Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Mam problem z rozładowanym akumulatorem. Nowe aku kupiłem w sierpniu - VARTA Professional Dual Purpose Agm LA 95 Ah. Jako że oryginał miał 100 Ah zaprogramowałem za pomocą Carly na 90 Ah. Ponoć zawsze się programuje w dół aby aku nie było wiecznie niedoładowane. Dodam jeszcze że moja e70 jest z końca 2011r i nie posiada jeszcze systemu Start-Stop. W dodatku jedną z cech wyróżniających ten aku jest "Minimalne samorozładowanie sprawia, że jest on idealny do użytku sezonowego". Pod koniec września autko postawiłem na parkingu przy lotnisku i wyjechałem na dwa miesiące do roboty. Zamknąłem pilotem, który uruchomił jednocześnie alarm. Kiedy po dwóch miesiącach wróciłem aku było rozładowane do zera. Auto było głuche na próbę otwarcia pilotem. Musiałem wyjąć z pilota kluczyk i otworzyć wkładając go do zamka. Po włożeniu pilota BMW do stacyjki wszystko głucho. Na szczęście parkingowy miał pożądny zasilacz i po dwógodzinnym ładowaniu odpaliłem auto i pojechałem do domu. W domu naładowałem aku "do pełna". Pojechałem do znajomego, który podłączył przyrząd testujacy akumulator. Wyszło naładowanie 100% i stan techniczny akumulatora 93%. Tak więc porzuciłem opcję wadliwego aku. Jestem umówiony do elektryka na poniedziałek. Jednak to nie jest w ASO. I teraz mam pytanko do Furumowiczów. Jaki jest normalny pobór prądu w e70 na postoju przy załączonym alarmie? Czy jest to normalne (nie usterkowe) że po ok 60 dniach na postoju z włączonym tylko alarmem może się rozałdować aku 95 Ah? Może elektryk okaże sie kumaty i to wszystko wie jak to jest w e70. Jednak ja chciałbym byc przygotowany do tematu.
Opublikowano
Miałem ostatnio problemy ze złodziejem prądu w samochodzie więc jestem na bieżąco ;) . Włączony alarm około 20-30mA . Jeśli masz monitoring to dodatkowo około 20mA .
Opublikowano

Tu jest sporo, jak żyją nasze auta po zamknięciu:

https://drive.google.com/drive/folders/0B1epIteFE7i-TVQ1c1dLQ3hYVFE

03c Energy management

 

Dodatkowe info w tis:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-xdrive30d-sav/repair-manuals/search?q=battery

 

Ja bym się nie zdziwił po dwóch miesiącach. W dokumentach zalecają cykle ładowania co 6 tygodni dla akumulatorów podłączonych do auta, które stoi.

Opublikowano

dzięki za poradyi linki

Jeśli chodzi o pobór to łatwo obliczyć że nawet 50mA (30mA alarm + 20mA monitoring (0,05A) nie powinno rozładować 95Ah aku przez 60 dni do zera. 24 x 0,05 = 1,20Ah; 60 x1,20 Ah = 72Ah. Oczywiście te 72Ah były roaładowywane powoli i nie w mrozach (październik, listopad). Możliwe jest że nawet taki aku AGM może już nie odpalić auta jeśłi rozładuje się w (72x100)/95 = 75%. Pytanie tylko czy jeśli aku AGM rozładuje się w 75% to wszystko w E70 jest "dead", bo po włożeniu pilota do stacyjki wszystko było "dead".

Opublikowano
To nie jest tak ,że akumulator zawsze jest naładowany w 100% . O tym decyduje komputer który pilnuje jego żywotności. Do 80 mA w spoczynku wszystko jest w porządku dopiero powyżej tej wartości reaguje klema ibs . Pojawia się informacja na wyświetlaczu o zwiększonym zużyciu prądu w stanie spoczynku . Według mnie szkoda kasy na elektryka . Samochód stał za długo . Aku się rozładowało i tyle .
Opublikowano

Super porada od Big Snoop Dogg, bo fachowa i na temat. Zawsze to coś więcej o tym jak auto funkjonuje. Jednak pojadę do elektryka bo chcę mieć pewność czy coś tam jeszcze "zżera" prąd. Nie chciałem się na ten temat rozpisywać, ale teraz napiszę bo chcę wszystko dokładnie podać. Tak więc auto kupiłem z tzw. autohandlu, ale jest pełna historia bo auto z polskiego leasingu z wykupioną opcją 6 lat serwisu free w ASO BMW. W historii widzę że jest terminal GPRS GSM/GPS-BMW zamontowany jako estra wyposażenie przy zakupie auta z salonu. Dotarłem do byłego właściciela-leasingobiorcy i mówi że to już nie działa. To samo mówi ASO bo to niby ma być wykupiona subskrybcja żeby działało. Jednak czy to jest odłączone i "nie żre" prądu na postoju to w sumie nie wiadomo. Dodatkowo autohandel dał mi przy sprzedaży "pestkę", która niby była do blokowania startu silnika jeśli nie jest w pobliżu auta. Nie wiem czy to należy do tego systemu z GPS czy jest to coś oddzielnego. I czy to też, choć już nie działa, nie powoduje zwiększonego zużycie prądu. Napis na "pestce" to tylko "Hands Free".

