Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wstawiłeś nowy czy używany? Korekcja z rozgrzanego?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zobacz sam,korekty po jeździe na rozgrzanym silniku:

https://youtu.be/E4TPq1phBjo

 

Kupiłem regenerowany z firmy Boscha.

Byłem się przejechać i moje spostrzeżenia:

*auto po rozgrzaniu bardzo rowno pracuje

*Korekta podczas jazdy spada na 1

*silnik pracuje ciszej i bardzo gładko

*przy maksymalnym bucie nie kopci jak wczesniej

*auto ma takie je b niecie,że wciska oczy w mózg :cool2:

Niby same plusy a jednak lekko kuleje na zimnym, bardziej da się wyczuć wibracje niż wahania wskazówki.

Tylko zastanawia mnie paliwo bo zatankowalem ostatnio Vpower diesel i po tym srednio zaczął pracować.

Zaleje normalnym dieslem i dam cos jak STP i będę obserwował.

Może wtrysk musi się rozruszać/ułożyć czy coś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jestem zwolennikiem stp, polecam lm diesel spulung. Ile płaciłeś za ten wtryskiwacz?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

400zł przy zwrocie starego.Mam gwarancje i pisałem już do tej firmy,jeśli korekta sie nie poprawi to wymienią na inny.Mam 12miesiecy gwarancji.

A powiedz czy czeste używanie specyfików(np co 2000km) typu LM czy Stp może zaszkodzić?

Druga sprawa to jak wyjąć wtrysk bez zdejmowania kolektora? Tam nawet nie ma jak klucza wsadzić,żeby przewody odkrecic :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, musisz zrzucieć kolektor. Czyli kupiłeś regenerowany :? śmiało możesz to lać do każdego zbiornika, ale to lekka przesada, raz na 3 miesiące będzie ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Gdzies mi się przewinęło,że można wyjąć bez zdejmowania,ale lo dzisiejszej wymianie stwierdzam,ze nie da się ;) na szczęście łatwo wyszedł.

Miałem kupić nowy,ale za 3miesiące muszę sprzedać auto bo potrzebuje większe a w to już i tak wsadzilem kupe kasy...

Jak praca wtrysku sie nie polepszy to będę wymieniał na.inny do skutku.Z dwojga złego lepsza korekta na minus niż na plus,przynajmniej nie leje..

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Tak więc powracam do walki o kulturę pracy silnika.

Nie mam w ogóle podciśnienia w wężyku egr a przed zaworem jest.Zawór jest nowy pierburg.Jedyne co to może być to problem natury elektrycznej,kostka lub kabel.Z drugiej strony jestem ciekawy czy Egr nie jest usunięty programowo.Podam filmik z parametrow pracy na wolnych obrotach bo podobno można zobaczyć czy jest wyłączony.

Podam tez link do filmu z korektami.Ten jeden nowy wtrysk nr.3 zszedł z -2 na -1.


Nie daje mi spokoju myśl,że jak podepnę odwrotnie węże przy konwerterze ciśnienia to silnik odzyskuje aksamitnosc pracy i pięknie pracuje,tak jak w momencie zakupu.

Ostatecznie jeśli okaże się,że egr jest wyłączony i nie tam jest wina to wyśle wtryski na sprawdzenie i ew.naprawę.

Parametry https://youtu.be/S9mYpj6QnAI

Korekty

korekty podczas przyspieszania idą ku 0 ,nie rozjeżdżają się.


Zależy mi na pracy silnika bo dopiero co zrobiłem kompletny rozrząd a silnik podczas ruszania tak do 2000obr gra jak 1.9tdi..twarda praca itd

Aha i auto ma program,nie wiem jaki bo taki juz kupiłem,ale i tak pracował pięknie,cicho i aksamitnie prawie jak benzynowe r6.W lipcu będę wgrywał oryginalny soft.

Opublikowano

Dostałem info od kolegi,że widać po parametrach że,egr jest wyłączony.Załatwiam inne auto do pracy i wywalam wtryski,sprawdzę też kompresję..

