Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Interesuje mnie kwestia baranów w mojej 315stce :)

 

Gdyby wrzucić barany, resztę wydechu pozostawić seryjną, w silniku też nic więcej nie zmieniać, zostawić nawet oryginalny gaźnik 1b2... czy cokolwiek zyskam? czy same barany coś dadzą? czy bardzo zmieni się dzwięk? co się zmieni?

 

co myślicie o takim rozwiązaniu? proszę Was o rady!

Opublikowano

To się podłączę, tylko że chodzi o m10b18 na wielopunkcie w E30, bywają? skąd? gdzie? może pasują od czegoś innego?

Pozdrawiam

zinnoberrot coupe - bawarka browarka

http://img522.imageshack.us/img522/8581/1006088forum2ii8.jpg

Opublikowano
Z tego co pamietam barany w 315 sa zupelnie inne niz w 316.Z 4 garow idzie od razu w jednen przewod.Z twgo powodu jest gorsze "wydalanie" gazow z ostatniego cylindra.Napewno zastosowanie kolektora z 316 oraz co za tym idzie (tu nie wiem czy jest to fachowa nazwa)dworurki,ktora znacznie porawia przeplyw gazow..Nie wiem jak jest z dlugosciami tlumika srodkowego i koncowego czy sa one identyczne w obu modelach, ale wydaje mi sie ze tak.Napewno wymiana ta poprawi dynamike auta.Moze nie jest to tuning bo zmiana moze nie byc bardzo wyczuwlana,ale zawsze to cos jak ktos chce zmian.

Rekin Król Szos!

Gaz do kuchenki nie do samochodu a na prąd to odkurzacz!

Opublikowano
Z tego co pamietam barany w 315 sa zupelnie inne niz w 316.Z 4 garow idzie od razu w jednen przewod.Z twgo powodu jest gorsze "wydalanie" gazow z ostatniego cylindra.Napewno zastosowanie kolektora z 316 oraz co za tym idzie (tu nie wiem czy jest to fachowa nazwa)dworurki,ktora znacznie porawia przeplyw gazow..Nie wiem jak jest z dlugosciami tlumika srodkowego i koncowego czy sa one identyczne w obu modelach, ale wydaje mi sie ze tak.Napewno wymiana ta poprawi dynamike auta.Moze nie jest to tuning bo zmiana moze nie byc bardzo wyczuwlana,ale zawsze to cos jak ktos chce zmian.

 

Glowica od 316 i od 315 jest identyczna rozni sie tylko sposob zasilania silnika przy 316 jest inny gaznik niz w 315 wiec kolektory od 316 na pewno pasuja do 315 wiec lekko sie mylisz drogi kolego. Faktem jest ze w 315 jest jeden kolektor zbierajacy spaliny a w 316 dwa. Nie zmienia to faktu ze barany pasujace do 316 beda pasowaly do 315.

 

W odpowiedzi na pytanie kjubusa to oczywiscie ze barany poprawia prace silnika. Spaliny nie sa zbierane w jeden czy dwa kolektory i pchane w rurke/rurki a co za tym idzie mniejsze prawdopodobienstwo odbic i lepsze odprowadzanie, mniejsze prawdopobienstwo cofania a co za tym idzie bardziej "elegancka" i rowna praca silnika. Same barany daja przyrost w granicach 4% mocy wiec nie jest to jakos odczuwalne ale jednak poprawia znacznie prace ukladu wydechowego.

 

Czy warto ? Jak Cie stac wydac 250 euro to oczywiscie ze warto. Gdzie ? Polecam ebay.de czasem sie pojawiaja. Jest to towar bardziej deficytowy i trudniej dostepny niz np. elementy oryginalne Alpiny do e21, a porownywalnie niedostepny jak klima oryginalna do e21. Pozdrawiam

Opublikowano

315 od 316 (tej produkowanej do 1980r.) różni się przedewszystkim gaźnikiem, kolektorem ssącym oraz kolektorem wydechowym W ten oto sposób poprostu zdławili m10b16 i z 90KM zrobiło się 75KM. Tłoki zostały te samie (84x71mm), pojemność się nie zmieniła (1573ccm), średnice zaworów pozostały te same (dolot - 42mm, wylot - 35mm). Wszystko było takie same, ale przez zmiany gaźnika (DIDTA 32/32 na 1B2) i kolektorów znikło aż 15KM. Biorąc pod uwagę, że do 100KM każdy KM robi różnicę, to naprawdę dużo!

 

W 315 kolektor wydechowy schodzi w jedną rure (portki to pojedyńcza rura) więc wydech jest zdławiony na maxa. Dlatego wydaje mi się, że nawet bez wymiany reszty (bo nigdy nic więcej bym nie wymienił) uda mi się zyskać na dynamice przez same poprawienie wylotu spalin :)

 

Dobrze kombinuje? Co o tym myślicie? :)

Opublikowano
Dokladnie tak jak mowisz tylko podejrzewam ze bedzie mniejsza zmiana niz tego oczekujesz przy zmianie samego systemu odprowadzania spalin :)
Opublikowano
Nigdzie nie napisalem ze kolektor wydechowy od 316 nie bedzie pasowal do 315.Zastanawia mnie gdzie w 316 sa dwa kolektory.Chyba ze dworurke nazywasz drugim kolektorem.

Rekin Król Szos!

Gaz do kuchenki nie do samochodu a na prąd to odkurzacz!

