Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie,

W związku z tym że w przyszłym roku kończy mi się leasing na obecne auto, planuję wymienić je, tym razem na coś z segmentu premium. Rozważałem już wiele opcji, ciągle sercem jestem jednak za BMW, gdyby nie jedna rzecz. Forma finansowania ... No właśnie, BMW nie ma żadnego ciekawego programu polegającego na tym że spłacamy jedynie utratę wartości pojazdu. Taki program ma np Audi. Zakup nowej A5 również rozważałem właśnie ze względu na niskie koszty za tej pojazd ale silniki które padają jak muchy i żłopią olej jak dwusów, odstraszają mnie. Znajomy na 2.0 TFSI w A4, dolewa ok 1l na 1000 - 1500km. Serwis umywa ręce twierdząc że spalanie oleju mieści się w normach podanych przez producenta i tyle. A on ma auto z przebiegiem 10kkm i jeździ a bańką oleju w bagażniku. Żenada w samochodzie za ponad 200k. Ale do rzeczy bo nie o tym ma być temat. Co jest w audi na plus to właśnie ten program finansowania. Tam za A5 skonfigurowaną za 280k, po rabatach wyszło 260k, przy wpłacie własnej 50k i leasingu na 36 m-cy, rata wyszła by mnie niespełna 3k brutto. Oferta naprawdę bardzo fajne. Idę zatem do salonu BMW, seria 4 skonfigurowana tak że do zapłaty wyszło by mi ok 260k, wpłata własna 50k i raty leasingowe ponad 4000zł brutto na 36 m-cy w programie BMW Comfort Lease. Co daje finalnie po spłacie niemalże 200k. Ja rozumiem że od tego trzeba odjąć koszty leasingu ale czy naprawdę taka 4, dość bogato wyposażona, mając po 3 latach przejechane jakieś 80kkm, będzie warta ok 70k? Chciałbym taki 3 letni samochód za taką kasę kupić, naprawdę. Jakie są Wasze doświadczenia związane z leasingiem BMW? A może trafiłem na jakiś salon którym chciał mnie delikatnie mówiąc orżnąć.

Opublikowano
Ja rozumiem że od tego trzeba odjąć koszty leasingu ale czy naprawdę taka 4, dość bogato wyposażona, mając po 3 latach przejechane jakieś 80kkm, będzie warta ok 70k? Chciałbym taki 3 letni samochód za taką kasę kupić, naprawdę. Jakie są Wasze doświadczenia związane z leasingiem BMW? A może trafiłem na jakiś salon którym chciał mnie delikatnie mówiąc orżnąć.

 

Tzn watpisz ze salon taka 440i bedzie Ci chcial po 3 latach sprzedac za 70k pln i nie sa to wirtualne ceny? Nie spotkalem sie aby byl z tym problem, zawsze mam taka opcje ale ja nigdy nie wykupuje swoich aut.

