Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki. A co powiesz nt. pierwszej części mojego pytania? Muszą być opony dedykowane do 4x4 czy mogą być od zwykłych osobówek?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obecnie auto jest na Bridgestone Dueler, które nie są oponami terenowymi, a wg opisu przeznaczone są do aut 4x4

https://www.oponeo.pl/model-opony/bridgestone-dueler-sport?gclid=EAIaIQobChMIia2cruKW4gIVjYGyCh3HhQzhEAAYAiAAEgL9iPD_BwE

Chodzi mi głównie o to, czy mogę kupić zwykłe opony pasujące rozmiarem i posiadające homologację czy trzeba szukać jakichś specjalnych do aut typu SUV/SAV?

Opublikowano
Osobiście odradzam opony RF, nawet przy 17" odczuwalnie komfort jest gorszy, żadnych błędów xdrive nie ma, to jakaś bajka tym bardziej że można było wybrać wersję na zwykłych oponach nie RF. Kup opony wzmocnione
  • Moderatorzy
Opublikowano

Przy profilu 50 nie ma różnicy run flat a non, nie gadaj bzdur. Nie jest to odczuwalne absolutnie.

Jak chce to niech wozi zapas, albo zestaw uszczelniający M Mobility, który da tyle co nic. Chyba, że masz assistance.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E84 nie moje a taty, ale na 100% będą RF.

W F31 śmigam na 18" RF i jakoś specjalnie nie narzekam.

Opublikowano
Przy profilu 50 nie ma różnicy run flat a non, nie gadaj bzdur.

miałem RF które zamieniłem na zwykłe i nie wciskaj mi na siłę swojej koncepcji, że nie ma różnicy, bo ja czułem dużą a to że ty nie czujesz to już twój problem a nie mój

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jakoś inne wypowiedzi użytkowników potwierdzają moje zdanie.

To nie jest problem, w życiu bym cie nie obarczył swoim problemem. Widzę, że ty wolisz świetnie doradzać innym i im problemy stwarzać.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

I ja dorzucę swoje 5 groszy.

Mój ojciec lat 74 za moją namową kupił E84 2.0D 184KM. (większość życia jazda autami klasy wyższej średniej)

Felgi 18" opony RF wrażenia:

- Twardo

- Stukania i pukania

- Woziło w koleinach

Ogólnie nieprzyjemnie.


Zmiana na non RF i wyjście z zalecanego rozmiaru.

Producent zaleca: 225/45R18

Moja zmiana to : 225/50 R18 99 W XL Michelin Primacy 4

Różnica średnic to 3.3 %. Licznik prędkości przekłamuje o te 3.3%


Różnica jazdy po zmianie to niebo a ziemia:

-Dużo bardziej komfortowo.

-Brak stuków i puków z zawieszenia.

-Nie wozi w koleinach.

-Ciszej.

Inne, lepsze auto.


Jedno co mnie zastanawia, martwi to fakt że ojca auto to Xdrive, a z tego co wiem to ma ten napę tendencję do uszkadzania się i czasami BMW wini opony.

Moim zdaniem bardziej można winić różnice średnic kół pomiędzy osiami - np nowe opony na jednej osi, a zniszczone na 2 osi.

Co o tym sądzicie?

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Również posiadam rf od nowości, letnie 18 a zimowe 17 na osobnych felgach, zbliża się wymiana opon i też myślę zmienić na zwykłe opony bo jest tragedia...auto jest strasznie twarde, w koleinach chce auto wyrzucić z drogi, przy przebiegu 27tys na dwóch kompletach opon już 2 poszły do wymiany bo ma jednej się zrobiło "jajko" A drugą rozerwało i nie mieli takiej u wulkanizatora ani jednej ani dwóch żeby na osi wymienić (czas do 3 dni roboczych) A wracać trzeba było wcześniej, szczęście takie że mieli identyczną opone ale stara na składzie na której dotulalismy się do domu;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.