Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanko do Was, czy poniższy filmik nagrany w moim aucie to normalna praca silnika dla F30 328i, N20

 

chodzi o to lekkie wycie przy dodawaniu gazu, nie jest to łańcuch rozrządu, tamten powinien świszczeć, 2 mechaników od BMW słuchało i stwierdziło, że ok. Podejrzewam, że robota do dupy bo dłubanie i nasłuchiwanie i może im się nie chce...

Poniżej 2 filmy (nie moje) gdzie po wymianie łanćucha wydaję mi się, że pracują podobnie

 

Tutaj gość ma wyraźniejszy dźwięk wydaję mi się, że ten sam (u mnie na zimnym wydaję się tak samo mocno słyszalny)

 

Dla porównania wycie łańcucha

 

I teraz nie wiem czy ja mam paranoję już czy nie, ale wydaje mi sie, że tak nie powinien hałasować. Obejrzałem cały YT dwukrotnie i wiele filmików wskazuję na jakąś rolkę a raczej ich łozyska które wyją jak sa lekko wyrobione. Podczas ruchu miejskiego i większych prędkościach komletnie nie słyszalne ale uliczki osiedlowe, brak radia, wjazd do garażu itd to już irytuję :) Ktoś mógłby pomóc? :)

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ale jest tak cały czas czy np. Po rozgrzaniu silnika cichnie ?

Ciężko coś uslyszec z Twojego nagrania- strasznie cicho nagrane. Zrób tez z otwartą maską z komórką z prawej strony komory silnika. Najlepiej na zimnym- wtedy można będzie coś powiedzieć. PrzegazUJ do 1500k i 3000k. Chwilę potrzymaj na 2000k - kilka takich prób. Wtedy najwyraźniej słychać.

Opublikowano

oki dzięki za zainteresowanie, porobię dokładniejsze nagrania :)

na zimnym jest to chyba bardziej słyszalne

Opublikowano

No dobra, natrzaskałem filmików ze środka, z zewnątrz, uchylone szyby statyw na tel itd, każde jest :D

 

Zimny start z zewnątrz

 

Chwila po starcie, otwarte drzwi, otwarta klapa silnika

 

Oględziny silnika bez dodawania gazu

 

Oględziny silnika i później tel kładę z prawej strony komory plus dodanie gazu

 

Tel na statywie, różne perspektywy

 

Po lekkim rozgrzaniu, dodatkowo przy ok 0:45s wyłączam i włączam nawiew, widać skok obrotów - to normalne?

 

Moim zdaniem słychać alternator ale ja się nie znam, opieram wnioski na podobnych przypadkach z YT np tu:

https://www.youtube.com/watch?v=nW3sNn5fvYk

https://www.youtube.com/watch?v=pvDnBCbj0rk

Opublikowano

No ewidentnie coś słychać. Jak rozumiem wcześniej tego nie było ? No i czy znika po rozgrzaniu silnika ? Jaki rocznik samochodu ?

Na moje ucho brzmi inaczej niż filmy z padającym napędem pompy, ale może to też zależeć od stadium problemu...

Może tak jest dopiero na początku - jak widać przebieg masz niewielki, więc może bardzo wczesne stadium problemu z tym napędem ? A alternator to nie wiem, trochę też byłoby to zadzwiające, że pada przy takim przebiegu. Spytaj w ASO ile za diagnozę samą by zawołali. Chociaż oni mogą chcieć wymienić wszystko proaktywnie byleby tylko zarobić :) Anyway, czekamy na rozwój wypadków.

Opublikowano

Po rozgrzaniu wydaję mi się, że lekko cichnie ale pewnie dlatego, że obroty na jałowym sa niższe. Spece od BMW (nie aso) mówią, że to nie łańcuch, można to sprawdzić nie 'na ucho' tylko jakims pomiarem bez zdejmowania silnika czy ogólnej większej rozbiórki?