Reasumując jeśli elektryk będzie kumaty to coś tam może znajdzie odnośnie tych elektronicznych "gadżetów". Pracuję na morzu i muszę tak zostawiać auto na dwa do trzech miesięcy. Będę teraz ładował aku na 100% przed wyjazdem, zamykał ręcznie auto na parkingu strzeżonym tak żeby nie był uruchamiany alarm. Może to pomoże. Jednak muszę mieć pewność że nic więcej cichaczem nie "podjada" prądu. Liczę że nie ma żadnego przebicia i prąd powoli nie przecieka od plusa do minusa. Mądry komp w aucie chyba by to wykrył przy codziennym użytkowaniu. Jutro się przekonam (mam nadzieję).

Opublikowano
Jeśli monitoring miałeś montowany w salonie BMW zakładam ,że jest to Opto Scan. Moje przygody zaczęły się właśnie po wypowiedzeniu umowy o monitoring. Wyłączenie ich obsługi nie powoduje odłączenia fizycznego od akumulatora. Cały czas ten moduł pobiera prąd . Co więcej zaczyna robić sporo zamieszania.Skoro nie miałeś info o zwiększonym poborze prądu znak ,że wszystko mieściło się w 80 mA . Odłączenie monitoringu nie jest problemem.Jeśli jesteś zainteresowany radą napisz na priv . Stracisz na 90% działanie "kosteczki" po odłączeniu od prądu gps . Da się to przerobić ale to raczej ktoś kto zna systemy Opto Scan. Nie tylko BMW je montuje . Zadwoń do Opto i dopytaj kto się tym zajmuje w Twoim mieście . Powodzenia ... ;) .
Opublikowano

Do Big Snoop Dogg odpiszę na privie odnośnie kosteczki. Opiszę jednak moją wizytę u elektryka bo okazał się całkiem kumaty. Tak więc aby sprawdzić pobór prądu na postoju trzeba najpierw podłączyć dodatkowe aku do klemy dodatnie auta i minusowy punkt do masy poprzez kable startowe. Potem odłączyć klemę minusową samochodowego aku i podłączyć ją pod plusowy (czerwony) koniec miernika. Należy to zrobić tak żeby cały czas kable z dodatkowego aku zasilały auto. Następnie minusowy koniec miernika do ujemnego punktu samochodowego aku. Miernik musi być taki który wytrzyma co najmniej 20 A bo inaczej może się przepalić podczas testu. Pokrętło miernika na prąd stały na pomiar Amperów na zakres do 20 A. Wtedy możemy odłączyć ujemny przewód dodatkowego aku od masy auta. Najlepiej zdjąć krokodyl z minusa dodatkowego aku. I mamy teraz podłączony tylko samochodowe aku ale prąd płynie przez miernik. Powrót do stanu poprzedniego – czynności odwrotne w odwrotnej kolejności. Najważniejsze by auto przez cały czas nie straciło zasilania.

Dodatkową trudnością było to że mam elektryczne dociąganie klapy bagażnika i musiałem zamknąć bagażnik a całość obserwacji prowadziliśmy przez otwartą tylną lewą szybę. A więc najlepiej złożyć lewe tylne siedzenie tak by mieć dostęp do miernika - dość długie te kable miernika muszą być. Miernik co jakiś czas wyłącza wyświetlacz i trzeba go przyciskiem ON-OFF włączać. Tak więc trzeba to robić tylko profesjonalnym miernikiem bo te amatorskie mają krótkie kabelki i mały zakres Amper. No więc jak już wszystko podłączone trzeba zamknąć auto pilotem. Na początku pobór ok. 1,25 A. Tak przez prawie półgodziny bo według elektryka moduł komfortu przez tak długi czas pobiera prąd sprawdzając jakieś tam czujniki. Po co tak długo? Nikt tego nie wie. Ale według elektryka nawet nowe Skody Superb (stała obok w warsztacie) tak mają. No więc jak już moduł "nażarł" się prądu wreszcie po ok 25 min spadło do 0,05 A. Jednak co jakiś czas były kilkusekundowe fluktuacje do 0.09 A. Tak więc powinno być, według elektryka, (i Big Snoop Dogga) 0,02 A do 0,03 A a tu jest permanentne minimum 0,05 A. Według elektryka moje aku 95 Ah, niestety po 2 miesiącach tak się rozładuje że komputer auta padnie i wszystko bedzie 'dead'. TAk więc ten (piszę dosłownie tak jak ASO) Terminal GPRS GSM/GPS-BMW coś tam podżera i muszę go odłączyć. Problem tylko czy to jest opisywany przez Big Snoop Dogg "Opto Scan". Po co w nazwie ASO jest BMW skoro to urządzenie montowane dla klienta jest ekstra przez ASO a nie przez BMW w Germani? Zadzwonię też do nich, tylko nie wiem czy to coś da. Może da, ale ja pewnie musiałbym tam pojechać i dać 200-300 zł (jak nie więcej) za wymontowanie. Najpierw skorzystam z rady Big Snoop Dogga.

