Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników,

 

Nie znalazłem rozwiązania mojego problemu w otwartych wątkach, dlatego zdecydowałem się założyć nowy temat. Dwa dni temu wyjechałem autem z garażu na parking pod blokiem i po 4 godzinach stania na deszczu samochód już nie odpalił mimo kilku prób. Pompka paliwa pracuje, samochód od roku (odkąd go mam) nigdy nie miał problemów z odpalaniem. Silnik pracował równo i cicho, dobrze wkręcał się w obroty. Ani rozrządu ani vanosa nawet nie było słychać. Po podłączeniu komputera oczom ukazał się kod usterki:103 "sterowanie położeniem wałka rozrządu- nieprawidłowy stan końcowy wałka rozrządu po stronie wlotu". Usunięcie błędu zgodnie z przewidywaniem nie rozwiązało problemu. Silnik nie wykazuje żadnego znaku życia podczas próby uruchamiania. Na pierwszą myśl przychodzi mi awaria czujnika położenia wałka rozrządu lub elektrozaworu sterującego ciśnieniem oleju w vanosie. Mam nadzieję że to nie usterka mechaniczna samego vanosa albo rozrządu. Proszę o podpowiedź od czego zacząć i ewentualnie w jaki sposób właściwie zdiagnozować problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia bezpieczników po filtrem powietrza po stronie pasażera. Taka czarna pucha z pięcioma bezpiczenikami od wiązki silnika.

Kiedyś miałem podobnie, na deszczu tracił moc, rzucał dziwnymi błędami, a jak zgasiłem to już nie odpalał, palił bezpiecznik właśnie w tamtym miejscu - po izolacji wiązki problemy zniknęły - poparciałą na całym osprzęcie silnika.

Opublikowano
Dzięki za podpowiedź, jutro po pracy zajrzę do tych bezpieczników. Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś doświadczenia związane z takim problemem, proszę o kolejne podpowiedzi.
Opublikowano

Witam ponownie,

 

Sprawdziłem dziś wszystkie bezpieczniki i kostki od selenoidu i czujnika położenia wałka ssącego. Bez rezultatu. Kilka osób miało dziś okazję posłuchać prób uruchamiania silnika i wszyscy odnoszą wrażenie że silnik kręci tak jakby nie miał kompresji. W sobotę sprawdzę ciśnienie sprężania i ciśnienie oleju. Czy ktoś spotkał się kiedyś z sytuacją żeby vanos z dnia na dzień doznał mechanicznego uszkodzenia, lub przestawił się w jakiś sposób?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.