Opublikowano
Mam duże wątpliwości właśnie. Uważam że salon za taki samochód weźmie grubo ponad 100k. Tym bardziej że wiem jakie są samochody po moim użytkowaniu (są naprawdę zadbane) ponieważ nie oszczędzam na kosmetykach, regularnie myję i woskuję i to własnoręcznie, absolutnie żadne myjnie automatyczne nie wchodzą w grę no i garażuję auto co też nie jest bez znaczenia. 70k to jest warte 3 letnie mondeo ale na pewno nie BMW 4er w bogatej wersji. Ja też teraz właśnie chcę wziąć opcje bez wykupu auta bo i tak zawsze po wykupie, samochód sprzedają i biorę kolejny więc spłata utraty wartości jest dla mnie idealna ale taki samochód nie straci w 3 lata 200k. Nawet opel który bardzo szybko traci na wartości, nie robi tego aż tak drastycznie. I teraz co? Po upływie 3 lat oni mogę ode mnie to auto wziąć za 70k? Gdybym miał im za takie pieniądze oddawać to bez zastanowienia bym je wykupił i wrócił do nich za miesiąc pozostawiając je w rozliczeniu gdzie na pewno dali by więcej. Wiem bo poprzednio zostawiałem w ten sposób Insignię. Samochód kosztował mnie 152k (praktycznie full opcja) i salon odkupił mi ją po 3 latach z przebiegiem 76kkm za cenę 75k. Więc mamy 152k w zakupie i 75k w odkupie a przy BMW 260kw zakupie i 70k w odkupie. No bez jaj.
Opublikowano
Też to liczyłem. Dużo bardziej opłaca się zwykły leasing - ja dostałem ofertę na 102,6% przy wpłacie 40%. Comfort Lease wychodziło ponad 115% przy wpłacie wstępnej 40%
Opublikowano
Niestety- to nie tajemnica, Audi ma dużo lepszą ofertę Comfort Lease niż BMW i tym wygrywa klientów niezdecydowanych. Jeśli chcesz BMW to albo gotówa/kredyt albo zwykły leasing. Comfort Lease tylko jeśli cenisz wygodę dużo bardziej niż piniądz.
Opublikowano
No to bardzo słabo ze strony BMW ponieważ w dzisiejszych czasach praktycznie każda marka ma tego typu finansowanie i wychodzi ono zdecydowanie korzystniej niż tradycyjny leasing. A BMW zupełnie odwrotnie, wprowadziło program z którego albo korzystają ludzie którzy nie umieją liczyć albo nie wiem kto bo z całym szacunkiem ale to jest 13% więcej. Na 260k to daje blisko 30k więcej. To jest bardzo duża suma. No nic, trzeba będzie może rozważyć jednak zakup audi zamiast BMW, tym bardziej że audi dużo większe, zwłaszcza z tyłu. Szkoda. Bo potracą klientów taką polityką. A ja już nie chcę wykupować po okresie leasingu pojazdu bo jak sobie to wszystko policzyłem to sporo na tym dostaję na podatkach. Dlatego kolejny zakup będzie w jakimś smart planie z serwisem, ubezpieczeniem, stałą miesięczną ratą i z maksymalną kwotą wykupu tak abym po okresie leasingowania, mógł spokojnie oddać samochód, wziąć kolejny i spać spokojnie że przez te 3 lata spłaciłem faktycznie TYLKO tą utratę wartości a w przypadku BMW to jest złodziejstwo w biały dzień,
Opublikowano

Kolego idź ponownie do salonu i powalcz. Da się.

U mnie przy konfiguracji wyjściowej na blisko 280tys. i wplacie 10% rata wychodzi lekko ponad 2 tysie netto przy 36msc w comfort lease. Da się.

Wyszło mi korzystniej niż audi, bo tam co prawda masz 1% wartości auta brutto = 1% netto raty msc, ale nie dostaniesz wtedy rabatu na samochód, wiec sumarycznie w BMW w moim przypadku wyszło lepiej.

Plus - czwórka podoba mi się bardziej (w mpaku) niz nowe A5.

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Opublikowano
Kolego idź ponownie do salonu i powalcz. Da się.

U mnie przy konfiguracji wyjściowej na blisko 280tys. i wplacie 10% rata wychodzi lekko ponad 2 tysie netto przy 36msc w comfort lease. Da się.

Wyszło mi korzystniej niż audi, bo tam co prawda masz 1% wartości auta brutto = 1% netto raty msc, ale nie dostaniesz wtedy rabatu na samochód, wiec sumarycznie w BMW w moim przypadku wyszło lepiej.

Plus - czwórka podoba mi się bardziej (w mpaku) niz nowe A5.

 

Mi niestety też 4er podoba się dużo bardziej niż A5 ale tutaj dla mnie kasa jednak gra pewną rolę. Jeszcze gdyby to było kilka tysięcy to bym przebolał ale kurcze, 30k więcej to już jest dużo. Za 30k to ja mam na dodatkowe wyposażenie.

No nic, spróbuję, może uda się coś ugrać. Fakt faktem nie próbowałem. Zrobili mi kalkulację, wróciłem do domu, policzyłem i się przeraziłem bo liczby nie kłamią.

Opublikowano

Kolego spokojnie, wszystko jest do ugrania.

Ja po pierwszej wizycie w BMW też się załamałem i miałem kupować A5. Ale się zawziołem, potrułem im głowę i finalnie BMW wyszło lepiej niż Audi. Nieznacznie, ale lepiej!

