Skocz do zawartości

Wymiana oleju w 530i - mała ankieta.


Lukasmat

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
Po zaczerpnięciu opinii kilku, że tak powiem uczonych w mechanice (;) ), zdecydowałem się wymienić olej w 530e przy przebiegu 13k (w tym ok 4,5 na prądzie). Koszt wymiany z przeglądem, olejem, filtrami powietrza i oleju w Bawaria Katowice to 1000zł - jak na ASO, to cena dla mnie jak najbardziej akceptowalna.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche nie na temat ale zostalo to poruszone tu a nie znalazlem nic na temat gwarancji.

To jak to jest z ta gwarancja? w PL tylko 2 lata bo w UK jest 3 lata bez ograniczenia przebiegiem byle byl serwisowany w aso.

Ostatnio jak bylem w PL to pytalem czy zrobia serwis "angola" z pakietem serwisowym I pani potwiedzila ze tak po sprawdzeniu vin-u, tylko jakos powiedziala ze mam 2 czy 3 pakiety co wchodza w service plan. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie gwarancji z tego co się orientuję, to różnice wynikają również z tego czy auto jest kupione prywatnie czy na działalność gospodarczą.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
U mnie zalali 5w30 w litrowych bańkach ale to była wymiana po dotarciu a nie wg komputera. Zobaczymy jak będzie przy wymianie planowej. Tzn na pewno 5w30 ale czy z dużej bańki czy z litrowych to jest pytanie :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
5W30 i do tego jakiś dobry markowy olej. Petronas, Valvoline, Motul itp... żadnego Castrola i podobnych. Każdy silnik gdyby mógł to podziękował by za jak najczęstszą wymianę oleju. Coraz większe moce z tym samych lub mniejszych pojemności muszą odbić się na żywotności podzespołów. Poza tym zasada zawsze była i pewnie będzie jedna - i częściej wysokie obroty tym częściej wymiana oleju :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obszerna dyskusja nie wnosi nic nowego i prowadzi do wniosku oczywistego - każdy zrobi jak uważa. Jedno nie zostało poruszone - wiadomo, co tak naprawdę jest w beczce w ASO? Znajomemu w ASO innej marki premium nalali "dziwnego" oleju (prawdopodobnie duży dodatek zlewek), sprawdził to, zrobił awanturę, przeprosili i "błąd" naprawili. Ale ile aut było przed nim? Jak jest w innych markach? Gdy olej kosztuje już tyle co koniak pokusa jest wielka. Myślicie że mechanik, majster i jego brat do swojego auta kupuje olej, nawet promocyjnie? To jest jak w restauracji, też nigdy nie mamy pewności czy ten gulasz to jest "nasz" czy częściowo poprzedniego klienta. Wydaje się że najpewniejsze jest przyniesienie własnego oleju w bańce zakupionej w pewnym źródle. Ale które jest pewne?

Pojawił się wątek Castrola. Pewnie zdarzyły się problemy z tym olejem, ale duża szansa dlatego, że jest najczęściej fałszowany. Czarny PR konkurencji dołożył się czujnie, mit się narodził. I w drugą stronę, czytałem że pewna wręcz kultowa w Polsce marka została wylansowana ok. 10 lat temu w Internecie, choć technicznie niczym się nie wyróżnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nawet przyniesienie własnego oleju w bańce nic nie da jeśli nie zostanie on nalany do naszego samochodu. Siedzisz i pijesz kawe a Twoja bańka oleju stoi przy aucie ale zalany może być ten z serwisu. Złośliwość tych panów tam pracujących nie zna granic niestety. Nie wiem czy to jest spowodowane marką o niepochlebnych stereotypach czy podejście "klient ma kase to niech płaci". Niby mają automaty, ktore odliczaja ilość wlanego oleju itd ale jak jest w realu to tylko mechanik się może wypowiedzieć. Jak w każdym przedsiębiorstwie są różne drogi do oszczędności i złodziejstwa ale cóż, taki mamy klimat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obszerna dyskusja nie wnosi nic nowego i prowadzi do wniosku oczywistego - każdy zrobi jak uważa. Jedno nie zostało poruszone - wiadomo, co tak naprawdę jest w beczce w ASO? Znajomemu w ASO innej marki premium nalali "dziwnego" oleju (prawdopodobnie duży dodatek zlewek), sprawdził to, zrobił awanturę, przeprosili i "błąd" naprawili. Ale ile aut było przed nim? Jak jest w innych markach? Gdy olej kosztuje już tyle co koniak pokusa jest wielka. Myślicie że mechanik, majster i jego brat do swojego auta kupuje olej, nawet promocyjnie? To jest jak w restauracji, też nigdy nie mamy pewności czy ten gulasz to jest "nasz" czy częściowo poprzedniego klienta. Wydaje się że najpewniejsze jest przyniesienie własnego oleju w bańce zakupionej w pewnym źródle. Ale które jest pewne?

