Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku chciałbym się przywitać ponieważ nie zlazałem oddzielnego wątku :-)

Od dwóch dnia jestem "posiadaczem" takiej E90 335xi z 2010r, rejstrowany(modelowy?) 2011r. Ponieważ samochód jeszcze "chwilę" będzie płynać przez wielką wodę to zamierzam się odpowiednio przygotować na jego przybycie i nie będę ukrywał że liczę na pomoc z Waszej strony. Drugim powodem dla którego zakłądam ten temat jest udokumentowanie stanu rzeczy na wypadek jakbym kiedyś sprzedawał samochód, taki już mam zwyczaj.

fjgxEhA.jpgKi6Zo8E.jpgRTfMXkr.jpgsZ2CuAU.jpgys2Bxs0.jpg

Rzekomy przebiej to 92k mil ale licznik nie działa, silnik też nie odpala i prawdę mówiąc liczę na klemę plusową i brak prądu ;-) Niestety przyszła zima i nie mam warunków lokalowych aby ją ptrzyjąć odrazu u siebie ale chciałbym sam skompletować graty żeby potem się nie okazało że jakiś plastików brakuje albo coś jest na trytytkach. Samochód generalnie chcę przywrócić do stanu oryginał, jedyna rzecz nad którą się zastanawiam to ACC które szczerze chciałbym mieć z różnych względów. Jeżeli ktoś ma na zbyciu części blacharskie w kolorze 668 SCHWARC II nie wymagające lakierowania to chętnie odkupię, podobnie jak kompletną kolumnę zawieszenia z półośką i felgę wz 284. Wydaje mi się że już wszystko rozeznałem ale nie mam pojęcia czy w tym nadkolu nie było jakiś "divajsów", problem stwarza mi również mocowanie reflektora bo o ile jakąś dolną prowadnice widziałem na alledrogo o tyle górnego mocowania do pasa przedniego nie udało mi się nawet rozeznać, podobnie jak łapacza powietrza za nerki. To moja pierwsza bemka a że przy swoich samochodach dłubię z zamiłowania a nie z zawodu to będę potrzebował pomocy merytorycznej :-) BTW. Czy to normalne że poduszki nie wystrzeliły przy takim "ale urwał"?

Opublikowano
O częściach w kolor lepiej zapomnij. Zawsze coś będzie nie tak, a zapłacisz dużo więcej. Co do drobiazgów typu nadkola, plasticzki, kierownice powietrza, ślizgi itd. to najlepiej kupować nowe w ASO. Wszystkie diagramy z częściami sprawdzisz w katalogu np. bmwstore.pl wraz z cenami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dostał bardziej po kole i górze, niż w podłużnice i belkę zderzaka.Może dlatego poduszki nie odpaliły.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Moja e92 była podobnie bita, a wyszło potem tyle dodatkowych rzeczy że głowa mała, ale lepiej zrobić porządnie dla siebie niż kupić ulepa od handlarza.
Opublikowano

@Pajeri91, jestem tego samego zdania, będę widział co trzeba zrobić, kto i jak będzie robił i nie będę się musiał martwić wątpliwą jakością naprawy.

powiedzcie mi Panowie coż to za element? nie mogę tego namierzyć w katalogu a na pewno będę tego potrzebować.

QqWU8TB.jpg

Opublikowano
kliknąłbym "pomógł" ale nie ma gdzie :cool2: , patrzyłem na to w katalogu ale brakowało mi tej płytio do przykręcenia do pasa przedniego.
Opublikowano

W Coupe z tej strony z przodu nadkola jest chłodnica oleju. W sedanie zapewne też :) Oby silnik za długo nie pracował po uderzeniu jeśli się urwała ...