Podpowiedź na dzień dobry - bierz xdrive. Mimo wyższej ceny pojazdu, wartość rezydualna jest znacząco większa i da Ci niższe raty :)

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Opublikowano
Kolego idź ponownie do salonu i powalcz. Da się.

U mnie przy konfiguracji wyjściowej na blisko 280tys. i wplacie 10% rata wychodzi lekko ponad 2 tysie netto przy 36msc w comfort lease. Da się.

Wyszło mi korzystniej niż audi, bo tam co prawda masz 1% wartości auta brutto = 1% netto raty msc, ale nie dostaniesz wtedy rabatu na samochód, wiec sumarycznie w BMW w moim przypadku wyszło lepiej.

Plus - czwórka podoba mi się bardziej (w mpaku) niz nowe A5.

 

Mi niestety też 4er podoba się dużo bardziej niż A5 ale tutaj dla mnie kasa jednak gra pewną rolę. Jeszcze gdyby to było kilka tysięcy to bym przebolał ale kurcze, 30k więcej to już jest dużo. Za 30k to ja mam na dodatkowe wyposażenie.

No nic, spróbuję, może uda się coś ugrać. Fakt faktem nie próbowałem. Zrobili mi kalkulację, wróciłem do domu, policzyłem i się przeraziłem bo liczby nie kłamią.

 

Nie wiem jak w tej chwili ale w ASO BMW do wywalczenia jest rabat na poziomie 20%. Skąd jesteś?

Opublikowano

Mam podobne odczucia co do warunków finansowania.... ale jak plany są robione to po co dawać więcej?

Widzę trzy opcje dla BMW:

- zbijasz mocno cenę zakupu, ale z 'nieflotową' 4ką może być ciężko (szczególnie w Wawie)

- organizujesz sobie leasing w innym banku

- sprawdzasz oferty firm leasingowych, które mogą zamówić i wynająć Ci auto, które sobie wybierzesz

No i oczywiście opcja ostateczna - wykorzystujesz swoją moc klienta i idziesz tam, gdzie bardziej o Ciebie zabiegają.

Powodzenia

P.S. Będę w tej samej sytuacji za rok, dwa. Może ich przyciśnie do tego czasu.

Opublikowano
Kolego idź ponownie do salonu i powalcz. Da się.

U mnie przy konfiguracji wyjściowej na blisko 280tys. i wplacie 10% rata wychodzi lekko ponad 2 tysie netto przy 36msc w comfort lease. Da się.

Wyszło mi korzystniej niż audi, bo tam co prawda masz 1% wartości auta brutto = 1% netto raty msc, ale nie dostaniesz wtedy rabatu na samochód, wiec sumarycznie w BMW w moim przypadku wyszło lepiej.

Plus - czwórka podoba mi się bardziej (w mpaku) niz nowe A5.

 

Mi niestety też 4er podoba się dużo bardziej niż A5 ale tutaj dla mnie kasa jednak gra pewną rolę. Jeszcze gdyby to było kilka tysięcy to bym przebolał ale kurcze, 30k więcej to już jest dużo. Za 30k to ja mam na dodatkowe wyposażenie.

No nic, spróbuję, może uda się coś ugrać. Fakt faktem nie próbowałem. Zrobili mi kalkulację, wróciłem do domu, policzyłem i się przeraziłem bo liczby nie kłamią.

 

Nie wiem jak w tej chwili ale w ASO BMW do wywalczenia jest rabat na poziomie 20%. Skąd jesteś?

 

20% na rocznik 2018 wedle konfiguracji klienta czy mówisz o modelu już wyprodukowanym?

