Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kompaktową trójeczkę to i dla siebie bym kupił - po prostu cholernie mi się podoba. Podobno 3 compact to nie bmw ;) - taki żart. Wybierz się pooglądać auto z kimś kto ma pojecie i mechanice i o bmw.
  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Narażę się chłopakom, ale moim zdaniem powinnaś znaleźć (za ok. 6-7 tyś). fajne e36 compact. Jednak musisz się liczyć z tym że za 700 zł rocznie to ty tego samochodu nie utrzymasz.

fajnej w tej cenie nie kupi, możesz kupić biedną 316i compact, która coś tam do zrobienia będzie miała na 100%, ale 700zł to mało na rok, oczywiście może być tak, że przez dwa lata nic nie dołożysz, ale jak się potem skumuluje np. zawias i hamulce, to albo zrobisz po kosztach na najtańszych zamiennikach i za pół roku będziesz robił ponownie, albo :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sądzę inaczej. E36 to już stare auto, może się podobać, może być dobrze wyposażone, jeżeli dziewczyna nie będzie celowała w szczególne modele, to przyzwoite 316 kupi. Obsługa tego auta będzie kosztowała podobne pieniądze co golf czy inny opel. Zamienników części obecnie jest dużo. Są lepsze lub gorsze ale kupując te ze średniej półki, nie ma obawy żeby zmieniać je po pół roku.
Opublikowano
E36 to już stare auto, może się podobać, może być dobrze wyposażone, jeżeli dziewczyna nie będzie celowała w szczególne modele, to przyzwoite 316 kupi.

Moim zdaniem kluczową kwestią dotyczącą E36 jest "rudzielec". Tu jakiejś wygórowanej mechaniki nie ma - natomiast jak rudzielec żre auto to trzeba mieć oczy szeroko otwarte.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A druga ważna kwestia to to, że E36 podczas wypadku składa się jak puszka po piwie gnieciona nogą. Strach tym jeździć. Generalnie przy małym budżecie nie pchałbym się w BMW bo wtedy będzie to baaardzo stare i kiepskie BMW, więc skarbonka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A druga ważna kwestia to to, że E36 podczas wypadku składa się jak puszka po piwie gnieciona nogą. Strach tym jeździć. Generalnie przy małym budżecie nie pchałbym się w BMW bo wtedy będzie to baaardzo stare i kiepskie BMW, więc skarbonka.

Ad. 1. Podczas wypadku składa się jak każde inne auto z tej dekady, rzekłbym że nawet mniej- w końcu to auto klasy premium.

Ad. 2. Przy tym założeniu to należy kupować tylko nowe, wszak stare e46 to też skarbonka. Należy kupować z głową.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego. Proponuję czytać ze zrozumieniem. Miałem na myśli to, że lepiej kupić auto młodsze ale tańszej marki, dzięki czemu będzie bezpieczniejsze, a jednocześnie mniej zarypane, z racji wieku i sposobu eksploatacji, bo wiadomo kto ujeżdża stare beemki, a kto np. Octavie. I tu ta poczciwa Octavia jest świetnym przykładem auta o wiele bezpieczniejszego (4 gwiazdki Euro NCAP w porównaniu do półtorej gwiazdki BMW E36) i z racji używania jako auto rodzinne oraz tanich części, również przy jej zakupie nabywca ma dużo mniejszą szansę na problemy i koszty. Oczywiście nie namawiam założycielki tematu na Octavię, bo takich opcji jest mnóstwo, ale jest to jakiś tam przykład bezpieczniejszej, zdrowszej i rozsądniejszej alternatywy dla E36.
Opublikowano
Ad. 1. Podczas wypadku składa się jak każde inne auto z tej dekady, rzekłbym że nawet mniej- w końcu to auto klasy premium.

 

Niestety e36 bardzo słabo wychodzi z wypadku, to nie jest bezpieczny samochód, oczywiście były gorsze, ale było też mnóstwo bezpieczniejszych samochodów z tamtych lat, na tym polu bmw się nie postarało

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego. Proponuję czytać ze zrozumieniem. Miałem na myśli to, że lepiej kupić auto młodsze ale tańszej marki, dzięki czemu będzie bezpieczniejsze, (...)

