Skocz do zawartości

Czujniki ciśnienia powietrza w oponach


SebastianM

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwnie działają - dla 18" zalecane ciśnienie przód/tył dla częściowo obciążonego auta na zimowych kołach to 2,2.

Zdarza się zaś, że system "krzyczy", aby sprawdzić powietrze, po czym po kalibracji jest 2,3/2,4

Ale nie to jest najlepsze - najlepsze jest to, że sugerowane ciśnienie zmienia się podczas jazdy, w zależności od ciśnienia w oponach - aby wynieść od 2,3 do nawet 2,6 !

Czy to normalne zachowanie elektroniki w tym zakresie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Muszę u siebie sprawdzić raz jeszcze jak to jest ale jak sprawdzałem w wulkanizacji to potem po ponownym sprawdzeniu było ok.

Ja mam zamiar sobie sprawić maly kompresorek z porządnym manometrem do sprawdzania ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zmianie koł u wulkanizatora, kiedy to zle nabili ciśnienie i komp pokazał 2,8 na wszystkich kołach , pod domem nabiłem sobie sam na 2,4 ( mam mały ale porządny kompresor ) , od razu zrobiłem to w bmw żony ...nabiłem 2,4 i komputer pokazuje idealnie u mnie i u żony 2.4 na wszystkich kołach , rekomendowane 2,4..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 mialem mierzone po ABSie a nie przez czujniki i ciągle coś pokazywał komp, że ciśnienie spadło itp.

Tutaj to nie wiem dokładnie jak to działa.

Mam drugi komplet kół i jeszcze nie założone czujniki na nich. Będę mieć porównanie między kompletami jak mierzą ale to dopiero za parę miesięcy pewnie jak zamienie.

Grzybek a możesz powiedzieć jaki kompresor masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze z tym ustawieniem ciśnienia trzeba poczekać na lekki plus , przy tak minusowej Temp wpuszczanie lodowatego powietrza z kompresora ze stacji może nie dawać dokładnego pomiaru i po dojechaniu do domu może być za mało lub za dużo , No i czujnik tez może trochę oszukać , fakt jest taki na 2 autach nabiłem dokładnie 2,4 i tyle pokazuje ze jest i tyle pokazuje ze jest zalecane ...także te wartości da sie ustawić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 mialem mierzone po ABSie a nie przez czujniki i ciągle coś pokazywał komp, że ciśnienie spadło itp.

Tutaj to nie wiem dokładnie jak to działa.

Mam drugi komplet kół i jeszcze nie założone czujniki na nich. Będę mieć porównanie między kompletami jak mierzą ale to dopiero za parę miesięcy pewnie jak zamienie.

Grzybek a możesz powiedzieć jaki kompresor masz?

 

A co do kompresora chyba ważniejsza jest wtykana do niego końcówka ( nowa ) z dokładnym manometrem niż sam kompresor ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze z tym ustawieniem ciśnienia trzeba poczekać na lekki plus , przy tak minusowej Temp wpuszczanie lodowatego powietrza z kompresora ze stacji może nie dawać dokładnego pomiaru i po dojechaniu do domu może być za mało lub za dużo , No i czujnik tez może trochę oszukać , fakt jest taki na 2 autach nabiłem dokładnie 2,4 i tyle pokazuje ze jest i tyle pokazuje ze jest zalecane ...także te wartości da sie ustawić

 

Wiesz, mnie nurtuje jedno. Fluktuacja zalecanego ciśnienia.

 

Następną zimą nie dam powietrza do kół, mam dosyć tych wahań :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze z tym ustawieniem ciśnienia trzeba poczekać na lekki plus , przy tak minusowej Temp wpuszczanie lodowatego powietrza z kompresora ze stacji może nie dawać dokładnego pomiaru i po dojechaniu do domu może być za mało lub za dużo , No i czujnik tez może trochę oszukać , fakt jest taki na 2 autach nabiłem dokładnie 2,4 i tyle pokazuje ze jest i tyle pokazuje ze jest zalecane ...także te wartości da sie ustawić

 

Wiesz, mnie nurtuje jedno. Fluktuacja zalecanego ciśnienia.

