Skocz do zawartości

[E39] 528 Nierówna praca silnika,praca nie na wszystkich cyl


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Niestety od kilku dni mam problem z nierówną pracą silnika.

Podczas jazdy przy delikatnym przyspieszaniu poczułem lekkie szarpnięcie, po tym auto stało się bardziej mułowate i na wolniejszych obrotach wyczuwalne są drgania. Przy przyspieszaniu delikatnie szarpie jakby nie pracował silnik na wszystkich cylindrach. Na wyższych obrotach i przy większej prędkości auto nie wydaje się jakby chodziło inaczej. Głównie przy niskich obrotach i przyspieszaniu

Wymieniłem świece, wydawało mi się, że w tym mógłbyć problem. Niestety bez zmian.

Poniżej odczyty z inpa. Błąd sondy lambdy(55) jest od około roku, wcześniej nie było większych objawów, możliwe, że całkiem padło ?

Na benzynie i gazie identycznie.

Widać, że kłopot jest też z total air use i air use - możliwe, że kłopot z przepływką? Po odpięciu chodzi stabilniej na biegu jałowym

https://i.imgur.com/Z0tg3kp.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wartość przepływki jest dużo za duża.

Na wolnych powinno być ca. 13-17kg/h

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lewe powietrze ma to do siebie, że występuje za przepływką i ECU go "nie widzi".

Tutaj ewidentnie coś jest nie tak z odczytywanymi wartościami, czyli w samym czujniku masy.

Albo jest brudny albo uszkodzony.

 

Na uruchomionym silniku odłącz wtyczkę przepływki i zobacz czy auto w jakikolwiek sposób zareagowało.

pzdr

yaz

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedz

Na uruchomionym silniku odłącz wtyczkę przepływki i zobacz czy auto w jakikolwiek sposób zareagowało.

Tak jak napisałem w 1 poscie " Po odpięciu chodzi stabilniej na biegu jałowym "

Silnik chodzi troszkę stabilniej po odpięciu, mniej "telepie". Podczas jazdy na odpiętej wtyczce raczej nie czuć dużej różnicy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok,

przeoczyłem tę informację.

Skupiłbym się na przepływce. Jeżeli masz możliwość to podmień od kogoś, ale chyba kupno nowej Cię nie ominie.

pzdr

yaz

Opublikowano
Jeżeli masz możliwość to podmień od kogoś, ale chyba kupno nowej Cię nie ominie.

Niestety nie mam takiej możliwości

Ale patrząc na ceny nowej oryginalnej chyba będę musiał popytać znajomych z forum z okolicy o przysługę :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie musi być ori, vdo siemens działa odpowiednio i kosztuje połowę, ale zanim ją kupisz pokaż wartość na wpełni rozgrzanym silniku, bo miałeś ledwo 40 stopni a wtedy wskazanie jest wyższe, dodatkowo nagraj podczas jazdy z gazem w podłodze bez odpuszczania, 3 bieg.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zostawiłem wieczorem u mechanika jednak auto by przetestowal i zdiagnozowal. Dziś powiedział że brak kompresji na dwóch cylindrach i najpewniej remont silnika...

Powiedział że to nie problem w przeplywce. Odbiorę auto i prześlę parametry podczas jazdy, może nie miał racji...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jak brak kompresji to nie ma prawa równo chodzić.

Możesz jedynie wstawić do innego mechanika na potwierdzenie diagnozy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.