Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wiem, że temat wymiamy oleju w silniku jest bardzo rozległy i istnieją różne szkoły co do interwałów wymian. Odwieczne pytanie: czy wymieniać co ~30k km czy co ~ 15k km, czy wymieniać po dotarciu czy nie itd... Każdy robi jak uważa oczywiście i oby nikomu nie było dane przekonać się co jest lepsze.

 

Chciałem sie Was zapytać i zobaczyć jak to wygląda u innych posiadaczy 530i.

 

1. Po dotarciu silnika: tak - ile km lub nie.

2. Co ~ 15k km: tak lub nie.

3. Wymiana w ASO BMW czy inny serwis?

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

 

Czy naprawdę do tego jest potrzebna ankieta

Masz serwis na 100 000 km i przyjmijmy ze 5 wymian oleju w ASO BMW

Jeśli pomiędzy przeglądami wymienisz u mechanika olej 400 PLN za wymianę z olejem

400 PLN * 5 wymian daje 2000 PLN / 100 000 km = 2 grosze

 

Eksploatacja twojego samochodu będzie droższa o 2 grosze za 1 kilometr

 

Czy coś jeszcze wyjaśnić ?

:mrgreen:

Opublikowano

W żadnym wypadku nie chodzi mi o jakieś oszczędności a tylko i wyłącznie ciekawość ilu z nas pozostaje przy planowej wymianie oleju a ilu woli po swojemu czyli wymiany co 15k km i np po dotarciu dodatkowo.

 

Moja G30ka ma dopiero 3,5 k km i przewidywana wymiana na około 28k km. Wiem, że ta wartość się zmieni ale i tak wymiana np co 20k km mi sie nie podoba i wolę jednak częściej to robić i dlatego taki temat zalożyłem, żeby się przekonać jak to u Was jest. :lol:

Opublikowano

Wolisz, bo?

 

Kiedyś tak się robiło. Czy warto dzisiaj?

 

Moim zdaniem osoby wymieniają, bo się tak robiło. Rozmawiałem z paroma osobami, które znają się na tym lepiej ode mnie i żadna nie powiedziała, że to mus.

 

Co chwilę czytam, że ktoś w BMW wymienił na gwarancji silnik. Bardziej na to, że nowoczesne silniki się psują trzeba zwrócić uwagę niż na wymianę oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy nie zauważasz pewnego powiązania między tym, że nowoczesne silniki się psują a rzadką wymianą oleju?

Silniki generują większą moc, są produkowane z delikatniejszych materiałów, dlatego olej musi być idealny a taki przy przebiegu 25-30 tys już nie jest.

Opublikowano

Interwały ustala system. Przy jeździe miejskiej przed 20 tyś wyskoczy info. Pytanie zatem czy jest sens zmieniać przy 15 tysiącach, jak można przy 19.

 

A co do psucia to sugerujesz, że te silniki, co padają, to mają wymiany oleju zgodnie ze wskazaniami komputera?

 

Ja widzę inną zależność - wyżyłowane benzyny i diesle padają.

 

Co do jakości jeszcze - silniki owszem, są bardziej delikatne. Ale technologia też poszła do przodu.

 

Nie wpadajmy w paranoję.

 

Ps

 

Ciekawy jestem ile osób będących za wymianą wie, co mówi. Bo coś mi się zdaje, że powtarzają to, co wyczytali w Internecie :)

Opublikowano

Bazuję na doświadczeniu osoby, która siedzi w różnych markach, zajmując się ich serwisem. Plus innej.

Z badaniami jest tak, że to nie te auta, co kiedyś - psują się częściej i będą.

Na forach czy stronach różnie ludzie piszą - od dawna wolę bazować podejmując decyzje na kontakcie z realnymi osobami, niż śledząc dyskusje na forach.

Ale każdy, oczywiście sam podejmuje decyzję.

Opublikowano

Dla mnie z kolei nie ma w ogóle dyskusji czy wymieniać co 15k km czy 25-30k km bo odpowiedź jest jasna - wymiana co 15k km a jeśli ktoś używa często wysokich obrotów np na torze to i wymiana powinna być nawet i <10 k km. Zaraz ktoś powie 530i na tor??? To chyba żart. A więc nie jest to żart i pewnie ktoś taki się trafi :mrgreen:

W normalnym użytkowaniu może i po 100k km nie będzie znaczącej dla pracy silnika różnicy czy olej był lany co 15 czy 30k km. I tak mając wymianę z kompa np co 19k km to wymienie przy 15k km.

Ja kupiłem G30 dla siebie i chce tak jak o każdy poprzedni samochód dbać bo w końcu ciężko pracuje na takie przyjemności.

A i dodam, że mam już 3 kupców na moją G30tke z czego jeden to pracownik salonu :lol:

Opublikowano

Ciekawe ile z nich co teraz chce kupić twój samochód, podejdzie do negocjacji pomijam już samo kupno.

Obstawiam że nikt.

