Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, proszę o pomoc w ustaleniu problemu z nadmiernym dymieniem na siwo/biało. Problem pojawił się przy temperaturach zewnętrznych poniżej 10 stopni. Sytuacja wygląda następująco, po nocnym postoju (ok. 12h) silnik odpala od strzała i z wydechu nie wydobywa się żaden dym. Dopiero po ok minucie z wydechu wydostają się kłęby biało siwego dymu i podkreślam nie jest to sama para bo z tyłu auta czuć zapach nieprzepalonej ropy. Dymi tak zarówno na postoju jak i podczas jazdy, dopiero po przejechaniu ok 4-5km przestaje dymić całkowicie (silnik wówczas ma temp ok 60 stopni). Problem jest o tyle dziwny że po przegonieniu auta na dystansie 40 km i pozostawieniu na godzinnym postoju, po ponownym uruchomieniu znów zaczyna mocno dymić mimo ze silnik ma jeszcze temperaturę w granicach 50 stopni. Ponownie należy przejechać odcinek 5km, aby przestał dymić.

Auto posiadam od 2 lat i na wstępie podkreślam ze od zmiany do zmiany nie ubywa ani oleju ani płynu chłodniczego. Po podpięciu pod inpe mam następujące błędy:

- błąd podgrzewacza gdzieś przy filtrze paliwa ( jest na stałe nie idzie go wykasować)

- błąd przepływomierza ( pojawił się tydzień temu dał się wykasować sprawdzę czy powróci za jakiś czas)

- błąd sondy lambda ( sytuacja podobna jak w przypadku przepływomierza)

- błędy 2 świec żarowych ( pojawiły się jakię czas temu, zanim się pojawiły auto tez dymiło)

 

Sprawdziłem także korekcje wtryskiwaczy i wszystkie są w granicy od -0,50 do 0,50 czy przy takich korekcjach któryś ze wtrysków może lać ?

Proszę o pomoc czy któryś z tych błędów może powodować taki stan rzeczy ? Dodam jeszcze ze dla porównania mam audi 2.0 w dieslu i tam dymienie po postoju jest znikome.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiedziałbym, że chłodnica spalin, ale piszesz, że płynu nie ubywa. Dpf ma się dobrze? Wypala się normalnie? Błędu nie masz, ale może zaczyna się coś dziać. Pierwszą zimę masz to auto? Bo wiele osób twierdzi, że za bardzo dymi ich auto o tej porze roku a z reguły nic się nie dzieje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Auto posiadam 2 zimę ale wcześniej nie zwracałem na to aż tak uwagi. Dpf jest i nie ma błędu. Wypala się regularnie co około 600km Ale przy pełnym bucie ze startu przepuści czarnego dymka. Płyn obserwuje chyba ze ubywa go tak mało przez ta chłodniczke spalin ze nie widzę. Teraz pytanie czy jeśli byłaby winna ta chlodniczka to czy po przejechaniu 5 km może przestać dymić czy powinien dymić cały czas na rozgrzanym również ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może przestawać, obserwuj płyn, może to dopiero początek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Druga moja zima i mam tak samo w 520d N47 bez dpf. Na moje oko jest to para a nie dym, po rozgrzaniu znika. Z autem nic się nie dzieje poza tym, że zawoła o litr oleju co jakieś 8-10 tyś km.

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.