Pojawił się wątek Castrola. Pewnie zdarzyły się problemy z tym olejem, ale duża szansa dlatego, że jest najczęściej fałszowany. Czarny PR konkurencji dołożył się czujnie, mit się narodził. I w drugą stronę, czytałem że pewna wręcz kultowa w Polsce marka została wylansowana ok. 10 lat temu w Internecie, choć technicznie niczym się nie wyróżnia.

 

Co do Castrola to nie wiem czy jest to tylko czarny PR. Jak spojrzymy w katalogi markowych producentów to sam 5W30 występuje w kilku/ kilkunastu rodzajach. Ma różne dodatki przeznaczone do konkretnych silników i marek. Jak spojrzymy na Castrola to jest jeden czy dwa rodzaje tego oleju. Poza tym większość ludzi nawet nie wie że nie ma takiego producenta jak Castrol i że jest to zwykła nazwa handlowa a olej robiony jest przez BP. Castrol ma duuuuuużo reklam wszędzie ale w sportach motorowych jakoś nie pamiętam żeby był w silnikach. Jak znajdzie się jakieś niezależne testy to nigdy w czołówce Castrola nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Był moment ze dużo czytałem o olejach. Ostatecznie postawilem na Liqui Moly Top Tec 4600. Ponoć olej wytwarzany tylko w Niemczech w 3 miejscach, wiec duże prawdopodobientstwo ze bedzie oryginał a właściwosci jedne z najlepszych ( wykazaly to testy ok 20 rożnych olejów). Nie chce nikogo przekonywać do tej marki ale dla mnie niacałe 200zl za 5l to kwota którą akceptuje z myślą że silnik dostał to co najlepsze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jestem tego samego zdania. Niestety, temat malo popularny. Zakładajac go myślałem o jakiejś cielawej dyskusji i doświadczeniu kolegów ale chyba wiekszosć ma leasingi i sie nie przejmuje olejami, ceramiką itp bo przecież zaraz będą mieć nowy wiec po co wydawać kase.

Ja póki co jeźdżę na ori BMW. Myślę a raczej wierzę, że nie jest zły tzn. trzyma w górnej granicy parametry w tym te jakościowe i póki co nie przesiadam się na inny. W A4 miałem Motula X clean ze sprawdzonego źródła i byłem zadowolony a raczej spokojny o silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat przerabaialem jak przesiadałem sie z e46 na e91. Naprawde wiele rożnych testów jest na necie. Jak zobaczyłem wyniki Castrola Magnateca to się przeraziłem. Lepszej jakości był olej z Carrefour badz innego marketu. Postawiłem na Liqui Moly, nie żałuje.

W e91 był problem z łancuchem rozrzadu, wyciągał się, zaczynał szumieć az strzelał. Winne temu były hydropopychacze ( nie mówimy tu o wersji 2.0d.177KM gdzie była akcja serwisowa na łancuchy tylko 184KM). Używajac top tec 4600 zrobilem 300tys i łancucha nie było slychać, turbo regenerowane - same panewki ale dlatego ze robiłem chipa przy 230tys KM i wolałem chuchac na zimne. Gosc powiedzial ze było w idelanym stanie ale na panewki nadchodził juz czas. Zrobilem chip na 225KM i do 300 tys hulał jak nóweczka. Wierzę że to dzięki wlasnie dobremu olejowi i wymianach co 10-12tys max.


