Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Czytałem , że silnik (wersja z vanosami) V8 3500 i 4400 są bardzo podobne ,żeby nie powiedzieć, że różnią się tylko pojemnością. Czy to znaczy , że w samochodzie można zastąpić silnik jeden drugim bez potrzeby wymiany wiązki i lub komputera ???

 

Widziałem też ogłoszenie na allegro e39 z silnikiem M62 i S62 (z M5) do wyboru. Ale nie wydaje mi się, żeby S62 "chodziła" na wiązce i kompie M62 ?

 

Więc jak to jest ze swapem V8 w e39 w wersji z podwójnym vanosem ?

 

PS. Podejrzewam, że niejeden wątek o swapie jest na forum ... Ale mnie chodzi o wersje V8 i różnice lub ich brak w elektryce/elektronice silnika.

 

PS2. Czytałem, że M5 miało wzocnione nadwozie ? Prawda czy mit ? O jakie wzmocnienia chodzi. Prawdopodobnie inna jest podłoga pod podwójny wydech M5. Są jeszcze jakieś pewne różnice ?

Od dawna planowałem zakup bmw...
Opublikowano
e39 m5 było robione z normalnego auta i nie jest to inne auto, co innego stare porządne m5 gdzie było w osobnym zakładzie robione od zera
Bandit Machine Wagon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wszystko jest takie samo, 3,5 a 4.0 ma np. inną wydajność wtryskiwaczy benzynowych, na pewno i mapa jest inna, pewnie zapali ale na samej wrzutce silnika się nie skończy
Opublikowano

1) Czy to znaczy , że można bez problemu założyć do 535/540 wydech z M5 ?

 

2) Czy jest problem z wrzuceniem całego silnika z 540 do 535 i na odwrót ?

Od dawna planowałem zakup bmw...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wrzucenie całego silnika nie jest problemem, problem może być z poprawną pracą, ale powinien zapalić, montaż wydechu od M5 nawet jak do końca nie pasuje, to przystosowanie go do tego silnika, to niewielki problem. Ale uwolnienie samego wydechu niewiele da, trzeba dać mu trochę więcej powietrza, wtedy efekt jest na prawdę zauważalny. Te silniki są zdławione na wlocie, pod zderzakiem ta ssawka powietrza ma dużo mniejszy przekrój niż sam kanał dolotowy wpadający do silnika, i jak już modzisz coś z wydechem, to wolałbym wstawić X-pipa do serii, ładnie wstaje góra, no chyba że wydech od M5 lezy na podwórku i się uśmiecha :)
Opublikowano
wrzucenie całego silnika nie jest problemem, problem może być z poprawną pracą, ale powinien zapalić, montaż wydechu od M5 nawet jak do końca nie pasuje, to przystosowanie go do tego silnika, to niewielki problem. Ale uwolnienie samego wydechu niewiele da, trzeba dać mu trochę więcej powietrza, wtedy efekt jest na prawdę zauważalny. Te silniki są zdławione na wlocie, pod zderzakiem ta ssawka powietrza ma dużo mniejszy przekrój niż sam kanał dolotowy wpadający do silnika, i jak już modzisz coś z wydechem, to wolałbym wstawić X-pipa do serii, ładnie wstaje góra, no chyba że wydech od M5 lezy na podwórku i się uśmiecha :)

Ta zwężka to jest zwężka ventuliniego i ma za zadanie przyspieszyć przepływ powietrza a nie dławić, ludzie wywalając ją zmieniają dźwięk silnika i nic więcej

Bandit Machine Wagon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nikt nie pisał o wywalaniu jej, tylko o skorygowania przekroju na wlocie, ale to się robi równolegle z ukł. wydechowym, sama ssawka niewiele daje, a temat jest właśnie o ukł. wydechowym, a to już powiązane rzeczy przy modyfikacji. Ile ona daje, to akurat wiem, bo w swoim aucie modyfikowałem dolot
Opublikowano
No to się pochwal wykresem przed i po modyfikacji i opisz co zrobiłeś, i jak zawsze wyjdzie dół i średni zakres obrotów spadł tylko góra się poprawiła, a jak wiadomo na miasto liczy się dół i średnie
Bandit Machine Wagon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie pochwalę Ci się wykresem bo nie hamowałem jej przed i po, zmieniłem kilka drobiazgów które na prawdę poprawiły sprawność tego silnika: nie mam katalizatorów, wstawiłem X-Pipa, usunąłem środkowy tłumik, zamiast niego wstawiłem dwa odseparowane uniwersalne, tylne tłumiki były otwierane i nieco udrożniony wylot. Dolot pozbawiłem przepustnicy od tempomatu (nie korzystam z niego), podniosłem ciśnienie na listwie o bara, skrócony i zauważalnie większy chwyt powietrza o którym pisałeś, skorygowany przepływomierz. Piszesz że ginie dół po ssawce, to udrożnij tylko wydech z tyłu i zobacz jak się zmieni dół, nic innego nie dotykając
Opublikowano
Może ktoś konkretnie odpowiedzieć jak kłopotliwy jest swap 3,5L na 4,4L w uproszczeniu z tego samego rocznika?
Od dawna planowałem zakup bmw...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jest prosty, odkręcasz stary silnik, przykręcasz drugi, drugi zamienny najlepiej z jednostką sterującą bo inna pojemność i koniec
Opublikowano
Może ktoś z doświadczeniem potwierdzić ,że to takie proste w tym modelu z tymi silnikami ??? Nie ma potrzeby rzeźby z wiązkami, czujnikami itp ???
Od dawna planowałem zakup bmw...
Opublikowano
nie pochwalę Ci się wykresem bo nie hamowałem jej przed i po, zmieniłem kilka drobiazgów które na prawdę poprawiły sprawność tego silnika: nie mam katalizatorów, wstawiłem X-Pipa, usunąłem środkowy tłumik, zamiast niego wstawiłem dwa odseparowane uniwersalne, tylne tłumiki były otwierane i nieco udrożniony wylot. Dolot pozbawiłem przepustnicy od tempomatu (nie korzystam z niego), podniosłem ciśnienie na listwie o bara, skrócony i zauważalnie większy chwyt powietrza o którym pisałeś, skorygowany przepływomierz. Piszesz że ginie dół po ssawce, to udrożnij tylko wydech z tyłu i zobacz jak się zmieni dół, nic innego nie dotykając

Czyli tzw,dupohamownia, i tym samym wiem że to są twoje odczucia

Bandit Machine Wagon
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a czyje mają być, przecież nie Twoje, Ty masz seryjną ssawkę, bo tak założyło BMW w fabryce..i tego się trzymaj
  • 2 lata później...
Opublikowano

Czy półosie z M5 (po wymianie dyfra) podejdą do piast kół w 535 ? Chodzi mi o wieloklin czy jest taki sam zewnętrzny wieloklin M5/535?


Czy defer z M5 zmieści się w 535 obok oryginalnego wydechu ?

Od dawna planowałem zakup bmw...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Swap zrobiony. Dużo jest P&P. Wielokliny piast pasują , połosie z dyfrem podeszły bez problemu. Jeszcze nie wiem jak to jedźi bo wymieniam oleje i wszystko sprawdzam.
Od dawna planowałem zakup bmw...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.