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Opublikowano

- zbijasz mocno cenę zakupu, ale z 'nieflotową' 4ką może być ciężko (szczególnie w Wawie)

 

Rozważałem jeszcze 5er ale dobrze wyposażona to wydatek rzędu 330k a ja przyjąłem sobie założenie że nie chciał bym aby raty leasingu przekraczały 15% mojego miesięcznego dochodu a w przypadku 5er przekroczą. Nawet 4er przekroczy jeżeli nie zejdą z tych rat albo nie dadzą jakiegoś rabatu bo 4k miesięcznie przy 50k wpłaty na okres 3 lat to baaardzo dużo. Myślałem też o 3er. Wiem że 4 jest robiona na płycie 3 ale wydaje mi się jakaś trochę większa albo może to subiektywne odczucie. Co by nie patrzeć 4er ma coś co mi się bardzo podoba a nawet dwie takie rzeczy. Pierwsza to szyby bez ramek a druga to bagażnik jak w wersji liftback który bardzo ułatwia pakowanie czegokolwiek do środka a przy tym auto nie traci na wyglądzie bo te wersje GT to tak trochę słabo wyglądają. Ni to sportowy samochód, ni limuzyna. Takie nie wiadomo co.

Opublikowano

20% w przypadku rocznika 2018 to raczej nierealne.

 

Kolego podbij do mnie na priv to sprobuje pomoc. Jakiej konkretnie raty na auto poszukujesz i ile wychodzi Cie obecnie konfiguracja modelu?

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Opublikowano
Chyba tutaj widzę klasyczny przypadek kupowania samochodu i wybierania oferty nie po to aby firma skorzystała w postaci odliczenia pełnego wygenerowanego kosztu tylko zakładane jest ile mogę wydać. Chodź i tak podatek trzeba będzie dochodowy zapłacic
Opublikowano
Chyba tutaj widzę klasyczny przypadek kupowania samochodu i wybierania oferty nie po to aby firma skorzystała w postaci odliczenia pełnego wygenerowanego kosztu tylko zakładane jest ile mogę wydać. Chodź i tak podatek trzeba będzie dochodowy zapłacic

 

Ja prócz samochodu mam też jeszcze inne koszty. Żeby firma skorzystała to cały swój dochód jaki mam, musiał bym przeznaczyć na prowadzenie działalności a tak się niestety nie da bo za coś trzeba też żyć. Mam pewien budżet a ponieważ z taką kwotą mogę już spokojnie wybierać sobie coś z klasy premium (do tej pory jeździłem segmentem D ale normalnych marek) to postanowiłem wybrać sobie coś z wyższej półki.

 

 

@szyms dzięki za propozycję ale ja jeszcze muszę chwilkę poczekać. Obecne auto wykupuję dopiero w kwietniu i jeżeli nie załapię się jeszcze na wyprzedaż rocznika to może zaczekam do listopada przyszłego roku i wezmę coś z wyprzedaży. Zobaczymy. Na razie po prostu się rozglądam a że BMW jednak najbardziej za mną przemawia dlatego też postanowiłem podzielić się z Wami swoimi spostrzeżeniami odnośnie formy finansowania i zapytać o Wasze opinie :). Jeszcze będę chciał po nowym roku odbyć jazdę próbną czwórką. Jestem ciekaw jak wyszła by 5er bo jeżeli np okazało by się że pieniądze będą podobne to może bym nawet poszedł o model wyżej. A 5er to już naprawdę kawał samochodu.

Opublikowano

Dla mnie leasing ma dwie funkcje:

- poprawe plynnosci finansowej

- zapewnienie korzysci podatkowych

 

I za te 2 korzysci przewaznie musimy dodatkowo zaplacic i z tym trzeba sie liczyc, natomiast w zamian mozemy traktowac samochod uzytkowo i nie wiazac sie z nim emocjonalnie bardziej niz ma to sens.

 

Natomiast programy typu Comfort Lease jest to wejscie do programu gdzie w zamian za wplate wlasna mamy przyjemnie niska rate i pewnosc jezdzenia swiezym autem ale de facto jestesmy wpakowani w system danego producenta po uszy - znowu nic za darmo.

Opublikowano

 

Nie wiem jak w tej chwili ale w ASO BMW do wywalczenia jest rabat na poziomie 20%. Skąd jesteś?

 

Jestem z Warszawy

 

20% na nowe, nie z placu? - myślę, że realne jeśli centrala będzie miała dodatkową akcję a takie są na przełomie roku. Spotkaj się z Panem Kamilem Ewiakiem z Inchacape w Wawie i powołaj na Grzegorza

Opublikowano

 

Nie wiem jak w tej chwili ale w ASO BMW do wywalczenia jest rabat na poziomie 20%. Skąd jesteś?

