Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak poczytałem o ładowaniu alternatorem akumulatora AGM i dokumenty BMW mowią że nie powinien być ładowany napięciem większym niż 14,8 V nigdy. Napisali że 14,8V może uszkodzić akumulator. Wychodzi że 14,8 to trochę za dużo. Wymieniłem swój aku nia dawno, ale nie miałem kiedy posprawdzać jak to u mnie wygląda. Jak tylko znajdę czas to obadam jak wygląda ładowanie mojego aku w aucie.

Poltor a rejestrowałeś nowy aku w aucie? Masz taką pojemność jak kupiłeś zapisaną w aucie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poltor a rejestrowałeś nowy aku w aucie? Masz taką pojemność jak kupiłeś zapisaną w aucie?

Tu może być sedno problemu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Przed wymianą na nowy sprawdziłem ładowanie starego i wyglądało to tak na wolnych 14,8 na 2000 tys obr, 14,95. Kupiłem nowy za 750zł i nie potrzebnie nie sprawdziłem że po zamknięciu auta z akusa jest pobierane 1,7A prądu ten stary akus jest dobry po odłączeniu klem napięcie wzrosło z 11,8 do prawie 12,2V bez ładowania. No i teraz mam prawdziwy problem dlaczego po wyłączeniu i zamknięciu auta jest taki duży pobór prądu. zapomniałem odpowiedzieć na pytanie kupiłem identyczny akumulator jak fabryczny 80A 800Ah nie rejestrowałem nowego nawet nie wiem jak to zrobić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zarejestrować trzeba. Możesz to zrobić INPA, Tool32, Carly jak wykupisz odpowiednią opcje. Nawet po ładowaniu akumulatora poza autem należy to zarejestrować w aucie. Jak ładujesz bez odpinania aku z auta, nie trzeba tego robić, bo klema IBS widzi że ładujesz. Akumultora AGM nie ładuje się zwykłym prostownikiem, tylko mikroprocesorowym z taką funkcją. Te z Lidla za 60zł to chyba najtańsze prostowniki z taką opcją.

Zanim auto całkowicie się uśpi mija około 15 minut z tego co wiem. Po jakim czasie sprawdzałeś ten pobór prądu.

Ładowanie powyżej 14,8 V to za dużo. Masz coś skopane. Regulator napięcia?

To że napięcie wzrosło po przyniesieniu do ciepłego pomieszczenia to norma. Z tego powodu zimą akumulatory mają ciężej. Spada ich sprawność.

Opublikowano
Muwisz że po 15 minutach napięciemnie sie stabilizuje no to jest iskierka nadziei bo ja czekałem około 2do 3 minut.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No dzieki za świetne strony trochę sie douczylem.BMW E90 325I mam dopiero od dwoch miesięcy i w porównaniu z poprzednia e36 troche różnic jest.Do e36 przez 10 lat nie używałem komputera do diagnostyki po prostu sie nigdy nie zepsuła.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie masz diesla? W przypadku uśpienia to akurat bez znaczenia jaki to model, bo działa tak samo w każdym, dlatego masz napisane 325i:)

no niestety im nowszy tym bardziej awaryjny.

Jak miałem Volvo 440 dawno temu i pytałem się mechanka na co zmieniać to mówił zostaw ten, bo każdy następny będzie bardziej problematyczny. No i miał racje. Przy Volvo nic nie trzeba było robić. Teraz bez kompa nic nie zrobisz.

