Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów po dluższej przerwie spowodowanej brakiem jakichkolwiek problemów z samochodem oraz zwyczajnie z brakiem czasu...

Po 3.5 roku użytkowania samochodu, gdzie moja ingerencja wiązała się wyłącznie ze zmianą oleju (średenio co 25-30k - wiem, wiem, powinniśmy częściej, dużo częściej), filtrów oraz jakiś pierdół w zawieszeniu, w ubiegłym tygodniu spotkało mnie coś dziwnego... Dodam, że samochód ma przejechane 245k km, przez 3.5 roku przejechałem ponad 110k km.

 

Kilka dni temu stojąc na światłach samochód zaczął lekko wibrować. Zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy. Lekko mnie to zaniepokoiło. Dojechałem na miejsce (jakieś 5 km), zostawiłem samochód na 2 h i wracając problemu nie było. Wszystko było "po staremu". Następnego dnia przejechałem ok 50 km i również wszystko było w porządku. Dzień później po ok 100 km w trasie zaczęło się to samo nieco mocniej. Dosyć duże drgania, przy większej prędkości nie odczuwalne. Najbardziej czuć było gdy samochód stał na światłach lub na niższych obrotach podczas jazdy. Dodam, że nie paliła się absolutnie żadna kontrolka. Wyłączyłem silnik na godzinę i po tym czasie musiałem wracać do domu - całą drogę samochód zachowywał się jak mały traktor. Moc jednak nie spadła. Wyłącznie silnik nierówno pracował.

 

Pojechałem do mechanika i usłyszałem "na szybko" wyrok - wtryski. Więc zostawiłem samochód i czekałem na oficjalne info. Po kilku godzinach zadzwonił i powiedział, że wtryski są ok, ale dostali się do koła dwumasowego oraz sprzęgła i generalnie "rozsypało się w rękach". Oprócz tego ich zdaniem łańcuch rozrządu również wygląda kiepsko i pasowałby go wymienić, po przy przebiegu 250k to już dawno powinienem to zrobić. Łącznie koszt ok 5-6 tys zł.

 

Pytanie do Was - czy mieliście podobne historie/przejścia?Czy wg Was warto inwestować przy tym przebiegu w naprawę? Chciałbym pojeździć tym samochodem jeszcze ze 2 lata, jestm bardzo zadowolony. Zastanawiam się, czy jak teraz zrobię "grubsze" naprawy, to będzie spokój znowu na jakiś czas, czy zaczyna się "rusz jedno, zacznie się sypać drugie".

 

Będę wdzięczny jeśli podzielicie się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami.

Opublikowano

Czy Ty to auto do ASO wstawiłeś ??? Skąd taki koszt ???

I odpowiadając na zadane pytanie to jak najbardziej warto tym bardziej jeśli masz zamiar jeździć bezproblemowo .Na to jest tylko jedna odpowiedź

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie do Was - czy mieliście podobne historie/przejścia?Czy wg Was warto inwestować przy tym przebiegu w naprawę? Chciałbym pojeździć tym samochodem jeszcze ze 2 lata, jestm bardzo zadowolony. Zastanawiam się, czy jak teraz zrobię "grubsze" naprawy, to będzie spokój znowu na jakiś czas, czy zaczyna się "rusz jedno, zacznie się sypać drugie".

Jak klocki zaczną się kończyć a za pół roku będziesz chciał sprzedać to będziesz delikatniej hamował? :o nie wyobrażam sobie jazdy 2 lata autem po tym jak mechanik zdiagnozował rozrząd do wymiany a ja tego bym nie zrobił, szczególnie w n47 :duh: rób i jeździj a nie zadajesz retoryczne pytania :roll:

 

dostali się do koła dwumasowego oraz sprzęgła i generalnie "rozsypało się w rękach". Oprócz tego ich zdaniem łańcuch rozrządu również wygląda kiepsko i pasowałby go wymienić, po przy przebiegu 250k to już dawno powinienem to zrobić. Łącznie koszt ok 5-6 tys zł.
Czy Ty to auto do ASO wstawiłeś ??? Skąd taki koszt ???