Zaobserwowałem to tego lata, problem znikał gdy wyłaczałem nawiew, teraz nic już nie pomaga. Sprężarka podobno sprawna, tak mi na klimie mówili. Za alternatorem przemawia też fakt, że jest dośc niske chyba ładowanie bo 12.43 bez obciążenia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ponad 14 V. Jaki problem, zdejmij pasek i zobaczysz czy alternator i sprężarka. Jak sam nie masz o tym pojęcia to podjedź do pierwszego lepszego warsztatu niech zdejmą pasek.
Krzysztof
Opublikowano
Pytanie tez czy robiłeś ostatnio jakąś trasę czy tylko bujasz po mieście. Przegoń go trochę na trasie, podladujesz aku i zobacz czy wtedy problem zniknie.
Opublikowano

To raczej nie ma znaczenia, byłem w trasie niedawno i ładowałem też prostownikiem (ctek) bo komputer pokazał, że słabo i żebym naładował... bez zmian w brzmieniu

mam wrażenie, że wszystko wskazuję na alternator...

Postawiłem podobnego posta na bimmer, zobaczymy co tam spece od f30 rzekną :) teraz przebieg chyba nie ma znaczenia w nowych autach, kiedyś było nie do pomyślenia, żeby przy aucie co ma nalatane lekko ponad 40k km coś sie psuło :)

Dawno temu jak miałem e30 w niezniszczalnym 2.4td to miala na liczniku ponad 300km ale sądząc po stanie kierownicy i ogolnie auta raczej drugie bądź nawet trzecie 300k :D i dawała radę.

Poczekam na info z forum, że ktoś jeszcze coś dopowie i po świętach jade ogarniać temat a zacznę jak kolega wyżej podpowiedział od pozdejmowania pasków z naciskiem na sprawność alternatora

Opublikowano
3mamy kciuki i koniecznie zdaj relację po. Jeśli alternator to stosunkowo najmniejszy ból głowy ze wszystkich możliwych scenariuszy :)
Opublikowano

Ja rowniez jestem zainteresowany finalem tej sprawy - mam podobne objawy - po wylaczeniu nawiewu dzwieku nie slychac wcale.

Auto ze stycznia 2012, 65300km przebiegu.

 

Ciekawostka: BMW USA zaczelo wysylac w tym tygodniu listy informujace o wydluzeniu gwaracji na lancuch rozrzadu w N20/N26 do 7 lat, 70k mil. http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1445907 (posty z tego tygodnia na koncu).

 

Ciekawe, czy w EU cos podobnego sie pojawi.

Opublikowano
W Polsce jest również możliwa wymiana rozrządu w N20 w ramach dobrej woli. Warunkiem jest pełna historia serwisowa. Jutro właśnie oddaję samochód do wymiany napędu pompy i rozrządu, gdzie wszystkie koszty, poza olejem, pokrywa centrala BMW. Samochód jest już ponad 3 lata po gwarancji. Zaczynam wierzyć w BMW:) Jeżeli ktoś inwestuje w serwisowanie w ASO to może odzyskać te pieniądze z nawiązką w razie problemów.
Opublikowano

no właśnie też mnie to napawa optymizmem, u mnie gwarancja skończyła się w kwietniu 2017, auto ma nalatane 42k ostatni serwis w BMW przy 34k dlatego chce to ruszyć :)

 

A jeszcze jedno pytanie dla znawców: czy kompresor klimatyzacji (W F30 bezsprzęgłowy podobno) pracuję zawsze nawet jak jest zwykły nawiew wyłączony zupełnie? Bo tak sie też zastanawiam skoro wyłączanie nawiewu pomagało swojego czasu to może właśnie wtedy kompresor nie pracował bądź z mniejszym obciążeniem

Opublikowano
W Polsce jest również możliwa wymiana rozrządu w N20 w ramach dobrej woli. Warunkiem jest pełna historia serwisowa. Jutro właśnie oddaję samochód do wymiany napędu pompy i rozrządu, gdzie wszystkie koszty, poza olejem, pokrywa centrala BMW. Samochód jest już ponad 3 lata po gwarancji. Zaczynam wierzyć w BMW:) Jeżeli ktoś inwestuje w serwisowanie w ASO to może odzyskać te pieniądze z nawiązką w razie problemów.