I już wiem że jedynem wyjściem jest to by kupić jakiś w miarę duży, ale zwykły aku (80-100 Ah). Przed wyjazdem na dwa-trzy miesiące i wpakować go do bagażnika. Oba aku naładowac do "pełna". Podłączyć kabelki do klem samochodowego aku i wyprowadzić je do bagażnika. Oczywiście zabezpieczyć końce zakończone krokodylkami. Na parkingu przed wyjazdem podłączyć równolegle (plus do plusa, minus do minusa) kabelkami do dodatkowego aku. Zamknąć tak auto i cześć. Czy zamykam z alarmem czy nie, nie ma to znaczenia bo instalacja alarmowa cały czas pobiera ten sam prąd czy jest w stanie czuwanie czy nie.

Opublikowano
Z tego wynika że ten system monitoringu mają podłączony najprościej, z pominięciem klemu IBS. Zadaniem właśnie tej klemy jest kontrola poboru prądu i jeżeli jest zbyt duży pobór w trakcie tzw. uśpienia pojazdu, odłączyć wszelkie urządzenia aby pozostał prąd na uruchomienie samochodu. Klema pewnie zadziałała, ale samo urządzenie pomimo ingerencji komputera w wyłączanie poszczególnych modułów, drenowało dalej aku aż do samego 0.
Opublikowano
Ibs nie jest pominięty. Skoro prąd skacze momentami do 90mA dziwne że ibs tego nie wychwytuje. Ktoś tu kiedyś napisał że jest możliwa sytuacja że system inteligentnej klemy nie działa dobrze a komputer tego nie pokazuje. Wg mnie masz wszystko w porządku. Samochód stoi długo i monitoring wyladowuje aku do zera. Klema działa dobrze ale skoro GPS jest "urządzeniem zewnętrznym" komputer nie może go wyłączyć.Dlatego ucieka prąd który teoretycznie powinien wystarczyć na odpalenie. Skoro nie korzystasz z monitoringu możesz go odłączyć. Czy to pomoże w takiej sytuacji , że zostawisz samochód ponownie na dwa miesiące i odpalisz bez problemu? Na pewno zwiększy tego prawdopodobienstwo... ale może być różnie :).
Opublikowano
To pewnie jest to wpięte w zasilanie alarmu. Ibs nie odłączy alarmu, aby pojazd był przez cały czas chroniony. Widocznie komp. ma zaprogramowane że alarm pobiera bardzo mało prądu i powinien działać do samego końca. A pewnie producent nie przewidział bezczynnego stania pojazdu przez 3 msc. Nawet w salonach co jakiś czas odpala się samochody, albo podładowuje aku.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszcze jedno pytanko do Forum. Czy jak podłaczę ładowarkę solarną do gniazda zapalniczki to będzie ona ładować akumulator? Normalnie gniazdo zapalniczki nie jest zasilane kiedy auto stoi na parkingu. W bagażniku chyba jest zasilane, ale szyba tylna nie jest tak ukośna żeby połozyc tam ładowarkę solarną. Ładowanie zapalniczką byłoby najłatwiejsze bo nie trzeba ciagnąć kabli do kabiny z klem lub z punktów ładowania pod maską. Solarn ładowarka jest wyposażona w kilka opcji podłaczeń. Np. ta http://allegro.pl/oxford-ladowarka-do-akumulatorow-solariser-na-bate-i6915010513.html. Może tez ktoś opisze swoje doświadczenie z łądowarką solarną lub doradzi model.

Wszystkim życzę szerokiej drogi w Nowym Roku.