Kolego zrozumiałem to tak jak napisałeś. W pierwszym poście nie pisałeś nic o e36 kontra młodsze auto innej marki. Co do reszty oczywiście masz rację. Post Anjas dotyczył pytania o e36 do 7 tyś. - moim zdaniem da radę kupić coś takiego, a jak auto zachowuje się podczas zderzenia to całkiem inna sprawa. Poza tym powołując się na octavię trochę bajerujesz. Octavia to inna generacja samochodów - e36 wprowadzono na rynek w 1990 - octavię w 1996. Mówię tu oczywiście o I generacjach - tym samym korzenie beemki tkwią w latach 80! Porównaj jak e36 "składa" się ze skodą favoritką lub astrą I gen - autami opracowywanymi w tym samym czasie. Tu bmw nie ma konkurencji, oczywiście zaznaczając że jest to auto klasy premium i konkurencję miało wśród innych aut: audi 80 B4 czy mercedes W202.

Opublikowano
Kolego. Proponuję czytać ze zrozumieniem. Miałem na myśli to, że lepiej kupić auto młodsze ale tańszej marki, dzięki czemu będzie bezpieczniejsze, (...)

Kolego zrozumiałem to tak jak napisałeś. W pierwszym poście nie pisałeś nic o e36 kontra młodsze auto innej marki. Co do reszty oczywiście masz rację. Post Anjas dotyczył pytania o e36 do 7 tyś. - moim zdaniem da radę kupić coś takiego, a jak auto zachowuje się podczas zderzenia to całkiem inna sprawa. Poza tym powołując się na octavię trochę bajerujesz. Octavia to inna generacja samochodów - e36 wprowadzono na rynek w 1990 - octavię w 1996. Mówię tu oczywiście o I generacjach - tym samym korzenie beemki tkwią w latach 80! Porównaj jak e36 "składa" się ze skodą favoritką lub astrą I gen - autami opracowywanymi w tym samym czasie. Tu bmw nie ma konkurencji, oczywiście zaznaczając że jest to auto klasy premium i konkurencję miało wśród innych aut: audi 80 B4 czy mercedes W202.

dokładnie to pierwsze e36 (325i sedan) powstało już w listopadzie 1989

 

Euro NCAP powstało gdzieś w 97 roku i od tego czasu część samochodów jest produkowana pod te testy, a często nie ma to wiele wspólnego z tym co dzieje się na drodze i te wszystkie gwiazdki są mocno przekłamane, ale mimo wszystko nadal uważam że e36 nie jest super bezpieczne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się. Tu nie chodzi o krytykowanie E36 tylko o to, że za te pieniądze można kupić samochód o wiele bezpieczniejszy i tyle. Po prostu BMW jest drogie, dlatego w tej kwocie inna marka zaoferuje nam nowszy produkt. Testy testami i ktoś może krytykować akurat NCAPowy sposób testowania, ale wystarczy obejrzeć zdjęcia albo filmy z crashtestu E36 i włos się jeży na głowie, szczególnie jeśli chodzi o uderzenie przodem.

 

Tak jak uważam, że E46 to auto nadal dużo lepsze od niejednego nowego i w miarę bezpieczne, tak E36, mimo wielkiej radości z jazdy jaką daje, nie polecam.

Opublikowano
:duh: Nie znam nikogo kto by kupował auto pod względem bezpieczeństwa. Po za tym jak przekroczysz granice to żadne auto nie będzie bezpieczne... Idiota może rozbić się 7fiatem 1.2. Bardziej rozsądny z 300 konnym autem Sb poradzi itd
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Bo ludzie to olewają ale ja jednak zdecyduje się na e39, bezpieczniejsze wygodniejsze i bardziej pakowne a równie piękne co trójki ;) z racji że jestem wędkarzem to będzie najlepszy wybór. Dzięki Panowie za wasze opinie ;)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

W zeszłym roku zdałem prawko i planuję kupić pierwsze autko co prawda dopiero za parę miesięcy, bo muszę na nie zarobić i kupię je dopiero po wakacjach ale wolę już wcześniej poczytać i dowiedzieć się istotnych rzeczy.

