Skocz do zawartości

E39 523i 1998r problemy z czujnikiem wału korbowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem z czujnikiem położenia wału korbowego. Po wymianie oczywiście na oryginalny pojawiły się te same objawy po upływie 2 miesięcy. Czujnik został oddany na gwarancję, założyłem kolejny oryginalny czujnik i było okej. Minęło około 6 tygodni i znowu ten sam problem. Auto zimne odpala idealnie, rozgrzane po dłuższym kreceniu zawsze odpali. Na niskich obrotach się dusi. Dwa razy przy ruszaniu zdarzyło się tak, że samochód zgasł. Komputer znowu pokazuje czujnik wału korbowego. Czy problem może wynikać z czegoś innego?
Opublikowano
Do tej pory nie brałem pod uwagę wymiany innych czujników, ponieważ zaraz po włożeniu nowego czujnika wału korbowego wszystko było ok. Dopiero teraz zaczynam się zastanawiać czy coś innego nie powoduje tej usterki
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć!

Przeszukałem forum i ten temat jest mi najbliższy ale problemu nie rozwiązuje... :/


Auto kupiłem +/- półtora roku temu... od początku w mojej ocenie muli do 25000 obr później leci fajnie.

Mojemu mechanikowi nie pokazywał żadnych błędów. Ale nie dawało mi to spokoju i w końcu u kogoś innego wyszedł mi błąd w/w czujnika.

Okazało się że czujnik siedzi ale goły nie ma wtyczki! Nic do nie go nie jest podpięte i nie znaleźliśmy kabla z wtyczką :duh:


Hmmm... ogólnie auto pali jeździ po za odczuwalnym subiektywnym "muleniu" wszystko jest ok :)


Macie może jakieś schemat / foty gdzie szukać tego kabla - skąd wychodzi - którędy leci????


A może ktoś ma taką samą betę i warunki żeby prześledzić?


Chętnie bym też podjechał do kogoś ogarniętego kto wie gdzie szukać z okolic Gliwic :)


Powiem szczerze że nie mam warunków żeby samemu u siebie szukać - raczej trzeba autko podnieść i zaglądać od spodu... więc i tak muszę to robić gościnnie :)


Pozdrawiam i czekam na pomoc - Marcin (Gliwice)


BMW E39 523i 1997 touring

Opublikowano
Czujnik idzie do wału, przewód idzie do góry przez przelotkę koło pokrywy zaworów, przy zaworze vanos aż do wtyczki pod kolektorem ssacym na wysokości przeciagnietego + na kolektorze. Obok jest przewód czujnika położenia walka więc szybko znajdziesz
Opublikowano

Dzięki za podpowiedź :) Dzisiaj będę coś śledził...

Znalazłem fotkę silnika i zaznaczyłem o co chodzi - będzie dla potomnych.

BMW_E39_M50_B25_CZUJNIK_POLOZENIA_WALU_KORBOWEGO.jpg

Opublikowano

U mnie jest dokładnie tak jak na tej fotce którą wrzuciłem wyżej - czujnik bez kabla!

...może są różne wersje?


znalazłem też inną fotkę - i czujnik jest od strony paska... pytanie - są dwa czujniki?

x1442737652_cps_sensor_bmw_e36_jpg_pagespeed_ic_62c_BDINRc9.jpg

Opublikowano

M52 bo upgrade na M52TU był w 1998 a ja mam 04.1997 no chyba że się mylę...

Zrobię dzisiaj fotki wieczorem to wrzucę i pooglądasz jak u mnie sytuacja wygląda z tymi czujnikami... kiepsko widać jak się kolektora nie zdejmie ale spróbuje...

Opublikowano

Dzięki! To by dużo wyjaśniało... obejrzę jak u mnie...


Tylko dziwne że w bloku starszego silnika jest miejsce na czujnik który jest tylko w nowszym... no i po co w takim razie fizycznie ktoś u mnie wkręcił tam czujnik do którego nic nie jest podpięte :)


hehe zabawne :)


__________________________________________________________________________________________

///Panie Moderatorze - można połączyć ze sobą te dwa tematy bo dotyczą w sumie tego samego... ???

__________________________________________________________________________________________

Opublikowano
Auta maja po 20 lat i różne ludzie rzeczy robią. Czyli masz czujnik nie połączony przy wale czy pod kolektorem? Dziwne też że on wogole odpala. Nie wiem jak te silniki się zachowują przy odpietym czujniku
Opublikowano

Wygląda na to że mam dwa czujniki wału korbowego :)

Ten przy kole pasowym z przodu jest podłączony, a ten drugi o którym mowa wyżej nie jest podłączony.

Czemu są dwa?

Czemu sypie błąd?

Podobno jak jest dobry czujnik wałka rozrządu to komputer sobie radzi z uszkodzonym czujnikiem wału korbowego...

Ja będę miał chwilę to spróbuję odpiąć jeden, później drugi i zobaczyć co się będzie działo.

Skoro jest błąd czujnika wału korbowego to podejrzewam że chodzi o ten przy kole pasowym - spróbuję taki dostać i wymienić...


wys1.jpg

wys2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.