił baterię na inną niż była fabrycznie i nie zakodował nowych wartości, prądu rozruchowego się nie koduje bo nie ma nawet takiej możliwości.

Opublikowano

A powiedz mi gdzie znajdę taka informacje w książce samochodu? A jak zakodować aku? Przez ncs?

 

A co do cen aku to właśnie tez zawsze sugerowałem sie tym ze czym droższy to lepszy a podobno ten z firmy kozak jest cenowo tani i jakos tez Wporzo. Czytałem o nim duzo opini i szczerze narazie nie natknąłem sie na żadna negatywna.

 

A przez inpe ladowanie aku tez zobacze nie? Zobaczyłbym czy tak samo pokaże co komp w samochodzie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zobacz ten filmik, pod koniec gość zmienia pojemność AH programem NCS Expert:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja pitole..Nie piszę się o czymś jak nie ma się o tym pojęcia :duh: aku trzeba zakodować jeżeli zmienia się jego rodzaj lub amperaż a jak na taki sam to trzeba zapisać jego wymianę. Jesteś w dziale e60, bo nie wiem czy wiesz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mrcoolasice działać będzie tylko podobno krótko. Jak obejrzysz sobie zakładkę IBS w INPA to zobaczysz jak ten akumulator jest monitorowany cały czas. Powinno się moim zdaniem nawet po ładowaniu go w domu, a nie w aucie, zarejestrować. Jak ładujesz w aucie to klema IBS widzi co się dzieje z aku.
Opublikowano
A poczyn poznam taki aku z amg i bez i czy lepiej miec z tym amg czy bez? :Da jak kupie takiej samej pojemności to adaptacje wystarczy w inpie tak?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oryginalny akumulator BMW AGM poznasz po kolorze obudowy plastikowej (czarna) i po wysokim prądzie rozruchowym, zwykły kwasowo ołowiowy jest cały biały, natomiast na akumulatorach nie fabrycznych jest napisane na naklejkach AGM. Lepszy jest AGM ale jeśli nie masz dużo wyposażenia dodatkowego to wystarczy zwykły kwasowo ołowiowy np. 110AH który będzie tańszy. Jeśli kupisz taki sam jaki jest obecnie to wystarczy go zarejestrować np. Inpą ale pytanie jest jaka pojemność i rodzaj jest obecnie zakodowana ? Być może ktoś wcześniej się nie znał i wymienił sobie aku na inny nie używając kompa.
Opublikowano
Aha rozumiem. A zakodują mi to ci od których kupie aku czy będę musiał znów gdzieś jechać po elektrykach. Ja mam chyba zwykły bo mam varte silver także czarny nie jest:D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolor obudowy dotyczy tylko akumulatorów z logiem BMW. Sprzedawca raczej nie ma sprzętu do kodowania i pewnie wiedzy również, najlepiej kup sobie akumulator i zamontuj go dopiero u kogoś kto będzie mógł go zarejestrować lub zakodować nowe parametry.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aha rozumiem to najlepiej będzie u jakiegoś elektryka

 

Napisz skąd jesteś to może nawet jakiś forumowicz się znajdzie z twoich okolic który umie to zrobić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jak w końcu jest?;) bo juz zgłupiałem

 

Przeczytaj co jest napisane tu: http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NR71-EUR-06-2006-E60-BMW-530d&diagId=61_1742 i tu: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/repair-manuals/61-general-vehicle-electrical-system/61-21-battery-with-holder/ASvwVcCY

 

Każda dokumentacja od inżynierów BMW o tym mówi ale zrobisz jak uważasz.

Opublikowano
Po wymianie konieczne jest zapisanie wymiany akumulatora na nowy. A jeśli wkładasz mniejszy lub większy amper aż należy również zmienić tez pojemność akumulatora. Wiem na 100% ze tak się robi i sam tez robiłem miesiąc temu. Zrobisz jak uważasz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wystarczy już tych dyskusji jak sprawa jest prosta .

Jeśli zmieniasz akku na taki sam to nie trzeba go kodować , ale wypada go zarestrować ( sterowniki ładowania -DDE ,IBS,regler ładują go odpowiednio gdy wiedzą że jest nowy) - nie zarejestrujesz nowego , może będzie Ok , a może NIE .

Kodowanie jest NIEZBĘDNE jeśli zmieniasz typ akku lub pojemność .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.