 

Jestem z Warszawy

 

20% na nowe, nie z placu? - myślę, że realne jeśli centrala będzie miała dodatkową akcję a takie są na przełomie roku. Spotkaj się z Panem Kamilem Ewiakiem z Inchacape w Wawie i powołaj na Grzegorza

 

A dzięki na pewno skorzystam :). Jestem ciekaw jaki bym dostał rabat na nową 5. Kurcze, chodzi mi ona cały czas po głowie. Myślicie że za ok 300k da radę realnie wyrwać jakąś fajną 5 530i albo 520d/530d xDrive? To na czym mi zależy to na pewno prócz standardu to jakiś aktywny tempomat ponieważ mam i jest rewelacyjny, HUD, skóra, elektryczne fotele z masażem. W sumie to nie wiem co jeszcze. Na pewno felgi minimum 18 cali. Orientuje się może ktoś z Was za ile można taką sztukę realnie wyrwać?

Opublikowano
520d z takimi założeniami i w tej kwocie spokojnie wyrwiesz ;-) To jednak totalnie inne auto niż 4.
Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Opublikowano

A dzięki na pewno skorzystam :). Jestem ciekaw jaki bym dostał rabat na nową 5. Kurcze, chodzi mi ona cały czas po głowie. Myślicie że za ok 300k da radę realnie wyrwać jakąś fajną 5 530i albo 520d/530d xDrive? To na czym mi zależy to na pewno prócz standardu to jakiś aktywny tempomat ponieważ mam i jest rewelacyjny, HUD, skóra, elektryczne fotele z masażem. W sumie to nie wiem co jeszcze. Na pewno felgi minimum 18 cali. Orientuje się może ktoś z Was za ile można taką sztukę realnie wyrwać?

 

530i xDrive jak fajnie skonfigurujesz to wyjdzie 330 tys - 15% = 280 tys.(myślę, że można więcej rabatu wyrwać). Być może uda się wyrwać więcej. 530d wyjdzie Ci około 400 tys.bardzo dużo. Niestety akcyza zabija sens kupowania tego auta. Fajna oferta cenowa jest na 520d xDrive, tylko że kombi. Z dodatkowym wyposażeniem, które sobie dobierasz za 21 tys. możesz mieć w sumie za 199 tys. brutto. Tylko to oferta dla biznesu, czyli na firmę. Oczywiście możesz dołożyć wyposażenie i będzie drożej.

 

Przejechałem się 530i (na co dzień jeżdżę 330i) i to zupełnie inne auto. Ogromne, komfortowe, super wyciszone, ale niestety nie ma takiego fanu z jazdy jak przy serii 3/4. To jest po prostu limuzyna i tak jak w serii 3/4 silnik 30i powoduje, że te auta są zadziorne/takie pół sportowe, to w serii 5 ten sam silnik a odczucia dużo słabsze.... to po prostu komfortowa sprawnie przyspieszająca limuzyna.

Jak głównie trasy to bezwzględnie seria 5 (nawet 520d) jak głównie miasto to lepiej 3/4.

Opublikowano

A dzięki na pewno skorzystam :). Jestem ciekaw jaki bym dostał rabat na nową 5. Kurcze, chodzi mi ona cały czas po głowie. Myślicie że za ok 300k da radę realnie wyrwać jakąś fajną 5 530i albo 520d/530d xDrive? To na czym mi zależy to na pewno prócz standardu to jakiś aktywny tempomat ponieważ mam i jest rewelacyjny, HUD, skóra, elektryczne fotele z masażem. W sumie to nie wiem co jeszcze. Na pewno felgi minimum 18 cali. Orientuje się może ktoś z Was za ile można taką sztukę realnie wyrwać?

 

530i xDrive jak fajnie skonfigurujesz to wyjdzie 330 tys - 15% = 280 tys.(myślę, że można więcej rabatu wyrwać). Być może uda się wyrwać więcej. 530d wyjdzie Ci około 400 tys.bardzo dużo. Niestety akcyza zabija sens kupowania tego auta. Fajna oferta cenowa jest na 520d xDrive, tylko że kombi. Z dodatkowym wyposażeniem, które sobie dobierasz za 21 tys. możesz mieć w sumie za 199 tys. brutto. Tylko to oferta dla biznesu, czyli na firmę. Oczywiście możesz dołożyć wyposażenie i będzie drożej.

