Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Juz dlugo walcze z spalinami w kabinie. Na postoju i podczas jazdy.

Kazdy mechanik wymienia inna czesc... odma, potem jakies laczenie miedzy DPF a turbo...

 

Dzis zauwazylem, ze jesli wylacze doplyw powietrza na szybe, spalin nie czuc!

Czy ten nawiew bierze powietrze skads indziej??

 

Z reszty nawiewu powietrze jest czyste i nic nie smierdzi.

 

Co sprawdzic??

 

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie wymienili Ci łącznik elastyczny za DPF (lub za turbem jeżeli nie masz DPF), bo on często siada.

 

Przede wszystkim - czy jest jakieś miejsce w silniku które jest ewidentnie okopcone?

 

Sprawdź wszystkie połączenia między EGR a chłodnicą spalin z przodu silnika. Sprawdź też samą chłodnicę - rozszczelnia się, pękają jej przegubowe rurki.

 

Wszystkie nawiewy idą z tego samego miejsca więc to raczej Twoje wrażenie że tylko na szybę - wentylator jest jeden. Na szybę po prostu idzie najwięcej powietrza.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Juz dlugo walcze z spalinami w kabinie. Na postoju i podczas jazdy.

Cos robiles przy aucie ? czy usterka sama sie pojawila ?

 

Kazdy mechanik wymienia inna czesc... odma, potem jakies laczenie miedzy DPF a turbo...

Pewnie obejma mieszy turbo a dpf, tez mialem ten problem i wlasnie ta obejma byla przyczyna.

Pewnie wymienili Ci łącznik elastyczny za DPF (lub za turbem jeżeli nie masz DPF), bo on często siada.

Tam jest lacznik elastyczny za dpf ?

Opublikowano

DPF byl wymienony jakis czas temu ale spaliny chyba bylo czuc i przed wymiana.

Ta obejma byla okopcona i dlatego ja wymienil.

Kolektor byl umyty tez niedawno.

EGR jest czysty, sprawdzalem.

 

Jednak nadal czuc smrody, moze troszeczke mniej.

Glownie czuc po stronie kierowcy pod szyba.

Jak wylacze dmuchanie na szybe, wszystko je w porzadku.

 

Przeprzaszam za moj Polski, jestem Chorwatem :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tam jest lacznik elastyczny za dpf ?

https://www.google.pl/search?q=18303420056&rlz=1C1AVNG_enPL720PL730&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=VoODObz0Yt4KkM%253A%252CUid30kPlZNkDyM%252C_&usg=__h5_VLWFX-uOQAZEARgqfuZ1TppY%3D&sa=X&ved=0ahUKEwj25ofshLTYAhXFxqQKHUhcAa4Q9QEITDAG#imgrc=VoODObz0Yt4KkM:

 

Sprawdź cały ten element i wszystkie łączenia, czy np. obejmy nie są luźno:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VC31-EUR-06-2006-E90-BMW-320d&diagId=11_3597

 

Jeżeli po stronie turbo i od chłodnicy EGR jest wszystko szczelne to kolejnym winowajcą może być kolektor ssący ale to ostateczność...

3A0jS9b.png
  • 3 lata później...
Opublikowano

Sprzedalem ten zlom dwa lata temu. :)

DPF byl problem, zapchany. W kolko sie wypalal. Cos go zapychalo, juz mi sie ni chcialo naprawiac ten samochod.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.