5-6k to dużo za dwumasę i kompletem sprzęgła + rozrząd w n47? :roll: niektórzy do dzisiaj tyle płacą w tym silniku za sam rozrząd :o

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dobra dobra....nie miałem nic złego na myśli,bo ja mam robociznę gratis i tak z rozpędu policzyłem,ze to duzo
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Samochód nie pojechał do ASO, tylko do "normalnego" warsztatu - naprawiam tam samochody od 10 lat całej rodziny, załóżmy, że mam zaufanie, o ile można do mechanika takie mieć :):)

 

Cena w rozbiciu na elementy to mniej więcej 1250 zł rozrząd - bez kół zębatych(?) bo podobno w dobrym stanie. W cenie są łańcuchy, uszczelki i coś tam jeszcze (sorry, nie jestem mechanikiem i nie zapisałem tego). Kompletny ze wszystkimi elementami mial kosztować ok 3000 zł. Wybrałem "mniejsze zło"

 

Cena za dwumas to albo 1950 albo 2200 w zależności które będzie "pasowało" bo mechanik nie był pewny co do konkretnego modelu.

 

Porównanie rozrządu i konieczności wymiany go do klocków hamulcowych nie jest najzgrabniejsze, ale rozumiem sens. W moim pytaniu miałem wątpliwość na temat samego łańcucha, który uchodzi za bezosbługowy i "na wieki wieków". Ale szukając info w necie na ten temat, widziałem relacje ludzi, którym nie wytrzymał przy przebiegach +- 150tys

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli rozumiem, że byłeś do tej pory nieświadomym użytkownikiem n47? Nie wiedziałem, że jeszcze tacy są :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Nie wiem jak/co rozumiesz.

 

Byłem użytkownikiem, który samochód traktuje jako środek transportu.

 

Gdybym miał czas "bawić się w mechanika", pewnie bym nie zadawał takich pytań... Twój komentarz nie odpowiada na zadane pytanie, w związku z czym swoje "opinie" pozostaw proszę dla siebie.

Dziękuję

Opublikowano

Kup sam czesci do rozrzadu,kolo dwumasowe i komplet sprzegla w sklepie internetowym a mechanikom zlec tylko usluge wymiany twoich czesci to moze cos jeszcze urwiesz.

Mi wyszlo ze powinno to kosztowac jakies 5100PLN razem.

 

kolo 1725?? do silnika N47 (do M47 teraz jest po 1235PLN)

sprzeglo 568??? do N47

 

 

Zapytaj u gorik:

 

http://www.mautoczesci.pl

 

lub w

 

czescidobmw.pl

 

choc ja osobiscie kupuje w kilku roznych sklepach bo mi wychodzi taniej niz w jednym.

 

 

PS.jak wstawisz zregenerowane kolo to mozesz urwac 1000PLN ale ono ma tylko max 30000 mozliwego przebiegu...

 

PS" za granica jeszcze robia taki komplet ale u nas w kraju nie znam nikogo kto na tym jezdzi...

 

https://www.ebay.com/itm/National-Single-Mass-Flywheel-Smf-Kit-CK10089F-/291677907275

 

Widac w pl tez sa juz dostepne

 

https://bestparts24.pl/zestaw-sprzegla-valeo-835085?gclid=EAIaIQobChMI5oWtsauU2AIVVIGyCh1U7AVyEAQYAiABEgIHZfD_BwE

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak/co rozumiesz.

 

Byłem użytkownikiem, który samochód traktuje jako środek transportu.

 

Gdybym miał czas "bawić się w mechanika", pewnie bym nie zadawał takich pytań... Twój komentarz nie odpowiada na zadane pytanie, w związku z czym swoje "opinie" pozostaw proszę dla siebie.