Opublikowano
Wracając do trybu uspienia to dzis podłączyłem mój nowy nabytek do amperomierza i oto wynik po zamknięciu z pilota samochodu pobór prądu przez minute 1,7A następnie 1,4A i dopiero po 16 minutach 0,3A to też dużo bo prawie 4W no ale jest ok.Natomiast wymiana akumulatora na nowy bez wpisania w komputer auta nie wniosła żadnych zmian napięcie ładowania identyczne jak na starym to jest 14,8 wolta , a miałem nadzieję że się zmieni na niższe.Tak czy siak coś muszę zrobić żeby to ładowanie było niższe chyba że ktoś ma taki sam model auta i zmierzy ładowanie w swoim i da znać to wiedział bym na czym stoję, akumulator AGM 80A 800Ah taki oryginał silnik 3L N53 2009R.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znawcy przedmiotu wróżą że taki AGM bez rejestracji go w aucie padnie po roku. Sam tego nie sprawdzałem, tylko wyczytałem po różnych forach. Swój nowy zarejestrowałem, zanim odpaliłem auto po wymianie. Dodatkowo w INPIE możesz podejrzeć różne parametry IBS. Jaka pojemność jest zarejestrowana, kiedy ostatnio był wymieniany. Znaczy jest napisane przy jakim przebiegu ktoś robił rejestracje i czy było to 1,2,3,4 lub więcej lat wstecz. Do ilu % pojemności był ładowany 1,2,3,4,5 dni temu. Ile godzin działał naładowany w przedziałach co 20 %. Ile minut działał w różnych temperaturach. Jest też wyszczególniony przebieg ostatnich 5 dni. Kupę takich pierdół:)
Opublikowano
Jutro mam dostać moduł diagnostyczny ds 150e z programem delphi to nie wiem czy tym czymś będzie można ten akus wpisać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Natomiast wymiana akumulatora na nowy bez wpisania w komputer auta nie wniosła żadnych zmian napięcie ładowania identyczne jak na starym to jest 14,8 wolta

Wymien regulator napiecia...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic nie wymieniaj tylko zarejestruj wymianę akumulatora i sprawdź jaki jest zapisany w sterowniku. Nie wiem co daje delphi, bo nie używałem i pewnie mało kto to robi na forum bmw :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak się trochę zrobi cieplej to krakowskim targiem zrobię tak , najpierw wymienię regulator napięcia ( ŚWIEŻO KUPIONE AUTO MUSZĘ ZOBACZYĆ JAK WYGLĄDAJĄ SZCZOTKI ,KOMUTATOR,ŁOŻYSKA) i sobie pomierze ładowanie , potem powiedzmy za tydzień zarejestruję akus w kompie i porownam wyniki- tak dla własnej ciekawości. Nie bardzo wierzę że jak podmienię akumulatory o tych samych parametrach to jest taki mądry żeby o tym wiedział , przecież żaden akus nie ma w środku czipa żeby rozpoznał który jest który.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie w tym jest problem, ze klema nie jest aż tak mądra żeby rozpoznać, że jest nowy :mrgreen: i dlatego "mocniej ładuje", robisz jak uważasz, Twoja kasa :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
. Nie bardzo wierzę że jak podmienię akumulatory o tych samych parametrach to jest taki mądry żeby o tym wiedział , przecież żaden akus nie ma w środku czipa żeby rozpoznał który jest który.

kazdy aku ma czipa...

Ten czip to temperatura akumulatora a jej czytnikiem jest klema ibs o ktorej pisze Maniek i to tylko jeden z parametrow ktory monitoruje...

Napiecie ladowania powinno spadac a u Ciebie pakuje na full a nawet wiecej jakby akumulator byl rozladowany albo alternator nie mial komunikacji z DDE.

Zmierz mulimetrem ladowanie z obciazeniem i bez.

Auto nie powinno ladowac ponad 14,5V

Opublikowano
Tylko jeden fakt stary akumulator ładuje napięciem 14,8v zamieniłem akumulator na nowy i nic się nie zmienilo nadal ładuje 14,8v przy 2000 obr.Wszystkie systemy działają prawidłowo więc zamieniłem znowu na stary i znowu nic się nie zmienilo więc wysuwam wniosek że d OOla mojej bmki bez znaczenia jaki akumulator ładuje. Może mi to ktoś wyjasnić. Oczywiście w każdej chwili mogę nowy akumulator zarejestrować w systemie ale jestem dociekliwy i muszę sprawdzić na faktach po co jest to rejestrowanie akumulatora.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zeby elektronika wiedziala ze wkladasz w pelni naladowany aku i dostosowala do niego ladowanie.

Zbyt dlugie ladowanie oraz zbyt duzy prad powoduje w aku nieodwracalne szkody dlatego pisalem zebys uzyl multimetr do pomiaru ladowania bo jesli to czytasz z ukrytego menu to na pewno nie jest to dokladny pomiar

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokumenty BMW jasno mówią że wymiana akumulatora ma być zarejestrowana, a jeżeli wymieniamy na taki o innych parametrach to muszą być zaprogramowane w aucie. Tutaj link do dokumentu:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118d-sha_200904/repair-manuals/61-general-vehicle-electrical-system/61-20-battery/ASvwVcCY

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokumenty BMW jasno mówią że wymiana akumulatora ma być zarejestrowana

Oczywiscie masz racje i nie ma co o tym dyskutowac nie mowiac juz o zmianie na inne parametry bo wszystko to sprowadza sie do uszkadzania wewnetrznego aku...