Na zimnym silniku mam też lekkie falowanie obrotow dosłownie miedzy 700/600 ale już czuć,że kuleje.


Właśnie sprawdziłem błędy i doszło 3ff0 i 3ff1 ,przeplywka..

Nagralem parametry na zimnym silniku

https://youtu.be/zO6m0iRvmxI

Czy ktoś może doradzić od czego zacząć?wtryski wysyłać na sprawdzenie itp? Przeplywka pada czy może to być coś innego?

I co oznacza ansauglufttemperatur?temperatura czego?

Jutro nagram jeszcze parametry z gazem w podłogę przy 80kmh

Opublikowano

Nagrałem film podczas przyspieszania.Bieg 3 but w podłogę.Nie trwało to długo bo z ok 80 migiem robi sie 160 i nie było gdzie..

https://youtu.be/8C4QE2iFYHk

Po usunięciu błędów przepływka już się nie pokazuje.Zostaje tylko 41aa i 41ab ale 41ab jest odkad kupilem auto.Nie ma dpf ale nie został usunięty komputerowo.Chciałem nagrać pracę wtrysków ale podcAs przyspieszenia korekty stoją w miejscu..nie wiem.

Jest ktoś coś w stanie ocenić po tym filmie?Nagrałem jeszcze od 80kmh na 4biegu but w podłogę.

https://youtu.be/TQYjrkpQ3U4

Jak jadę z dużym obciążeniem np.ostatnio jechałem do PL zapakowany jak rumun(zwoziłem siłownię) +200kg to podczas ostrego buta odcinało mi moc.ale to raczej wina kiepskiego programu.

Będę szukał nieszczelności i wysyłam wtryski na sprawdzenie.Cos jeszcze mogę zrobić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz spore przeładowanie, przydałoby się żebyś nagrywał z dźwiękiem i mówił ile jest obrotów, aby ocenić której turbiny to sprawka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Przeładowuje duże turbo bo od niego wychodzi bład.Albo wina programu albo sterowania?Dpf nie jest usunięty programowo i słyszałem,że przez to turbiny się rozbiegają,jest taka możliwość?

W Lipcu bedzie wgrany ori soft bez dpf.Nie mogę tylko znaleźć problemu czemu auto pracuje tak"dieslowsko" bo jak kupiłem to pracowało bardzo aksamitnie jak powinno pracować r6.Obwinialem problem z egr,ale skoro jest usuniety/ograniczony programowo to już kończą mi się pomysły.Jedyne co zostaje to wtryski,ale korekty są niezłe..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na początek do sprawdzenia sterowanie turbiną. Jeżeli chodzi o dźwięk to jarzma wtryskiwaczy mogą być dokręcone z nieodpowiednią siłą, podkładki pod nimi warto wymienić. Nagraj film z korekcjami podczas delikatnej jazdy (aby nie zwieszały się).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ok nagram,ogólnie podczas jazdy wtrysk nr 3(ten,regenerowany) zchodzi nawet na -3.Przed wymianą stary wtrysk wchodził na +2.Myślisz,ze to wina źle zregenerowanego wtrysku czy raczej problem z silnikiem?


Jazma dokrecalem z siła 10nm i było tak samo.Potem po wymianie rozrzadu robili to w serwisie bmw i też korekty takie same.


Jest możliwość sprawdzenia czy dany wtrysk jest na pewno od 535d a nie od 530d?

Opublikowano

Nagrałem podczas wolnej jazdy,tam gdzie korekta nr.3 zchodzi do 1 to moment ,w którym stoję na swiatłach.


Sprawdzałem wtrysk nr3 po numerze i jest od 535d.