Opublikowano
Z tego co pamietam barany w 315 sa zupelnie inne niz w 316
Zaczęło się od tego że pomyliłeś pojęcia. Zamiast pojęcia kolektora i dwururki napisałeś barany i stąd zamieszanie

 

 

W E21 315 kolektor schodzi się odrazu w jedna końcówkę - dwururka to pojedyńcza rura która łączy się z tłumikiem środkowym

http://www.bosal-mimaysan.com/020/02005050.gif

 

W E21 316 kolektor schodzi się w dwie końcówki - dwururka to podwójna rura która schodzi się w jedną i łaczy z tłumikiem środkowym

http://www.bosal-mimaysan.com/020/02005350.gif

Opublikowano

No dobra, a jak to jest z E30 316i 1.8 m10b18 :?:

Może kolektor rurowy z IS'a będzie pasował?

Jest tu ktoś, kto ma rurowy z tym silnikiem?

zinnoberrot coupe - bawarka browarka

http://img522.imageshack.us/img522/8581/1006088forum2ii8.jpg

Opublikowano
No dobra, a jak to jest z E30 316i 1.8 m10b18 :?:

Może kolektor rurowy z IS'a będzie pasował?

Jest tu ktoś, kto ma rurowy z tym silnikiem?

 

Na pewno nie bedzie pasowal. IS to m42 a to m10 - na bank nie bedzie pasowalo.

Opublikowano
Na pewno nie bedzie pasowal. IS to m42 a to m10 - na bank nie bedzie pasowalo.
A słyszałeś o koledze Kurczaku z Włocławka i jego E21 m10b18?? :wink:
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeże temat ;)

 

Teraz na poważnie :D Chce kupić barany do mojej Pietnachy :D

 

Zastanawiam się nad jedną kwestią:

Czy sciągnąć barany dedykowane do m10 gdzieś z zagranicy? Jeżeli tak, to skąd?

Czy zlecić komuś wykonanie baranów do m10? Jeżeli tak, to komu?

Opublikowano

Moze KSR Motorsport podejmie sie czegos takiego?

Moim zdaniem warto zapytac...

 

A swoja droga to tez od jakiegos czasu mysle nad przerobka baranow z is'a do M10. Mozliwe ze sie zmieszcza w komorze silnika, wiadomo ze trzeba bedzie dorobic do nich kolniez zeby przykrecic je do glowicy, ale pozostaje jedno pytanie: jak to bedzie chodzic?? :worried:

(O=00=O)
Opublikowano

Tak jak pisałem wcześniej, kolega Kurczak z forum ORR zaadoptował barany z is'a do swojego m10b18 k-jet. Powiem szczerze wygląda to i brzmi naprawdę dobrze, szczególnie w połączeniu z przelotowym ostatnim tłumikiem ;)

 

Ale mnie nie interesują półśrodki :twisted: Bez obrazy Kurczak :wink: Chce barany dedykowane do m10 :dance:

Opublikowano

Owszem długość musi być identyczna dla wszytkich cylindrów. Zakręty powinny być w miare łagodne. W przypadku dla silnika M10 możemy zastosować dwa sposoby zakończenia baranów 4-2-1 lub 4-1. Pierwsze rozwiązanie to fajny dół i średnica góra gorsza ale i tak znacznie lepsza niż w serii. Rozwiązanie drugie: dół marny, średnica dobra i super góra.

W zastosowaniu: 4-2-1 jazda codzienna, rajdy wszędzie tam gdzie potrzebujemy momentu, 4-1 wyścigi płaskie, górskie gdzie kręcimy wysoko i żadko używamy dołu.

W siemianowicach mam specjalistę który buduje wydechy pod konkretny samochód który mu podstawimy od kolektora po ostatni wydech z dożywotnią gwarancją. Jeździłem autem ze zbudowanym wydechem od niego w alfie 156 20 T.S. i efekt w porównaniu z serią był spory. Oczywiście tam było kilka innych modyfikacji nie tylko układu wydechowego. Dzwięk rewelacyjny wygląd boski.

Opublikowano

A mozesz sie zapytac tego speca ile by u niego kosztowalo samo zrobienie baranow 4-2-1 do M10?? I jakie materialy do tego uzywa??

Oczywiscie zrobienie tego podejmie sie kazdy pierwszy lepszy kowal, ale jak widziales wyniki jego pracy to jak to wszystko wygladalo? Jakosc spawow, zagiec rur, rura powyginana w jednej plaszczyznie i spawana z nastepnym kawalkiem czy jednolita rura od kolektora do polaczenia?? Pytam sie bo wg mnie ma to istotne znaczenie.

Pozdro

(O=00=O)
Opublikowano

Kope lat Wojciechu :)

 

Oczywiście podpisuje się pod pytaniami tomemek'a ;)

Powiedz mi jeszcze w jaki sposób "Twój specjalista" buduje wydechy pod konkretny samochód? Na wzór innych? Bawi sie w wyliczenia? Hamownia?

Opublikowano
Wyliczenia i na końcu hamownia. Materiał to nierdzewka i jest gięta. Spawane są tylko łączenia. Koszt... za kolektor i 2 tłumiki przelotowe do alfy 2,5tyś (tak twiedzi właściciel). Za kolektor ssący pod gaźniki płaciłem 380zł z nierdzewki. KOlektor był dorabiany aby silnik miał dół i średnie góra mało ważna. Wydechowy będę zamawiał w okolicach września to podam koszt. Reszta układu po nowym roku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.