 

Następną zimą nie dam powietrza do kół, mam dosyć tych wahań :)

 

Azot zawsze był lepszym rozwiązaniem ... a odchyły zalecanego ciśnienia wrócą do normy jak skończą sie mrozy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, a ten azot to jaki? 999 czy może techniczny? Nie wspomnę że w powietrzu jest 78 procent azotu...

Po co nabijać komuś kasę?

 

Ciśnienie w oponie będzie się zmieniać podczas jazdy bo zmienia się temperatura opony p/T=const. A temperatura rośnie bo są opory toczenia. U mnie wzrost jest o ok 0.3

 

Send with handy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W powietrzu jest około 80% ale właśnie rozchodzi się o te 20%.

 

Ciśnienie w oponach wypełnionych tylko sprężonym azotem utrzymuje się nawet kilkukrotnie dłużej niż gdybyśmy wypełnili je zwykłym powietrzem.

 

Jeśli nabijemy za pomocą generatora azotu który posiada specjalny system filtrów, który rozdziela cząsteczki tlenu od cząsteczek azotu. Uzyskany azot gromadzony jest w zbiorniku, natomiast tlen i pozostałe gazy wydalane są do atmosfery. Calość da stężenie od 95 do nawet 99,9 procent. Dlatego jest to bardziej efektywna metoda niż np nabijanie z butli która ma 90%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oczywiście każdy robi jak chce.

Kwestia utrzymywania się ciśnienia w oponie - częściej to ja sprawdzam ew. koryguję ciśnienie ze względu na załadunek, więc ten argument jest nie dla mnie.

Skład chemiczny powietrza - czy to aż tak bardzo wpływa na zużycie opony? Albo na grzanie się mieszanki? IMHO nie

Zawartość wody w powietrzu - przecież i tak felga ma kontakt z nią od zewnątrz, nawet w większym stopniu. Do tego felgi Alu są bardziej odporne na korozję.

Szczerze ja tam nie wierzę ani wskazań ani przeciwwskazań do pompowania azotem. Róbta co chceta...

 

Send with handy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witajcie,


Dyskusja była o ciśnieniach, ale żeby nie produkować kolejnego tematu na forum podbijam tutaj zgodnie z tematem. W przyszłym tygodniu powinno dotrzeć do mnie G31 :) Składam właśnie dla niego koła na zimę (Borbet A + Conti) ale trochę zgłupiałem przy czujnikach powietrza jaki maa wybrać:


1. Oryginalne w ASO - może i fajnie ale 1400 PLN

2. Sklepy różne/allegro piszę że oryginalne, ale bez znaczka BMW z firm które podobno robią na pierwszy montaż (Continetal, Dshreder,HUF) - pytanie czy na pewno to ta sama jakość co pkt.1 ? A może polecacie coś konkretnego. Koszt 700 PLN

3. Znalazłem np firmy Alcar które są niby odpowiednio zakodowane - koszt 600 PLN

4. Mój wulkanizator mi mówi że założy uniwersalne i skopiuje ID z tych co mam na fabrycznych kołach - koszt 500 PLN


Doradźcie proszę którą opcję najlepiej wybrać. Chodzi mi o rozsądny wybór, ale też niekoniecznie przepłacać za to samo rozwiązanie i tą samą jakość. I pytanie odnośnie opcji 4 - czy jak mi skopiuje ID kół które mam 20 calowe i to samo ID będą miały nowe zimówki 18 calowe to czy komputer przez to nie zgłupieje?


Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kopiowania to nie znam operacji, ale zakładając że samochód będzie myślał że to są te same czujniki Tobie nie robi żadnej różnicy, o ile tylko po zmianie kół wywołasz z iDrive kalibrację czujników ustawiając odpowiedni nowy rozmiar opon nie będzie żadnego problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.