Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pod koniec listopada dzięki uprzejmości ASO z którego korzystam - dostałem do jazd testowych nowe X3 M40i. Całe porównanie jest moim subiektywnym odczuciem i oceną przez pryzmat posiadania F25 35i.

 

Pierwsze wrażenie - wygląda... ok. I tutaj niestety w kwestii wyglądu zewnętrznego nic się nie zmieniło. Auto wygląda dla mnie poprawnie, ale jest zbyt obłe i delikatne w swojej formie. Zdecydowanie wolę kanciasty kształt F25. Nie ma tutaj jednak wyboru i po prostu trzeba się przyzwyczaić do wyglądu auta.

 

https://drive.google.com/file/d/1VmeEDeVr4PIgDXUkGyr5EcM7X_RPP_jE/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1zobv26zmqfimOkLapt9hlXjHMZlfDMMl/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1MYufeYjWRRwDhu3Edc8XbSFWKpkldE5Y/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1tb-wIikNlftdOqrY_aXGg22MBiJyGNrD/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1WHS7meUDG5LmrJS9W6RrdRoiCD9lYDoG/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1vSPryqq5xfcaa2ZP4iylpnM_8cAgPx8h/view?usp=sharing

 

Wnętrze: tutaj zaszła największa pozytywna zmiana w porównaniu do F25. Samochód sprawia wrażenie dużo lepiej wykończonego i wykonanego. Niezależnie od poziomu wyposażenia F25 wygląda już trochę oldschoolowo i nie oferuje takiego poziomu ergonomii i komfortu jak G01. Pakiet oświetlenia, przełączniki i przyciski wykonane z metalu są niewątpliwym plusem. Bardzo podoba mi się możliwość ustawienia kolorystyki wyświetlacza klimatyzacji w rubinowym kolorze. Ambientowe oświetlenie można konfigurować na wiele sposobów i kolorów - tutaj dla mnie też wygrywało rubinowe/pomarańczowe. Kierownica z MPakietu sprawia wrażenie "lżejszej" niż w F25.

Co mi bardzo przeszkadzało to fotele komfortowe - mimo regulowanej długości siedziska nie mają pompowanych boczków. Definitywnie konfigurowałbym auto z fotelami sportowymi.

Nie do końca pasuje mi też zestaw zegarów z wyświetlaczem i nowy iDrive. Uważam że starsze rozwiązania były lepsze. Wnętrze w G01 sprawia też wrażenie obszerniejszego.

 

https://drive.google.com/file/d/1wy2_DFWd3R2vqu0jdfOqJVpYsDPicLS4/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1yzb3NLDCgVdHqCuvPUi72AifwbTxXkz9/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1WibPjTYnQO-PY5FRAVIR2gm7xa91rnRG/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/11EroS4PS2bscD2hH2YNMwY5d8cwxZfNJ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1IqM40Jwz9eR_FHWL0z4n4Np5RxeVTLUV/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/18_4bm7N7Tq1e8sfffcEIhxGBNqI_uRmB/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1pQDEkgaBqFWsZ0g4W3bG5pXuzdPoHLiE/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1hDIwyL86Eb-SGI6H5VR5LcC2ahRav827/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/163cZtD3lF426L06ZLbZVpoHCY5yDPIP1/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1TK-jW2xSGNY1FHcuyPhafHyJiJEXB8Uv/view?usp=sharing

 

Prowadzenie: auto dostałem na zimowych 18" i na takich samych poruszam się moje X3 w zimowym setupie. Obiektywnie oba samochody prowadzą się bardzo dobrze, przy czym G01 jest po prostu lepsze. Prowadzi się "lżej", pewniej, lepiej skręca i hamuje. Mam wrażenie że poprawił się zdecydowanie komfort (oba auta z aktywnym zawieszeniem), a w trybie sport/sport+ etc. podwozie ma twardszą i bardziej precyzyjną nastawę. Nie miałem okazji "upalać", ale w dynamicznej jeździe autostradowej podwozie zapewnia bardzo dobrą stabilność także w okolicy prędkości maksymalnej. Na bocznych drogach jakimi najczęściej jeżdżę auto sprawia wrażenie lżejszego i mniejszego niż jest. Bardzo precyzyjnie się prowadzi, przechyły nadwozia są minimalne (jak na suv'a), i śmiało mogę powiedzieć że była to frajda z jazdy.

Silnik/napęd: B58 ma w tej specyfikacji więcej mocy i to czuć. Nie jest to jakaś spektakularna różnica ale na pewno wyczuwalna. ZF szybciej zmienia biegi i mam wrażenie że tryb comfort ma lepiej napisany soft. Jeżeli chodzi o dźwięk - nie wiem ile zasługi w zestawie audio i wydechu M40i ale brzmi lepiej niż seryjny wydech w N55. Mam wrażenie że lepsze brzmienie B58 (generalnie) to zasługa lepszych seryjnych wydechów niż w dotychczasowych autach z N55.