Za 3, 4 czy 5 lat jak będziesz sprzedawał to już może im się zmienić zdecydowanie, obiekt westchnień :mrgreen:

Opublikowano
Jak kupowałem swoje pierwsze bmw też sprzedawca mówił, że zapisuje się w kolejce na moje auto. Oczywiście jak sprzedawałem to już nie pamiętał. Przy drugim mówił to samo. Taki chwyt marketingowy żeby poprawić ego kupującego :wink:
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
:lol: :lol: :lol: chyba widzieliście mój uśmieszek na końcu wypowiedzi :wink: wiem, że to gadanie takie :mrgreen:
Opublikowano
nie masz racji olej i jeszcze raz olej im częściej tym lepiej, dodam jeszcze że moja wiedza jest poparta badaniami z https://www.blackstone-labs.com/

 

Popieram :cool2:

 

jeszcze żadnemu silnikowi nie zaszkodziła wymiana co 10-15 tys.km.

Dużo też zależy od tego jak użytkowany jest samochód

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli znasz osoby które jeżdżą do 100-150k km danym samochodem i jeszcze robią trasy to nie będzie problemów. Jednak w przypadku trudniejszych warunków pracy taka wymiana jest zalecana jeśli samochód ma jeździć dłużej niż wyliczył to producent...

Wymiana pomoże ale skutki tych wymian będzie można odczuć dopiero po wielu tysiącach kilometrów.

Opublikowano

Wiesz, dzisiaj auta to nie to samo co Mercedesy dieslowe kiedyś, robiące bez problemu pół miliona kilometrów.

Wystarczy popatrzyć na 4 litrowe diesle BMW chociażby - znajomy już silnik wymieniał i dwa razy skrzynię biegów.

Moim zdaniem auta padają, bo producenci nie chcą, abyśmy jeździli nimi przez 10 lat, ale aby co 3-5 brać nowy model.

To samo jest w innych branżach - dzisiejsze pralki a te sprzed 10 lat to przepaść, wystarczy porozmawiać z serwisantem.

Ot, takich czasów doczekaliśmy - kiedy jakość i owszem, poszłą w górę - ale tylko ta liczona w krótkim okresie czasu ...

Opublikowano

Prawda. Ciekawe ile wytrzyma takie 2.0l w 530i. Ciekawe czy będzie to 300k km bez awarii w zależności jak będzie użytkowany silnik.

Miała być mała ankieta a wyszła dyskusja jakich dużo :duh: :mrgreen:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Chciałbym odświeżyć temat - mam takie pytanie związane z nim, ale z innej strony :)

Co się może zepsuć w samochodzie, jak się wymieni nie co 15 tys, a zgodnie ze wskazaniami komputera?

I jaki jest koszt ewentualnej naprawy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic Ci się nie zepsuje, może być tak, że przy np. 150 -200k km będą już odłożone jakieś zanieczyszczenia w układzie smarowania i silnik wtedy może mieć jakieś awarie. Do 100k km raczej nic nie grozi. Zależy jak długo chcesz trzymać auto i czy chcesz zrobić dobrze kolejnemu właścicielowi. Osobiście wymieniam wcześniej.
Opublikowano

Do 100-150k km różnicy pewnie nie będzie żadnej.

 

Ja lubie dbać o samochód i lubie wiedzieć, że robie coś więcej dla zachowania jak najlepszego stanu auta.

 

Temat rzeka i każdy robi co uważa. Dla mnie jest nie do wyobrażenia wymieniać olej co więcej niż 15 k km. A potem czlowiek kupi taki samochód mający np 150k km i sie dziwi, że po następnych 50 k km coś mu tam zaczyna sie psuć itp.

 

Może gdyby ludzie zmienili podejście, że po co robic dobrze następnemu właścicielowi to nie byłoby niespodzianek po zakupie o jakich się słyszy. To samo sie tyczy utrzymania lakieru w dobrym stanie. Niech ten co kupuje też się cieszy ładnym autem Panowie. :D

Opublikowano

Auto przestało być obiektem pożądania, stało się narzędziem do wykonywania pracy. Pomijam standardowo że jest to mega wku.w dla sąsiada :mrgreen:

Co do samej ankiety, chcesz to zmieniasz wcześniej. Tutaj nie chodzi ilość kilometrów którą wszyscy podnoszą jako kryterium bezwzględne a o warunki jazdy i czas.

Pomijam fakt że i tak interwał wymiany osobiście skracam, pomimo swoich przebiegów.

Opublikowano
Nic Ci się nie zepsuje, może być tak, że przy np. 150 -200k km będą już odłożone jakieś zanieczyszczenia w układzie smarowania i silnik wtedy może mieć jakieś awarie. Do 100k km raczej nic nie grozi. Zależy jak długo chcesz trzymać auto i czy chcesz zrobić dobrze kolejnemu właścicielowi. Osobiście wymieniam wcześniej.

 

Nie jestem znawcą mechaniki - o jakich awariach mówisz - koszt naprawy kilka tysięcy czy paręnaście?

 

Pytam, ponieważ wszelkie dyskusje mają zwolennników wymiany - "bo tak jest dobrze" - i przeciwników "bo po co"

 

PS

 

https://moto.onet.pl/porady-i-przepisy/porady/czy-trzeba-wymieniac-olej-w-silniku-teoria-spisku-czy-prawda/hy5gp35 - na taki wpis trafiłem; ciekawe rzeczy w nim piszą.

 

Jedno jest prawdą - dzisiejsze auta to nie to, co kiedyś - mają się szybciej psuć i zużywać, abyśmy częściej kupowali nowe w salonach. Czasy Mercedesów, co robiły po milion kilometrów odeszły do lamusa ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.