 

Daj znać jak auto przypłynie, sam jestem ciekaw czemu nie odpala i nawet przebiegu nie wyświetla, bo e90 i po gorszych dzwonach i po wystrzeleniu poduch na ogół przebieg pokazują i nawet odpalają.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

od dwóch dni siedzę i czytam i wydaje mi się że u mnie nie powinno być chłodnicy bo nie mam opcji "dla wysokich prędkości" tak jak pisze w tym wątku. A z odpalaniem to nawet mnie nie strasz piotres, bo tak sobie tłumaczyłem że to klema wystrzeliła i po prostu prądu nie ma w samochodzie. Mój budżet nie przewiduje wymiany silnika :roll: Chyba że chłodnicę upierdzieliło i nawet nie odpalali ale to i tak nie tłumaczy licznika.

BTW. jak dobrze rozumiem to klema albo będzie wywalać błąd od poduszek na tym żółtym kabelku albo rozłączy przewód plusowy?

Opublikowano

99% to Klema, ale te 1 % to zawsze wielka niewiadoma :wink:

Moja przyplyneła bez kluczyka i musiałem dokupić ori w aso. Odpaliła od pierwszego strzała :wink:

Opublikowano
oby, części już prawie rozeznane, teraz jeszcze max 2 m-ce przytargają ją do mnie:-) no ale jak to mawia pewien Balcerzak... czekanie jest najtrudniejsze.
Opublikowano

Będzie dobrze, nie ma co się martwić. :cool2:

 

Co do chłodnicy oleju to u mnie jest a mam coupe 11' n55 ale faktycznie u mnie w VIN jest S840 i realoem też twierdzi że tak przy coupe jak i przy sedanie xdrive n55 chłodnica oleju jest tylko przy opcji S840. 2 inne 335i które oglądałem jedna 2006r druga 2007r też je miały. Gdzieś też wyczytałem że pierwsze roczniki 335i na ogół nie miały chłodnicy, a poźniejsze na ogół ja miały, ale może wyjątek potwierdza regułę.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Nie masz chłodnicy oleju, jeśli jest chłodnica to od filtra oleju odchodzą dwa węże do nadkola.

Klema tez jest cała ponieważ nie odpaliły poduszki, albo padł aku lub jest odłączony.

Nie kupuj tez żadnych części szczególnie w zawieszeniu, przypłynie samochód i wtedy skompletujesz sobie części.

Dobry wypadek do naprawy

Opublikowano
Poza tym kiedy klema jest wybita to prąd w kabinie jest. Licznik by działał. Tylko w komorze silnika by nie było. A poza tym myślicie że jeśli to byłaby kwestia akumulatora to by go nie podładowali? Przecież oni chcą to sprzedać jak najdrożej ...
Opublikowano
To czy dwa miesiące, to się jeszcze okaże :mrgreen: :mrgreen:

to może mój przypadek e92 335is od momentu kupna na aukcji do przybycia do PL minęło dokładnie 3,5miesiąca lepiej nie nastawiaj się na 2miesiące bo ja tak zrobiłem a potem się martwiłem że tyle to się przeciąga... nastaw się że 4mies to jak będzie szybciej to się ucieszysz

 

W aukcji też nie miałem podanego przebiegu za to był w raporcie 55k mil i było info że auto nie odpala ale na lawecie panowie dali prąd pod maske i otworzył się bagażnik. Potem pogrzebali coś przy aku i odpaliła od strzała bez zająknięcia - może z 10min max im to wszystko zajęło, dla nich to bułka z masłem :)

Opublikowano
teraz to już i tak nie mam wyjścia innego jak czekać bo auto zapłacone, wszystko się wyjaśni jak dopłynie:-)
Opublikowano
Tak jak Vapor napisał, kwestia nastawienia :cool2: ja się nastawiłem na Max 4 miesiące, a była w równe 2 :wink:
Opublikowano

Zaczynam powoli wierzyć że auto trafi do EU bo natychmiast po dwóch tygodniach dojechało do portu.