Dużym plusem w porównaniu do F25 jest układ hamulcowy. Nie jest idealny bo szybka podróż autostradą doprowadziła tarcze do fadingu ale jest zdecydowanie lepiej. Zresztą o to nie trudno bo F25 ma najgorsze hamulce z jakimi kiedykolwiek spotkałem się w aucie premium.

https://drive.google.com/file/d/1X2lxJT9eriHrtSLgaxatzP_UAQqFgnQP/view?usp=sharing

 

Ogólnie uważam że jest lepiej niż było - nie na tyle żeby od razu pozbyć się F25 i zamawiać G01, ale jeżeli ktoś i tak przymierzał się do wymiany na świeższy model to warto.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
dziś dzwoniłem do Serwisu BMW i tam powiedzieli mi,że dźwięku "ryku" wydechu, który jest symulowany przez głośniki.. nie można wyłączyć (sic! ). Pytanie dotyczy X3 M40i najnowszej wersji na 2018/2019 rok.Czy jakiś właściciel/ użytkownik może to potwierdzić ? Jeśli by tak było, to moim zdaniem to jakies "jaja" .. :duh: :duh: :duh: :duh:
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
Podobnie jak przy N55 (35i). Spokojna jazda 10-12litrów w trasie. Dynamiczna jazda 20+. W mieście zawsze 20+.

 

20+ ? Miałem trzy 35i i żadne nie osiągało takich rezultatów...

Opublikowano
dziś dzwoniłem do Serwisu BMW i tam powiedzieli mi,że dźwięku "ryku" wydechu, który jest symulowany przez głośniki.. nie można wyłączyć (sic! ). Pytanie dotyczy X3 M40i najnowszej wersji na 2018/2019 rok.Czy jakiś właściciel/ użytkownik może to potwierdzić ? Jeśli by tak było, to moim zdaniem to jakies "jaja" .. :duh: :duh: :duh: :duh:

 

sam jestem mocno zainteresowany M40i (czekam tylko aż znajdzie się chętny na moje M550d) i z tego co wiem to tam "ryk" jest z wydechu, w kabinie z głośników jest jedynie podbicie dźwięku. W serwisie Ci tego nie wyłączą, ale pewnie można odpiąć moduł ASD ew. zakodować odpowiednią opcję.

Opublikowano
dziś dzwoniłem do Serwisu BMW i tam powiedzieli mi,że dźwięku "ryku" wydechu, który jest symulowany przez głośniki.. nie można wyłączyć (sic! ). Pytanie dotyczy X3 M40i najnowszej wersji na 2018/2019 rok.Czy jakiś właściciel/ użytkownik może to potwierdzić ? Jeśli by tak było, to moim zdaniem to jakies "jaja" .. :duh: :duh: :duh: :duh:

 

sam jestem mocno zainteresowany M40i (czekam tylko aż znajdzie się chętny na moje M550d) i z tego co wiem to tam "ryk" jest z wydechu, w kabinie z głośników jest jedynie podbicie dźwięku. W serwisie Ci tego nie wyłączą, ale pewnie można odpiąć moduł ASD ew. zakodować odpowiednią opcję.

Tak, własnie podbicie dźwięku przez głosniki miałem na mysli. Ja jestem-niestety- zainteresowany tylko literacko, ale wiedza kiedyś się może przydać :-)

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Można wyłączyć podbicie dźwięku w trybie serwisowym wtedy niezależnie od trybu jazdy w środku jest cicho.

dzieki za informacje.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano

Mam pytanie o średnie zużycie paliwa M40i. Z tego co przeglądałem amerykańskie fora to tam jest to średnio około 13 w mieście i 8-9 w trasie. Pisze o normalnej jeździe bez szaleństw ale i bez toczenia sie...


Interesuje mnie także spalanie przy stałej prędkości 140-150 na tempomacie.


Waham sie 3.0d / 40i i stad pytanie.

Opublikowano

Ekonomia to jedno, a zdrowy rozsądek to drugie - jest różnica pomiędzy spalaniem 13l w mieście a "zawsze +20" jak w poniższym poście tym bardziej przy 65l baku:

 

Podobnie jak przy N55 (35i). Spokojna jazda 10-12litrów w trasie. Dynamiczna jazda 20+. W mieście zawsze 20+.

 

Wyniki z US są zgoła inne i stąd pytanie.

Opublikowano
A orientujecie się czy występujący w nowej X5 silnik 40i to ta sama konstrukcja? Poza niewielką róznicą mocy (340-354KM) jednostki wydają się być te same?
Opublikowano
M40i to jest to samo tylko z power and sound jak do g30 de facto. Nie slyszalem o nowej konstrukcji silnika, tylko dodali opf i moc spadla z 360km na te 354;) narazie ich przydybali odnosnie lepszej kontroli norm emisji i wyscig szczurow wyhamowal.
Opublikowano
Ekonomia to jedno, a zdrowy rozsądek to drugie - jest różnica pomiędzy spalaniem 13l w mieście a "zawsze +20" jak w poniższym poście tym bardziej przy 65l baku:

 

Podobnie jak przy N55 (35i). Spokojna jazda 10-12litrów w trasie. Dynamiczna jazda 20+. W mieście zawsze 20+.

 

Wyniki z US są zgoła inne i stąd pytanie.

Bez przesady, tyle to pali mój stary Mustang ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.