Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Panowie co odpowiada z kulturę pracy w/w silnika? Jak kupowałem auto to przyjemnie mruczało a teraz pracuje twardziej i z niskich obrotów tak dieslowsko "chrapnie".Oczywiście wiem,że odpowiadają za to podzespoły jak :

*Wtryski (u mnie korekcje są idealne 0.10 do 0.60)

*Jakość paliwa(podobno,ja aż takiej różnicy nie odczuwam)

*Ogólny stan silnika(u mnie realne 189tys pierwszy właściciel,serwisu bmw)

Podobno skrzynia biegów ma jakieś znaczenie,nie wiem.Na postoju przy gazowaniu silbik ppracuje fajnie,miękko a podczas jazdy od 2tys obr.Poniżej pracuje trochę twardo jak passat tdi :)

 

Wiem,że mam do roboty konwerter bo się troszkę ślizga.

Ogólnie też najgłośniejszy jest przy 3tys obr.Koło pasowe?

 

Wiem,że temat może głupi,ale trochę mi to odbiera przyjemność z jazdy..

Aha mam 535d ale to różnicy nie robi.

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No auto odkąd je kupiłem to drży na postoju.Jak jadę jest ok.Dzięki za sugestię.Sprawdzę po świętach :)

 

Znalazlem filmik

 

U mnie jest tak samo. Czy do 535d jest inne koło niż w 530d?

Opublikowano
No auto odkąd je kupiłem to drży na postoju.Jak jadę jest ok.Dzięki za sugestię.Sprawdzę po świętach :)

 

Znalazlem filmik

 

U mnie jest tak samo. Czy do 535d jest inne koło niż w 530d?

 

Trzylitrówki maja te same koła (M57)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś miałem trochę czasu pogrzebać i do wymiany mam rolkę napinacza oraz prowadzącą.Sprawdziłem koło pasowe i można nim troszkę ruszać,ale na wolnych obrotach nie chałasuje.Mam zdjecia i widać lekkie pęknięcia,ale czy jest to na tyle źle,że może powodować wibracje i glosniejsza prace?

https://zapodaj.net/7ed7ddac11e09.jpg.html

https://zapodaj.net/7a5c4c233196b.jpg.html

Opublikowano
Dziś miałem trochę czasu pogrzebać i do wymiany mam rolkę napinacza oraz prowadzącą.Sprawdziłem koło pasowe i można nim troszkę ruszać,ale na wolnych obrotach nie chałasuje.Mam zdjecia i widać lekkie pęknięcia,ale czy jest to na tyle źle,że może powodować wibracje i glosniejsza prace?

https://zapodaj.net/7ed7ddac11e09.jpg.html

https://zapodaj.net/7a5c4c233196b.jpg.html

Koło pasowe masz do wymiany, po śrubach widać że było wcześniej wymieniane.

852c2d3fdc685c61m.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koło pasowe zdecydowanie do wymiany, może urwać się już niedługo. Moment dokręcenia sprawdź w tis.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja odpowiem bo ile kroć ktoś kupował auto zza granicy to ładnie chodziło ale do czasu.

 

Odpowiedzią jest:

 

Jakość paliwa (Orlen nicht)

Jakoś oleju (jakiś syntetyk, nie podróbka).

 

Jeśli oczywiście mechanika sprawna.

Opublikowano

No niestety to nie to.Auto od momentu kupna użytkuje w Holandii i tankuje także w Niemczech.Lalem juz rozne paliwa z różnych stacji i nie ma wiekszej roznicy :)

A olej zalałem motul x8100 xclean 5w30(normy bmw itp)

Opublikowano
Dziś trochę grzebalem w aucie i mam jedno spostrzeżenie odnośnie EGRa.Jak odpale auto to egr jest cały czas w pozycji zamkniętej a przewod zasysa powietrze bardzo lekko,natomiast aby otworzyć egr musialem baaardzooo mocno zassać wąż.Czy jest jakaś metoda aby sprawdzić egr?coś słyszałem,że on co chwilę się otwiera a przez kilka minut ani drgnie.Czyscilem go i rozruszałem,ale nic to nie zmieniło.Przewody podciśnienia są nowe.Jakiś czas temu auto przestało zupełnie kopcic przy przyspieszaniu,ale nie znalazłem przyczyny.Czytałem też,że jak kopci to po zaslepieniu egra powinno przestać i tutaj wszystko jakby łączyło się w całość.Bo skoro nie działa i jest zamkniety to nie kopci,ale i nie sprawny egr powoduje twardszą pracę silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błędu nie ma? Zaworem steruje przetwornik ciśnienia (elektrozawór).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No właśnie nie ma :/ ale czy do otwarcia egr potrzeba az tak dużej siły?bo jak sprawdzalem sterowanie turbiny lub klapke w wydechu to wystarczylo lekko zassac a tutaj naprawdę bardzo ciężko.Może to wina zaworu jak mówisz.Masz jakiś numer części?i mozna manualnie sprawdzic jakoś taki zawór?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nr 1 ze schematu:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NC91-EUR-03-2005-E60-BMW-535d&diagId=11_2336

Takim sam steruje jedną z turbin, nr 1:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NC91-EUR-03-2005-E60-BMW-535d&diagId=11_3791

Możesz je na próbę podmienić, oczywiście sprawdź czy węże podciśnienia są całe i nie sparciałe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pamiętaj o nowych śrubach jak będziesz wymieniał koło pasowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Kolego jesteś the best.!patrzyłem na zdjęcia tego zaworu i przewodów podciśnienia i trafiłem na błąd.Mianowicie jak pierwszy raz wywalałem klapki to zmienialem przewody podciśnienia i właśnie na tym zaworze podłączyłem je odwrotnie :mad2: po zmianie jest lux malina.Autko pracuje miękko,cicho i ma kopa od dołu jak powinno być,silnik pracuje nie do poznania lepiej,nie klepie nie chrapie jak 2.0d.Jestem happy! No i problem rozwiazany.Maniek dzięki jeszcze raz!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lubię takie naprawy :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.Dziś z ciekawości sprawdziłem korekty wtrysków na totalnie zimnym silniku bo czasem obroty lekko falują do momentu jak silnik złapie temperature i tu moje zdziwienie, wtrysk 3 ma korekte +2 gdzie reszta trzyma +-0,4.Na cieplym wszystkie sa +-0,4.Czy wystarczy wymienić jeden wtrysk czy wszystkie?Pozdrawiam!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie jeden.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.