Skocz do zawartości

po uruchomieniu silnika dziwne obroty ??


PITER 007

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie wszystkich uzytkowników BMW

właśnie skonczylem czytac 30 stron o tematyce obrotów ale takiego problemu jak ja mam nie znalazłem

posiadam E 36 cabrio automat-- 2,8 litra vanos z 1997 roku bez LPG

po uruchomieniu silnika bardzo często jezeli nie dodam gazu obroty szaleją pomiedzy 300-600 i nawet potrafi zgasnac,jezeli dodam gazu to wskakuje i jest super OK

gdy juz chodzi lub uda się ze zapale bez dodawania gazu i jest OK i dam na Drive i nacisne jednoczesnie hamulec i dodam gazu to spadają obroty i zaczynają falowac i potrafi rowniez zgasnąc,jezeli dodam gazu to jest OK

wymieniłem filtry,swiece,filtr paliwa,fajki,na komputerze nie ma zadnych blędów,silnik krokowy przemyty,została przepływka albo sonda ale w warsztacie powiedzieli ze to nie to..... :(

JAKIEŚ INNE SUGESTIE ??

serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc,jezeli odpale z pedałem gazu i obroty wejdą na ponad 1000 obr. to spadają elegancko na 700-800 i silniczek chodzi jak zyleta,ale jak odpale bez gazu to wariuje 500-300obr lub gasnie-- to jest mój problem--czy ktoś zna antidotum na takie objawy ????

miłośnicy BMW -- PIŚCIE PROSZĘ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak czesto nim jezdzisz?? jak zadko sie jezdzi autem to dzieja sie takei rzeczy ja co prawda automatu nie mam ale jak zapale fure ktroa stoi w garazu z wilgocia lub na sloncu wszystko jedno auto jak stoi dluzej nie ruszane to obroty szaleja miedzy 300-900nawet i na to nic nie poradzisz ja tam mam i nie uwazam tego za cos zlego. Jak wciskasz hamulec na zimnym silniku to tez obroty spadna jak wlaczasz klime to tez. obciazasz wtedy zimny silnik... no ale on nie powinien gasnac, gasna to tylko hyundaie hehe

mnie tylko i wylacznie raz tak zgasnal ale auto wtedy nie bylo odpalane przez tydzien i to byla zima w sumie w garazu ale nie ogrzewanym

jak bedziecie wiedziec co sie dzieje i jak atego przyczyna dajcie znac ale watpie ze sie cos dowiecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

dokladnie tak !! jezeli nie bede uzywał pedalu przyspieszenia to zapala ale obroty falują 500-300 obr. trzęsie budą i potrafi zgasnąć,jezeli dodam przy starcie gazu to obr. wchodzą na 1200 i spadają ladnie na 700-800 i jest OK,ale gdy np. wcisne pedał hamulca i bede trzymał a drugą nogą dodam gazu to zaczyna sie ten sam problem co zapalanie bez gazu,obroty spadają na 300-400 i czasami gasnie :((

a jeszeli juz chodzi to normalnie caly dzien chodzi OK,uzywam co dziennie i zadnych zmian,warsztaty i specialisci rozkladają ręce

KOLEDZY POMOCY :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i co piter robiłeś coś? ja mam podobny problem w 540 jak odpalę to dziwnie chodzi a co gorsza lekkie naciśnięcie gazu pogarsza jeszcze sprawę. dopiero gdy dodam więcej to po kilku prychnięciach zaczyna wchodzić na obroty. wygląda tak jakby nie miał orbotów w zakresaie 500-1100.

problem zanika po rozgrzaniu silnika. jeżeli coś ustalisz to daj znać.

Jeżeli ktoś z forumowiczów będzie czytał ten post a będzie znał odpowiedź do będę wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam inny problem z obrotami, jak odpale na gazie i silnik zimny jest wszystko ok, ale gdy pojeżdze troche w korkach i silnik sie rozgrzeje to obroty na gazie zaczynają falować z 900 spadaja do 300-200 i zaczyna gasnać, aż telepie calym autem. Wtedy zmuszony jestem przelaczyc na benzyne i trzyma obroty na 900, choc troszeczke falują tzn slychac odrobine nierowna prace, no ale chociaz nie gasnie i jest git. Wiem ze w moim przypadku e36 316i jest silnik m43 i silniczek krokowy jest ukryty pod kolektorem, szukalem wszedzie na forum i wyszlo ze trzeba by bylo rozbierac caly kolektor zeby sie do niego dostac(porażka). i teraz pytanie, czy to silnik krokowy jak na zimnym obroty sa w porzadku a na rozgrzanym wariuje? co jeszcze sprawdzic?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby silniczek krokowy szwankował to i na paliwie borykałbyś się z problemem.

Nie wiem jakiej generacji masz instalację gazową, ale problem tkwi z dawką gazu której sterownik nie potrafi unormować. Powodów zaś niewłaściwej dawki gazu jest wiele i żeby coś więcej podpowiedzieć musiałbym znać Twoją instalacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
a u mnie cały czas problem. wszystko wskazuje na to że zalewa go na benzynie, a przy maz obciążeniu potrafi odciąć dopływ paliwa. narazie czekam na wymianę kompa do gazu bo wszystko wskauje na to że to właśnie on wydłuża czas otwarcia wtrysków i zalewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

wymiana kompa nie pomogła. dalej lipa, a co gorsza teraz po odpaleniu na benzynie gaśnie.

po wypięciu bezpiecznika z zasilania gazu zaczyna lepiej chodzić ale i tak nie chodzi dobrze. po zagrzaniu chodzi dobrze w porywach do bdb.

jeżeli macie jakeś rady to będę wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jestem nowy ale mam podobny problem, po odpaleniu m silnik raczej równo pracuje ale falowanie zaczyna sie jak wlacze ogrzewnie tylnej szyby!!! wtedy spadaja delikatnie obroty i falowanie jest spowodowane prawdopodobnie tym iz pedał gazy w moim modelu jest elektroniczny i prawdopodabnie jest spalone jedna z cel na potencjomietrz w pedale gazu!! dowiedziałem sie tego ostatnio gdyz remontowalem pompe wtryskowa i mechanicy mi to powiedzieli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam inny problem z obrotami, jak odpale na gazie i silnik zimny jest wszystko ok, ale gdy pojeżdze troche w korkach i silnik sie rozgrzeje to obroty na gazie zaczynają falować z 900 spadaja do 300-200 i zaczyna gasnać, aż telepie calym autem. Wtedy zmuszony jestem przelaczyc na benzyne i trzyma obroty na 900, choc troszeczke falują tzn slychac odrobine nierowna prace, no ale chociaz nie gasnie i jest git. Wiem ze w moim przypadku e36 316i jest silnik m43 i silniczek krokowy jest ukryty pod kolektorem, szukalem wszedzie na forum i wyszlo ze trzeba by bylo rozbierac caly kolektor zeby sie do niego dostac(porażka). i teraz pytanie, czy to silnik krokowy jak na zimnym obroty sa w porzadku a na rozgrzanym wariuje? co jeszcze sprawdzic?

pozdrawiam

Wymień filtr gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.