Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Samochód z Francji, resztę możesz sobie dopowiedzieć...

 

 

Numer podwozia WBAUR51050VF16652

Kod typu UR51

Typ 123D (EUR)

Typoszereg E E82 ()

Seria 1

Rodzaj konstrukcji COUPE

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik N47S

Pojemność skokowa 2.00

Moc 150

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka LEDER BOSTON 2/TERRA (LWB8)

Data prod. 2009-08-18

Składanie Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu

S2MGA M LM RAEDER DOPPELSP. 207 M MISCHB. Obr. BMW, st. le. M podw. spr. 207

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

P337A M SPORTPAKET M Pakiet sportowy

S346A CHROME LINE EXTERIEUR Wyp. zewnętrzne Chrome-Line

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S430A INNEN- UND AUSSENSPIEGELPAKET Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S468A SKISACK Worek na narty

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S4ASA EDELHOLZAUSF. PAPPEL MASER GRAU Wer. z dr. szl. topol.rys.słojów szary

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

S5DCA FONDKOPFSTUETZEN KLAPPBAR Zagłówki w siedzeniu tylnym składane

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S612A BMW ASSIST BMW Assist

S614A INTERNET VORBEREITUNG Instalacja sieci internet

S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Rozszerzona informacja BMW Online

S616A BMW ONLINE BMW Online

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Instalacja tel. kom. Business

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

S6AAA BMW TELESERVICES BMW Teleservices

S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Sterowanie teleserwisem

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

S710A M LEDERLENKRAD M Kierownica skórzana

S715A M AERODYNAMIKPAKET Pakiet areodynamiczny M

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

P7AZA PAK. ADVANTA.+COMF. I.V.M M SPORT. Pakiet Advantage+Comfort+pak. sport. M

S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Naw. Professional/Handyvorber. Bluetooth

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt.

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Opublikowano

Ja Ci tylko powiem z doświadczenia mojego i moich znajomych, że każde 123d z przebiegiem 150-200 tyś z seryjnym blokiem B to tykająca bomba - te bloki mają po prostu wadę fabryczną (słabej jakości aluminium + cieniutkie ścianki między cylindram.. ale jak ktoś to kiedyś powiedział jeżeli chce się mieć krótki lekki silnik 2-litrowy, który zapierdziela i mało pali... jest ryzyko jest zabawa ;) i pękają w tych granicach właśnie, nierzadko wcześniej. Padają silniki seryjne serwisowane w ASO jeden właściciel i padają te po grubych modach - nie ma reguły. Także ten przebieg to wbrew pozorom można by zapisać na minus :D Więc albo brać takie z już wymienionym blokiem, albo tańsze z padniętym motorem, albo po prostu liczyć się z wymianą silnika na takiej samej zasadzie jak z wymianą rozrządu. Dowiedz się czy coś w tym temacie było działane lub czy pojawiały się jakieś tego typu objawy. Rozwiązanie to wsadzić poprawiony blok D.

 

W żadnym wypadku nie oceniam tego auta, jedyne co o nim mogę powiedzieć to bardzo fajne wyposażenie, mówię tylko z czym należy się liczyć interesując się modelem 123d.

 

EDIT: Zapomniałem w sumie o jeszcze jednej opcji, żeby był pełen przekrój - można kupić 123d bodajże 2009 albo 2010 wzwyż (albo 2011, nie jestem już pewien niech mnie ktoś poprawi jak coś), które z fabryki wyjeżdżały z blokiem D. Ryzyko pęknięcia o wiele mniejsze, choć i to się zdarzało, ale fakt zdecydowanie rzadziej. A i wtryskiwacze wydajniejsze od tego roku mniej-więcej były montowane, około 20-30 koni różnicy na plus w serii mimo, że na papierze to wciąż 204km. 123d 2007/08 to trochę muł jak na bi-turbo, dopiero wydajniejsze wtryskiwacze robią robotę ;)

Opublikowano

Super dzięki za informację, a jest jeszcze coś czego można się obawiać w tym silniku? Turbiny może być z nimi coś nie tak? ;)

