Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam do was pytanie bo zauważyłem w teście 9,0 w ukrytym menu skoki napięcia ładowania akumulatora. Jadąc autem mając powiedzmy 2tyś obrotów ładowanie wynosi 14.5-6 V ale gdy wcisnę sprzęgło (do zmiany biegu) to gdy obroty spadają na chwilę ładowanie spada na 13,2V. Podczas gazowania na postoju tak samo się dzieje, tylko gdy obroty spadają zaraz na chwile ładowanie spada na 13,2v . Przy wzroście obrotów nic się nie dzieje nie przekracza 14.6V.

Wyczytałem gdzieś że winny może być akumulator który się kończy . Co prawda mam auto z 2005r i aku jest ori i jest słaby bo jak postoi chwile z zapaloną lampką wnętrza zaraz pada .Miał ktoś podobny problem /?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam podobnie w e87 z 118d z 2009 i akumulatorem na wykończeniu. Robiłem logi napięcia na akumulatorze BTOOLem i ładowanie jest cały czas ponad 14,5, ale jak stoi na wolnych obrotach spada do 13,2. Ikonka akumulatora świeci już non stop, mam kupiony drugi, ale zimno przed blokiem. Stary aku jest od nowości. Jutro ma być ponad 6 stopni to rusze się i wymienie oraz zarejestruje nowy aku. Kupiłem Bosha 80Ah AGM. Parametry takie jak były w oryginale.
Opublikowano
Daj znać jak założysz nowy. . Ja agm nie kupuje bo mam zwykly . Ale z tego co wiem nie trzeba kodowac nowego jeśli są te same parametry . Tylko dac w inpie rejestrację . Żeby komp wiedział że jest nowy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam tyle aplikacji posciaganych do tej rejestracji, że któryś da radę:) sprawdzałem w INPA zakładkę IBS i jest 80Ah, więc taki zostawiam. Pomimo że pokazuje że akumulator ma sprawność 30 do 40 procent i połowa rzeczy w aucie nie działa to kręci bez problemu. Tym jestem zaskoczony. Napisze we wtorek co i jak, bo jutro nie będe jeździł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A która to zakładka i które pole. Niestety mam niemiecką INPE i połowy nie rozumiem. Akumulator jak to AGM 80AH moc 800A. Dziś go wymieniłem. Jakaś masakra z tym wykręcaniem. Śruba trzymająca aku jest bardzo krótka od 2009 roku i trzeba się trochę nagimnatykować żeby to ponownie wkręcić. Wcześniej z tego co patrzyłem w realoem była wygodna wyższa od aku, potem wymienili na krótką. Rejestracja bezproblemowa. Pokazało, że ma 98% pojemności. Jutro będzie jeździł to postaram się poobserwować ładowanie.
Opublikowano
Ok to daj znać. Głównie mi chodzi o to że jak jedziesz naciśniesz sprzęgło i gdy obroty będą spadać to czy ładowanie spadnie na chwilę . Czy będzie cały czas w okolicy 14v
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zejdziesz do wolnych obrotow to ladowanie spadnie.

Z tego co opisales to ladowanie masz OK

Opublikowano

Myślisz że to normalne? Dokładnie mając 2 tyś obrotów spadną to przy około 1ys chwilowo jest 13.2v . Sprawdzałem u ojca w reno i ma 14.45v i praktyczne w ogóle się nie rusza ani przy wzroście obrotów czy spadku .

 

Jak zejdziesz do wolnych obrotow to ladowanie spadnie.

Z tego co opisales to ladowanie masz OK

Opublikowano
Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem ale wydaje mi się, że powinno być czy to na wolnych czy wysokich obrotach ok 14 cały czas ale nie 13 z haczykiem.
Opublikowano
Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem ale wydaje mi się, że powinno być czy to na wolnych czy wysokich obrotach ok 14 cały czas ale nie 13 z haczykiem.

Też mi się tak wydaje dla tego szukam przyczyny i czy inni mają podobnie czy nie . .. zresztą tu jest ten system ibs który steruje energią także może tak ma być a może nie wiem już sam

Opublikowano
Co prawda nie mam zadnych kabelków ani programów naukowych :D do tego typu badań autka ale nabyłem kiedyś taki woltomierz do zapalniczki a na ile on jest miarodajny to nie wiem i na niego spoglądam i widzę jakie to ładowanie jest. Jeżdżę na krótkich odcinkach i zaraz włączam a to dmuchawe , fotele czy szybę z tyłu i problemów z odpaleniem na razie nie miałem a ładowanie tam mi sie wyświetla 14,2 do chyba 14,6 a może 14,7. Jutro jadę to popatrze ale 13 i troche to nie pamiętam żebym miał.
Opublikowano