Czepilem sie tylko wartosci ladowania.Teoria mowi ze regulator napiecia ma dawac 14 - 14,4V a zycie 13,9 - 14,5V i niezaleznie jaki aku wsadzimy proces ladowania ma oscylowac w tym zakresie.Pomijam fakt iz jest to inteligentny system i chwilowo moze wylaczyc calkowicie ladowanie a chwilowo przeladowywac ale jesli caly czas daje za duzo to cos jest nie teges...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale dlaczego akurat ma być chwilowo przeładowywany a nie cały czas? Skoro sterownik myśli, że cały czas jest stary, słaby akumulator :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jestem już po próbach i pomiarach a więc tak komputer nie rozpoznaje jaki akumulator ładuje napięcie ładowania jest identycznie czy nowy akumulator czy stary na próbę włożyłem akumulator o mniejszej pojemności i ładowanie w temperaturze minus 4 stopnie 14.85V natomiast w garażu plus 18 stopni 14,50 . wniosek taki że klema minusowa mierzy temperaturę akumulatora im niższa temperatura napięcie ładowania większe.Natomiast nie neguję że trzeba wpisać nową baterię do komputera auta ale z tego wynika że to tylko potrzebne do celów statystycznych.Nadmieniam że próby robiłem tylko z akumulatorami AGM, bo taki jest fabryczny.Można by powiedzieć że szkoda czasu na takie próby ale jednak się opłaciło myślałem że mam walniety regulator bo mi ładował 14,9V ale jak robiłem pomiar to na parkingu przy minus 6 stopni a po zrobieniu pomiaru w ogrzewanym garażu ładowanie jest idealne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem już po próbach i pomiarach a więc tak komputer nie rozpoznaje jaki akumulator ładuje napięcie ładowania jest identycznie czy nowy akumulator czy stary

Nie rozpoznaje dlaczego trzeba mu "powiedzieć", że jest nowy.

Natomiast nie neguję że trzeba wpisać nową baterię do komputera auta ale z tego wynika że to tylko potrzebne do celów statystycznych.

Jak nie zarejestrujesz wymiany to przyda się to faktycznie do celów statystycznych, będzie statystycznie jeden akumulator więcej, który nie wytrzyma roku :roll: czego oczywiście nie życzę :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale dlaczego akurat ma być chwilowo przeładowywany a nie cały czas? Skoro sterownik myśli, że cały czas jest stary, słaby akumulator

Przeladowanie- napisalem o jedno slowo za duzo wiec nie ruszajmy tego bo sie wywola niepotrzebna dyskusja a nic to nie wnosi do tematu.

Sterownik slucha klemy i wydaje polecenia dla alternatora

wniosek taki że klema minusowa mierzy temperaturę akumulatora

brawo.

Dwa dni temu to napisalem a Ty dzis to odkryles

Można by powiedzieć że szkoda czasu na takie próby ale jednak się opłaciło myślałem że mam walniety regulator bo mi ładował 14,9V ale jak robiłem pomiar to na parkingu przy minus 6 stopni a po zrobieniu pomiaru w ogrzewanym garażu ładowanie jest idealne.

Forum jest zeby sobie pomagac.Zglosiles sie po nia i ja otrzymales ale nie zastosowales sie do zadnej ze wskazowek poczawszy od najprostszej czyli rejestracji aku...Na te skromne iles tysiecy alternatorow ktore w zyciu naprawilem widze ze z twoim jest cos nie halo ale Ty na podstawie przeprowadzonych doswiadczen parkingowych twierdzisz ze jest OK - twoja sprawa...

Jak jestes na etapie doswiadczen to wsadz akumulator kwasowy i wtedy nam powiesz czy masz dobre ladowanie a ocenisz to na podstawie zapachu ktorego teraz nie czujesz tylko dlatego ze masz AGM

Opublikowano
Poprosiłem o pomoc i z niej skorzystałem zresztą bardzo dziękuję.Natomiast już mam taki charakter że drążę temat do korzeni i to wszystko.pozdrawiam wszystkich za rok dam znać co wyszło z tym akumulatorem bez rejestracji w kompie auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.