W międzyczasie rozkminiałem opcje wyposażenia i o ile jednej opcji z vin nadal nie rozumiem o tyle udało mi się rozpracować jeden divajs którego nie było z wyposażeniu a jest zainstalowany, widoczny na ostatnim zdjęciu na pierwszej stronie.

http://www.asinstallation.com/ckfinder/userfiles/images/intoxalock-2.jpg

zdjęcie popchodzi z http://www.asinstallation.com

Ale to by mogło wytłumaczyć dlaczego samochód nie odpala. A przynajmniej mam taką nadzieję:-)

 

Vehicle specification

Vehicle identification numer WBAPL5C53BA919334

Mileage (central data) 147,692 km

Model designation 335XI PL63

Production date 27-10-2010

Series / Engine type E90 / N55

Number of keys 2

Color 668 black 2

Key system CAS

 

Options  

01CA Selection of COP-relevant vehicles

0203 4-wheel drive

0205 Automatic transmission

0240 Steering wheel, leather

0248 Steering wheel heater

0249 Multifunction f steering wheel

02SZ BMW LA wheel multi-spoke

284 02VB Tyre pressure display

0319 Integrated universal remote control

0403 Glass roof, electrical

0430 Interior/outside mirror with auto dip

0431 Interior mirror with automatic-dip

0459 Seat adjustment, electric, with memory

0465 Through-loading system

0488 Lumbar support, driver and passenger

0494 Seat heating driver/passenger

0497 Centre armrest, rear

04AB Fine wood trim burr walnut

04NA Interior mirror with digital compass

04NE Blow-by heater

0502 Headlight cleaning system

0520 Fog lights

0521 Rain sensor

0522 Xenon Light

0524 Adaptive Headlights

0534 Automatic air conditioning

0544 Cruise control with brake function

0563 Light package

0570 Reinforced power supply

05DS Emergency release, luggage compartment

0609 Navigation system Professional

0615 Extended BMW Online Information

0620 Voice control

0639 Preparation f mobile phone cpl. USA/CDN

0645 BMW US Radio

0655 Satellite tuner

0676 HiFi speaker system

0697 Area-Code 1 for DVD

06AA BMW TeleServices

06AB Control, Teleservices

06FL USB/audio interface

06UH Traffic Information

06VC Control, Combox

0823 Hot-climate version

0845 Acoustic fasten seat belt reminder

0850 Additional Export tank filling

0853 Language version, English

0876 Radio frequency 315 MHz

08S4 Decoding, variable light distribution

08SC Telematics access request,country-spec.

08SP Control unit COP

08TL Dummy-SALAPA

08TN Daytime driv.lights adjus.via light menu

0925 Dummy-SALAPA

0992 Control of number-plate attachment

Retrofits

0653 High Definition Radio

 

Control units

202833964 Car Access System C4 9 Siemens 13-10-2016

A07545969 CIC GATEWAY RÜKO 00 0 Harman Becker Automotive Systems 13-10-2016

A07545969 CIC HARDDISK RÜKO 00 0 Harman Becker Automotive Systems 10-08-2015

A07545969 CIC RÜKO 00 26 Harman Becker Automotive Systems 13-10-2016

101040894 CID_90 ZENTRALES INFO DISPLAY 39 15 Alpine Electronics GmbH 13-10-2016

007541201 COMBOX 05 5 Harman Becker Automotive Systems 13-10-2016

007541201 COMBOX_ECALL 04 6 Harman Becker Automotive Systems 13-10-2016

0422EC080 DYNAMISCHE STABILITAETS CONTROL DXC8 PLUS E9X-16, 00 16 Robert Bosch GmbH 13-10-2016