Nie to że mam ładowanie 13 tylko w ułamku sekundy przy spadku obrotów pojawia się na 13.2v i wraca na 14.6 . Sprawdź dodawajac gaz i jak schodzi z obrotów to czy masz cały czas 14 czy my pojawi się mniej na chwilę

 

 

Co prawda nie mam zadnych kabelków ani programów naukowych :D do tego typu badań autka ale nabyłem kiedyś taki woltomierz do zapalniczki a na ile on jest miarodajny to nie wiem i na niego spoglądam i widzę jakie to ładowanie jest. Jeżdżę na krótkich odcinkach i zaraz włączam a to dmuchawe , fotele czy szybę z tyłu i problemów z odpaleniem na razie nie miałem a ładowanie tam mi sie wyświetla 14,2 do chyba 14,6 a może 14,7. Jutro jadę to popatrze ale 13 i troche to nie pamiętam żebym miał.
Opublikowano
Jak zejdziesz do wolnych obrotow to ladowanie spadnie.

Z tego co opisales to ladowanie masz OK

No tak i tu kolega ma rację z tym spadkiem bo u mnie też tak jest, że po odpaleniu zimnego autka było coś 12 i trochę i za chwilę wzrosło do 14,8 i po rozgrzaniu już silnika tak się waha 14,6 do 15 nawet ale przez momencik. A co do przejścia z wysokich obrotów do wolnych tak mam, że z tych 14,8 spada do 13,4 ale nie mniej. Ja tego tak nie mogą zaobserwować bo mam automat i tylko na postoju zrobiłem taki teścik, więc tak chyba ma być.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie to że mam ładowanie 13 tylko w ułamku sekundy przy spadku obrotów pojawia się na 13.2v i wraca na 14.6 . Sprawdź dodawajac gaz i jak schodzi z obrotów to czy masz cały czas 14 czy my pojawi się mniej na chwilę

 

Szukasz dziury w całym.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie ma nic wspólnego z IBS, tylko z regulatorem napięcia alternatora. Przy spadku obrotów alternatora (który w M47N2 nie ma na szczęście sprzęgła) to normalne, że spada jego napięcie ładowania. Zanim zareaguje regulator napięcia jest chwilowy spadek w instalacji. Ale nawet na logikę dopóki jest powyżej 12V (instalacja, akumulator jest 12V) to nie ma problemu.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie ma nic wspólnego z IBS, tylko z regulatorem napięcia alternatora

zadaniem regulatora jest utrzymywanie napiecia ladowania

Przy spadku obrotów alternatora (który w M47N2 nie ma na szczęście sprzęgła) to normalne, że spada jego napięcie ładowania

juz prosciej sie nie da tego chyba wytlumaczyc...

kazda zmiana biegu to utrata napedu alternatora na ulamki sekund i urzadzenia pomiarowe pojazdu to widza...

Opublikowano

Może i tak, ale przecież zadaniem regulatora napięcia jest własnie to by napięcie podczas ładowania było w danej granicy nie zależnie od obrotów silnika. dlatego mnie dziwi ten efekt spadku napięcia . Dzisiaj jescze zauważyłem że ten spadek występuje w chwili gdy obroty spadną poniżej 1tyś rpm. Ale widocznie to auto tak ma mieć.

To nie ma nic wspólnego z IBS, tylko z regulatorem napięcia alternatora

zadaniem regulatora jest utrzymywanie napiecia ladowania

Przy spadku obrotów alternatora (który w M47N2 nie ma na szczęście sprzęgła) to normalne, że spada jego napięcie ładowania

juz prosciej sie nie da tego chyba wytlumaczyc...

kazda zmiana biegu to utrata napedu alternatora na ulamki sekund i urzadzenia pomiarowe pojazdu to widza...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale przecież zadaniem regulatora napięcia jest własnie to by napięcie podczas ładowania było w danej granicy nie zależnie od obrotów silnika

no i wlasnie tak jest.

jesli przy 1000 rpm masz 14,4V to ile bedzie przy 4000 rpm jesli nie bedzie regulatora?

Dzisiaj jescze zauważyłem że ten spadek występuje w chwili gdy obroty spadną poniżej 1tyś rpm. Ale widocznie to auto tak ma mieć.

gdybys przy tych obrotach i tej pojemnosci aku chcial miec 14,4 V to alternator musial by byc sporo wiekszy a producent musi tam poupychac jeszcze inny osprzet

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja dziś wymieniłem akumulator był agm i kupiłem agm. Ładowanie przy 600 obr/min jest 14,75 a przy 2000obr/min jest14,8 więc różnica prawie żadna ale nie jestem pewien czy to ładowanie nie jest za wysokie. Może ktoś obcykany w temacie podpowie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawidlowe napiecie ladowania nie powinno przekraczac 14,4V

14,8V to zdecydowanie za duzo i radze Ci to skontrolowac u elektryka bo szkoda nowego aku i zarowek w oswietleniu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.