I pytanie jeszcze o automatyczną skrzynie? Może ktoś coś o niej powiedzieć? ;)

Opublikowano

To jest zwykłe N47, czyli musisz pilnować kwestii rozrządu, często wymieniać olej (co 7 tys km, 10 to max) i to tak naprawdę tyle. Turbawy to żadna fizyka kwantowa, nie spotkałem się z opiniami żeby się psuły, a w razie czego regeneracja/zrobienie od razu hybrydy nie jest aktualnie super kosztowne. Raczej jest to bardzo fajny silnik, szczególnie na lepszych wtryskiwaczach, dynamiczny i przyjemny w eksploatacji, nie licząc POTENCJALNYCH awarii typu pęknięty blok/zerwany łańcuch dosyć tani w użytkowaniu. Co do automatu wydaje mi się, że jeśli olej był wymieniany to może przejechać karoserię ;)

 

W razie czego pisz na PRIV mam doinwestowane 123d na wtryskach LCI i hybrydowych turbinach od Peruna, 270 koni i 502nm, z gołym słupkiem do wymiany (osprzęt typu rozrząd i wtryskiwacze do przełożenia, mają 17 tys km.), sprzedam w dobrej kasie i pomogę z naprawą ;)

Opublikowano
Kolego, porozmawiaj z mechanikami którzy robią N47 na pęczki - główna przyczyna zerwanych rozrządów i innych tego typu usterek to rzadkie interwały wymiany oleju. Słabe smarowanie. Diesle lubią mieć świeży olej, a im większa moc tym częściej powinno się go wymieniać. Po 10 tyś km olej traci swoje właściwości. Wymiany co 30 tyś km to powód, dla którego sporo nowych silników nie dojeżdża 200 tyś km. Pozdrawiam ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie :cool2: producentowi oczywiście wymiany co 30kkm są na rękę. Dalego wszyscy boją się magicznych przebiegów z 3 z przodu, nie mówiąc o 4 :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W serii tak, ale po programie (niesłabym) oraz gdy kierownik często korzysta z nm to jednak optymalne jest 10kkm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Auto niby z Francji (skąd w ogóle ta informacja?), ale po historii serwisowej widać, że serwisowane w Luxemburgu.

Miałem dwa auta z Luxemburga i były zdecydowanie w najlepszym stanie jaki widziałem w kilkuletnich autach.

Co do N47 to znam auto z tym silnikiem, które przy 281 tys. km miało pierwszy raz zmieniany rozrząd. W tej chwili ma ponad 300 tys. km i jeździ :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatni serwis Arnold Kontz sa Kontz , Luxemburg w 2015, natomiast w 2016 miała szkodę całkowitą we Francji.

 

I pytanie do osób mających swoje teorie nt zrywania łańcuchów:

Dlaczego w silnikach M47, M57N (218KM) nie ma takich przypadków skoro interwały wymiany oleju są takie same? :mrgreen:

Opublikowano
Wiadomo przecież, że w N47 z początków produkcji rozrząd jest po prostu słaby, łańcuszek jak z roweru i kiepskiej jakości napinacz plus rozpadające się ślizgi :) a jaki wpływ na to ma słabe smarowanie? Osłabia ten układ jeszcze bardziej. To nie są teorie tylko praktyka ludzi którzy naprawiają te silniki na porządku dziennym, swego czasu sporo się tematem interesowałem, jest też kilka ciekawych merytorycznie tematów na forum. Ale przecież każdy sobie może wymieniać olej co ile chce ;)
Opublikowano
Ja jestem zdecydowany, nie rozumiem czego się czepiasz. To, że rozrząd jest słabej jakości to jedno, ale nie pomagają w tym wymiany oleju co 30.000 km - to naczynka powiązane i tak też napisałem w poście "pilnować rozrządu, wymieniać olej często".
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie nazywaj dyskusji czepianiem się.

Wszystko można połączyć - także styl jazdy, rodzaj skrzyni biegów , warunki w jakich samochód jeździ.

Nadal jednak to nie tłumaczy faktu iż w innych silnikach łańcuchy się nie zrywają pomimo tych samych interwałów wymiany oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.