Nadszedl czas na g30. 17 tys podjechalem do serwisu w pl na wymiae oleju. Dostałem pochwałe ze już chce wymieniac olej ale wedlug ksiazki jest ok 30 tys wiec spokojnie moge jezdzic. Powiedziałem ze wynieniam ale daje swój bo w ich Castrola nie wierze. Pan powiedział ze mieli wiele przypadkow ze silniki sie zacieraly na gwarancji od castrola i przeszli na Shell'a. Pytam czy nie starce gwarancji jak dam Liqui Molly powiedział ze nie bo to jeden z najlepszych olejow samochowych. I teraz uwaga!. Byłem.dzis w serwisie w Belgii jal powiedzialem ze chce dac swoj olej gosc popatrzył na mnie jak na debila. Przeciesz olej byl wymieniany 11 tys temu to jeszcze 2x tyle mozna jezdzic a po 2 jak to swoj olej?

Tlumacze, uwazam ze bmw daje niskiej jakosci olej (w mojej.ocenie) na co Pan ze oni leja calkowicie inny. Oczywiscie za porozumieniem z centrala BMW. Jak dostanie pozwolenie od szefa to wysle mi inf jaki leją i czy zaleją mój z zachowaniem gwarancji, dodając to nie polska ze mozna robić co sie chce.


Co do osob z leasingiem to sadze ze tez bym tak robil. Biore gwarancje na okres leasingu, wynieniam wszystko zgodnie z inf na kompie, 3 do 5 lat biore nowke sztuke a ten oddaje. Nie martwie sie o rysy oraz czy silnik i osprzęt wytrzyma dlugie przebiegi. Tym bedzie sie martwil mniej zamożny ktory kupil uzywke z przebiegiem 150 cz 200 tys i zacznie wtedy dbac. W moim rozumowaniu wtedy bedzie przedlużana zywotnosc w tej drugiej polowie zycia silnika... Smutne ale prawdziwe


Się rozpisałem :lol:

Edytowane przez Grzybu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem w 3 różnych ASO z prośba o wymianę oleju z zaznaczeniem że chcę dać swój Liqui Moly 4600. Niestety żaden serwis się nie zgodził, ponieważ utracę gwarancje. Wszyscy leją Castrola. Jedni leją Castrola 0W-30 long life drudzy Castrol EDGE 5W30 C3 Titanium FST LL04. Niezależnie od przebiegu każde bmw jak przyjedzie na zmianę oleju dostaje taki sam olej. Olej jest z beczek, kupowny nie od BMW tylko od "importera". Kazdy serwis ma taka sama śpiewkę. W PL bez problemu wymienili mi olej na mój Liqui Moly bez utraty gwarancji.


Co do gwarancji ogólnej. Polskie ASO mówi ze mam tylko 2 lata gwaranacji, belgijskie w systemie widzi ze mam 3 lata.


Nowa 3 i X5 jest juz w salonach lecz przykryta czarną zasłoną. Odkryto tylko przednią ćwiartkę aby zobaczyć nowe światła led :)

Edytowane przez Grzybu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam auto w leasing, mam wymianę oleju darmową, mimo to, że prawdopodobnie, po skończeniu leasingu, wymienię auto, to byłem w serwisie wymienić olej przy 15kkm (bez kasowania inspekcji) dla własnego lepszego samopoczucia :wink: w poprzedniej marce też tak robiłem i nowy nabywca był mile zaskoczony, że dbałem jak by to było moje auto :wink:

Nie jest to jakiś wielki koszt nawet jak na ASO. A tak mam świadomość, że na okres zimowy mam świeży olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.