102932643 EKPM2-MODUL (E60/PL2) 06 19 Helbako GmbH 13-10-2016

502931588 FUNKTIONSZENTRUM DACH 38 6 Leopold Kostal GmbH & Co. KG 13-10-2016

000010565 Fussraum Modul Fahrerseite 07 51 Lear Corporation 13-10-2016

827706320 GETRIEBESTEUERUNG GS19.11 10 5 Robert Bosch GmbH 13-10-2016

006447258 Junction Box Beifahrer 02 64 Lear Corporation 13-10-2016

100787087 Klimaautomatik 04 2 Siemens VDO Automotive 13-10-2016

708160498 KOMBI PL2 E8X UND E9X 22 8 VDO 13-10-2016

030101855 MEVD172 mit KWP Protokoll 00 2 Robert Bosch GmbH 10-08-2015

030101855 MEVD176K mit KWP Protokoll 00 3 Robert Bosch GmbH 13-10-2016

MOST-Systemanalyse 10-08-2015

005154242 MRS5 FUER AIRBAG SG PL2, AUSSER E93 02 34 Robert Bosch GmbH 13-10-2016

REGENLICHTSENSOR PL2 LIN 50 8 Leopold Kostal GmbH & Co. KG 10-08-2015

100237431 REIFENDRUCK CONTROL (RDC) 09 0 HufElectronics Bretten GmbH 13-10-2016

000183527 SITZSTEUERGERÄT PLX 03 32 Temic 13-10-2016

42100GIIH Verteilergetriebe Steuergeraet 13 6 Magna International Inc. 13-10-2016

VIRTUELLES STEUERGERÄT AN ADRESSE 0X92 31 0 Harman Becker Automotive Systems 21-11-2012

000000000 ZBE RUECKO 19 5 Marquardt GmbH 13-10-2016

 

Może ktoś mi powiedzieć co oznaczają daty przy tych modułach oraz co to tak właściewie jest 04NE Blow-by heater ?

Opublikowano
skąd te daty wzięły by się po samym rozkodowaniu vin? wysłałem zapytanie do jednej z firm oferujących konwersje/kodowanie i odesłali mi taki raport, w jakieś bazie bmw były by informacje o aktualizacjach jeżeli auto jeździło do aso? trochę to abstrakcyjne jak dla mnie, ale nie powiem że nie byłbym ukontentowany takim stanem rzeczy.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Samochód w końcu dotarł na miejsce więc pojawi się mnóstwo pytań.

Pierwsze wątpliwości mam odnośnie różnic lamp USA a Europa. Wiem że są różne ponieważ w USA mają oświetlenie symetryczne drogi przed pojazdem a w Europie jest asymetryczne, ale mogło by się wydawać że wystarczy wymienić prawą lampę której i tak nie mam i jest po problemie. Jednak w katalogu zauważyłem że kierunkowskaz wbudowany w lampę też ma inny nr w USA niż w Europie, czyli też do wymiany czy cała lampa? Drugie pytanie to na jednej z aukcji popularnego portalu sprzedażowego zobaczyłem na zdjęciach lampy bi-ksenon dynamic na zbliżeniu napis "dynamic xenon D1S 156mm" na oprawie soczewki, a na swojej lewej lampie nie dopatrzyłem się takiego napisu. I tu pojawiają się wątpliwości czy a by na pewno mam kupić lampę dynamic czy też może od razu dwie aby wrócić do oryginalnego wyposażenia (S524A) bo ktoś zrobił downgrade wyposażenia.

Podczas ściągania z lawety byłem tak zaaferowany że zapomniałem o wpiętym alkomacie i nadal nie wiem czy samochód odpala i samochód nie zjechał o "własnych siłach".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten alkomat też raczej blokuje zapłon niż całkowicie prąd w samochodzie.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Że blokuje zapłon to jak w banku bo do tego służy, tylko zapomniałem że trzeba dmuchnąć jak już podaliśmy prąd.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy główny przewód plusowy biegnący m.in. przez przednie prawe nadkole powinien mieć w tamtym miejscu jakąś osłonę czy leci swobodnie na tym odcinku między wyjściem z podłogi a przed wejściem w grodź silnika?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.