Dziękuję

Jakie pytanie zadałeś w drugim poście? Jakby jakieś było to odpowiedziałbym. Nie wiem po co odbierasz odpowiedzi jako atak, forum jest do pomagania i ja staram się to robić jak mogę. Nikt nie każe bawić Ci się w mechanika, nie sugerowałem tego, samochód to właśnie środek transportu, więc tak trzeba go traktować. Chodzi o świadomość problemów n47 w kwestii rozrządu, co zostało mocno rozgłoszone i dobrze, bo jak widać są jeszcze osoby, które o tym problemie nie wiedzą. Ceny masz bardzo dobre, nie rozumiem sugestii kolegi wyżej co do kupowania samemu części skoro jemu wyszło 5100,- a jak zapewne przywieziesz swoje części to stawka za robociznę skoczy do góry, z reguły tak jest, mechanik zarabia też na częściach, bo ma przeważnie lepsze ceny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Kupujac czesci sam z pewnego zrodla masz fakture VAT na twoje dane lub paragon fiskalny w reku.

TY decydujesz komu dasz zarobic...

Mechanik nie ma lepszych cen w stosunku do sklepow internetowych a rabaty z intercarsu,autopartner czy profiauto nie sa tak atrakcyjne.

Zazwyczaj smoluch sam kupuje w cenach internetowych a klientowi podaje ceny detalu z intercarsu oraz nie daje paragonu na calosc czy usluge.

Nawet jesli policzy za wymiane wiecej to i tak klient zarobi na tym ze przywiozl wlasne czesci...

W przypadku kolegi powyzej zauwazylem ze jego mechanik juz schowal zysk za kola rozrzadu do swojej kieszeni :8)

Jesli kupi czesci sam to te nowe kola beda wstawione w cenie ktora jego mechanik policzyl w kosztach.

Mechanika trzeba trzymac za jajca bo w kazdej chwili moze nas okrasc przy duzych sumach!

 

 

PS.Ja trzymam mechanikow zawsze mocno w ryzach i ucze tego innych bo wspolpraca moze sie tylko odbywac przy wspolnych korzysciach na linii klient-rzemieslnik!!!

Gdy jeden drugiego robi w balona to nie jest juz handel/usluga.

MADE IN PRL
Opublikowano

Najgorsze jest to, że nasza polska mentalność powoduje, że najlepiej, jakbyśmy samodzielnie szukali sobie części, pilnowali mechanika, szukali informacji. Denerwujące jest takie coś, jednak zdaję sobie sprawę, że macie absolutną rację. Jednak w bardziej cywilizowanym kraju jest tak, że mechanik ma swoją robotę, tynkarz swoją, informatyk swoją, a lekarz swoją. Żyłoby nam się lepiej, gdybyśmy nie musili być ekspertami w każdej dziedzinie rozglądając się na boki, żeby nas nikt nie wyruch***.

 

Jutro będę odbierał samochód więc zobaczę ile mnie skasuje mój mechanik. W każdej rozmowie z nim podkreśla, że na częściach to on prawie nie zarabia :) Mając marżę góra 5%. Osobiście w to nie wierzę, nie mówię też, że to coś złego. Każdy prowadząc swoją firmę musi zarabiać pieniądze, to normalnie. Dopóki wszystko jest "po ludzku", to jest ok

 

 

Cała ta sytuacja spowodowała u mnie refleksję i mnóstwo pytań retorycznych. Z kumplem zastanawialiśmy się jaki samochód warto w obecnych czasach kupić. Już abstrachuję od marki, modelu, ale czy wybrać silnik benzynowy, inwestować w isntalację LPG, a może hybrydę?

Myślę, że nie ma złotego środka i każdy zakup to pewne ryzyko - wiem, refleksja nie na temat, ale...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam od ponad 6 lat kopciucha 2.0d m47n, trochę podkręconego oraz od niedawna niemałą benzynę, bo 2.8l, z lpg i jeżeli chodzi o koszt paliwa to lepiej obecnie wychodzi lpg, bo diesel podrożał (4,57) a gaz dalej leży (2,14). Na porównanie pozostałych kosztów utrzymania narazie jest za wcześnie, ale to przede wszystkim zależy od stanu egzemplarza jaki się kupi. Hybryda to nie moja bajka zdecydowanie :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Masz troche racji ale nie do konca...

