Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie pierwszy raz mam coś takiego.

Wczoraj zerknąłem na tarczę hamulcowe bo miałem sytuację ze samochód podczas hamowania z prędkości około 140 km/h wyraznie ściągało mi w prawo.

Co może być przyczyną i jak zaradzić problemowi.

Auto ma przebieg 21 000 km.

 

https://youtu.be/NRKfcIGiSRM

Edytowane przez radzio76

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli jest to cienki pojedynczy rowek po kamyczku ( niepierwszy i nieostatni przypadek) to nie spowoduje to na tyle gorszej skuteczności hamowanie tej tarczy by ściągało samochód.Zakładam że klocki są ok,to ja bym sprawdził poprawność działania prowadnicy i tłoczków.
Opublikowano

Dzięki Panowie za odpowiedz.

Pierwszy raz miałem taką sytuację w zeszłym tygodniu.

Jadąc około 140 km/h i mocniej ale nie mocno (nigdy nie hamowałem jeszcze awaryjnie 100% siły nacisku na pedał hamulca - nie jeżdzę tak tym samochodem nie do tego on służy) hamując poczułem wyraznie jak ściąga mnie w prawo jak jak by jedna strona wogóle nie hamowała.

Normalnie hamując czuję że pierw łapie tył (tak jak pisaliście kiedyś w X3 pierw łapią hamulce tylne z tego co pamiętam... i to wyraznie czuć).

 

Po spuszczeniu nogi z pedału hamulca i ponownym naciśnięciu (bo kur....wa spanikowałem troszkę) autko normalnie hamowało.

Taka sytuacja pojawiła się jeszcze ze 4 razy ale tylko podczas pierwszego hamowania i z prędkości powyżej 100 km/h.

Dlatego zerknąłem pierw na cisnienie mam 2,2 bara rano 2,1 zimna.

opony są nowe pirelli sottozero z gwiazdką 245/50 r18 felgi nowe wszystko jak każe producent.

potem zerknąłem na tarcze i zobaczyłem ten rowek...

nie wiem czy coś z płynem hamulcowym nie halo nie wiem gdzie sprawdzić stan ilośc płynu ????

 

Ok obserwuję temat dalej.

Pozdrawiam

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano

Na moje oko tam ciągle coś siedzi i powoduje że odległość klocka od tarczy jest większa niż po prawej stronie auta.

Dlatego przy pierwszym naciśnięciu hamulca masz objaw ściągania w prawo, bo skuteczność hamowania lewej strony jest gorsza niż prawej.

Trzeba rozebrać hamulce i sprawdzić co tam siedzi.

Na filmie ciężko określić grubość rowka, ale ja bym wymienił tarcze.

Opublikowano

Dlatego od razu podjechałem na myjnię i pod ciśnieniem starałem się wypłukać zacisk. (jeszcze nie wiem czy pomogło)

Ile może kosztować tarcza apropos tak pi x drzwi ???

 

mam 1500 km do pierwszego "darmowego" przeglądu , coś mi się wydaje że on jednak nie będzie kosztował 0 zł.

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Opublikowano

Podejrzewam, że wszystko może być OK jeżeli to wystąpiło raz. Czasami się tak dzieje, że tarcze klocek pokrywają się wodą, wilgocią, lodem i w pierwszym momencie słabiej hamują. Jeszcze bardziej takie zjawisko występuje gdy są kanały kierujące powietrze na tarcze. Użytkuję soje X3 już 5 lat i wielokrotnie doświadczyłem takiego efektu. Najczęściej właśnie jadąc w trasie, długotrwale w deszczu i próbując przyhamować - pierwszy efekt może być mizerny, tak że gorąco się człowiekowi robi.

W innym aucie kiedyś doświadczyłem chyba zamarznięcia tarcz, klocków. Po jeździe w deszczu zaparkowałem na gruntowym parkingu, w nocy był mrozik i rano jak ruszyłem to pierwsze skrzyżowanie przejechałem dusząc hamulec z prawie 0 efektem. :evil:

Opublikowano
Teraz obejrzałem filmik - rowek dosyć spory. Warto by było zdjąc klocek i zobaczyć czy nie jest w niego coś wbite. Spróbować zmierzyć grubość tarczy w tym miejscu i zweryfikować czy jest bezpiecznie. Niemniej pewnie serwis będzie upierał się na zmianę - komplet tarcza klocek na jedną oś to 2500 według BMW :(
Opublikowano

Witam.

Obejrzałem filmik z 5 razy i zgadzam się z radą kolegi harp (ta z 9:40). Jeżeli będziesz musiał wymienić tarcze i klocki,to zajrzyj tu "xbmw". Przy wymianie kół na zimowe,pomierzyłem grubość tarcz. Przednie miały 26,4mm to jest wartość minimalną. Zamówiłem tarcze 6787490, w poniedziałek przyszły nowe, oryginalne ( tylko z nowszym numerem ....122). Te zamawiane są tańsze! Teraz klocki. Żal starych bo mają jeszcze 11mm okładziny. Jednak do nowych tarcz klocki też muszą być nowe. I tu jest dylemat; jakie? Oryginalne w cenie 556 zł są dobre, ale bardzo pylą i brudzą felgi. Myślę o ceramicznych-TRW DTEC w cenie 217 zł (przód) lub ATE Ceramic po 340 zł. Tarcze wymienię na wiosnę przy wymianie kół na letnie. Jeżeli ktoś ma doświadczenie z cermikami to poczytam rad.

Opublikowano
Trochę chaotycznie do tego podchodzisz (ciśnienie, opony, felgi, płyn) gdy jak na dłoni widać że jest konieczność sprawdzenia tego koła. Sprawa prosta: odkrecam koło, demontuje zacisk, wyjmuje klocki hamulcowe i sprawdzam. Albo coś siedzi (obce ciało) albo jakiś błąd fabryczny w strukturze klocka albo nie ma już nic. W zależności albo wymieniam klocki albo składam tak jak stoi i jeżdżę dalej. Proste.
Opublikowano
Trochę chaotycznie do tego podchodzisz (ciśnienie, opony, felgi, płyn) gdy jak na dłoni widać że jest konieczność sprawdzenia tego koła. Sprawa prosta: odkrecam koło, demontuje zacisk, wyjmuje klocki hamulcowe i sprawdzam. Albo coś siedzi (obce ciało) albo jakiś błąd fabryczny w strukturze klocka albo nie ma już nic. W zależności albo wymieniam klocki albo składam tak jak stoi i jeżdżę dalej. Proste.

Przyznaję Ci rację - chaotycznie do tego podchodzę ALE nie mam czasu odkręcać koła , demontować zacisk, wyjmować klocki i na koniec sprawdzać co rysuje.

Kończę pracę i wracam do domu po 20.

Od zakupu 4 lub 5 raz jestem w serwisie i dawno zrobił bym cesję na tego nowego grata, gdyby nie to że zawsze dostaję auto zastępcze i na razie mnie to nic nie kosztuje.

Tak czy siak rowek się pogłębia i dochodzą nowe rysy.

Wczoraj trasa 300 km Kraków - Bielsko - Kraków. przynajmniej mnie nie ściągało na prawo ale też oszczędzam i delikatnie hamuję.

Pozdrawiam i dzięki za rady.

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.