 

No mi zrobili z dobrej woli, auto 5 lat i gwarancji 3 lata ;) ale serwisowane w ASO i pokryli tylko cenę części, ja robociznę płaciłem i olej z filtrem. Wyszło mi koło 3000zł po rabatach, BMW zapłaciło za mnie jakies 2500zł z moimi rabatami na części, które zostały wymienione, a samo BMW to pewnie jeszcze mniej kosztowało ;) Nie naciskałem, aby pokryli całość, ale mogłem w sumie próbować.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano

@Sweeper, miałeś jakieś objawy czy po prostu pojechałeś bo wiedziałeś, że padnie?;p kto ci diagnozował to początkowo?

 

EDIT

Wczoraj po dłuższych zakupach na mieście zaobserwowałem, że hałas jest zawsze na zimnym natomiast kompletnie ustaje gdy po rozgrzaniu wyłącze nawiew... Słychać wtedy tylko klekot (pomruk? :twisted: ) wtrysków. Tak więc wygląda na to, że mnie problem rozrządu nie dotyczy póki co, nie sądzę aby to było powiązane, jednakże do BMW się przejadę na kontrole skoro problem znany. BTW w Łodzi polecacie Tłokińskiego czy Premium Arena? Auto ze Smorawińskiego Poznań ;p

 

Stawiam wciąż na alternator bądź jakieś rolki od sprężarki. Jak się dobrze wsłucham, podniosę obroty i zaraz puszcze to słychać lekkie zwalniające jakby mielenie piasku oprócz tego wycia, jak wyłącze nawiew wszystko znika.

 

Ponawiam pytanie czy ktoś wie czy kompresor bezsprzęgłowy z F30 (denso chyba?) to że pracuję na wyłączonej klimie to wiem ale czy na wyłączonym nawiewie również?

Opublikowano
W Polsce jest również możliwa wymiana rozrządu w N20 w ramach dobrej woli. Warunkiem jest pełna historia serwisowa. Jutro właśnie oddaję samochód do wymiany napędu pompy i rozrządu, gdzie wszystkie koszty, poza olejem, pokrywa centrala BMW. Samochód jest już ponad 3 lata po gwarancji. Zaczynam wierzyć w BMW:) Jeżeli ktoś inwestuje w serwisowanie w ASO to może odzyskać te pieniądze z nawiązką w razie problemów.

 

No mi zrobili z dobrej woli, auto 5 lat i gwarancji 3 lata ;) ale serwisowane w ASO i pokryli tylko cenę części, ja robociznę płaciłem i olej z filtrem. Wyszło mi koło 3000zł po rabatach, BMW zapłaciło za mnie jakies 2500zł z moimi rabatami na części, które zostały wymienione, a samo BMW to pewnie jeszcze mniej kosztowało ;) Nie naciskałem, aby pokryli całość, ale mogłem w sumie próbować.

 

Jestem po wymianie i w kalkulacji kosztów mam pozycje na: 6.500 zł za części oraz 4.000 zł za robociznę. Jeżeli bazujemy tylko na samych częściach dotyczących rozrządu to faktycznie części mogą wyjść około 3.000 zł, ale jeżeli dodamy dodatkowe elementy (np. uszczelka po miską, uszczelka pod klapą zaworów, nowe śruby tam gdzie się da) to nie ma szans żeby to zrobić w 3.000 zł. Zdjęcie po wymianie - łańcuch już poprawiony - środkowe ogniwa są podwójne:

e121076e6b022012gen.jpg

Opublikowano

Możemy porównać części, bo mam na papierze z BMW co wymienili. Oczywiście napęd pompy był wymieniony bez tej części za ponad 2000zł. Wydaje mi się, że uszczelki były, bo specjalnie wzięli auto na jazdę 50km żeby sprawdzić czy się nie leje z silnika po złożeniu.