Proszę nie mówić, że BMW to złe auto na początek, bo ja wiem, że chcę BMW i tyle ! Od zawsze w rodzinie mieliśmy BMW, kiedyś starą 5, E34 525td a teraz E60 525i i od zawsze fascynuje mnie ta marka.

Od pewnego czasu czytam o silnikach w E46 i nie potrafię zdecydować się który...Na 100% benzyna, nie wchodzi w grę silnik większy niż 2.2, zależy mi na spalaniu i bezawaryjności.

Dużo złego przeczytałem o M43TU B19 1.9 więc raczej odpada zresztą myślę, że jest troszeczkę za słaby, 1.8 jest nie wiele mocniejszy... Rozglądałem się za wersją coupe, można powiedzieć że zakochałem się w niej i jest to moje wymarzone autko! Jakie silniki polecacie ? Najbardziej przypadł mi do gustu silnik N42 2.0 143KM. Co o nim sądzicie ? Ma dosyć dobre spalanie i osiągi. Jaki silnik dobrze czuje się w gazie ?

Planuję wydać ok. 13-15 tyś. zł. Da radę z takim budżetem wybrać coś dobrego ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi !

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W tej kasie to tylko przedliftowe coupe z podstawowym silnikiem, czyli M43TU19, który nie jest zły, na pierwsze auto w zupełności wystarczy. M52TU20 nie będzie rakietą a swoje spali. N42B20 jest skomplikowanym silnikiem i przez to eksploatacja może być (nie musi) dość droga. Ewentualnie sedan 323i, jeździ już bardzo przyjemnie i w tej kasie coś byś znalazł w dobrym stanie. Masz tu "odrobinę" wiedzy na temat kupna e46:

viewtopic.php?f=69&t=200081&start=5535

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzięki za opinie !

A co uważacie o M54 320ci 170km ? Znajdę jakiś spoko egzemplarz w tej cenie ? I jak z jego żywotnością/awaryjnością ? I czy pasuje do niego gaz ? Spalanie z tego co czytałem zróżnicowane i wypada dosyć niezle jak na ta moc. Może za te kilka miesięcy ceny spadną :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może za te kilka miesięcy ceny spadną :D

:lol: nie licz na to..przedlitowego sedana możesz znaleźć w tej cenie z M54B22.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Tak czytam i czytam o tych silnikach itd..itd... Patrzę na osiągi, spalanie i OC... Że nie dawno zdałem prawko bo w październiku to OC wręcz mnie zje przy kupnie silnika o pojemności większej niż 2.0 :( Raczej nie ma opcji żebym brał OC na kogoś z rodziny...

Ciągle myślę o tym N42... Pod względem osiągów, spalania, pojemności, mocy jest to w sumie idealny silnik jak dla mnie

I mam kilka pytań dot. właśnie tego silnika, a dokładnie osób, które miały bądź mają do czynienia z tym właśnie motorem:

Co tak na prawdę doskwiera temu silnikowi i dlaczego spora część osób narzeka na niego ?

Jak wygląda sprawa z napinaczem łańcucha ? O ile się nie mylę silnik wprowadzono od 2001r ( czyli wersja poliftowa?)

Czy młodsze roczniki również miewają ten problem ? Po wymianie napinacza nadal będzie to wracało ?

I jeżeli ktoś wie, to po jakim mniej więcej przebiegu występuje ten problem ?

Jakie mieliście problemy z tą wersją silnikową ?

 

Trochę sporo tych pytań ale mam nadzieję, że znajdą się osoby którym będzie się chciało odpowiedzieć :)

Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze słyszę o problemie z napinaczem łańcucha w N42. Chyba Ci się pomyliło z N47 w e90. N42 chleją olej przeważnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.