Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej,przekopałem forum odnośnie mojego problemu i nic na ten temat nie moge znależć .Problem tkwi w tym ze gdy jade ok 80 km/h i puszcze gaz słychac jakby chrobotanie ,nie wiem jak to ując w każdym razie jakby coś latało sobie po skrzyni .Skrzynia oczywiście automat gm 5l40 silnik 3.0d.1999r e39, problem nie zawsze wystepuje przewaznie jest ok ale bardzo mnie to niepokoi Biegi przezuca prawie nieodczuwalnie ale tez nie raz zdaza sie delikatne szarpniecie w szczególnosci na niskich biegach .,a jeszcze jedno mam odczucie jakby skrzynia przeżucała tzw pół biegi Oleju nie wymieniałem ,bo zdania podzielone.Dodam ze jak jade stałą predkoscią tak ok 90 km/h na 5 biegu to obroty są równe ,bo słyszałem jakby cos sie działo z konwerterem to falował by na obrotach.Może ktoś pomoże ,miał podobny przypadek???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu nic sam nie wymyślisz, gm, który nie pracuje poprawnie domaga się remontu, co boli portfel niestety. Te odgłosy i szarpnięcia przy zmianie biegów mocno to sugerują.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
okresowa zmiana oleju i kontrola jego poziomu, w dużym stopniu chroni te skrzynie przed uszkodzeniami, oczywiście zdania są podzielone, ale ja na Twoim miejscu skontrolowałbym go, o ile nie jest już za późno
Opublikowano
Tylko dziwi mnie to bardzo ze nie zawsze tak sie dzieje .Szczerze mówiąc mam to auto od 1,5 roku, oj wyczerpało mnie to finansowo ,moja żona stwierdziła że moja pasja do bmw zmieniła sie w OPSESJE .Rozumiem ze olej to texamatic dextron3???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skrzynia jak zaczyna niedomagać, to nie robi tego zero/jedynkowo, czyli zatrzymuje się i nie jedzie, najpierw pokazują się dziwne objawy, texamatic lany najczęściej
Opublikowano
Sprawdź ten olej, zobacz jaki ma kolor, konsystencje, sprawdź poziom na odpalonym silniku w odpowiedniej temperaturze i wtedy pomyśl. Wielu osobom na dziwne objawy wymiana oleju pomogła. Jak nie pomoże, to trzeba zajrzeć do środka, lub jeździć dalej - zależy od objawów.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawdziłem olej kolor popielaty prawie czarny ,przy odpalonym silniku zupełnie nic się nie ulewało z korka ,wiec dolałem 0,5 lit texamatica jak sie zaczeło delikatni wylewać. Co dalej, myslec o wymianie tego oleju(kolor naprawde nie ciekawy) na skrzyni naklejka oczywiscie longlife
Opublikowano
Wymieniaj bo z tego co opisałeś to nie ma na co czekać, wymiana oleju to w tym przypadku akurat jedna z tańszych rzeczy a jest szansa,że pomoże na Twoje bolączki. Naklejka ll na skrzyni jest, bo producent nawet nie marzył,że te auto tyle wytrzyma :mrgreen: więc olej miał być dożywotni
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no to pewnie nie wymieniany od nowości, jeżeli tylko lekko podszarpywała, powinny te objawy zginąć
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
raczej nie będzie ok, jak masz zupę prawie czarną, zlej to wszystko na ziemię i nie mieszaj z nowym, oczywiście jak faktycznie mocno zabrudzony to kolejna wymiana wskazana, i wtedy zrób sobie dynamiczną jak chcesz, wymień też oczywiście filtr
Opublikowano
Na dynamiczna wymiane się nie czuję zresztą nie ma u mnie chłodniczki oleju żeby przeprowadzic taka operacje (a wszystko robię sam przy mojej "kochance"-tak nazwane ma ją żona) Koledzy zobaczcie jeszcze ten link,mam nagrane live date z inpy martwi mnie to doładowanie powietrza za duze na postoju i niskie ciśnienie na listwie (chociaz niby komputer silnika tyle wymaga)
Opublikowano
no jeśli olej praktycznie czarny to nie trzeba długo szukać winnego :shock:
Opublikowano
Jak robisz sam to zlej olej, zrzuć miskę, wymień filtr oleju, wlej nowy olej do odpowiedniego poziomu przy odpowiedniej temperaturze(nie zapomnij przemieszać pozycjami na lewarku kilka razy po kilka sekund każda, po tym kontrola poziomu oleju itp itd). Pojeździj 1-2 dni, jak dalej będzie problem to wskazany jest reset adaptacji skrzyni. Ogólnie zawsze jest wskazany reset adaptacji skrzyni po takiej operacji, ale lepiej nie robić tego jednocześnie, bo trzeba mieć na uwadze, że po skasowaniu adaptacji przez początkowy okres zbierania parametrów pracy skrzyni nie pracuje ona idealnie. Mnie taka operacja w całości wyniosła chyba kilka stówek za olej, filtr i uszczelkę pod miskę. Oleju kupiłem 10l więc pewnie można taniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.