Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jak w tytule zrobiłem regenerację maglownicy i jeden mechanik twierdzi,że podinno się odpowietrzać na zgaszonym silniku a drugi,że na zapalonym.Może ktoś dokładnie opisać jak to zrobić i jak poznać,że układ już jest odpowietrzony?

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi

Opublikowano
Nalewam stan oleju, robię pełne skręty, oleju ubywa i uzupełniam poziom. Po przejechaniu np odcinka 50km jeszcze raz sprawdzam stan i ewentualnie dolewam. W czasie pierwszego odpowietrzania zbiorniczek zakręcony.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A po czym można poznać że układ jest zapowietrzony? U mnie czasami zdarza się przy szybki kręceniu np na pargingu w lewo prawo takie jakby wyłączenie się na chwile wspomagania poprostu robi się na moment ale to dosłownie na 1 sekunde tak ciężko jak to jest na wyłączonym silniku i nie wiem co to może być, pompa była wymieniana bo stara paliła olej a ta niby utrzymuje ładny kolor oleju ale za to się tak zacina... Pasek napięty mocno.
Opublikowano
Szozdul, zapowietrzony układ rzęzi (odgłos starego Ikarusa) i może się pienić olej w zbiorniczku. Jednak żadkością jest, żeby układ sam z siebie się zapowietrzał, przeważnie jest to oznaką, że coś się zaczyna dziać z pompą lub przekładnią/maglownicą. Zakładam, że stan oleju w zbiorniczku masz ok...
Kai
Opublikowano
Witajcie. U mnie dzieje się podobnie przy kręceniu na parkingu mam wrażenie że pompa czasami zatrzymuje się na ułamek sekundy poziom oleju jest ok i nie pieni się próbowałem odpowietrzać na otwartym zbiorniku i wywaliło mi płyn aż na przednią szybę masakra żeby to póżniej doczyścić :nienie:
Opublikowano
Panowie czyli jak spuszczam olej, wlewam nowy zakrecam zbiorniczek robie kilka ruchów keirą w srednich obrotach otiweram zbiorniczek i dolwe jak za malo i zostawiam go otwartego i znowu kręce???? Prosze o instrukcję raz jeszcze :oops:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co może być jeszcze przyczyną tego że czasami jakby się pompa wyłączała podczas kręcenia kierownicą? Może być to wina pompy? Dlaczego?
Opublikowano
Właśnie jaki płyn ? mam na korku napis chf11s jest jakiś odpowiednik tego oleju na rynku czy tylko oryginalny w ASO ? Bo mam dylemat znalazłem na forum że kategorycznie nie może być wlany ATF bo sypnie się układ wspomagania a u mnie na 100% jest wlany ATF :jawdrop: trzeba płukać układ przed zmianą ? jeśli tak to w jaki sposób ? może ktoś wie ?
Opublikowano
Właśnie jaki płyn ? mam na korku napis chf11s jest jakiś odpowiednik tego oleju na rynku czy tylko oryginalny w ASO ? Bo mam dylemat znalazłem na forum że kategorycznie nie może być wlany ATF bo sypnie się układ wspomagania a u mnie na 100% jest wlany ATF :jawdrop: trzeba płukać układ przed zmianą ? jeśli tak to w jaki sposób ? może ktoś wie ?

 

Ja bym na Twoim miejscu nie ruszał :!:

U mnie też poprzednik zalał ATF i zmieniłem na CHF 11S tak jak instrukcja przwiduje. W ASO BMW kosztowało mnie to 600 zł :jawdrop:

Zaraz poz zmianie (na drugi dzień) szlak trafił popmę wspomagania. Na szczęście na tym się skończyło ale u mnie ATF był zalany około 4 miesięcy. Gdybym nie ruszał to założę się, że pompa chulała by do dzisiaj. Podobno ATF niszczy amortyzatory NIVO ale jak powiedzieli w serwisie niszczy je powoli a po kolejnej zmianie oleju mogą zacząć cieknąć od razu tak samo jak moja pompa :cry2:

Opublikowano
Auto mam od dwóch lat i nigdy go nie wymieniałem jak go kupiłem to juz był ATF . Nivo nie mam także amortyzatorów m nie zeżre. Pytanie mam czy przez to że jest wlany ATF a nie chf11s może sypnąć się ASC ? chodzi mi głównie o hydroagregat czy coś mu się stanie ? i jak ewentualnie sprawdzić czy jest dobry ?
  • 1 rok później...
Opublikowano

ja kupiłem auto zalany był ATF spuściłem ten płyn i zalałem nowy a że CHF nie było w sklepie to zaglądam do instrukcji obsługi auta i co okazuje się że mozę być też LHM kupiłem zalałem i co jak narazie 2-gi dzień i puścił tylko zimmering na pompie i głośno pracuje, to że głośno przeżyje ale wycieku nie a że na allegro można kupić wszystko tylko nie pompę wspomagania zaniosę pompę do uszczelniania( wymiany zimmeringu) i będę jeździł aż kiedyś nawinie się jakaś druga cicha od urodzenia na CHF lub na LHM to wymienię.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.