 

Przejechałem się 530i (na co dzień jeżdżę 330i) i to zupełnie inne auto. Ogromne, komfortowe, super wyciszone, ale niestety nie ma takiego fanu z jazdy jak przy serii 3/4. To jest po prostu limuzyna i tak jak w serii 3/4 silnik 30i powoduje, że te auta są zadziorne/takie pół sportowe, to w serii 5 ten sam silnik a odczucia dużo słabsze.... to po prostu komfortowa sprawnie przyspieszająca limuzyna.

Jak głównie trasy to bezwzględnie seria 5 (nawet 520d) jak głównie miasto to lepiej 3/4.

 

Wielkość auta to jest coś na czym nie ukrywam że też mi zależy. Nie chcę kombi ponieważ nie podobają mi się tego typu wersje nadwoziowe. Natomiast jak wspomniałem ważna jest dla mnie przestrzeń bo po pierwsze rodzina a po drugie po nowym roku będę sporo przemieszczał się z Warszawy do Karkowa w czwórkę dorosłych ludzi a jak sprawdzałem sobie miejsce w 4 to z tyłu jak ktoś za mną wsiądzie (mam 186cm wzrostu) to niestety ale ma ciasno. Ja nie mam jakichś aspiracji do sportowej jazdy. Ma być wygodnie i komfortowo żebym się nie męczył. Żadne głośna wydechy, ryk silnika itd nie wchodzą w grę. Cisza, spokój i komfort to jest to co cenię. Myślałem o 520d ale boję się że do tak dużego i ciężkiego auta, zwłaszcza z xDrive-em, może być ciutkę przy mało. To jednak kawał budy jest. Najlepszą alternatywą w dieslu to właśnie 530d ale to już 3 litrowe R6 i tak jak powiedziałeś, akcyza zabija wszystko. Do tej pory jeździłem dieslami natomiast zacząłem brać pod uwagę benzynę po przeczytaniu tematu w dziale G30 odnośnie spalania. Byłem przekonany że standardem dla 530i jest 15 - 16l. Natomiast chłopaki piszą że spokojnie przy normalnej jeździe bez pałowania do odcinki można osiągnąć 9l a to jak dla mnie całkiem przyzwoicie. Gdyby faktycznie przy normalnej jeździe palił 15l to byłby to dla mnie mały problem ale 9 - 10l w takim aucie jestem w stanie zaakceptować. Bo 520i to absolutnie nie, za słaby. Może o serii 1 albo 2 tak ale nie do 5.

Opublikowano

Jak zamierzasz w 4 dorosłe osoby jeździć i zależy Ci na komforcie i ciszy, to zdecydowanie seria 5. 520d będzie ok (objedziesz większość limuzyn na starcie) i spali mniej niż 530i. Tylko, że benzyna pracuje zdecydowanie ciszej i bez drgań. 2 litrowy diesel bmw nie grzeszy kulturą pracy, ale za to spalanie będzie o ok. 2 l mniejsze. Im dynamieczniej będziesz jeżdził tym większa będzie różnica.

 

Seria 5 jest duża, ale wcale nie jest taka ciężka i najważniejsze jest to, że ona jest tak zestrojona, żeby była jak najwygodniejszą limuzyną. Natomiast zadziorności i sportu to w niej niewiele. No może 540i, czy 550i, ale to znów absurdalne pieniądze. 530d fajny wybór, bo auto będzie miało dużo lepszą dynamikę niż 520d i lepiej brzmiący silnik, ale nie aż taką żeby dopłacać min. 50-60 tys do 520d. Pamiętaj, że przy 530d i 540i każdy dodatek będzie droższy o 19%. Czyli navi w 520d kosztuje np. 10 tys, to w 530d będzie kosztowała 11,9 tys. ... i tak z każdym dodatkiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to ja polecam f34 - wygląd jak 4rka, nawet lepszy a w środku z tyłu więcej miejsca niż 5tka.

Z wyciszeniem jest ok, o ile opony są ciche :)

 

Send with handy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.