 

Jakby co to tutaj kosztorys, zobacz proszę co więcej jest u Ciebie:

PjRWfGM_syekTcd_Y4Yyt_I7BWMzOvjE1ng4pf0WRdgnJKUj-44enB66U4ylcMXyYpMaETvA9llCDAIx30pDxI10vgyBnGyhRqU84PEkqHCiCWNn2_rHDtuaY1zorfxV6wRCptO5XrM1T-qzC_brg_OFwx_vSbGTUIoNF_MzN8UEkwB9SU5qmOaib34cOm_djKOm2QLfdq8HJrOTMXo5t0wdmGa2ZxsRGRN5pkpATWigKu5HApwVvSpURn-tmsG-9_XRzvd-vrwHFz_1I-IbY_o6-gn06NV7pUYgSi1D-c9iM7Nodbb4Yr2r6YWTY9NCNQnDYYOwWtxvrorKTmlmD5fganRaVScw5sqJdAQs1gS9PWNvspHdQIhJs6n4FJhOWHsIVJVq3dmTfOW1Td_N6fZJf47TUl4jVhif6iJVVCkAT5bRthSgyWb7z6D06ll0H1fYNw0fbmyG58XOKgYz0LGbcaPMPyW58SuQBnTcqmWzXbmM6ZUTX18hdT-q2fIsNNqx2DMc1uBxBNfPQ9FmeLjNH7aL2L0q5aBIXVs_Skl1avwF2w509U_vzG2_qrlFX2BujSHSpOUdI-f1DdT4xadEuMCtkw-WfGwoA4JFl7MSXm-dXvFp6uWR3sEaTLOjEc9CXuuRrTMZEfhrn1cD0sa5h5JIZM0E=w689-h522-no

 

Ta7F5bu20yr1e66VqWuOIFD3N8tArf5DMlpV8PTkygvN6ULeEBQjWWUyAMYNADydOaMO7LpjJbLp5gbmvNIUKfvxLUBrwFt5sJYgzcEwWtGVLX9grfxIbk1hVTHWJUeS6s1wbNGqzQRh2Vt1frfTB1fMEqOSfwi3bMYW_3p2u1QahmDS9rVyKZGJRBhuELYkzQ0eXu-ARgHtdFiLaEkLucYuMQBj7mD9q8wUK-_q4ScTtVXIgE-OgLP3wRXFJxHc9MseHHEKgduPkHfzCE8Y5EEKKTqizBHKDEi-96HAjliJo3tBINhPBPSYV91SRuu4Ek8KgrG4t5JbHHoPYrZFePfBZi01-UQR3fyc8HDhyJFWOqMiT0KjuQsvm5Xl8a6w2vvgy-_goO4LR9S0jc9HioXQjZ3M9cyPY1mqfHdSJwjDqGDq7QG8dqH5mCRjvflcIPEcSg-WtTpVn_gTRp8CLpGio_lg4ZcngMZSQ4ACbrarO0fI-Fv0cgNFfEmAAFgG6STGycrGLRXGqiTaQTCYF2szk7e3ZVSRlU2ptDbZvqqE2PXET6XRoZ8zTzeTHOrhE2lDEXrUU-Q1NDXP113S3OxtB1GvydRmSUTh3kkNmvtqnCzzfKxM-qwggTFoXQrNprdJiWv-OiWToURnCcSxGRBfz9Lwjtuw=w659-h256-no

 

Jak widać uszczelka misy i pokrywy zaworów są. BMW zarzekało się, że robią wszystko ze sztuką.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano

Zdjęcie po wymianie - łańcuch już poprawiony - środkowe ogniwa są podwójne:

e121076e6b022012gen.jpg

 

Co to dokladnie oznacza, ze srodkowe ogniwa sa podwojne?

Po prostu 2x grubsze, niz zewnetrzne (lub w poprzedni design`ie)? Czy tez zrobione z 2 "blaszek" zamiast z jednej?

(Tak byly robione lancuchy do napedu pompy oleju w "pierwszym podejsciu")

Opublikowano
Możemy porównać części, bo mam na papierze z BMW co wymienili. Oczywiście napęd pompy był wymieniony bez tej części za ponad 2000zł. Wydaje mi się, że uszczelki były, bo specjalnie wzięli auto na jazdę 50km żeby sprawdzić czy się nie leje z silnika po złożeniu.