Chyba zostaje mi zamienić 3 z 1 i zobaczyć czy korekta idzie za wtryskiem..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Starałbym się najpierw wykluczyć wadliwy wtryskiwacz, więc najlepiej zamienić je miejscami i wprowadzić kody ima.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Powiedzcie jakie powinno być zachowanie auta po odłączeniu przepływomierza?dziś z ciekawości sprawdziłem jak auto będzie jechać z odłączonym przepływomierzem(jechałem 30km z pracy) i:

*silnik pracował bez zmian

*trochę słabszy dół ale jakby lepsza góra

*spalanie z 30km bez zmian

*wydaje mi się,że mniej kopci(sprawdze rano bo teraz było bardzo słonecznie i tak nie widać)


Ostatnio auto troszkę wiecej pali i myślałem,że kopcenie ma coś wspólnego z przepływomierzem bo ostatnio pojawił się błąd.

Czy można jakoś go wyczyścić? Mam Boscha.


Za dwa tyg wysyłam wtryski do sprawdzenia bo czekam na auto firmowe.

Dalej szykam przyczyny kopcenia podczas przyśpieszania i kiepskiej kultury pracy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyczyscic można,

Ale nie wiemy czy jest on brudny czy uszkodzony i brudny.

Opublikowano

Dziś po kolejnych 30km mogę stwierdzić,że obroty rano już nie falują(falowały troszeczkę miedzy 600/700 ale dało sie wyczuć na aucie) i zdecydowanie mniej kopci,prawie w ogóle.Jak już dmuchnie sądzę po emeryckiej jezdzie to potem już nic nie kopci.

Wcześniej nawet na postoju dając gazu kopcił i wyrzucał sadzę a teraz jest tak:


Chyba zamówię nową.Lepiej Boscha czy jakikolwiek zamiennik?

Bosch 130e zamiennik Stark 88e

Aha i jak to jest,ze przeplywka mierzy tak wysoko? Czytam na forach,że sprawna mierzy do 1000 a moja nawet 1500?

To wina przeplywki czy programu?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Hej.Wysłałem ten nowy wtrysk na którym korekta była -1.5 podczas jazdy nawet -3.Dziś dzwoniłem i serwis mówi,że sprawdzali na stole,rozkrecali i jest ok,wszystko w "normie producenta".Kazalem wysłać do mnie inny wtrysk.Czy jeśli wtrysk daje takie korekty co co może być nie tak?zmienialem miejscami i korekta idzie za wtryskiem.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.Dalej walczę z głośną i twardą pracą silnika.Bylem u specjalistów Bmw i powiedzieli,ze wtryski więc dałem na stół i werdykt był taki,że wszystkie są jednakowo zużyte,ale bez tragedii bo trzymają normy.Trzeba zmienić koncowki i zaworki.

I tu moje pytanie czy głośna,chrapliwa praca silnika do 2tys obr/min to sprawa wtrysków?

Chce być pewny zanim wydam kilka tysi...

Nagralem na filmie i świetnie to słychać,najlepiej na sluchawkach :)

https://youtu.be/FEGww0UUybw

  • 1 rok później...
Opublikowano

Może komuś to pomoże,ale winowajca okazala się pompa wtryskowa. Podobno bardzo częsta przyczyna padania wtryskow w Bmw 3.0d. Wałek na pompie się wyciera na "lozysku" oraz uszczelniacz wałka przez temperature i lata robi się twardy i też lekko szlifuje wałek co w efekcie skutkuje dostaniem sie oleju silnikowego do paliwa i zaklejaniem wtryskiwaczy. Dlatego nierówno pracuje,kopci na czarno i ma kiepską kulture pracy. Pompa do wyjecia i do wymiany wałek wraz z uszczelniaczami. Sam wałek od 220 do 280zl. Ja robie od razu pełna regenerację pompy ok 1200zl. Wtryski zazwyczaj wystarczy wyczyścić i ew. wyregulowac. Dodam,że korekty miałem całkiem dobre. Dodaje zdjęcie wałka pompy. Podobno każde 3.0d po 150tys km może mieć ten problem. Aha i polecam każdemu kto wymienia filtr paliwa,żeby go przeciął na pół i sprawdził czy nie jest czarny. Moj był. Aby dostać się do tego wyżłobienia,trzeba ściągnąć przednią część pompy od strony wałka.


3d8f016907e3767dmed.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.