W cywilizowanym kraju wstawiasz auto do ASO a nie szukasz prywatnego mechanika...

Rachunek wtedy to 3000€ :roll:

Tam tez sa ludzie ktorzy kupuja czesci prywatnie i zlecaja tylko montaz w ASO :)

Wszystko zalezy od tego jaki masz budzet,pojecie o mechanice i czas na przypilnowanie naprawy.

Kazde auto do wieku 4 lat i przebiegu 100tys km jest warte uwagi...

BMW zazwyczaj psuje sie po 5 latach lub po 200tys przebiegu.

Sam producent daje rozszerzona gwarancje tylko do 160tys nalotu.

MADE IN PRL
Opublikowano
Ja mam od ponad 6 lat kopciucha 2.0d m47n, trochę podkręconego oraz od niedawna niemałą benzynę, bo 2.8l, z lpg i jeżeli chodzi o koszt paliwa to lepiej obecnie wychodzi lpg, bo diesel podrożał (4,57) a gaz dalej leży (2,14). Na porównanie pozostałych kosztów utrzymania narazie jest za wcześnie, ale to przede wszystkim zależy od stanu egzemplarza jaki się kupi. Hybryda to nie moja bajka zdecydowanie :lol:

 

Właśnie rozglądam się nad jakimś ciekawym rozwiązaniem BP + LPG, niekoniecznie z Monachium :)

 

Masz troche racji ale nie do konca...

BMW zazwyczaj psuje sie po 5 latach lub po 200tys przebiegu.

Sam producent daje rozszerzona gwarancje tylko do 160tys nalotu.

 

W zasadzie to przerażające, ale faktycznie prawdziwe.

 

P.S. Wstępna wycena mojej "usterki", czyli dwumas + sprzęgło + rozrząd + nowy olej + coś tam (bez kół zębatych) 3700 zł same części. Czekam aż policzą ile hajsu chcą za robociznę :)

P.S. 2 od dwóch dni poruszam się "rezerwowym" samochodem swojej żony - WV Polo 1.4 z 2000 roku.W takiej sytuacji, mimo bólu odchudzenia konta bankowego, doceniam swoje e87 :)

Opublikowano

Podsumowanie:

 

Sprzęgło 895

Koło dwumasowe 1650

Podkładki pod wtryski 20

Uszczelka pok. zaworów 70

Uszczelka pok. rozrządu 60

Uszczelka misy olejowej 55

Zmywacz 500 ml 16

Silikon Dirko 29

Filtr oleju 42

Olej 178

Zestaw rozrządu górny 390

Zestaw rozrządu dolny 400

Wymiana sprzęgła 350

Wymiana rozrządu 1000

RAZEM 5155

 

Czas naprawy - 2 dni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest dobrze :cool2:

Duże pb + lpg to fajna opcja obecnie, teraz wyszło mi w mieście 17,6l tylko krótkie odcinki, kopciuchem 2.0d wyszłoby 9-10l więc trochę drożej, oczywiście wliczając trochę pb na rozgrzanie silnika a to trwa moment przy r6, więc niedużo tego paliwa :wink: następnie zrobiłem trasę ponad 200km utrzymując ok 120 km/h, czasem 100, czasem 140 i wyszło 9,6l. Wyniki oczywiście z tankowania do pełna.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Właśnie doszedłem do wniosku, że po inwestycji 5k w swoje e87, pojeżdżę nim jeszcze rok, góra dwa. Dobiję akurat do 300k przebiegu :) Co prawda wtedy wartość samochodu będzie żadna (nikt w Polsce nie chce kupić samochodu z 300k przebiegu, co innego 180k :P).

 

Najlepsze jest to, że oglądałem kilka samochodów z przebiegiem 120-180k i były one w gorszym stanie wizualnym niż mój z 250k (oczywiście mówię o tym, że oglądałem niekoniecznie bmw).

 

A opcja z lpg jest bardzo sensowna zarówno pod względem spalania jak i potencjalnych awarii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.