Opublikowano
Nie sądzę żeby ta ładowarka była w stanie naładować akumulator ma za mały prąd ładowania.
Opublikowano
FuXX Na początku postu piszę o problemie rozładowanego aku poprzez długi postój auta - 2- 3 miesiące. Żeby podtrzymać auto na postoju ta ładowarka teretycznie wystarczy. Nie mam pewności czy solar będzie produkować prąd leżąc w kabinie za szybą, a jeśli będzie to czy w znacznym stopniu szyba samochodowa nie zredukujuje wydajności solara - instrukcja Oxford Solariser Natężenie ładowania w przedziale 10-100mA. Poniżej 30-40 mA mnie nie użądza.Dlatego pytam czy ktoś ma jakieś doswiadczenie w tej kwestii.Nie chcę kupowac w ciemno. To że mogę kupić dwa i podłączyć równolwgle też biorę pod uwagę. Pytam tylko czy ktoś ma jakiś "experience" z solarami za szybą samochodową. No i to ładowanie przez "zapalniczke". W starych autach było to bez problemowe. A tu w BMW jest klema IBS itp. i nie mam też pewności czy nawet gniazdo "lodówkowe" w bagażniku można użyc do ładowania (podtrzymania) aku. No i jeszcze problem w tym żeby nie ciągnąć dodatkowych kabli i ładować przez "zapalniczkę" przy kierowcy bo pod szybą przednią najlepiej położyć solara. To mały problem z kablami bo jak trzeba będzie to się zrobi.
Opublikowano
Gniazdo zapalniczki masz wyłączone po zapłonie. Ale zawsze można sprawdzić dla pewności czy działa w drugą stronę. Czy da radę, teoretyczne to powinien skoro pobierany prąd jest rzędu 0.03 A a ładowarka daje max 0.10 A przy dobrym słońcu. Tylko czasami samochód sam się wzbudza sprawdzając poszczególne moduły.
Opublikowano

Znalazłem na yuotubie filmik jak gościu ładuje solarem przez szybę samochodową - https://gcsoft.pl//YouTube/play.php?v=6aQaGH5TjO8. W dodatku można również przez OBD2 - znalazłem coś takiego na allegro - http://allegro.pl/solarna-ladowarka-akumulatorow-4w-obd2-hu34018-i6644555679.html.

Nie należy do najtańszych. Nadal czekam na doświadczenia kolegów na Formum jak w BMW łąduję się przez "zapalniczkę" przy kierowcy. Nie wiem jak to sprawdzić czy aku łąduje się przez to gniazdo, które jest bez zasilania na postoju. Tak jak by było odłączane od instalacji. Auto które łąduje koleś na youtubie wygląda na nowoczesne. Z kilku pobierznych wygooglowań wynika że niektóre auta mają zasilanie "zapalnicznki" na postoju. E70 nie ma.

Opublikowano
No urządzenie sprytne i jeżeli jest na tyle sprawne żeby zadziałało w naszych samochodach to warte uwagi. A jak sprawdzić czy działa możliwość ładowania przez gniazdo zapalniczki ? Podłącz prostownik pod wtyczkę zapalniczki i odłącz aku. sprawdź czy masz na zaciskach aku prąd. Na pewno gniazdo OBD działa cały czas, bo raz zostawiłem podłączonego ELM bluetooth i po paru godzinach jak wróciłem do samochodu pojawiła się ikona o dużym poborze prądu. A potrafi łykać nawet 7AH przy aktywnym połączeniu OBD.
Opublikowano
Z tym odłączeniem klem to sorki Jerzy ale to nienajlepszy pomysł. Po pierwsze pobór prądu przy otwartych drzwiach (moduł komfortu) jest tak duży że nawet przy wymianie aku nie zalecają podtrzymywać zasilanie zasilaczem tylko innym aku. No to po drugie, ten pobór "zeżre cały ten mały prąd z solara i nic i tak nie zobaczę na miernku. Jedyny sposób to taki jak opisałem wizytę u elektryka. Tak jak on sprawdził knosumpcję prądu na postoju można zobaczyc czy i o ile spadnie kosumpcja jeśli solar łąduje. Ale to znów łapanie figur. Dlatego pytam czy ktoś ma doświadczenie z tym ładowaniem przez "zapalniczkę". W OBD mam cały czas wetknięty Bluetooth Carly i nie chcę tam za każdym razem grzebać by podłaczyć solar. Ten Bluetooth jest oczyiście wyłączony i nie bierze prądu. Jak się nie da przez "zapalnczkę" przy kierowcy to wybiorę "zapalniczkę" z bagażnika - dłuższe kable przez całą kabinę. Tu jednak też nie ma 100% pewności bo przy dzisiejszej elektronice może to być tez niemożliwe. Wystarczy jakaś dioda podrodze i już prąd w drugą strone nie płynie. Studiować schemay i zabezpieczenia to strata czasu dla mnie. Najprawdopodobniej pojadę znów do elektryka i zrobi mi wpinkę z dodatkowym gniazdem zapalnicznik ze skrzynki bezpieczników. Żeby tylko kable mi jakieś nie sterczały jak Żuku :D (dla młodych Forumowiczów to takie auto dostawcze za komuny)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.