 

Jakby co to tutaj kosztorys, zobacz proszę co więcej jest u Ciebie:

PjRWfGM_syekTcd_Y4Yyt_I7BWMzOvjE1ng4pf0WRdgnJKUj-44enB66U4ylcMXyYpMaETvA9llCDAIx30pDxI10vgyBnGyhRqU84PEkqHCiCWNn2_rHDtuaY1zorfxV6wRCptO5XrM1T-qzC_brg_OFwx_vSbGTUIoNF_MzN8UEkwB9SU5qmOaib34cOm_djKOm2QLfdq8HJrOTMXo5t0wdmGa2ZxsRGRN5pkpATWigKu5HApwVvSpURn-tmsG-9_XRzvd-vrwHFz_1I-IbY_o6-gn06NV7pUYgSi1D-c9iM7Nodbb4Yr2r6YWTY9NCNQnDYYOwWtxvrorKTmlmD5fganRaVScw5sqJdAQs1gS9PWNvspHdQIhJs6n4FJhOWHsIVJVq3dmTfOW1Td_N6fZJf47TUl4jVhif6iJVVCkAT5bRthSgyWb7z6D06ll0H1fYNw0fbmyG58XOKgYz0LGbcaPMPyW58SuQBnTcqmWzXbmM6ZUTX18hdT-q2fIsNNqx2DMc1uBxBNfPQ9FmeLjNH7aL2L0q5aBIXVs_Skl1avwF2w509U_vzG2_qrlFX2BujSHSpOUdI-f1DdT4xadEuMCtkw-WfGwoA4JFl7MSXm-dXvFp6uWR3sEaTLOjEc9CXuuRrTMZEfhrn1cD0sa5h5JIZM0E=w689-h522-no

 

Ta7F5bu20yr1e66VqWuOIFD3N8tArf5DMlpV8PTkygvN6ULeEBQjWWUyAMYNADydOaMO7LpjJbLp5gbmvNIUKfvxLUBrwFt5sJYgzcEwWtGVLX9grfxIbk1hVTHWJUeS6s1wbNGqzQRh2Vt1frfTB1fMEqOSfwi3bMYW_3p2u1QahmDS9rVyKZGJRBhuELYkzQ0eXu-ARgHtdFiLaEkLucYuMQBj7mD9q8wUK-_q4ScTtVXIgE-OgLP3wRXFJxHc9MseHHEKgduPkHfzCE8Y5EEKKTqizBHKDEi-96HAjliJo3tBINhPBPSYV91SRuu4Ek8KgrG4t5JbHHoPYrZFePfBZi01-UQR3fyc8HDhyJFWOqMiT0KjuQsvm5Xl8a6w2vvgy-_goO4LR9S0jc9HioXQjZ3M9cyPY1mqfHdSJwjDqGDq7QG8dqH5mCRjvflcIPEcSg-WtTpVn_gTRp8CLpGio_lg4ZcngMZSQ4ACbrarO0fI-Fv0cgNFfEmAAFgG6STGycrGLRXGqiTaQTCYF2szk7e3ZVSRlU2ptDbZvqqE2PXET6XRoZ8zTzeTHOrhE2lDEXrUU-Q1NDXP113S3OxtB1GvydRmSUTh3kkNmvtqnCzzfKxM-qwggTFoXQrNprdJiWv-OiWToURnCcSxGRBfz9Lwjtuw=w659-h256-no

 

Jak widać uszczelka misy i pokrywy zaworów są. BMW zarzekało się, że robią wszystko ze sztuką.

 

WTF, ode mnie ASO we Wrocławiu za samą robocizne chcą 5300 zł ...

Opublikowano
Mi zrobili najtaniej jak się u nich da po dużych rabatach, bo po 1 serwisuje u nich auto, trochę nakupowałem gadżetów typu wydech itd... w dodatku pomarudziłem im przy goodwillu od BMW, że tylko części itd to zaproponowali taką cenę... Czy części się zgadzają z tym co Tobie chcą wymieniać?

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano

Mi wyliczyli 9300zl brutto za wymianę z częściami. Zastanawiam się dlaczego mam wyszczególnione na łancuch rozrządu górny i dolny?

 

Części się mniej więcej zgadzają :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.